Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Sitter å venter på at Elkjøp skal få fingeren ut å sende Guitar Hero til meg også... Så langt så virker det jo som spillet får greie anmeldelser. http://www.opencritic.com/#!game/1544/guitar-hero-live

Ja, det får relativt bra anmeldelse, i alle fall. Men det blir jo litt som med SSX rebooten. Kjøreopplevelsen var rimelig bra, og fysikken meget bra. Noen av banene var ganske bra også. Men hvis vi tar bort alle karakterene, alle supertriksene og alle de sprø tingene på banen, er det fortsatt SSX, eller bare et generisk snowboardspill? Det er mest det jeg frykter med Guitar Hero Live. Det er nok et bra spill, men er det et bra Guitar Hero-spill? Jeg tviler. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takknemlig for at jeg har en kone som lar meg ha leketøy i stua :D . Da er PC'n og Steam Big Picture-modus på plass også. Veldig fornøyd med grensesnittet i beta versjonen. Mulig den er oppdatert til alle nå..min står på beta alltid.

 

kel0Fez.jpg

 

Filmet litt hvordan det ser ut. Men det ble mørkt og lyden alt for lav dessverre... :( 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke i nærheten? Det er jo prikk likt? Store, stygge ruter som passer fint på net nettbrett og mobil, men som ikke har noe på en TV å gjøre. Alle hatet det så intenst i Win8 at det var borte i Win8.1, men det er helt greit at Steam gjør det samme? Alt for mange nekter å godta at Steam og Nintendo ikke er perfekte, men godtar alt de gjør uten å blunke. Liker ikke helt den utviklingen.

 

In other news har Rock Band 4 endelig blitt sendt. Blir nok å kose meg med både Guitar Hero og Rock Band i helga. :D

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Blir 3 året på rad jeg tar turen til Lillestrøm og SpillExpo :)

 

Pleid å reise på fredagen for det pleide alltid å være mindre folk da. Men i år så ser jeg dem åpner dørene kl 15:00.... så da blir det nok folksomt uansett. Så tar turen på søndag og håper dem fleste har gått lei.. :p

 

Men det skal bli spennende i år. Er mest spent på å prøve litt VR. HTC skal være der så da er vel sjansen stor for at dem har med Vive. PlayStation har annonsert at dem kommer og at dem har endel overraskelser på lur. Så håper en av dem er PlayStation VR. 

 

Oculus (butikker der har demonstrert DK1,DK2) har ikke vært der og er foreløbig ikke satt opp i oversikten. Så da spørs det om det ikke blir no mulighet å prøve consumer utgaven..

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Blitt noen timer med Guitar Hero Live i dag, og så langt er jeg svært positivt overrasket. Gitaren føles litt kjip i starten, da vi bare bruker tre fingre. Men det er seks knapper å holde styr på, og setter man opp vanskelighetsgraden litt blir det fort ganske hektisk. Vil ikke si det er vanskeligere enn vanlig Guitar Hero og Rock Band, men ikke enklere heller. Det er bare litt annerledes, på en bra måte.

 

En ting jeg var skeptisk til var at man ikke kan laste ned sanger permanent, men må bruke penger man tjener i spillet for å laste de ned pg spille de én gang. Det kan fort bli kjipt om det er gjort på en dårlig måte, men etter noen timer sitter jeg med 36 "plays", som det heter. Jeg har ikke kjøpt en eneste av dem, men fikk dem som belønning for å spille. Liker sånt. Da er det ikke så ille å ikke kunne spille favorittsangen sin om og om igjen likevel. Faktisk er det sjelden jeg spiller en sang to ganger nå. Bruker heller Guitar Hero TV, der vi får sanger på rekke og rad, og kan spille med om man vil. Var skeptisk til dette, men i praksis funker det helt fint. Det er (foreløpig) to kanaler å velge mellom, så får enten rock/metal eller mer mainstream pop. Det er rimelig mange sanger her, så det er sjelden den samme spilles to ganger på rad. Unntatt Buddy Holly av Weezer, av en eller annen grunn. Har hatt den minst fem ganger allerede. Ingen andre ha vært mer enn to ganger. Rart, det der.

 

Men en ting jeg slettes ikke liker er at det er stort fokus på micro-transactions. Vil du åpne hele biblioteket til fri bruk i et døgn? Det er femti spenn, det. Vil du ha flere "plays"? Ikke noe problem. Bare bla opp ekte penger, så får du så mange du vil ha. Er du en som liker å få 100% på alle sangene trenger du da også mange plays. Du får riktignok en del gjennom å spille osv, men det går tregt om du vil kjøpe dem for in-game penger. Spesielt om du satser på "premium" sanger. Her får du tre sanger du må betale en "play" for å spille pr sang, men får du minst tre stjerner på alle tre vil du få tilgang til noen helt nye sanger og annet snacks. Én gang, så klart. Akkurat nå er det en premium-greie der vi får Eye of the tiger av Survivor og We are the champions av Queen om vi får de tre stjernene på tre andre sanger. Men når vi først har spilt de to (og en tredje jeg aldri har hørt om engang) er det slutt. Da må du spille de tre sangene på nytt og få tre nye stjerner på dem for å få Survivor og Queen igjen. Gratis? Haha, du må nok bruke flere plays. Geezes...

 

En ting jeg ikke liker er at karakterene nå er borte, da de er erstattet med ekte skuespillere. Men samtidig ser jeg folk som Axel, Lars og Judy på en del highscore-lister. Kjekt at de ikke er fullstendig glemt. :)

 

Alt i alt storkoser jeg meg med Guitar Hero Live for øyeblikket. Aner ikke hvor lenge det kommer til å være, men hvis GHTV blir utvidet med flere sanger på jevnlig basis, kan det etterhvert bli meget interessant. For ordens skyld koster GHTV ikke noe, og du får alle sangene der gratis. Eller rettere sagt kan du spille sangene gratis når de dukker opp, eller bruke en play for å spille en bestemt sang. Play kan kjøpes for ekte penger eller in-game penger. Det spørs bare hvor travelt du har det. Personlig gir jeg som regel blaffen, og bare nyter musikken i GHTV. Når det en og annen gang kommer en sang jeg ikke liker, gjør jeg jo bare noe annet i mellomtiden.

 

 

Men det mest interessante er jo at Rock Band 4 er i posten, og kommer forhåpentligvis i morra. Da får vi se hvilken av de som er "best". :)

Lenke til kommentar

Fått Tales of Zestiria nå og trodde jeg skulle spille det i helgen, men så får jeg beskjed om Trails in the Sky Second Chapter kommer ut neste torsdag, og da må jeg nesten prioritere det først, siden det er et spill som gjør akkurat det jeg vil at et JRPG skal gjøre (fokus på historie og karakterutvikling, taktiske kamper, god musikk og pixel-grafikk). Da tenker jeg at jeg heller tester Dragon Quest Heroes i dag.

 

http://www.trailsinthesky.com/sc/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...