Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbake fra ferie i Japan. Prioriterte ikke spillshopping så mye denne gangen som da jeg var der i 2011, men jeg var innom flere butikker i Akihabara samt Square-Enix sin nye butikk rett utenfor kontorbygget deres i Shinjuku. Av kjøp så sikret jeg meg Trails in the Sky-trilogien til PS3, en versjon som sannsynligvis aldri vil bli gitt ut utenfor Japan, og en samlerbok om serien. Kjøpte også noen spillrelaterte plushies og slime-tøfler (fra Dragon Quest).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows kabalen og minesveiper teller ikke. :p

 

On-topic sitter jeg for tiden med Dragon Quest Heroes. Spillet i seg selv er fantastisk, men digger collector's edition. Er lenge siden en CE til over tusenlappen har vært en så no-brainer. Her snakker vi ikke bare kjedelig artbook og soundtrack. Faktisk ingen av dem, merkelig nok. Men hva gjør det? Slime plushy!  :love:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste er nok at Dragon Quest Heroes 2 er bekreftet allerede, så vi får håpe det kommer hit. Jeg kommer nok til å pre-ordre så snart som det er mulig. Fantastisk spill så langt, og jeg er ikke engang spesielt glad i spill av denne typen. Ikke engang giddet teste Hyrule Warriors ennå. ;) Eneste minus er at det strengt tatt ikke kommer før på fredag, så får ikke tak i Slime-våpnene mine ennå. :(

Lenke til kommentar

Hahaha, ja. Gamezone er ekstremt greie med å sende spill tidlig, men med alt det digitale innholdet som kommer med spill nå til dags så må man nesten vente til releasedagen uansett. :p Angrer bare på at jeg ikke bestilte Tales of Zestria fra dem også, da hadde jeg hatt den også nå.

 

Nice! De har vel troen på serien da. Jeg har bare bittelitt erfaring med Dragon Quest universet, men likte det jag har sett. Dynasty Warriors/Pirate Warriors spill har jeg derimot spilt mye, så har god kjennskap til det. Er veldig spent på hvordan kombinasjonen av de to vil være. :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har kjennskap til serien fra før, går du nok dessverre glipp av en del. Mange av karakterene du møter og får på laget er fra Dragon Quest 4 - 8, og jeg vet Patty's Tavern fra DQ9 er med et sted. Terry (en du får på laget) er fra Dragon Quest Monsters 1, også kjent som Dragon Quest Monsters: Terry's Wonderland. Er nok en hel drøss easter eggs fra serien her. :) Vet det i tillegg er et pre-order kostyme fra DQ3. :) Men for all del, selv uten å kjenne til serien er det et svært bra spill. Og hvis du liker settingen, hvorfor ikke prøve de gamle spillene etterpå? Holder en knapp på DQ4 og 9 selv, men alle er svært bra.

Lenke til kommentar

Ja, det har du sikkert helt rett i. Eneste erfaringen jeg har fra serien er å ha sett litt på søskenbarnet mitt spille et av spillene, vet ikke hvilket det var. :p Det kan godt være jeg prøver de gamle spillene etterpå, må se hvordan jeg liker dette først. :)

 

Pleier å være en del easter eggs i slike spill. Og for eksempel Dynasty Warriors lærte jeg mye om kinesisk historie fra. :D

Lenke til kommentar

Så et klipp av Dragon Quest Heroes 2, og må innrømme det så utrolig fett ut på ps4. Utrolig pent på PS4. Hva slags spill skal det være? Minner litt om en Hyrule Warriors/Kingdom Hearts-blanding. Har bare spilt DQ9, og det var jo et tradisjonelt turbasert spill.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Hahaha, ja. Gamezone er ekstremt greie med å sende spill tidlig, men med alt det digitale innholdet som kommer med spill nå til dags så må man nesten vente til releasedagen uansett. :pAngrer bare på at jeg ikke bestilte Tales of Zestria fra dem også, da hadde jeg hatt den også nå.

 

Nice! De har vel troen på serien da. Jeg har bare bittelitt erfaring med Dragon Quest universet, men likte det jag har sett. Dynasty Warriors/Pirate Warriors spill har jeg derimot spilt mye, så har god kjennskap til det. Er veldig spent på hvordan kombinasjonen av de to vil være. :)

 

Bestilt fra cdon? Min CE ble sendt i dag. Håper å ha den på fredag. Kostet 500,- mindre enn på Gamezone også. Gleder meg som en unge. Elsker Tales-spillene :wee:

Lenke til kommentar

Elsker Tales-spillene :wee:

 

Samme her. Tales spillene klaffer alltid meg en god og sjarmerende verden, og et godt utvalg karakterer. Det er alltid kos å spille de spillene. :love:

 

Nei, jeg bestilte fra Coolshop. De var de eneste som hadde den inne så tidlig som jeg forhåndsbestilte. Har ikke fått noen melding om at den er sendt ennå. :( De er vel heller ikke de mest stabile på leveringen? :(

Lenke til kommentar

Jeg skal også kjøpe Zestiria nå - tenker jeg bestiller i kveld. Er imponert over Tales studios, synes de bare blir bedre og bedre for hvert spill de gir ut.

 

Vesperia er at av de beste i serien. Jeg likte kanskje Xillia hakket bedre fordi det var litt mer fart i kampsystemet, men Vesperia er helt der oppe sammen med Abyss og Symphonia. Spesielt karakterene i Vesperia synes jeg er de som er lettest å like i noe Tales-spill, og da særlig hovedpersonen.

 

Hvis du skaffer deg en 360 så kan du også spille Lost Odyssey, som er at av de beste JRPGene til forrige generasjon men som veldig få spilte fordi de var opptatt med å klage på hvor dårlig FF13 var uten å vite at LO var det egentlige FF13. ;)

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

 

Elsker Tales-spillene :wee:

 

Samme her. Tales spillene klaffer alltid meg en god og sjarmerende verden, og et godt utvalg karakterer. Det er alltid kos å spille de spillene. :love:

 

Nei, jeg bestilte fra Coolshop. De var de eneste som hadde den inne så tidlig som jeg forhåndsbestilte. Har ikke fått noen melding om at den er sendt ennå. :( De er vel heller ikke de mest stabile på leveringen? :(

 

 

Min ble sendt fra coolshop i går, ser ut på sporingen at den skal komme frem i morgen her!

Sjekk statusen på ordren, min stod som sendt før jeg fikk mail om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...