Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk JRPG, ja, dessverre tror jeg de fleste JRPG-fans kjøpte seg en PS3 og ikke en 360. Rimelig nok, forsåvidt, siden første Xbox knapt hadde JRPGer i det hele tatt. Selv så endte jeg opp med å kjøpe 360 kun for å spille Lost Odyssey, men så kom det heldigvis andre titler også etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-NIoHlfL

Her Story er et unikt FMV-spill som anbefalses for alle som liker historiedrivne spill. Koster ikke mer enn 40 kroner, og tar rundt 2-4 timer å fullføre, men er absolutt verdt pengene, da det gir en helt unik opplevelse og du har neppe spilt noe lignende.

 

Her Story is the new video game from Sam Barlow, creator of Silent Hill: Shattered Memories and Aisle. A crime fiction game with non-linear storytelling, Her Story revolves around a police database full of live action video footage. It stars Viva Seifert, actress and one half of the band Joe Gideon and the Shark. How does it work? Her Story sits you in front of a mothballed desktop computer that’s logged into a police database of video footage. The footage covers seven interviews from 1994 in which a British woman is interviewed about her missing husband. Explore the database by typing search terms, watch the clips where she speaks those words and piece together her story. Unlike anything you've played before, Her Story is an involving and moving experience. A game that asks you to listen

 

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som en stor fan av japanske spill, og litt annerledes småspill, så har salgene "Big in Japan" og "Summer of digital", som har vært på PS Store de siste par ukene, vært helt fantastiske. Ble rene Steam Summer sale tendenswer for min del. Første gang jeg har opplevd det på konsoll. Har ikke nøyaktig tall på det, men skulle ikke forundre meg om jeg har kjøpt bortimot 50 spill av store og små varianter, gamle perler jeg aldri har spilt og interessante nye titler, nesten alle var til mellom 50% og 80% avslag. Dit gikk skattepengene mine i år.
:w00t:

 

Edit: Spill som Dark Souls 2: Scholar of the first sin edition, YS spillene, Suikoden 1&2, Tales of Hearts R, Braid, Grim Fandango Remaster, og mange, mange flere. Ser frem til flerfoldige timer med god spillunderholdning fremover, ut fra hva jeg har hørt om dem. Eneste ulempen er at backloggen vokste proporsjonalt, men i en tråd som denne er vel ikke det å regne for en ulempe. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Edit: Spill som Dark Souls 2: Scholar of the first sin edition, YS spillene, Suikoden 1&2, Tales of Hearts R, Braid, Grim Fandango Remaster, og mange, mange flere. Ser frem til flerfoldige timer med god spillunderholdning fremover, ut fra hva jeg har hørt om dem. Eneste ulempen er at backloggen vokste proporsjonalt, men i en tråd som denne er vel ikke det å regne for en ulempe. :p

 

Der har du listet opp noen av mine største favoritter noensinne. Du har ikke spilt noen av disse før?

Lenke til kommentar

Har spilt litt Dark Souls 2 til ps3, men ellers nei, ikke spilt noen av de andre. Har hørt gode ting om dem da, og de virker å sammenfalle med mine interesser, så har hatt lyst å prøve dem lenge. Og n passet det fint siden jeg fikk dem til ca 20kr per stykk, med unntak av Dark souls 2 da, som kostet 200-ish.

 

Det er altså spill du vil anbefale?

Lenke til kommentar

Ja, Suikoden 2 er muligens mitt spill nummer en (og historien har en viss sammenheng med eneren + at du kan laste opp savedata fra den for å få noen ekstra ting, så det er ideelt å spille det først), men alle sammen er blant mine favoritter. Nå synes jeg kanskje Dark Souls 1 var hakket mer nyskapende enn 2, men "mer av det samme" går bra når konseptet er så godt. Hvertfall mer enn nok å gjøre i SotfS-versjonen. Når det kommer til Ys er Oath in Felghana og Ark of Napishtim i en klasse for seg, Origins var også ok men litt lite variert i og med hele spillet er en stor dungeon, og 1 og 2 er veldig retro og mest hvis du vil oppleve røttene til serien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Steins Gate - for et spill, hvis man kan kalle det spill da, det er en ren visuell novelle uten noe form for gameplay. Eneste er valg man tar underveis med mobilen som påvirker historien. Uansett, har låst opp 4 av sluttene nå. Historien er både spennende, interessant, morsom og trist. Samme kan sies om folkene man har med å gjøre i løpet av spillet. Tar dog noen timer før det virkelig kommer i gang. Musikken og stemmeskuespillet (kun japanske stemmer) er også top notch. Anbefales om man liker den type spill. Jeg har i hvert fall fått meg en ny favoritt på Vitaen, dog det finnes vel på PS3 også.

 

https://www.youtube.com/watch?v=aZvoTgF1TCs

 

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd Steam sin hjemmestrømming? Må PC nr. 2 ha noe særlig god maskinvare eller spiller det ikke noe rolle hvis nettverket er bra? Funker det med en middels dårlig laptop f.eks?

Testa såvidt å streame Far Cry 4 frå min stasjonære til min aldrande ASUS UL30A frå 2010, altså ei maskin som ikkje klarer å køyre Warcraft 3 på ein fornuftig måte. Dette fungerte i grunnen ganske bra, sjølv om det var litt lag, men reknar med det hadde med nettverket og sjølve streaminga å gjere. Så du treng med andre ord ikkje allverda med kraft på den maskina du streamer til! :)

Lenke til kommentar

Kult, har lenge ønsket å streamet spill til TV'en i stua, men har ikke tenkt på dette med steam før nå. Skal ta med hjem laptopen fra jobb tenker jeg å prøve med den. Funker det bra, får jeg kjøpe meg en billig laptop eller en liten HTPC. :) 

Er vell musdelay jeg er mest skeptisk til. Og hvordan det blir med multiplayer spill. GTA V f.eks.

Lenke til kommentar

Spilte et mobil VR spill igår som ga meg en helt utrolig opplevelse. Jeg kan ikke huske sist jeg har følt et så stort ubehag og rett og slett redsel av et spill.

 

Spillet eller opplevelsen er kanskje et mer passende ord (du bare observerer). Jeg skal ikke spolere hva som skjer i tilfelle noen vil prøve det selv. Men det skjer ting som gjorde at jeg ble rett å slett redd for å se rundt. Og jeg regelrett hylet og skvatt så voldsomt at telefonen nesten spratt ut av VR saken...

 

Og naboen hørte meg....halv et på natten...  :rofl:

 

Dette klarte et mobil spill med elendig grafikk og dårlig optikk i et 199,- VR casing å gi meg. Da blir jeg ganske så gira på å tenke hva vi vil oppleve i disse VR sakene som kommer. 

 

Om du har en slik mobil VR casing. Så heter spillet Sisters og er til iOS. Godt mulig det finnes til Android også. Er gratis så kjør på...lykke til!  :confused:

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd Steam sin hjemmestrømming? Må PC nr. 2 ha noe særlig god maskinvare eller spiller det ikke noe rolle hvis nettverket er bra? Funker det med en middels dårlig laptop f.eks?

Tror det går mer på linja i mellom maskinene enn maskinvaren i den maskina du strømmer til. Hender nå og da at jeg strømmer til mediesenteret mitt for å sitte i sofaen og spille, og der har jeg bare i integrert skjermkort.

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd Steam sin hjemmestrømming? Må PC nr. 2 ha noe særlig god maskinvare eller spiller det ikke noe rolle hvis nettverket er bra? Funker det med en middels dårlig laptop f.eks?

Jeg bruker ofte SteamStreaming å det fungerer knall på min lille 13,3" med I3 @ 1,9Ghz og HD 4400. Anbefales å bruke kabel mellom modem og den bærbare da det kan bli litt hakking og sånt over det trådløse nettet. Nå har jeg kanskje ikke det beste modemet som er, så det kan jo være det fungerer bedre for andre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

"koble av spill":

 

Flerspiller:

  • ARK: Survival Evolved
  • Minecraft
  • Minecraft Tekkit
  • Civilization IV og V
  • Garry's Mod
  • Mount & Blade Warband (spesifikke moduser, ikke sandkasse-flerspiller)

Flerspiller-samarbeid:

  • Sniper Elite V2
  • Sniper Elite 3
  • Farming Simulator 2013
  • Farming Simulator 15
  • ARK: Survival Evolved
  • Minecraft
  • Minecraft Tekkit
  • Garry's Mod
  • Mount & Blade Warband (spesifikke moduser, ikke sandkasse-flerspiller)

Enspiller:

  • Salt
  • Stranded Deep
  • Subnautica
  • Mount & Blade Warband

Enspiller men morsomt å spille i tandem:

  • Euro Truck Simulator 2 (med Scandinavia DLCen)
  • Game Dev Tycoon

Enspiller men morsomt å samarbeide på samme maskinen:

  • Kerbal Space Program
  • The Sims 4
  • Rollercoaster Tycoon spilla
Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...