Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, det er mange Fire Emblem'er og to Bravely Default's, og ingen av dem er på andre konsoller. Tviler på at de noensinne kommer til andre plattformer, kanskje med unntak av NX osv. Det jeg håper mest er dog at de kobler sammen NX og 3DS eller en "bærbar håndkontroller" på NX, så vi kan få spill som crossbuy og crossplay. Dvs kjøpe Bravely Third til NX og spille det der, og så bare laste det ned til 3DS og fortsette der. Sony har gjort det med PS3 og PSVita, og godt mulig PS4 og PSVita. Så hvorfor ikke Nintendo? Storskjerm hjemme, liten skjerm andre steder. :)

Lenke til kommentar

Har en RetroN5 stående. Den tar det meste fra NES, SNES, Famicom, Super Famicom og en drøss GameBoy-varianter, og skalerer alt til HD. Dermed kan jeg spille de originale Super Metroid (SNES), Metroid: Fusion og Metroid: Zero Mission til GBA på TVen, og bildet blir rimelig bra, alt i alt. Absolutt noe å tenke på, hvis du er interessert i retrospill. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

"You know your duty. It's Ba'al busting time!"

 

"In other words, you're a... Ba'al buster?"

 

:grin2:

 

(bør kanskje nevne at Ba'al i Bravely Second er store, stygge monstre. Men morsomt er det jo.) :p

 

(edit: fjernet navn, da det kan regnes som mini-spoiler.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har blitt noen timer med FarCry: Primal nå, og begynner å like det mer og mer. I starten var "FarCry i istiden", og det er det strengt tatt fortsatt. Men fordi man bare har klubber, pil og bue, spyd osv, skal det lite til før man dør, og det tar tid å drepe noen av fiendene. Dette igjen gjør at jeg hele tiden sitter med en følelse av fare jeg aldri hadde i de tre første (spilte aldri FC2, btw.) Her kan man ikke gå berserk med maskingevær hvis en bjørn dukker opp. Da løper man som inn i helvete og håper bjørnen til slutt gir opp. :p Spesielt siden man har et begrenset antall piler. Selv med en oppgradering har jeg bare 24 piler til sammen. Det er ikke mye mot en drøss ulver eller en sint mammut jeg var "uheldig" å sette fyr på. :p

 

Til gjengjeld har jeg nå fått en tam ulv, og det endret spillet betraktelig til det bedre. Ulven er ikke akkurat stor og sterk, men klarer seg fint mot en og annen fiende. Er faktisk bare en gang den er blitt drept så langt, og det var i en utpost med en drøss fiender. Men den er ofte svært skadet, så jeg kan ikke stole på at den bare dreper alt som rører seg alene heller.

 

FarCry: Primal er dermed et spill jeg lett anbefaler til fans av sjangeren. Det virker i utgangspunktet bare som FarCry i istiden, men det er en del små endringer som dårlig våpen og armor som gjør dette til mye mer enn det. :)

Lenke til kommentar

Tenkte å prøve meg på å temme en sabeltanntiger, men den sto på kartet som "Very Hard". Så jeg trasket i vei dit den skulle være, og ble angrepet av en cave lion. Prøvde å sloss mot den, men det gikk dårlig, for å si det sånn. Kastet i desperasjon ut litt bait til den for å avlede den, men den gav seg ikke. Kastet enda en bait, og endelig sluttet løven å maltraktere meg, og gikk til bait stedet. Dermed ble den temmet. Men morsomt nok kom en sabeltanntiger bort til det første bait-stykket jeg kastet rett ved siden av meg, så jeg bare snudde meg og temmet den også. Litt enklere enn jeg hadde regnet med, for å si det sånn. :p

 

Nå da jeg har en sabeltanntiger er det fint ilte igjen jeg trenger å frykte. Prøvde å sende den inn i en liten utpost, og den drepte alt som var der uten å bli noe særlig skadet engang. Litt kjipt. Spillet er litt i enkleste laget nå. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er egentlig greia med at spillutgivere utgir så mye overhalinger av gamle spill? Og er dette et nytt fenomen? Kan ikke huske at det ble gitt ut så mye HD remakes når PS3/X360 var de nye konsollene.

 

Er det ikke bedre å satse på nye IPer eller oppfølgere??

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Spør du meg er det en forferdelig uting.

 

Det er enkelt og greit en billig måte å tjene penger på et spill flere ganger. Freshe opp litt teksturer, vips lansere som nytt spill. Slipper å finne opp historien, gameplayet osv på nytt.

 

Tingen er at det selger. Jeg forstår ikke hvorfor.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke imot DLC i seg selv, men synes utviklerne/utvgivere har glemt hvorfor DLC introdusert i første omgang. I "gamle dager" fikk vi kanskje en eller to expansions til spill hvis vi var heldige, og disse tok gjerne mange måneder å lage. Til gjengjeld var de som regel verdt å vente på. Diablo 2: Throne of Baal kom for eksempel ett år etter hovedspillet, men til gjengjeld var det med et nytt kapittel i historien, to nye spillbare klasser og en hel drøss små tweaks osv her og der. DLC ble introdusert for å slippe all denne ventingen. I stedet for å vente ett år på en expansion kunne vi nå heller vente noen uker på en ny klasse, eller litt nytt innhold til historien. Dermed ville vi få mer content oftere, men ikke så mye hver gang. Dette likte jeg veldig godt.

 

Problemet er at de fleste har gått bort fra dette nå, og spyr ut DLC så ofte de kan, og gjerne på release. Man kan si hva man vil om at "spillet var jo ferdig for lengst!" før det kom, så de har tid til Day 1 DLC. Men hadde det ikke vært bedre om de tok seg tid til å lage bedre og større DLC, sånn det opprinnelig var ment? Day 1 DLC er sjelden interessant. Jippi, et nytt våpen. Et nytt kostyme. Geezes. Det meste av Day 1 DLC er kun for å få folk til å forhåndsbestille, og gjerne fra en bestemt selger. Kjøp på Gamestop og få en eksklusiv DLC greie. Kjøp på Amazon og få noe annet. Jeg ville mye heller ha foretrukket å få nye DLC ca hver andre eller tredje måned, men til gjengjeld få noe det er verdt å vente på. Eller gå tilbake til gamle expansions en gang i året. Savner dem, faktisk. Er noe med å få mye nytt content til favorittspillet på en gang. DLC klarer ikke det der. Det virker mer som å tviholde på et døende spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...