Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt vilt. Liker ikke utviklingen med at man fort betaler 1000kr for et spill bare for å få tilgang til alt innholdet. Synes 5-600 i grunn er nok.

 

Når det er sagt skal dette være en hyggelig tråd om spill! Jeg har gjenfunnet litt spillglede i 3ds-en min. Med en bust hverdag med ettåring er det ikke alltid man har så mye tid. Derfor er det deilig å kunne finne frem 3ds-en på toget til jobb, ved senga osv. Krever minimalt med forberedelser, men masse gode spillopplevelser.

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Helt vilt. Liker ikke utviklingen med at man fort betaler 1000kr for et spill bare for å få tilgang til alt innholdet. Synes 5-600 i grunn er nok.

 

Når det er sagt skal dette være en hyggelig tråd om spill! Jeg har gjenfunnet litt spillglede i 3ds-en min. Med en bust hverdag med ettåring er det ikke alltid man har så mye tid. Derfor er det deilig å kunne finne frem 3ds-en på toget til jobb, ved senga osv. Krever minimalt med forberedelser, men masse gode spillopplevelser.

 

Jeg og er der selv. Kjøpte for en stund siden en brukt 3DS som jeg børstet støvet av og endte opp med å kjøpe en New 3DS XL. Den er nesten med overalt jeg har med sekk. Er jo et spillbibliotek få andre plattformer kan sammenlikne seg med.

Lenke til kommentar

Er stor fan av 3DS og DS selv. Nå for tiden går det mye i Etrian Mystery Dungeon, Hyrule Warriors Legends of Project x Zone 2. Alle er knallbra spill på sin måte. Hyrule Warriors Legend er en port av Wii U-versjonen, men med alt av DLC inkludert, samt to nye karakterer (Toon Link og Linkle.) Linkle er for øvrig helt ny, og på mange måter en kvinnelig Link. Men historien forklarer henne bedre ved at hun tror hun er helten. Helten går kledd i grønt, akkurat som hun. (the hero in green.) Helten er spesiell, akkurat som bestemoren til Linkle sa hun er. På toppen av det hele har Linkle et kompass som visstnok er magisk (uten å ha vist tegn til det noensinne.) Helt klart bevis på at hun er "the hero in green". :p

 

Etrian Mystery Dungeon er et typisk Mystery Dungeon, basert på Etrian Odyssey. Vi snakker tilfeldig genererte dungeons, turbaserte kamper (der de tre AI-folkene kan angripe på egenhånd, og man kan angripe automatisk når man beveger seg), fire folk på laget osv. Meget bra, men langt unna ekte Etrian Odyssey.

 

Project x Zone 2 er en salig blanding av karakterer fra alt mulig av franchiser, fra Tekken til Resident Evil til Mega Man. Helt grei strategy-RPG (tenk X-Com, Disgaea etc), mest moro fordi det er så mange crossovers her.

 

Som bonusrunde har vi jo selvsagt Persona Q: Shadow of the Labyrinth. Det er nesten ren standard Etrian Odyssey hele veien, men basert på Persona 3 og 4. Helt klart svært bra spill jeg har ledd mye av, og absolutt et av høydepunktene mine i samlingen av 100+ DS- og 3DS-spill.

 

Mener ikke denne posten som mini-anmeldelser eller noe, men hvis dere liker 3DS er alle disse absolutt verdt å sjekke ut. Nintendo har mer enn Mario og Zelda. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble noen minutter med Doom multiplayer beta, og dette lover svært bra. Våpnene føles bra, brettene er meget bra laget, og det ser og høres flott ut. Liker også designet på fiendene, og spillet generelt. Men multiplayer er ikke noe for meg. Lever sjelden mer enn tyve sekunder i MP. :p Men gleder meg bare enda mer til spillet nå da jeg har prøvd det. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Spilte en del Doom i kveld på PS4en, og kom til The Foundry. Problemet er at jeg plukket opp en gul nøkkel, ble angrepet av en svær demon, og spillet kræsja. Etter det har jeg ikke klart å laste inn saven igjen. Det bare kræsjer. :( Er det noen av dere som har fått samme problem? Har selvsagt rapportert det, men frister ikke å starte på nytt, i fall det bare kræsjer igjen. Kjipt. Fantastisk bra spill ellers. :)

Lenke til kommentar

Blitt en del timer med Mirror's Edge: Catalyst på PS4, og på mange måter elsker jeg det. Var litt redd for at det er for mye fokus på combat, men så langt har det vært veldig lite combat. Ett og annet mission har en og annen tullete sikkerhetsvakt jeg må ta meg av, men de dør rimelig kjapt (spesielt hvis jeg sparker dem ned fra taket på en skyskraper.) :p Liker også at vaktene lærer av det man gjør, så angriper man på samme måte hele tiden vil de nok kjapt forstå poenget og beskytte seg. Eneste minuset så langt er at kontrollene kan være litt merkelige, så jeg hopper mot en kant, bommer på en halv centimeter og dør, gang på gang. Men det er en liten fillesak i et ellers knallbra spill. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dagens WTF-moment nr 1: Sjekket eStore på 3DSen, og så at Zero Escape: Zero Time Dilemma er ute allerede? :D Dette er oppfølgeren til 999 og Virtue's Last Reward, for de av dere som har spilt disse klassikerne. 

 

WTF-moment nr 2? Ble ferdig med Zero Time Dilemma på under ti minutter. :p Zero Time, alright... :p Genialt, i grunnen. Gidder ikke spoile mer enn det, men kan bare nevne at FarCry 4 også kan fullføres på noen minutter.

Lenke til kommentar

Skal man fullføre Far Cry kjapt så er det bare å høre på han gærningen og vente til han kommer tilbake :p De lagde en artikkel om det på gamer.no rett etter at det ble lansert :)

 

Jeg har kjøpt 3 spill på Steam i dag... HuniePop... Sakura Dungeon.... og The Preposterous Awesomeness of Everything....

Det blir antagelig noen skikkelig artige timer :D

Lenke til kommentar

Vet det. Sier bare at Zero Time Dilemma har et lignende "easter egg".

I starten møter vi noen folk som holdes fanget i et fengsel under bakken, og en fyr i maske dukker opp. Han kaster en mynt og ber oss velge hvilken side som landet opp. Gjetter vi rett sovner alle sammen, og våkner så utenfor alene. The End. :p

 

Lenke til kommentar

Vi får håpe det blir bra. Har en sterk mistanke om at mange kommer til å bli skuffet. "Ti tusen billiarder planeter... som ser identiske ut!", "Spillet med tusenvis av folk over hele verden... uten å møte noen av dem!", "Spill i flere måneder uten å komme noen vei!" Høres jo bra ut. :p Kanskje satt litt på spissen, men er stygt redd for at mange har lest for mye om tallene, og ikke om selve spillet.

 

Hva er det egentlig man kan gjøre i No Man's Sky? At det er utallige planter er en ting, men hver planet er vel delt inn i "biomes", som de kaller det i sånne spill. Det er disse som bestemmer hvordan planetene skal se ut (dekket av snø, ørken, jungel osv). Jo flere biomes, jo mer variasjon er det. Hvor mange biomes er det i NMS? Hjelper jo lite å ha ti milliarder planeter, hvis de kun er laget av snø, ørken eller jungel. Utforsker man en jungelplanet som er nesten identisk som de forrige femti jungelplanetene vi var på mister det jo fort litt av sjarmen. ;)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...