Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser på Ubisoft: Forrward. ^^

Ubisoft går tilbake til røttene med "Assassin's Creed: Mirage". 
Håper på ikke typisk "Ubisoft-like-mmorpg" oppdrag, som Origins, Oddessey og Valhalla har. Og håper på systemer som ikke bundet opp mot online. Hater boostere og mikrotransaksjoner i enspiller spill. :) 

Men utfra det dem prater om og viser, så virker Mirage som mitt perfekte AC spill. :D 

https://www.twitch.tv/ubisoft

 

Endret av Sarcoex
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 8.9.2022 den 17.44):

Tenkte å prøve Cyberpunk en gang til for å teste ut 3090. Kjører alt på max i 1440p og må ærlig si jeg ikke er spesielt imponert over det grafiske, det gir meg ikke noe, syns ikke det ser bra ut, RDR2 er mye mer imponerende på det grafiske, og gameplay var som jeg husket det, ikke noe for meg. 

Hva så?! Grafikk er det viktigste? Greit nok at en del spill ikke er noe for deg. Men trenger ikke å dytte opplevelsen til andre av det spillet ned i grøfta for den del. Greit nok at spillet er bøgga, men i Skyrim er det ok pga «Bethesda lol».

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Sarcoex said:

Hva så?! Grafikk er det viktigste? Greit nok at en del spill ikke er noe for deg. Men trenger ikke å dytte opplevelsen til andre av det spillet ned i grøfta for den del. Greit nok at spillet er bøgga, men i Skyrim er det ok pga «Bethesda lol».

Når spillet selger seg som next gen alt fra gameplay til grafikk er det helt legitimit å kritisere alt det spillet ikke oppnådde i løftene sine. Inkludert grafikk. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sarcoex skrev (På 1.9.2022 den 8.32):

Spilte som kvinnelig V denne gangen. Ble Judy, da hun er like nerdete som meg i RL. ^^

  Vis skjult innhold

Interessant slutt å bare vente 5 minutter. :) 

Denne gangen valgte jeg å gå som Johnny med Rogue og angripe/infiltrere Arasaka HQ. RIP Rogue. Valgte som Johnny å krysse over sammen med Alt inn i Cyberpsace. Ganske kul slutt egentlig; endte opp som "Night City Legend" :D 

Skal starte en ny gjennomspilling straks, men som mannlig V. Basert på en del kulere versjon av meg selv. Blir å fokusere på Cool og Reflexes (Stealth build).

Den jeg fullførte i går var fokusert på Technical Ability (Crafting) og Intelligence (Quickhacking) :) 

Cyberpunk begynner å bli som ett av de spillene jeg har jevnlige gjennomspillinger av. ^^


Edit:
Å skru av Maskinvare GPU-planlegging så stabiliserte FPSen seg i Cyberpunk, ikke så mange framedrops lenger :) High (ikke RT eller Motion Blur) i 2560x1440. (RTX 3070ti, Ryzen R7 3700x, 16 GB 3200 Mhz).

 

PaladinNO skrev (På 1.9.2022 den 9.51):

Er vanskelig å være kul med de klesplaggene man får tidlig i spillet. :p
Mannlig V - da kan du "velge" mellom Panam og...Terry.

Jeg ser du kjører character builds som helt annerledes fra mine.

Jeg har alltid gjort builds basert på lifepath (med noen variasjoner), f.eks.
- Body / Cool / Reflexes hvis jeg går Street Kid (Street Brawler / Cold Blood / Handguns).
- Intelligence / Reflexes / Technical Ability hvis jeg går Corpo (Quickhacking / Assault / Engineering).
- Technical Ability / Reflexes / Body hvis jeg går Nomad (Crafting / Handguns / Athletics).

Har prøvd alle lifepaths og jeg synes Street Kid har den beste introen, og Nomad de beste "bonusene" (hovedsaklig den skjulte bilen, unik for Nomad...med mindre man bruker en developer kode via konsollen).

Er selv på 4. gjennomspilling nå. :cool:
Har gjort "secret ending", nomad ending (med Panam) og tatt imot tilbudet til Arasaka.

Nomad ending var gøy, med mye action, men det var også en god del bugs med den. Spiller på patch 1.5 hotfix 1.

Spiller vekslende mellom 2560x1440 og 7680x1440 (RTX 3080, Intel i9 10900K, 64 GB 3200 MHz). High settings, med DLSS og raytracing avslått (ser helt ærlig liten forskjell med / uten RT).


Etter litt fram og tilbake endte jeg opp med å basere karakteren (utseende) på Fennarion (Elder Scrolls Online) og G'raha Tia (Final Fantasy XIV). ^^
Var litt kjedelig å "spille som meg selv"..

Elsker det "transmog"-system 1.6 oppdateringa, men skulle ønske at det sto en form for markering på hva jeg har valgt. Liker å spare på de tinga jeg liker best. ^^

Har fått tak i det Iguana egget nå også, mangler bare å finne der jeg skal putte den oppi.

Lenke til kommentar
Sarcoex skrev (3 timer siden):

Har fått tak i det Iguana egget nå også, mangler bare å finne der jeg skal putte den oppi.

Husker ikke detaljene der, men jeg leser på nettet at du først må fullføre oppdraget "Playing for Time" før skålen dukker opp i leiligheten.
Er det der du skal møte Takemura på kafeen? Begynner å bli en stund siden jeg spillte CP77...

Jeg leser også om en del performance issues / tap av FPS osv. med 1.6 patchen. Siden jeg i tillegg spiller med plenty av mods så venter jeg litt med å patche.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (5 minutter siden):

Husker ikke detaljene der, men jeg leser på nettet at du først må fullføre oppdraget "Playing for Time" før skålen dukker opp i leiligheten.
Er det der du skal møte Takemura på kafeen? Begynner å bli en stund siden jeg spillte CP77...

Jeg leser også om en del performance issues / tap av FPS osv. med 1.6 patchen. Siden jeg i tillegg spiller med plenty av mods så venter jeg litt med å patche.

Fant ut det ved en tilfeldighet ^^, da jeg var tilbake i leiligheten å sjekket, så egget er nå skålen. :D 

Har endel lavere fps og sånt med 1.6 patchen, hjalp litt å skru av overlegget til GeForce Experience (bruker den egentlig bare til driveroppdateringer), og skrudde av alt under Graphics->Basic (er egentlig forstyrrende alt der). Samt at 1.6 spiser tydeligvis VRAM som snacks. Men merket ikke noe særlig å forskjell med putte grafikken på low heller da. Har også prøvd med og uten DLSS, DLSS på Auto gir meg best ytelse. Men kan bruke noen 100 dels sekunder å "gire" opp etter at jeg har vært på kartet/inventory etc.

Jeg spiller ikke med mods foreløpig. Men jeg regner med at det kommer en eller annet "community patch" etterhvert, som med Bethesda sine RPGer ^^

Lenke til kommentar

Over 10 timer inn i GTA 4, kan jeg med hånden på hjertet si at det er vanskeligere en GTA 5. Bruker enormt mye tid på å kjøre rundt i byen, samt at noen av oppdragene er så inni granskauen vanskelig.

Hjelper ikke på at NPCs er dumme som brød i oppdragene heller. Jeg kjørte først spillet på 165hz men fant fort ut det fungerte dårlig, spillet speeda opp i visse oppdrag og innendørs i byggninger.

Lenke til kommentar
Just now, Sidekick said:

Over 10 timer inn i GTA 4, kan jeg med hånden på hjertet si at det er vanskeligere en GTA 5. Bruker enormt mye tid på å kjøre rundt i byen, samt at noen av oppdragene er så inni granskauen vanskelig.

Hjelper ikke på at NPCs er dumme som brød i oppdragene heller. Jeg kjørte først spillet på 165hz men fant fort ut det fungerte dårlig, spillet speeda opp i visse oppdrag og innendørs i byggninger.

GTA 4 er vanskelige,  mye bare pga mangel checkpoint i oppdrag.  Dauer du begynner du helt på nytt. Ofte med mye kjøring før ting skjer.

På en måte bra. Mer å tape om man dør, men kan bli litt kjedelig. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Sidekick said:

Om en dør i et oppdrag så får man en sms som gjør at du kan starte oppdraget på nytt, men uansett mye kjøring ja. Hjelper ikke på at de fleste bilene er tungkjørte

Siden du er 10 timer inn, har du vel ikke kommet til det oppdraget jeg tenker på, så skal ikke røpe, men det ble så kjedelig når jeg døde 4 ganger på rad at jeg ga opp, hadde planer om å prøve igjen, men dager ble uker, uker ble måneder og nå mange mange år senere har jeg fremdles ikke kommet tilbake til spillet. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 11.9.2022 den 10.51):

Når spillet selger seg som next gen alt fra gameplay til grafikk er det helt legitimit å kritisere alt det spillet ikke oppnådde i løftene sine. Inkludert grafikk. 

Det kan jeg være enig i. :) 
Var i hvert fall ikke like ille som Mass Effect Andromeda da den kom. Møtte dessverre på et par game breaking bugs ved launch av Cyberpunk. Men de ble fikset etter hvert.
Er egentlig litt håpløst at AAA spill ikke er "ferdig" ved utgivelse, og at  man må vente på oppdateringer etter hvert. Leste et sted at det er selveste investorene og evt utgiveren som presser utvikleren på å gi ut for tidlig, eller så blir pengestøtta kutta for i si det sånn. :hm:

Lenke til kommentar

IL2 battle for Normandy kom ut for en ukes tid siden, selve updaten var på ca. 4.5 gig, alle flyene til denne pakken var allerde ute, så kanskje et par gig til så si 6.5 gig for denne pakken, som inkluderer 10 fly og et 103 000km2 kart over sør England og Nord Frankrike fra Calais til Cherburg. 

Så tenker jeg da på DCS, DCS har også et kart over Normandie, det er langt mindre pent, IL2 sitt Normandie kart er kjempe flott, og selv om jeg ikke er fant av IL2 sine tær er de grønne egnene, byene, bydgene, klippene flotte å se på fra et par tusen foot. Mens Normandie kartet til DCS er mindre (ca. 92 000 km 2) der man kan se at deler av Frankrike bare blir til en tom ørken om du nærmer deg kantene, men like vel tar DCS Normandie kartet 15gig, og det er uten fly, så mindre kart, ikke like pent kart, ingen fly. Og likevel krevet det godt over dobbelt så mye lagring. Kartene er jo ikke helt sammenlignbare, bygginger og slikt i DCS kan ta skade, mens det tror jeg ikke de kan i IL2. Men fremdeles litt interesant. Det at du får 10 fly og andre oppgraderinger til ca. 2 gig sier jo litt om hvor komplekse disse flyene er, IL2 har flere varianter av P47 hvor hvert fly kanskje tar et par hundre mb tilsammen, DCS sin P47 tar hele 800mb alene. Mossien tar også ca. 800mb mens Fw190A tar nesten en gig for et fly. Dette merkes jo, da flyene i DCS er i en helt annen kategori. 
(F14 som er et mye mer moderne fly og mye mye mer komplekst vs WW2 fly, tar hele 4.5 gig) Så et F14 fly tar like stor plass på harddisken som et 103 000km2 kart gjør IL2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...