Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Papirkurven said:

Frister sykt å kjøpe dette. Men hvordan er det å fly dette alene? Må man være to stk for å bruke dette, eller kan jeg styre både helikoptere og gunsa alene? Må vell ha meg ny throttle og joystick med flere knapper skal jeg ha dette også 😅😅

De har laget en en egen AI som heter George. Ved å bruke 4 rettings knapper kan du gi han div ordere.

George kan sitte både foråanog bak. Og ordrene vil variere fra hvor han sitter. Så du kan sitte bak og fly, mens, han styrer våpen, eller du sitte foran og han fly.

Det er også mulig å dele oppgaver så Geroge foran sitter å styrer kanonen, mens du fyrer av raketter. 

For å fly  må du nok ha en HOTAS ja, helst en med mye knapper, da det er masse å gjøre.

Driver selv å nå gjør klar kontroll mapping. Og ser jeg godt kunne hatt flere knapper både på throttle og stikke, men så har jeg 1:1 F18 HOTAS, så finnes mindre realistiske valg som stapper en drøss med kanpper her og der.

Er også sterkt anbefalt å ha skikkelige pedaler når man flyr helikopter,  da man nesten konstant bruker rudder. Og hvis man bare har sånn stikke man vrir på blir du sittende med konstant vridd stikke. Jeg ser noen har mapp rudder til en egen axis på thorttle og greier å fly på den måten. Men det hører rart ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (20 minutter siden):

De har laget en en egen AI som heter George. Ved å bruke 4 rettings knapper kan du gi han div ordere.

George kan sitte både foråanog bak. Og ordrene vil variere fra hvor han sitter. Så du kan sitte bak og fly, mens, han styrer våpen, eller du sitte foran og han fly.

Det er også mulig å dele oppgaver så Geroge foran sitter å styrer kanonen, mens du fyrer av raketter. 

For å fly  må du nok ha en HOTAS ja, helst en med mye knapper, da det er masse å gjøre.

Driver selv å nå gjør klar kontroll mapping. Og ser jeg godt kunne hatt flere knapper både på throttle og stikke, men så har jeg 1:1 F18 HOTAS, så finnes mindre realistiske valg som stapper en drøss med kanpper her og der.

Er også sterkt anbefalt å ha skikkelige pedaler når man flyr helikopter,  da man nesten konstant bruker rudder. Og hvis man bare har sånn stikke man vrir på blir du sittende med konstant vridd stikke. Jeg ser noen har mapp rudder til en egen axis på thorttle og greier å fly på den måten. Men det hører rart ut.

Ja pedaler er underveis.  Sikler veldig på Virpil throttle og stick😄 Bruker nå saitek x52 og jeg må ha minst 2 modifier knapper for å få alt jeg trenger som er veldig kjipt

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Papirkurven said:

Ja pedaler er underveis.  Sikler veldig på Virpil throttle og stick😄 Bruker nå saitek x52 og jeg må ha minst 2 modifier knapper for å få alt jeg trenger som er veldig kjipt

Jeg gikk fra x52 til dette.

https://www.wwsimstore.com/p/314.html

Man har jo også en litt mindre variant

https://www.wwsimstore.com/p/324.html

 

Denne har jo mange knapper, men mister fordelen medå ha 2 separate throttle saker(veldig greit om man flyr helikopter eller ww2 fly) 

https://www.wwsimstore.com/p/340.html

 

Hvilke pedaler gikk du for?

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Jeg gikk fra x52 til dette.

https://www.wwsimstore.com/p/314.html

Man har jo også en litt mindre variant

https://www.wwsimstore.com/p/324.html

 

Denne har jo mange knapper, men mister fordelen medå ha 2 separate throttle saker(veldig greit om man flyr helikopter eller ww2 fly) 

https://www.wwsimstore.com/p/340.html

 

Hvilke pedaler gikk du for?

Ja har sett en del på winwing også. Spesielt F-16 versonen da det er F-16 jeg fly for det meste nå. Men likte veldig godt throttlen til Virpil da denne hadde ekstremt mange knapper på selve throttlen som er kjekt i VR.

Pedalene ble Logitech sine. Sikkert ikke så veldig bra, men siden jeg har ekstremt mye oppussing som står for tur i huset, så ble det disse. 😅 Bestilte Thrustmaster MFD også som skal passe perfekt til min nye J-Pein desk mount

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Papirkurven said:

Ja har sett en del på winwing også. Spesielt F-16 versonen da det er F-16 jeg fly for det meste nå. Men likte veldig godt throttlen til Virpil da denne hadde ekstremt mange knapper på selve throttlen som er kjekt i VR.

Pedalene ble Logitech sine. Sikkert ikke så veldig bra, men siden jeg har ekstremt mye oppussing som står for tur i huset, så ble det disse. 😅 Bestilte Thrustmaster MFD også som skal passe perfekt til min nye J-Pein desk mount

Har hatt lyst på MFDene selv, men har liksom ikke plass der jeg sitter må.

Jeg hadde først thurstmaster sine TLF pedaler eller hva de het. De likte jeg ikke, det var plastik over metal, og de "stuck" de ble bedre etter oljeing og at de ble litt gått inn. Men følte ofte jeg kjempet mer mot pedalene enn mot flyene eller bakke målene jeg prøvde å skyte, men jeg flyr mye WW2 og der bruker man pedaler mye mer, i F16 bruker man de jo nesten bare når man tar av og lander. De var også ok på helikoptere da man bruker de helt anderledes en de små fin justeringene man bruker for å få siktet over målet i ww2 fly. Jeg ende opp med MFG v3 pedaler med hydraulisk dempere, har både me109 pedaler og P47 pedaler jeg kan bytte mellom.  Tenker også å skaffe Spitfire pedaler som også kan settes på.

 

Nå har jeg sett på en 33 minutter video som jeg har fulgt for å mappe knapper på pilot, CP/G og George Ai i apache.  Så nå skal jeg være klar til å ta av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/24/2022 at 8:38 PM, vidor said:

Har vurdert å shoppe Legendary Edition til tross for at jeg har 2,5 uspilte titler på 360 (pluss en Mclassic upscaler), og nr.2 liggende på PC.

Og der var PS4-versjonen i hus. Spillet er godt optimalisert for kontroller, og fungerer flott på PS4 Pro. Fikk det til og med inkl polske undertekster som kan aktiveres.

Lenke til kommentar

Jeg er helt bergsatt av Elden Ring, skulle ikke vært lov. 😍😍 Har alt spilt i ca 130 timer tilsammen i det spillet, og mer skal det bli. Syns det spillet er en av de beste av alle Souls like spill ever. Dark Souls og Demon Souls, er midt på træet, mener jeg. Har hele serien av dem, utenom Sekiro den kommer jeg aldri til å ordne meg.

Oja, det holdt jeg nesten på å glemme, Bloodborn er også et at de beste av de beste. 😍😍😍

Håper virkelig at Elden Ring 2 og Bloodborn 2 kommer en gang i fremtiden.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For de som savner RTS.

La Drang Leave no man behind.

Er er flott (men noe uferdig)  RTS. Du styrer noe midt i mellom et kompani og bataljon  kanskje nesten en full bataljon. Du har et HQ, og derfra styrer du slaget  du kaller "kjøper" inn nye styrker. Alt må leveres med helikopter. 

Dette er old school micromanaging RTS, men basert i virkeligheten. Din grunn enhet er en platoon. Den kommer bar. Bare M16 og 23 mann sterk. Du kan bruke "penger " på å gi den M60, M79 Laws osv.  En standard Platoon for US army under Vietnam var 30 man. Med en god del granat kastere. M60 var ikke standard per Platoon, men company HQ delte de ut, de hadde vel 3-4 til rådighet. Så ofte men ikke alltid ville du finne en eller 2 M60 blant en Platoon. 

Hver Platoon kan deles i 2, en mindre scout gruppe og hoved delen. Du kan ha opp til 8 Platoons tror jeg.

Du kan så klart kalle inn artilleri, fly støtte og alt det der, basert på hvor mye "penger' du har pengene går opp for hver vietnameser du dreper samt, oppdrag utført. Men for hver mann man mister, mister man også penger. Man kan få tilbake noe av dette ved å hente soldatene med bårer tilbake til HQ,(som man må gjøre manuelt.) Og sende de avgårde tilbake til sykehus med helikopter (som du også må gjøre manuelt)  Bortsett fra skyting må nesten alt styres selv. Kamper kan være ekstremt dødelige. En granat på feil sted og 5 mann er nede. Alle soldatene har navn og du kan følge deres skjebne etter de har blitt truffet.

Når ting går til helvete kan det fort balle på seg. Jeg mista mange i en trefning. Og fikk minus, så jeg kunne ikke kalle inn airstrike. Noe som gjorde at jeg måtte ta ut den fiendtlige basen. Med bare infanteri. 

Det ble blodige saker.

Grafikken er ikke så imponerende, det er bugs. Og ingen lagrings mulighet under oppdraget. Det er bare en single player kampanje. Ingen klassisk RTS skirmish eller MP.

 

1377517215_download(25).jpeg.c65fd992cff35b19f8617a0d0d2b3b9f.jpeg

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos RTS har jeg kost meg overraskende mye med Red Alert i C&C Remastered Collection. Må være en av de beste og remasters noensinne. Kraftig forbedret grafikk og andre forbedringer, men med full respekt for hva som gjorde originalen så spesiell.

Og øst-mot-vest temaet er jo mer aktuell nå enn da spillet ble laget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom over denne gamle og helt sikkert glemte perlen av et tur-basert strategi spill på Steam! Koser meg glugg i hjel med det nå! Jeg har for lengst mistet den digitale utgaven jeg kjøpte via spillets hjemmeside i gamle dager så det var gledelig at det nå endelig er på Steam, ettersom det ikke har vært mulig å kjøpe andre steder; også på spillets egen hjemmeside har det vært utilgjengelig.

Armageddon Empires: https://store.steampowered.com/app/1576720/Armageddon_Empires/

Gamer.no har en god anmeldelse av det fra tilbake i 2008: https://www.gamer.no/artikler/armageddon-empires/51933

 

Dette er et post-apokalyptisk strategispill hvor man kan spille som en av 4 ulike raser; mennesker, mutanter, maskiner og aliens. Spillets mål er ganske enkelt å knuse de andre fraksjonene med de sparsomme ressursene du har til rådighet. Man har et dekk med kort som tilfeldig trekkes til hånden og spilles ut som enten tropper, bygninger og ulike bonus kort. Kortene koster ressurser samt action points å spille. Ressursene finner man rundt om på kartet under utforskning eller via kortene du har på hånden slik som bygninger. Action Points som avgjør hvor mye du kan utrette hver runde (spille kort og flytte tropper på kartet etc,) avgjøres før starten av hver runde i en kamp med terninger. Her kan en satse ressurser og kjøpe ekstra terninger for å oppnå hvem som får spille først med flest action points.

Spillet kan være litt hardt å forstå i begynnelsen så jeg anbefaler å hente frem manualen (ligger i spillets steam mappe) for å slå opp saker å ting underveis i spillet.

398271243_ArmageddonEmpires.thumb.jpg.df0d5c6c65bc8f476d99776769037d68.jpg

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...