Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Har et par tanker nå etter å ha spilt ferdig Horizon - Forbidden West.

Først og fremst så elsket jeg spillet, men det kom ikke som noen overrraskelse, da jeg gjorde "rent bord" i form av "alt" som kan gjøres i Zero Dawn, også. Det er i hvert fall en sterk 9-er, om ikke mer i min bok. Jeg har nok noen personlige begrensninger når det gjelder historien, men alt annet satt som et skudd. Det er kun dette spillet jeg har spilt siden release.

Når det er sagt, så klokket jeg inn på rett under 189 timer, på very hard, og også her gjorde jeg "rent bord", men med noen veldig få unntakt i FW i forhold til ZD (det var noe småtterier jeg ikke gjorde denne gangen).

Her kommer tanke nummer to; Jeg sliter litt med å forstå hvordan man beregner hvor lang tid man skal bruke på et spill, og hvor lang tid andre spillere bruker på spillet (dette og andre). Jeg er alltid milevis (mangfoldige timer) over hva andre bruker (i alle spill). Jeg skjønner jo at mange andre ikke gjør absolutt alt, og det er greit nok - for disse gjelder jo andre tider. Men, i anmeldelser så sier man ofte at "main mission" er så-og-så langt, og skal du gjøre alt, så er det minst så-og-så mange timer ekstra. Jeg bruker liksom minst dobbelt av dette igjen. Howlogtobeat forteller at "completionist leisure" er gjennomsnitt 133 timer, og lengste registrerte er 178 timer, eller noe. Og, jeg mangler jo faktisk litt også, denne gangen. Jeg skjønner ikke helt hvordan andre spiller "så raskt", eller hvordan man kan påstå (i anmeldelser), at "ved å gjøre alt", så bruker man ca. denne tiden. Her kan jeg også bomme litt, men jeg mener at jeg klokket inn rundt over 230(?) timer på Assassin's Creed Valhalla med de 2 inkludert DLC-ene, også (men, får ikke sjekket nå).

 

Hvor lang tid føler dere at dere bruker på spill? "Rusher" dere igjennom spillene, eller brukere dere tid til å kose dere litt?

 

Som en liten PS; Jeg føler heller at jeg aldri kan begynne på New Game +. Jeg bruker altfor lang tid på spill, til at jeg bruke enda mer tid, som vil gå utover andre titler jeg også ønsker å få tid til å spille. Det/de eneste jeg kan bruke tid på å spille på nytt, er The Last of Us - så i dag må jeg i butikken for å kjøpe Part 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste brukbare taktiske spillet i VR har hvert Onward,  men etter de solgte sjela si til Facebook, og aktiv gjorde spillet mye dårligere for at det skulle funke på quest,  har det bare hvert drit. Ja du kan få noen gode runder, om du har flaks men selv 2 år etter downgraden er rett og slett ikke spillet der det burde være.

Men nå har løsningen kanskje kommet. Geronimo ser ut til å være det Onward burde vært. Det ser ut til å ha bedre grafikk,  like god lyd(noe Onward faktisk har) og det er allerede objetvies i spillet (noe Onward etter selv 5 år med utvikling fremdeles ikke har)

Håper dette er bra saker. 

 

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (På 1.9.2022 den 9.51):

Er vanskelig å være kul med de klesplaggene man får tidlig i spillet. :p
Mannlig V - da kan du "velge" mellom Panam og...Terry.

Jeg ser du kjører character builds som helt annerledes fra mine.

Jeg har alltid gjort builds basert på lifepath (med noen variasjoner), f.eks.
- Body / Cool / Reflexes hvis jeg går Street Kid (Street Brawler / Cold Blood / Handguns).
- Intelligence / Reflexes / Technical Ability hvis jeg går Corpo (Quickhacking / Assault / Engineering).
- Technical Ability / Reflexes / Body hvis jeg går Nomad (Crafting / Handguns / Athletics).

Har prøvd alle lifepaths og jeg synes Street Kid har den beste introen, og Nomad de beste "bonusene" (hovedsaklig den skjulte bilen, unik for Nomad...med mindre man bruker en developer kode via konsollen).

Er selv på 4. gjennomspilling nå. :cool:
Har gjort "secret ending", nomad ending (med Panam) og tatt imot tilbudet til Arasaka.

Nomad ending var gøy, med mye action, men det var også en god del bugs med den. Spiller på patch 1.5 hotfix 1.

Spiller vekslende mellom 2560x1440 og 7680x1440 (RTX 3080, Intel i9 10900K, 64 GB 3200 MHz). High settings, med DLSS og raytracing avslått (ser helt ærlig liten forskjell med / uten RT).

Tror min første slutt var "secret ending".

Spoiler

Endte opp på en romstasjon og lastet opp sjelen/hodet i skyen for "evig" liv.


I denne gjennomspilling så ble det å fokusere også på Body, sammen med Cool og Reflexes. :)

Liker introen til Nomad best. Ikke pga Iguanen eller noe, neida.. :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg har startet en ny game i GTA 4 Complete Edition. Utrolig hva det spillet krever på pc selv 15 år etter release, det jeg liker er at storyen er såpass lang i forhold til fks GTA 5. Men 5ern har definitivt bedre styring når en kjører biler, og grafikken er selvfølgelig bedre. Ellers er det ikke mye å utsette på 4ern. Klassiker

Endret av Sidekick
Lenke til kommentar
12 hours ago, Sidekick said:

Jeg har startet en ny game i GTA 4 Complete Edition. Utrolig hva det spillet krever på pc selv 15 år etter release, det jeg liker er at storyen er såpass lang i forhold til fks GTA 5. Men 5ern har definitivt bedre styring når en kjører biler, og grafikken er selvfølgelig bedre. Ellers er det ikke mye å utsette på 4ern. Klassiker

Fysikken på bilene er mye bedre i GTA4, men ble bortvalgt for bedre ytelse i GTA5. GTA4 er *mye* mindre optimalisert enn GTA5, men som du sier er det et godt spill med god story. Liker lineæriteten godt i 4. Mye lettere å bli litt "lost" i 5.

Kjøpte spillet på Steam, men la inn crack så det gikk kjappere. La også inn stub for Games 4 Windows som økte ytelsen. Forbedret også med ENB som bedret lyset på bilen så det så bedre ut. Spillet har nok fremdeles kopibeskyttelse selv om det er gammelt, så det er unødvendig krevende.

Spillet var svært krevende da det kom, men folk flest var happy med hva de fikk fordi det var bra. 

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn noen kommandoer i steam som gjør at spillet kjører bedre

-nomemrestrict -norestrictions -percentvidmem 100 -availablevidmem 8192 -reservedApp 0 -managed

Det hjalp på ytelsen betraktelig. Tuller ikke med cracks lenger da en aldri vet hva som skjuler seg i fila

Det føles ut som en kjører rundt med 2 tonn bagasje i bagasjerommet på visse biler i GTA4, veldig baktunge. Men det er noe jeg har tilvendt meg. Når det kommer til de litt raskere bilene så er det ikke et like stort problem. Skulle ønske svingradiusen på bilene var bedre dog

Lenke til kommentar
Bone skrev (På 2.9.2022 den 9.58):

Her kommer tanke nummer to; Jeg sliter litt med å forstå hvordan man beregner hvor lang tid man skal bruke på et spill, og hvor lang tid andre spillere bruker på spillet (dette og andre).  Jeg bruker liksom minst dobbelt av dette igjen.

Hvor lang tid føler dere at dere bruker på spill? "Rusher" dere igjennom spillene, eller brukere dere tid til å kose dere litt?

Jeg ignorerer alltid hvor lang tid det står at et spill skal ta for jeg kjører alt i eget tempo.

Ifølge howlongtobeat så står følgende om Cyberpunk 2077:

Sitat

"Cyberpunk 2077 is about 23 Hours in length. If you're a gamer that strives to see all aspects of the game, you are likely to spend around 103 Hours to obtain 100% completion."

Er det et spill jeg virkelig liker så koser jeg meg med det. Ikke noe stress, gjør litt tilfeldig utforskning, gjør noen hovedoppdrag, litt mer utforskning, gjør noen sideoppdrag etc...

På første gjennomspilling (på patch 1.03) brukte jeg 210 timer. På andre gjennomspilling (patch 1.06), 180 timer. Nå visste jeg ca. hvor jeg skulle gå og hva jeg måtte gjøre.

På tredje gjennomspilling, 110 timer. Nå visste jeg hvor og hvordan jeg skulle grinde best mulig, så sparte masse tid på å nå level 50 før jeg skulle inn i hotellet med Jackie.

Sliter litt nå på fjerde gjennomspilling (patch 1.5) siden alle stats er blitt endret og jeg har handicappet meg selv med å ikke bruke tech våpen (essensiellt for å grinde levels så effektivt som mulig) så jeg har lagt gjennomspillingen litt på vent.
...Pluss at jeg nå kjenner spillet omtrent ut og inn, og jeg orker snart ikke mer av de obligatoriske Silverhand sekvensene.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
2 hours ago, Sidekick said:

Jeg har lagt inn noen kommandoer i steam som gjør at spillet kjører bedre

-nomemrestrict -norestrictions -percentvidmem 100 -availablevidmem 8192 -reservedApp 0 -managed

Det hjalp på ytelsen betraktelig. Tuller ikke med cracks lenger da en aldri vet hva som skjuler seg i fila

Det føles ut som en kjører rundt med 2 tonn bagasje i bagasjerommet på visse biler i GTA4, veldig baktunge. Men det er noe jeg har tilvendt meg. Når det kommer til de litt raskere bilene så er det ikke et like stort problem. Skulle ønske svingradiusen på bilene var bedre dog

Gjorde en del slike endringer også, men det jeg nevner hadde i allefall god effekt da. Går du på gamecopyworld.com finner du kvalitetssikrede patcher en kan bruke på eldre DRM som ikke er støttet på Win10. Støtter på ingen måte piratkopiering, så ikke misbruk siden. Skal teste innstillingene dine. Mine er litt forskjellige.

Lenke til kommentar
Sarcoex skrev (22 timer siden):

Liker introen til Nomad best. Ikke pga Iguanen eller noe, neida.. :ph34r:

Angående iguanen... Hvis du vil ha din egen iguan i leiligheten din med interaksjon, og Silverhand som kommer frem og begynner å spille på gitaren sin.

Spoiler

Under oppdraget med Jackie, når du først kommer inn døren i topp-leiligheten med safen og databrikken med Johnny, hold til venstre. Der vil du fort finne en slags statue med et tre og en iguan. Jackie vil kommentere den. Bakom statuen, mellom den og veggen, vil du finne et iguan egg. Er veldig lett å overse.

Du kan plassere egget i en liten skål i leiligheten - og så vente. LENGE!! Ca. 3 måneder i ingame tid, eller rundt 1 faktisk time med 24-timers time skipping.

https://www.diskusjon.no/topic/350394-screenshots-fra-spill-ingen-poster-uten-bilde/?do=findComment&comment=26303733

Dette er ikke ekslusivt for Nomad (er tilgjengelig for alle lifepaths) og er et easteregg som var i spillet, men ble fjernet (av ukjente grunner - var ihvertfall ikke der i patch 1.06), og kom tilbake i 1.5 patchen.

Endret av PaladinNO
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, vidor said:

Gjorde en del slike endringer også, men det jeg nevner hadde i allefall god effekt da. Går du på gamecopyworld.com finner du kvalitetssikrede patcher en kan bruke på eldre DRM som ikke er støttet på Win10. Støtter på ingen måte piratkopiering, så ikke misbruk siden. Skal teste innstillingene dine. Mine er litt forskjellige.

gamecopyworld ja, der fikk jeg virus da jeg prøvde å cracke spill rundt 2001-2002 :whistle:

Har ting endret seg på 20 år?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Sidekick said:

gamecopyworld ja, der fikk jeg virus da jeg prøvde å cracke spill rundt 2001-2002 :whistle:

Har ting endret seg på 20 år?

Bruker det ikke ofte, men har ikke hatt noe problemer med filer derfra de siste årene. Du kan jo alltids sjekke ved å laste opp på virustotal.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel 15-20 timer inn i RDR2 kampanjen (Rockstar føler ikke at det er nødvendig å faktisk la deg seg timene du har brukt)

Er lenge siden jeg har kost meg så mye med et ikke VR spill. Jeg husker jo fremdles mesteparten av historien osv fra mine forrige play throughs, men greit å avslappende spill.

Og greit å faktisk få litt valuta for pengene jeg har brukt på 3090. I VR er effekten så som så i de flight simmene jeg spiller. Men på flat skal jeg vel kunne spille nesten alle som som finnes på max med en 1440p skjerm. 

Nesten frista til å prøve Cyberpunk igjen bare for å se hvordan det kjører.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (På 4.9.2022 den 15.24):

Angående iguanen... Hvis du vil ha din egen iguan i leiligheten din med interaksjon, og Silverhand som kommer frem og begynner å spille på gitaren sin.

  Skjul innhold

Under oppdraget med Jackie, når du først kommer inn døren i topp-leiligheten med safen og databrikken med Johnny, hold til venstre. Der vil du fort finne en slags statue med et tre og en iguan. Jackie vil kommentere den. Bakom statuen, mellom den og veggen, vil du finne et iguan egg. Er veldig lett å overse.

Du kan plassere egget i en liten skål i leiligheten - og så vente. LENGE!! Ca. 3 måneder i ingame tid, eller rundt 1 faktisk time med 24-timers time skipping.

https://www.diskusjon.no/topic/350394-screenshots-fra-spill-ingen-poster-uten-bilde/?do=findComment&comment=26303733

Dette er ikke ekslusivt for Nomad (er tilgjengelig for alle lifepaths) og er et easteregg som var i spillet, men ble fjernet (av ukjente grunner - var ihvertfall ikke der i patch 1.06), og kom tilbake i 1.5 patchen.

Har sett Iguana'n men ikke egget. Tusen takk! :D 

Lenke til kommentar

Plukket opp Cyberpunk 2077 igjen etter å ikke ha spilt det siden den katastrofale launchen, rundet det den gang og likte det egentlig selv om jeg var ganske skuffa over totalen. Det er fortsatt ikke noe perfekt spill men har egentlig koset meg skikkelig med det siste dagene, kom og en stor oppdatering i går med litt nytt innhold, forbedringer og omsider ENDELIG et Transmog system som egentlig var galskap at ikke var på plass på dag en, men som en sier, bedre sent enn aldri. Anbefaler de som var frustrerte over de feil og mangler som var på spillet  ved launch gir det en ny sjanse nå da opplevelsen er betydelig forbedret :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Evil-Duck said:

Plukket opp Cyberpunk 2077 igjen etter å ikke ha spilt det siden den katastrofale launchen, rundet det den gang og likte det egentlig selv om jeg var ganske skuffa over totalen. Det er fortsatt ikke noe perfekt spill men har egentlig koset meg skikkelig med det siste dagene, kom og en stor oppdatering i går med litt nytt innhold, forbedringer og omsider ENDELIG et Transmog system som egentlig var galskap at ikke var på plass på dag en, men som en sier, bedre sent enn aldri. Anbefaler de som var frustrerte over de feil og mangler som var på spillet  ved launch gir det en ny sjanse nå da opplevelsen er betydelig forbedret :)

Begynte på en save jeg sporadisk har spilt på siden det kom ut.. Er vel på det hovedoppdraget der vi venter på at den japanske paraden skal skje. Men vurderer å bare restarte. Ikke lett å huske alt som har skjedd. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...