Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. Matrix saken.

  • cutscenes er imponerende
  • omgivelsene i gameplay er imponerende
  • animasjonene på karakterene i gameplay er forferdelige

    Noen ganger virker det som man ikke har kommet videre siden Max Payne 3 fra 2012 når det gjelder animasjon i gameplay.

    Det hjelper ikke med fotorealisme når karakternes animasjon ser ut som pinocchio tredukker med ananas i rumpa og livløse blikk og ansikt.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tok fram igjen Colonization fra 1994 for årets gjennomspilling, et spill jeg har spilt siden det kom ut. Hvis noen av dere har spilt det, så husker dere sikkert den flotte midi-musikken. Nytt av året er at jeg fant en spilleliste på Spotify (Tidal her) med de akustiske originalversjonene til alle låtene (ikke midi), denne er helt fremragende! Mimring deluxe når den spilles ved siden av.

 

capture_2021-12-13_180236.jpg

Endret av Aiven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
16 hours ago, Aiven said:

Tok fram igjen Colonization fra 1994 for årets gjennomspilling, et spill jeg har spilt siden det kom ut. Hvis noen av dere har spilt det, så husker dere sikkert den flotte midi-musikken. Nytt av året er at jeg fant en spilleliste på Spotify (Tidal her) med de akustiske originalversjonene til alle låtene (ikke midi), denne er helt fremragende! Mimring deluxe når den spilles ved siden av.

 

capture_2021-12-13_180236.jpg

Ikke noe forhold til spillet, men tak for spillelista, har hørt på den mens jeg har malt litt, veldig fint.

 

Etter 8 måneder har jeg dratt frem Tales of Glory 2 igjen, spillet fikk ingen patcher på sånn 7 måneder, men nå er det i live igjen, så jeg ville teste det nye kartet, Tales of Glory 2 er helt klart det mest intense FPS jeg noen gang har spilt og med Haptic gunstock til VR kontrollene mine blir det enda bedre.
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Og jeg som trodde det var innebygd bankid eller RSA brikke

 

:utakt skrev (2 timer siden):

Drøyt mange sideknapper da! Klarer man altså å føle seg frem til riktig knapp når det koker litt?

Joda, går fint. Blir en automatisk finmotorikk etter hvert ^^

Sideknapppene kan byttes ut. Bruker den med 10 knapper for MMORPG'er :D 
 

Spoiler

razer-naga-pro-wireless-mouse-4.jpg

 

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (1 time siden):

Hva synes folk om Halo? Både serien totalt og det nyeste. Jeg er akkurat ferdig med første gjennomspilling, og synes tempoet var for treigt og det var lite innhold. Er nok en skade etter Doom Eternal.

Tror jeg spilte den første spiller-mot-spiller (splitscreen), for endel år siden på den originale Xbox'en. Husker best at jeg bare ravet rundt i Warthog'en (tror det var den). Og spilt litt av Halo: Reach via GamePass på PC.

Halo: Infinite er nok det det Halo spillet jeg har spilt mest. Liker det ganske godt. Selveste starten var litt kjedelig, da jeg syns det tok for lang tid før jeg kom meg til åpen-verden delen av spillet. Jeg er ikke en stor FPS spiller, men prøver noen nå og da. ^^
Er noen historie referanser fra de forrige spillene jeg ikke skjønner en døyt av, hehe. Så må nok på en dypdykk på en eller Halo wiki. :) 
Men tok en pause da min gamle spillmus ble litt "slapp" på venstre museknapp. Men må nesten fortsette nå som jeg har fått ny mus. ^^
 

Lenke til kommentar

Halo-serien er god den. De foreløpige favorittene mine er nok Halo Reach og Halo Infinite. Jeg spiller stort sett bare campaign, så pvp biten har lite å si for min del. Vet dog at det er mange som elsker Halo 2 og 3 pga. PVP biten

Historien og loren til Halo universet har mange kule ideer, men spillene har hatt varierende resultater når det gjelder å presentere den på en sammenhengende og forståelig måte. Det legges ofte opp til at man må lese bøkene for å få en helhetlig forståelse av hva som faktisk foregår. 343 er nok mer skyldig i dette enn Bungie, men sistnevnte er ikke helt fri for synd heller. 

Et annet problem med 343's spill er at det ikke virker som om de har en overordnet plan for historien. Det er riktignok koblinger mellom Halo 4, 5 og Infinite (+ Wars 2), men jeg har vanskelig for å se for meg at de visste hvordan Infinite kom til å bli da de lagde 5. Jeg kan bare håpe at Infinite legger opp til en mer langvarig og sammenhengende historie. Og at de eventuelt fyller inn hullene mellom 5/Wars 2 og Infinite med DLC til Infinite.

Med det sagt, så digger jeg Infinite altså. Det har det beste gameplayet i serien til nå. Grappleshoten passer perfekt inn i Halo. Isolert sett fungerer storyen bra nok. Vennskapet mellom Master Chief og The Weapon er godt fortalt. Spillet er sånn passe langt. 25-30 timer med sideinnhold, 10-15 timer uten. Jeg spilte på for øvrig på Heroic. 

Ser frem til fortsettelsen. :)

Lenke til kommentar

Året er 1978 en svensk forræder og spion har bordet et Russisk tank skip han har statshemmeligheter om Sverige som Russland aldri må få hendene sine på, tankskipet er i Østersjøen og skal møte en russisk ubåt, der spionen skal gå om bord og han og hans hemmeligheter vil gå over til Russland.

Dette må ikke skje, men svensk etterretning fikk vite om dette så sent, det er bare minutter til ubåten møter tankskipet, og de er 10 mil til havs, ikke noe svensk skip kan stoppe de, så Sverige går til drastisk verk.

En Viggen blir lastet opp med 2 Rb04 og tar av, han skal fly så fort og lavt han kan og sprenge tankskipet før spionen kan komme seg til ubåten. Mach 1.1, 10 meter over havnet er ganske heftig. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...