Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mobilspill er like uinteressant i dag som det var for 5 år siden for min del. Eller..for 5 år siden kunne det faktisk hende jeg spilte ett par spill i året på telefon. Siden spillene enda var så enkle at touch kontroller gav mening og var simple nok til å funke :p

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Greit nok at du er på en rosa mobil sky men jeg kommer aldri til å godta at Diablo bare kommer på mobil. Akkurat sånne helomvendinger gjør at man risikere at flere hopper over til mobil :)

 

Du vet Diablo 4 er i utvikling? Det ekte Diablo 4, ikke Diablo Immortals? Tror du bør si Diablo kommer "i tillegg til mobil", ikke "bare på mobil".

 

Mobilspill er like uinteressant i dag som det var for 5 år siden for min del. Eller..for 5 år siden kunne det faktisk hende jeg spilte ett par spill i året på telefon. Siden spillene enda var så enkle at touch kontroller gav mening og var simple nok til å funke :p

 

Tja... Final Fantasy 1 - 9, Dragon Quest 1 - 8, Star Wars: Knights of the old Republic, Civilization VI, Shin Megami Tensei, Chrono Trigger, Phoenix Wright: Ace Attorney... mobilspill er ikke det de engang var. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Teknisk sett er navnet Diablo 4 ikke bekreftet, men spillet er helt klart under utvikling. Denne er for eksempel fra Brandy Camel, community manager hos Blizzard. Et av disse er Diablo Immortals, men de har flere andre Diablo-prosjekter på gang, og det er så godt som garantert at et av dem er Diablo 4.

 

"The forges here at Blizzard are burning hot. And we have multiple Diablo projects in the works. Some of them are going to take longer than others,” stated Camel.

 

“But we may have some things to show you later this year. We hope you stay tuned, while we work to bring these Diablo experiences to life. None of this would be possible without the support that you have shown us for over 20 years.

 

"So whether you first joined us in Diablo 3 or you are a seasoned veteran, thanks you. Diablo is, and always will be, part of Blizzard's identity, and we can't wait for the future."

https://www.techradar.com/news/diablo-4-news-release-date-trailers-rumors

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri spilt Diablo. Jeg har sett flere venner spille både Diablo 1 og 2, men jeg har alltid synes det har sett utrolig kjedelig ut.  :p

 

Angående mobilspill så har det nok kommet for å bli, men for min del er dette en nødløsning eller et tillegg til den mer seriøse gamingen jeg gjør foran storskjermen. Jeg satt og spilte Dragon Quest på mobilen på min syste flyreise og det fungerte helt greit, men jeg kommer aldri til å sette meg i sofaen etter jobb for å spille på mobilen. Hadde jeg pendlet til jobb ville det nok blitt mer mobilgaming.

Lenke til kommentar

Mobilen vil nok aldri bii hovedkonsollen, nei. Men det trenger den da heller ikke være. Det jeg prøver å sette fokus på er at "mobilspill" har et veldig dårlig rykte på seg, noe det strengt tatt ikke fortjener i dag. Mobilspill er mye mer enn Angry Birds og Candy Crush. Selv Baldur's Gate er vel på mobilen nå, og det sier jo sitt. Seriøse gamere har PS4, XBox, Nintendo eller PC, men vi trenger ikke rakke ned på de som "bare spiller mobilspill". De er like fullt gamere som oss andre. Om du spiller Baldur's Gate på PC, PS4 Pro eller mobilen, har det strengt tatt noe å si? Det er jo samme spill. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri spilt Diablo. Jeg har sett flere venner spille både Diablo 1 og 2, men jeg har alltid synes det har sett utrolig kjedelig ut.  :p

 

Angående mobilspill så har det nok kommet for å bli, men for min del er dette en nødløsning eller et tillegg til den mer seriøse gamingen jeg gjør foran storskjermen. Jeg satt og spilte Dragon Quest på mobilen på min syste flyreise og det fungerte helt greit, men jeg kommer aldri til å sette meg i sofaen etter jobb for å spille på mobilen. Hadde jeg pendlet til jobb ville det nok blitt mer mobilgaming.

 

 

Kun spilt Diablo 2 for å prøve det ut som ung. Men idet falt ikke i smak her, så da har man ikke rørt det siden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden den 18 var 204 års jubileet for slaget ved Waterloo, laster jeg ned Scourge of War Waterloo.

Fremdeles sur på at spillet kunne blitt så mye bedre, men gjennom latskap og inkompetanse, lider spillet av potensielt den dårligste optimaliseringa som eksisterer. Men fremdeles ingen spill lar deg spille hele Waterloo slaget i slik detalj. Hver eneste, bataljon, skvadron og batteri er der.

 

Men spillet hadde trengt en my motor og 3d modeler og ikke minst fiksa på mele kamper.

Lenke til kommentar

Noen tips om spill som funker bra på en relativt ny mobil med litt stor skjerm, og som er gode spill? Fullfører for tiden KOTOR på mobil, og ser at det finnes mange andre litt eldre RPGer porta, men at det er litt forskjellig hva som anbefales og ikke i potter versjon. Evt er jo ymse final fantasy spill tilgjengelige, selv om jeg ikke har noen erfaringer med den serien selv.

 

Edit: betalt eller gratis er samme, så lenge mikrotransaksjoner ikke er en greie.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Hvis du liker JRPGer er Dragon Quest og Final Fantasy sterkt å anbefale. Begge slet litt i starten pga det var en helt ny sjanger, men start med ca det fjerde spillet i hver serie, så er du garantert mange timer moro. Selv spiller jeg Dragon Quest IV på mobil nå, etter å ha spilt det på DS og iPad fra før. Det er en remake til DS, så grafisk ser det rimelig bra ut. DQ1-6 er i 2D, så du slipper også å fikle med kameraet. Samme gjelder Final Fantasy 1 - 6.

 

Fire Emblem: Heroes kan også anbefales, om du har mulighet til å være koblet til nettet. Det er et gratis spill, men har ikke merket for mye styr med mikrotransaksjoner og det tøvet der. Samme gjelder Animal Crossing: Pocket Camp. Det virker som å være en prototype på New Horizon, og jeg gikk ganske fort lei. Er ikke så mye å gjøre der. Men det er gratis, og burde være underholdende i noen dager. :)

Lenke til kommentar

Hahaha, tror neppe jeg bryr meg så mye om det der. Alle syter og klager hvor dårlige Switch-versjonen av multiplatformspill er uansett, og ser sjelden noe til det selv. Men vi får se. Det kom i posten i dag, og sitter og laster ned en patch nå. Skal slenge inn en oppdatering når jeg har fått spilt en del.

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt prøvd det? Har det på PS4 Pro og Switch, og merker veldig liten forskjell, verken i håndhold modus eller docket. Bildet er kanskje ikke fullt så skarpt på Switch, men det er jo bare å forvente. Det er null input lag, frame rate er stabil, og har ikke merket noe av bugs og glitches. Det er nok ikke 60fps, men det er det da ikke på PS4 heller. Tror kanskje jeg ville merket en liten forskjell hvis jeg spilte PS4- og Switch-versjonen side om side, men hvem gjør det?

 

For å være ærlig tror jeg det meste av negativiteten kommer av flere ting, og fint lite av det har med selve spillet å gjøre. Mange takler ikke at "superkonsollene" PS4 Pro og XBone X sliter, siden Switch ikke er så lang bak som de håpet på. Faktisk er Switch på god vei å ta igjen XBone på salgstall allerede. Mange ble skuffet over Mighty Nr 9, og forhåndsdømte Bloodstained for lenge siden. Det er bare å se på de første trailerne og gameplay videoene, og se hvor mange som klagde allerede da. Det er heller ikke et "ekte" Castlevania. Det er bare en sur påminnelse om at Castlevania er død for godt. Tenk bare på Metal Gear Solid 2, for eksempel. Solid Snake døde i starten, så man satt der hele spillet med Raiden. Spillet i seg selv er jo bra, men alt for mange taklet ikke at man hadde en ny hovedperson nå.

 

Jeg kunne alt for lett forsatt, men poenget er at folk finner alltid noe å klage på. Du har ingenting å frykte med Bloodstained. Spillet er knallbra, enten det er på PS4 eller Switch.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Switch utgaven sikter mot 30fps og PS4 går for 60fps, men dipper under. Trengte bare å se på en youtube sammenligning på iphone X at det var 30 vs 60fps her. Som sagt så er ikke dette en tittel jeg bryr meg nevneverdig om på dette tidspunktet, så jeg har ikke prøvd det. Men skulle jeg kjøpt det hadde jeg i hvertfall gått for 60fps utgaven da det er såpass forskjell. 30 vs 60fps er veldig, veldig merkbart for enkelte. For andre er det ikke det. 

 

Om man spiller det i håndholdt så ser det nok ikke så ille ut på Switch, men blåser man det opp på TV...så ser jeg for meg at det er ganske så store forskjeller mellom utgavene.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet her er at du sitter og ser videoer på mobilen som sammenligner spille om side uten å ha prøvd det selv, og jeg sitter her og faktisk spiller det. Dermed tror jeg nok at jeg vet litt mer om hvordan spillet fungerer i praksis. ;) Som jeg sa er det litt skarpere grafikk på PS4, men ikke spesielt mye. Ellers er PS4-versjonen og Switch-versjonen så godt som identiske, enten man spiller i håndhold eller på stor skjerm. Det gjelder også fps. De kan skryte av så høy fps de bare vil, men det er ikke noe man merker i praksis.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...