Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Fikk lagt 8 timer ned i Chrono Trigger på Super Famicom'en min i helga. DRITTBRA spill, og veldig enkelt å sette seg inn i for en noob av sjangeren.

 

Synd jeg ikke begynte på det tidligere i langfrien :( For nå er det 7x12.5 timer med nattskift ...

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De spillene er langt mer sim aktig enn BF serien som er ren arkade. Tror nok du gjør det bedre i de spillene pga kanskje du faktisk har talent for å tenke "taktisk" samt våpnene oppfører seg mer realistisk. Jeg håper og tror at neste Call of Duty utifra det jeg har lest faktisk blir semi-realistisk og ikke arkade som tidligere. Savner et moderne fps lignende Red Orchestra serien.

Vil si red orchestra/rising storm er midt mellom arcade spill som BF/COD og sims som Arma/post Scriptum.

Ja det er langt mer jordnært enn BF men det går ganske mye fortere i svingene enn arma.

Egentlig en balanse jeg liker, men vet fremdles ikke om det er derfor jeg er bedre i dem.

Jeg lurte på om jeg rett og slett spilte de mye mer enn de andre.

Og ja med 72 timer har jeg spilt red orchesta 2/Rising storm 1 mye. Og når du slenger på 32 timer med rising storm 2. Er jo det nesten 100 timer.

Men med Bad company 2, BF 3/4/1 har jeg ca 100 timer der også.

Lenke til kommentar

100 timer er jo ingenting...

100 timer er masse for meg.

Jeg har bare 6 spill på stream lista med over 100 timer, av de har jeg 170 timer på første plassen.

Jeg er ikke en som orker å spille samme spill i mange hundre timer.

Spiller jeg et spill i over 24 timer har jeg spilt det mye.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Fikk lagt 8 timer ned i Chrono Trigger på Super Famicom'en min i helga. DRITTBRA spill, og veldig enkelt å sette seg inn i for en noob av sjangeren.

 

Synd jeg ikke begynte på det tidligere i langfrien :( For nå er det 7x12.5 timer med nattskift ...

 

Et av de beste spillene i sjangeren også. Skulle bare mangle når både Sakaguchi, Horii og Toriyama samarbeidet på det.

 

Men Super Famicom? Spiller du japansk versjon..?

Lenke til kommentar

Dream team på det spillet der.

 

Neida, har tydd til en repro utgave. Konsollen er en moddet Super Famicom, med switchless 50/60hz funksjon også. Har faktisk en NTSC repro og en i «PAL-format» Orket ikke dra fra NTSC-PAL adapteret :p Spillet kom jo opprinnelig aldri ut i PAL regioner sånn sett.

 

Men vil kjøpe den japanske utgaven CIB tenker jeg, så pent cover på den så kan jeg i hvert fall ha én ekte utgave stående :p

 

Alt jeg vil er å komme hjem for å fortsette eventyret! Men blir nok lite tid :(

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja, den japanske utgaven er pen. Har vurdert å kjøpe den selv da jeg allerede har alle de japanske Final Fantasy-spillene på SNES, som også har veldig pene bokser (spesielt VI).

 

Per i dag eier jeg Chrono Trigger på PS1, DS og på Steam. Mange mener DS-utgaven er den definitive (med mindre du kan lese japansk), da den fikser den elendige oversettelsen på den amerikanske SNES-utgaven og har en del ekstra funksjonaliteter. Steam-utgaven har også den oppdaterte oversettelsen, men dessverre er det en mobilport som hadde masse tekniske problemer da den ble utgitt. Mye av dette er nå fikset, men da jeg spilte det hadde den fortsatt det irriterende problemet med at du ikke kan se hvor mye penger du har eller hva ting koster når du er i en butikk. Steam-utgaven har riktignok en episk, animert intro, og alle filmsekvensene. Det har PS1-utgaven også, men den sliter med lange lastetider (det samme gjorde alle Final Fantasy-portene, av en eller annen grunn).

Lenke til kommentar

Da var slottet til Peach bygd opp igjen i SMM2. :) Gikk gjennom historien bare fo å ha det gjort, men kommer neppe til å fullføre alle banene der. Vi får se etterhvert, om jeg sitter og kjeder meg. Nå blir det full fokus på online versus. Er mye lag til tider, men ikke så mye at det ikke er spillbart. Var rent kaos i starten, men har gått mer og mer over til å faktisk hjelpe de andre, i stedet for å bare brøyte meg frem. Ikke at jeg ikke gjør det, men pytt. :p Men har ofte brukt litt tid på å ta ut fiender som hammer bros etc, for å hjelpe de andre å komme videre. Får vel også se å lage et brett eller to etterhvert. Og teste Endless. Faen, er mye å gjøre her. :D

 

Online Versus er derimot ren krise. :p

Lenke til kommentar

Når jeg paserte level 35 i Rising storm 2, bestemte for å prøve M79 granat kasteren for første gang.

Det gikk ikke så bra, greide 3 Team kills..

Og greide til slutt å få drept 10 fiender i løpet av runden. Men 7 av de var med Colt 1911 pistolen...

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Er det noen gode nyeish singleplayer spill der ute.

Jeg snuste på Spiderman og God of War på PS4, men siden consoler er uburklige saker hvor spill fremdeles koster 500-700kr 6-8 måneder etter de kom ut, gidder jeg ikke betale det. 

 

Men har ikke fulgt med på hva som er nytt, en rask titt på steam fant jeg ikke noe veldig interesant. 

Lenke til kommentar

Er det noen gode nyeish singleplayer spill der ute.

Jeg snuste på Spiderman og God of War på PS4, men siden consoler er uburklige saker hvor spill fremdeles koster 500-700kr 6-8 måneder etter de kom ut, gidder jeg ikke betale det. 

 

Men har ikke fulgt med på hva som er nytt, en rask titt på steam fant jeg ikke noe veldig interesant. 

 

Følg med på tilbud på God of War - jeg ga under kr 300,- for det i fjor en gang. Fantastisk spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen gode nyeish singleplayer spill der ute.

Jeg snuste på Spiderman og God of War på PS4, men siden consoler er uburklige saker hvor spill fremdeles koster 500-700kr 6-8 måneder etter de kom ut, gidder jeg ikke betale det. 

 

Men har ikke fulgt med på hva som er nytt, en rask titt på steam fant jeg ikke noe veldig interesant. 

 

God of War er vel en av tidenes beste spill, det er faktisk verdt det. Det er rett og slett et mesterverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...