Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om jeg får tilsendt nytt kort (Nano-sim) fra Telenor samtidig med telefonen?

I den nåværende telefon står det ett Micro-sim.

 

Da ville jeg ringt og fått de til å sende, simkort og telefon sendes alltid separat og jeg ville ikke tatt det som noe selvfølge at de legger ved bestilling på Nano-SIM automatisk.

 

Sendte dem en melding på Facebook og fikk dette til svar:

 

"Hvis abonnementet blir endret eller oppgradert til ett som er høyere blir det normalt sendt ut en SMS, det er ikke noe vi kan styre da alt går automatisk gjennom ett system"

 

Ble ikke mye klokere. Men jeg valgte å beholde samme nummer og abonnemang, eneste endringer er at jeg har fått bindingstid. Regner da kanskje med at det ikke har blitt sendt ut noe nytt sim-kort? Dette er kanskje noe jeg selv også kan gjøre igjennom "Telenor MIn Side" ?

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar

Abnorm; gå til en butikk som selger abonnement, feks elkjøp eller telekiosken, og be om er telenor nanosim. Du får det rett over disken, bør være aktivt innen ti minutter maks såvidt jeg husker.

Telefonen er ikke til meg, men til min samboer som har bursdag i morgen.

Jeg står som eier/ansvarlig av nummeret, men hun som bruker.

 

Regner med jeg har rett til å ordne nytt sim-kort, uten at hun er med? Vis ikke må jeg vente til hun får telefonen, slik at hun kan ordne det selv. Men det hadde vært hyggelig om hun kunne tatt telefonen i bruk med det samme hun fikk den.

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar

 

Abnorm; gå til en butikk som selger abonnement, feks elkjøp eller telekiosken, og be om er telenor nanosim. Du får det rett over disken, bør være aktivt innen ti minutter maks såvidt jeg husker.

Telefonen er ikke til meg, men til min samboer som har bursdag i morgen.

Jeg står som eier/ansvarlig av nummeret, men hun som bruker.

 

Regner med jeg har rett til å ordne nytt sim-kort, uten at hun er med? Vis ikke må jeg vente til hun får telefonen, slik at hun kan ordne det selv. Men det hadde vært hyggelig om hun kunne tatt telefonen i bruk med det samme hun fikk den.

 

 

 

Hvor er det du bor?

Lenke til kommentar
Annullert den 26. september 2014 Hvis du har spørsmål om annullering, kan du se den elektroniske hjelpen.
iPhone 6 64 GB gull

 

Nei..... da har jeg annulert den bestillingen fra i natt på apple.no.

Reiser jo i morgen til utlandet for å studere... og hadde ikke lyst å vente til jul eller få den sendt i posten herifra; eller egentlig i det hele tatt vente på å få tlf for å være ærlig.

 

Så siden Telenor selger de ulåst, og jeg var litt lur og kom meg til Spaceworld i byen 45 min før de åpnet og sto utenfor butikken til de åpnet, fikk jeg med meg den ENE 64GB modellen de hadde på lager i Bergen (i spaceworld butikken altså)!!! Og selvfølgelig var dette dagen min når den ene og eneste var GULL i tillegg!

Min far tok over abonnementet på bedriftsabonnement han har som han kan bruke telenor sim kortet i hans iPhone 5 med;

mens iPhone 6 64GB Gull er nå min og ulåst og klar for bruk!!! WHAT A MORNING!!! :D :D :D

 

For en utrolig deilig tlf, størrelse, skjerm, den er helt perfekt til min bruk. Og sexy som faen! :D Hell to the yeah! Blir ikke bedre enn dette! :D

post-146243-0-54730600-1411724428_thumb.jpg

post-146243-0-29270700-1411724433_thumb.jpg

Endret av tc47
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så på 6 og 6 plus i butikk. Sistnevnte er altfor stor synes jeg.

 

Vanlig 6 var perfekt :)

Så også på begge i butikk på eplehuset etter jeg fikk kjøpt min 6 på spaceworld, og plus var helt forferdelig stor i hånden min; mens min 6 sitter faktisk perfekt i hånden og synes det er fint å holde inn til til øre når man skal snakke i tlf. Virker ikke som "phablet" du holder inn til øre, men en passe stor tlf bare. Elsker størrelsen på 6, og designet er helt vanvittig fint. Gull passer denne tlf mye mye bedre enn det passet 5S også! :D

 

Synes sidene er så herlige på tlf i gull på denne modellen. Veldig elegante!

post-146243-0-83153800-1411725058_thumb.jpg

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Har postet dette i en annen tråd også, men tar det likegodt her, siden det er større aktivitet her:

 

Er det noen tester som har sett noe på radiofølsomheten til 6 eller 6+? De tidligere utgavene av iPhone har jo ikke akkurat vært kjent for å ha de beste antennene her og der.. Noen som vet om dette er blitt noe bedre med de nye?

 

Har brukt iPhone 4 og 5, og må dessverre innrømme at de ikke er gode nok på steder jeg ofte ferdes.. Mister ofte radiosignalet og må slå telefonen av og på for å (kanskje) klare å få bærebølge igjen.

 

Fint om noen av dere som får telefonene i disse dager kunne skrevet litt om dette også i erfaringene etterhvert :). Synes mye av diskusjonen går på "tilleggsfunksjoner", mens det en mobiltelefon er tenkt til å være blir liksom ikke nevnt i det hele tatt...

Lenke til kommentar

...mens det en mobiltelefon er tenkt til å være blir liksom ikke nevnt i det hele tatt...

 

Ja, hva er egentlig en mobiltelefon/smartmobil tenkt til å være...

 

Før 2007, hvis jeg husker rett, så var min bruk av mobiltelefon omtrent sånn:

 

Ringe 80%

SMS 20%

 

Nå i 2014 er det omtrent sånn:

 

Ringe

Meldinger (sms/epost/Facebook/SnapChat/++)

Kalender

Fotokamera m/redigering

Kart og veianvisninger

Notater og påminnelser

Nettbank

Værmeldinger

Facebook

Treningsdagbok

Klokke/vekkerklokke

Musikkstreaming

Billetter

Gitartuner og -låter

YouTube

Kalkulator

TV-guide

GuleSider

Tipping

+++ en god del andre ting...

 

Jeg har ingen prosentfordeling, men "ringe" utgjør kanskje 10%...

 

Ja, mange av disse tjenestene krever uansett god dekning, men ikke mindre har bruken av en mobil dataterminal endret seg kraftig siden 2007.

 

Så hva med årene fremover...tja, hvem vet, men jeg tipper at andre tjenester enn "ringe" vil øke enda mer. Derfor vurderer jeg om 6+ er riktig fordi behovene antagelig endrer seg fremover. Men som sagt et annet sted, jeg vil holde den i hånda først for å se hvor stor den virkelig føles...

Lenke til kommentar

 

Abnorm; gå til en butikk som selger abonnement, feks elkjøp eller telekiosken, og be om er telenor nanosim. Du får det rett over disken, bør være aktivt innen ti minutter maks såvidt jeg husker.

Telefonen er ikke til meg, men til min samboer som har bursdag i morgen.

Jeg står som eier/ansvarlig av nummeret, men hun som bruker.

 

Regner med jeg har rett til å ordne nytt sim-kort, uten at hun er med? Vis ikke må jeg vente til hun får telefonen, slik at hun kan ordne det selv. Men det hadde vært hyggelig om hun kunne tatt telefonen i bruk med det samme hun fikk den.

 

 

Ja, så lenge du står som eier av abonnementet, så kan du få aktivert nytt sim-kort, uavhengig av hvem som står som bruker. Men husk at hvis du får aktivert sim-kortet når du kjøper det over disk, så vil ikke hennes gamle fungere, som igjen vil bety at hun vil ane ugler i mosen dagen før bursdagen. Kjøp sim-kortet uaktivert, og få det aktivert når hun får telefonen i morgen. Mener du kan gjøre dette ved å ringe Telenor (eller kanskje på "min side"?), hvis ikke så finner du en telekiosk som selger disse sim-kortene og får de til å aktivere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...