Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

4" blir nok for lite for min del, men vet om flere som syns det er en ypperlig størrelse :)

 

 

til ringe/sms/ipod så er det ypperlig ;)

Jeg tror en 4" iPhone kan bli en stor suksess for Apple. Kanskje ikke i vår rike del av verden, vi har litt andre forutsetninger og krav. Men i andre markeder tror jeg den kan selge svært så bra.

 

Når det gjelder størrelse, så har vi mennesker stort sett ikke vokst alt for mye i hendene. Det er fortsatt sånn som Steve Jobs sa, en 3,5-4" skjerm er perfekt hvis enhåndsbetjening er viktig.

 

Nå har vel skjermene blitt 4-4,5" på "standard" med det jeg vil kalle 1,5 håndsbetjening, og de store mobilene er fra 4,5-5.5" med tohåndsbetjening.

 

Man velger antagelig skjermstørrelse ut fra hva man skal bruke dingsen til...

 

 

Større batteri kan jeg ikke helt se at skjer. Batteritiden er meget god på dagens iPhone 6s og det blir nok ikke noe dårligere på denne nye, lille iPhone.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

Større batteri kan jeg ikke helt se at skjer. Batteritiden er meget god på dagens iPhone 6s og det blir nok ikke noe dårligere på denne nye, lille iPhone.

 

 

 

Min 5s har vært i ofte bruk de siste årene, så den er ikke lenger hva den var. Men jeg får kanskje til en dags bruk, hvis jeg: har middels lysstyrke, diverse funksjoner slått av, flittig bruk av wifi hvor mulig osv. Men jeg tenker ofte på laderen..

 

De kunne gjort mobilen tykkere. Dette søket etter tynnere telefoner forundrer meg. Tynt ser bra ut og en designer vil nok kunne gi solide argumentere om estetiske valg, produksjonskostnader und so weiter. 

Men jeg vil ikke tenke på om batteriet varer ut dagen, jeg vil ha en mobil jeg vet varer minst en dag, selv om jeg skulle bruke den flittig.

 

Jeg tror Herr. Ive kunne levd med et tykkere iPhone design, så slipper jeg dette her:

 

iphone-battery-2015-12-08-19.45.11.jpg

Lenke til kommentar

De kunne gjort mobilen tykkere. Dette søket etter tynnere telefoner forundrer meg...

Jada, det er lov å ønske seg en eller annen løsning. Noen vil ha tynn og lett telefon, noen vil ha tykkere telefon som godt kan veie litt mer. Det er ganske sikkert mange millioner ulike ønsker om dette.

 

Produsentene tar nok sine designvalg ganske så uavhengig av hva du og jeg og andre måtte ønske oss. Noe jeg tror er best for alle...:)

 

Jeg er en ganske aktiv bruker av min telefon (iPhone 6s) og er svært sjelden under 40% batteri igjen ved 11-tiden på kvelden når jeg napper den ut av laderen ved 6-tiden på morgenen. Apple Watch har omtrent 60% batteri igjen med samme brukstid. Jeg syns det er akseptabelt.

Lenke til kommentar

 

 

Større batteri kan jeg ikke helt se at skjer. Batteritiden er meget god på dagens iPhone 6s og det blir nok ikke noe dårligere på denne nye, lille iPhone.

 

 

 

Min 5s har vært i ofte bruk de siste årene, så den er ikke lenger hva den var. Men jeg får kanskje til en dags bruk, hvis jeg: har middels lysstyrke, diverse funksjoner slått av, flittig bruk av wifi hvor mulig osv. Men jeg tenker ofte på laderen..

 

De kunne gjort mobilen tykkere. Dette søket etter tynnere telefoner forundrer meg. Tynt ser bra ut og en designer vil nok kunne gi solide argumentere om estetiske valg, produksjonskostnader und so weiter. 

Men jeg vil ikke tenke på om batteriet varer ut dagen, jeg vil ha en mobil jeg vet varer minst en dag, selv om jeg skulle bruke den flittig.

 

Jeg tror Herr. Ive kunne levd med et tykkere iPhone design, så slipper jeg dette her:

 

iphone-battery-2015-12-08-19.45.11.jpg

 

 

 

 

De som kan leve med tykkere mobil har jo heldigvis alternativer som dekslet over. De som eventuelt ønsker en tynnere og lettere telefon har jo ingen mulighet for å gjøre stort om Apple plutselig skulle smelt telefonen på tjukka.

Lenke til kommentar

Flere som har apper som står å sug strøm ved bruk av bakgrunns aktivitet?
Jeg har skrudd av bakgrunnsoppdateringer men likevell er det noen apper som står å går. Har slettet nylig Facebook siden den tok mye strøm.

 

Spotify sin bakgrunns aktivitet er korrekt, siden jeg spiller av musikken når jeg ikke bruker mobilen. 

 

post-209475-0-27500300-1453884051_thumb.png

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

Snapchat er den desidert største synderen her, med hele 48% siste 7 dagene. 6 timer på skjermen, 12 timer bakgrunnsaktivitet. Slettet faktisk facebook appen i går da den også stod for en del bruk.

 

Nå kjører jeg riktig nok iOS 9.3 Beta 1, så det ka selvsagt ha noe å si :) Fikk forøvrig en oppdatering til Snapchat i dag da...

Lenke til kommentar

Nå kjører jeg riktig nok iOS 9.3 Beta 1, så det kan selvsagt ha noe å si :)

 

 

 

Det er jo en svært så sannsynlig forklaring ja...

 

Installerer man beta-hvasomhelst så bør man ikke kikke så alt for mye på batteritid, ytelse, stabilitet og alle andre elementer som stort sett er rettet innen det slippes som ferdig produkt.

Lenke til kommentar

Snapchat topper faktisk listen hos meg også til tross for at jeg ikke har åpnet appen på over 7-dager. Bruker imponerende mye strøm i bakgrunnen. Må være kodet til å hente oppdateringer fra serveren litt vel ofte og henter kanskje inne data fra bilder og videoer på forhånd så det går nok mye ressurser selv når den ikke benyttes aktivt.

Lenke til kommentar

 

Nå kjører jeg riktig nok iOS 9.3 Beta 1, så det kan selvsagt ha noe å si :)

 

 

Det er jo en svært så sannsynlig forklaring ja...

 

Installerer man beta-hvasomhelst så bør man ikke kikke så alt for mye på batteritid, ytelse, stabilitet og alle andre elementer som stort sett er rettet innen det slippes som ferdig produkt.

Hadde vært interessant å hørt hvordan appen fungerer hos dere som ikke kjører beta versjoner :)

 

Ytelse oppleves som bedre i 9.3 og jeg kan egentlig ikke si batteritiden er betydelig påvirket heller..Snapchat har alltid toppet listen hos meg da.

Lenke til kommentar

 

 

Nå kjører jeg riktig nok iOS 9.3 Beta 1, så det kan selvsagt ha noe å si :)

 

 

Det er jo en svært så sannsynlig forklaring ja...

 

Installerer man beta-hvasomhelst så bør man ikke kikke så alt for mye på batteritid, ytelse, stabilitet og alle andre elementer som stort sett er rettet innen det slippes som ferdig produkt.

Hadde vært interessant å hørt hvordan appen fungerer hos dere som ikke kjører beta versjoner :)

 

Ytelse oppleves som bedre i 9.3 og jeg kan egentlig ikke si batteritiden er betydelig påvirket heller..Snapchat har alltid toppet listen hos meg da.

 

 

 

Snapchat ligger på rundt 5% hos meg, og har vel vært stabil rundt der så lenge jeg har hatt den.

Eneste applikasjonen jeg har opplevd problemer med var Facebook, men den hadde et problem som ble fikset med en oppdatering.

 

Jeg har ALDRI installert noe som heter beta-etellerannet. Gidder ikke kødde med datadingser jeg trenger å ha stabile daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...