Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

F.lux var den eneste grunnen til at jeg valgte å jailbreake tilbake på min iPhone 3GS men la det fort fra meg da det ble for mye styr. Har kjørt f.lux i OS X helt siden jeg fikk meg min første Mac. Et must å ha spør du meg, og noe jeg har savnet på mine iOS-enheter lenge.

Såpass ja...hehe...får vel håpe for din skyld at det kommer da...:)

Lenke til kommentar

 

F.lux var den eneste grunnen til at jeg valgte å jailbreake tilbake på min iPhone 3GS men la det fort fra meg da det ble for mye styr. Har kjørt f.lux i OS X helt siden jeg fikk meg min første Mac. Et must å ha spør du meg, og noe jeg har savnet på mine iOS-enheter lenge.

Såpass ja...hehe...får vel håpe for din skyld at det kommer da...:)

Det har allerede kommet, bare ikke offisielt enda :)

Lenke til kommentar

Må si meg enig. Setter skjermen min til ca 40%, da fungerer det stortsett over alt. Ved auto så er det noen ganger umulig å se eller altfor sterkt.

 

Sånn ellers, hatt telefonen i noen dager nå. Må si meg fornøyd. Batteriet er overraskende bra synes jeg, holder fint en hel dag uten problemer og har gjerne 30% når jeg legger meg. Lar jeg den ligge uten lading over natta så er standbytiden helt rå, bare noen få prosent tapt.

??

Lenke til kommentar

iOS 9.3 Beta 1 er ute, der de lanserer blandet annet sin egen versjon av f.lux. Programmet som er svært populært på Mac som justerer lyset på telefonen utifra tid på døgnet.

 

Hvis f.lux justerer lyset på skjermen utelukkende basert på klokkeslett, så vil jo skjermen lyse altfor sterkt hvis du er inne i et mørkt rom på dagtid, eller være for mørk i et lyst rom på kveldstid...

 

Autofunksjonen idag senser jo i det minste hvor lys/mørk omgivelsene er, og justerer etter det. Funker ganske greit det da.

 

Men jeg foretrekker å dra opp kontrollsenter og justere manuelt hvis noe er for lyst/mørkt. Tar bare to sekunder  :)

Lenke til kommentar

 

iOS 9.3 Beta 1 er ute, der de lanserer blandet annet sin egen versjon av f.lux. Programmet som er svært populært på Mac som justerer lyset på telefonen utifra tid på døgnet.

 

Hvis f.lux justerer lyset på skjermen utelukkende basert på klokkeslett, så vil jo skjermen lyse altfor sterkt hvis du er inne i et mørkt rom på dagtid, eller være for mørk i et lyst rom på kveldstid...

 

Autofunksjonen idag senser jo i det minste hvor lys/mørk omgivelsene er, og justerer etter det. Funker ganske greit det da.

 

Men jeg foretrekker å dra opp kontrollsenter og justere manuelt hvis noe er for lyst/mørkt. Tar bare to sekunder  :)

 

 

 

f.lux er mer enn bare dimming av lysstyrken, det er mer hvilken fargetemperatur skjermen har over de forskjellige tidene på døgnet. Ellers gjør jeg som deg, styrer lysstyrken manuelt etter behov.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Herlig at de implementerer f.lux!

ENDELIG! Brukt dette i mange år på alle enhetene mine med unntak av iOS enheter :(

 

Til de som ikke kjenner til dette produktet så emulerer det de utvendige lysforholdene ift. soloppgang og solnedgang på den lokasjonen du til enhver tid befinner deg på. Den eliminerer mye av det blå lyset etter solnedgang som lett kan forstyrre søvnkvalitet på det hormonelle plan. Kroppen produserer søvnhormonet Melatonin vesentlig dårligere om vi fortsetter å glane på skjermer med mye blått lys i timene før sengetid.

 

f.lux fungerer og det var en av tingene som hjalp meg ut av mange år med søvnproblematikk, men som med alt tar ting tid og er sammensatt. Deaktiverer det kun midlertidig når jeg ser film eller lignende. Anbefales på det sterkeste om du sliter med søvnkvalitet og bruker skjermer også etter solnedgang om kvelden.

 

Det går ikke på lysstyrken men bølgelengder.

post-38451-0-12846200-1452695319_thumb.png

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...