Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Sukk

 

I dag tok telefonen kveld ila joggeturen, holdt ut ca 2km.

 

For all del, -7 for øyeblikket, og Apple spesifiserer jo 0-35 grader. 

 

Får vel gå til anskaffelse av en eller annen "lomme" den kan ligge i

Arm"lommen" som alltid har vært solgt til Apple fungerer fint også på innsiden av plagg så strekker man bare kabelen fra telefonen opp armen, ut ved halsen og betjener den via fjernkontrollen. Når du jogger skal du vel ant. ikke stoppe så ofte for ta bilder og legge ut innlegg på facebook ol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå sa testen din at iPhone 4S klarte seg fint ned til -4. Det sier seg selv at hva Apple opplyser som anbefalt driftstemperatur og hva som faktisk fungerer i praksis ikke nødvendigvis er det samme,

Det ikke noe med inlegget mitt å gjøre.

Folk klager over at iPhone 6 ikke virker ved minus 7 , minus 10 . Og her har dere grunnen.

Jeg bare viser til at den er spesifisert å fungere ned til 0. Og at dette er hva produsenten garanterer for. Og det er gjort tester som viser til at det stemmer - at det er feilfritt til 0C og at den feiler like etter på synkende temperatur (logisk nok). Det er heller ikke opplyst som "anbefalt" driftstemperatur men som "fungerende" omgivelses/enviroment temperatur og man forstår da at selve apparatet er nedkjølt = omgivelses temperatur og ikke ligger i en lomme.

 

Man får ordne seg brukstid vinterstid ute i minus ved å oppbevare telefonen slik at den holder kroppsvarme , handsfree,headset etc.

 

Jeg ønsker selvsagt at min egen iPhone skal funke i -20C men fakta er at den ikke gjør det :-/

 

Det som forundrer meg er at folk ikke evner å vurdere på egenhånd om et produkt, utifra hvordan det er designet, fungerer i snø, regn, kulde, høy varme osv. Det virker for meg ganske naturlig at Apple sine iPhones er designet på en måte som ikke er optimalt for veldig lave eller høye temperaturer.

 

Når det er sagt. Disse anbefalte områdene har STORE slingringsmonn ift. jhva som er satt på papiret da de er satt for å være godt innenfor hva produsenten mener de kan forvente problemer ved. Særlig fordi vi snakker om et Amerikansk selskap hvor man saksøkes over en flat sko. Noen produsenter vil sikkert sette disse slingringsmonnene mindre for å komme bedre ut i reviews og tester hvor man ser på papirene fremfor å faktisk teste produktet. Samt også for å kunne selge mer til de som stoler blindt på salgspapiret.

 

Men det burde ikke være så vanskelig å sette seg litt inn i hvordan et produkt er designet og hva som da blir dens styrker og svakheter. Dette blir litt som å kjøpe en sportsbil for å kjøre til hytta.

 

Det er faktisk lov å tenke og vurdere litt selv også. Jeg ser ikke hvorfor det skulle være en selvfølge at en slik forbrukerenhet skulle fungere problemfritt i ekstreme utendørsomgivelser. Ja, det er en mobilenhet som man skal kunne bruke ute også, og det kan du da virkelig med det er likevel ikke millitærgradert utstyr beregnet for utendørs bruk under ekstreme forhold.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Sukk

 

I dag tok telefonen kveld ila joggeturen, holdt ut ca 2km.

 

For all del, -7 for øyeblikket, og Apple spesifiserer jo 0-35 grader. 

 

Får vel gå til anskaffelse av en eller annen "lomme" den kan ligge i

Arm"lommen" som alltid har vært solgt til Apple fungerer fint også på innsiden av plagg så strekker man bare kabelen fra telefonen opp armen, ut ved halsen og betjener den via fjernkontrollen. Når du jogger skal du vel ant. ikke stoppe så ofte for ta bilder og legge ut innlegg på facebook ol.

 

 

Nei, går mest i snapchat mens jeg jogger

Lenke til kommentar

Da var iPhone 6s i hendene. ?

 

Førsteinntrykk:

- Tung! Faktisk tyngre enn jeg trodde og det er egentlig bra, den gir en betryggende følelse.

- Skjermen er god. Klart dårligere enn S6 Edge, men fortsatt veldig bra.

- Polert. iOS føler ganske polert, veldig rent og pent. Litt tungvint å velge seg ringetoner i Zedge må aktiveres i iTunes på datamaskinen. Og iOS tastaturet er dårlig, foruten 3D touch for å flytte markøren - det var skikkelig bra, håper SwiftKey kommer med det samme.

Alt i alt. Hittil veldig bra. Passe størrelse, pen, ligger godt i hånden. Kan hende jeg blir overbevist etterhvert. ?

Lenke til kommentar

Bruker SwiftKey ja, men den støtter ikke 3d touch. Ikke hopper den over ved punktsetting heller, det er litt tungvint.

 

Hvilke andre tastaturer anbefales for iOS? Kan jeg også deaktivere den som er stock?

 

 

Da var iPhone 6s i hendene.

Grattis. Nå er det vel egentlig helt opp til deg selv hvor fornøyd du blir...:-)

So far so good. Liker størrelsen også, aldri vært glad i 5,2+ tommer. Blir nok bra dette, må bare forske litt for å få satt den opp slik jeg vil ha den. ☺️

Lenke til kommentar

Hvilke andre tastaturer anbefales for iOS? Kan jeg også deaktivere den som er stock?

Hvorfor ikke bruke det tastaturet som er standard? Ikke bare fungerer det meget bra, med alle muligheter som ligger i 3D-Touch ferdig integrert og blir helt sikkert oppgradert med nye funksjoner når de blir utviklet.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

Hvilke andre tastaturer anbefales for iOS? Kan jeg også deaktivere den som er stock?

Hvorfor ikke bruke det tastaturet som er standard? Ikke bare fungerer det meget bra, med alle muligheter som ligger i 3D-Touch ferdig integrert og blir helt sikkert oppgradert med nye funksjoner når de blir utviklet.
Er ikke fan av ordpredikeringen til Apple, blir sittende å rette opp i alt jeg skriver. Vil den lære seg dette bedre jo mer jeg bruker den?

 

Sette enkle tegn som punktum og komma er også litt seigt, samt emojis hurtigknapp mangler.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

 

Hvilke andre tastaturer anbefales for iOS? Kan jeg også deaktivere den som er stock?

Hvorfor ikke bruke det tastaturet som er standard? Ikke bare fungerer det meget bra, med alle muligheter som ligger i 3D-Touch ferdig integrert og blir helt sikkert oppgradert med nye funksjoner når de blir utviklet.
Er ikke fan av ordpredikeringen til Apple, blir sittende å rette opp i alt jeg skriver. Vil den lære seg dette bedre jo mer jeg bruker den?

Sette enkle tegn som punktum og komma er også litt seigt, samt emojis hurtigknapp mangler.

Har ingen tips til deg. Men for hva det måtte være verdt...

 

Jeg forsøker alltid å bruke de integrerte funksjonene i mine dingser, uansett type og modell. Dette gir jeg så lang tid at jeg virkelig får testet det skikkelig. Jeg gjør dette i den tro at det fungerer best implementert med alle de andre funksjonene en dings måtte ha.

 

Men hvis jeg etter denne tiden ikke er fornøyd så begynner jeg å se etter alternativer. Men først da. Det å finne noe jeg virkelig syns fungerer bedre på alle mulige måter er ikke alltid like lett. Stort sett faller jeg tilbake til standard installerte funksjoner.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Jeg skal gi det et forsøk, du har rett i at det forhåndsinnstallerte ofte er det beste.

 

Emojis hurtigknappen kan du legge til selv.

 

If you don't see the emoji keyboard

Make sure that the emoji keyboard is turned on:

  • Tap Settings > General > Keyboard.
  • Tap Keyboards.
  • Tap Add New Keyboard.
  • Tap Emoji.

Se det ja, det visste jeg ikke. Takk for tips ?

Går det an å få en hurtigknapp for punktsetting også? Det jeg mener er en slags fane hvor man drar opp de mest brukte tegnene, isteden for den 123 menyen.

Lenke til kommentar

Sakte, men sikkert så går det seg til :p Gratulerer med ny telefon forresten :fun:

Takk for det. ?

 

Har testet litt rundt i leiligheten i dag, har jo hatt problemer med at samsungen min dropper ut med dekningen. Ikke noe problemer med iphone, har stabilt 2-4 prikker med 4g, telefonsamtaler går fint og har ikke opplevd noe rart ellers. Den samsungen tror jeg det er noe rart med, får levere den inn til en sjekk ?

Lenke til kommentar

 

Nå sa testen din at iPhone 4S klarte seg fint ned til -4. Det sier seg selv at hva Apple opplyser som anbefalt driftstemperatur og hva som faktisk fungerer i praksis ikke nødvendigvis er det samme,

Det ikke noe med inlegget mitt å gjøre.

Folk klager over at iPhone 6 ikke virker ved minus 7 , minus 10 . Og her har dere grunnen.

Jeg bare viser til at den er spesifisert å fungere ned til 0. Og at dette er hva produsenten garanterer for. Og det er gjort tester som viser til at det stemmer - at det er feilfritt til 0C og at den feiler like etter på synkende temperatur (logisk nok). Det er heller ikke opplyst som "anbefalt" driftstemperatur men som "fungerende" omgivelses/enviroment temperatur og man forstår da at selve apparatet er nedkjølt = omgivelses temperatur og ikke ligger i en lomme.

 

Man får ordne seg brukstid vinterstid ute i minus ved å oppbevare telefonen slik at den holder kroppsvarme , handsfree,headset etc.

 

Jeg ønsker selvsagt at min egen iPhone skal funke i -20C men fakta er at den ikke gjør det :-/

Etter testen din er 4s bedre enn min 6s for den blir ubrukelig ved +1-2 grader, og da han den ligget i lommen. Igår hadde jeg vært ute i 5 min, hadde den i veskedeksel og innerlomma. Skulle ta den opp for å ta bilde, i det jeg trykket på den skrudde den seg av. Så for min del så har klaget en del på Iphone og vinterstid her er det ikke snakk om minusgrader en gang ?

Lenke til kommentar

 

 

Nå sa testen din at iPhone 4S klarte seg fint ned til -4. Det sier seg selv at hva Apple opplyser som anbefalt driftstemperatur og hva som faktisk fungerer i praksis ikke nødvendigvis er det samme,

Det ikke noe med inlegget mitt å gjøre.

Folk klager over at iPhone 6 ikke virker ved minus 7 , minus 10 . Og her har dere grunnen.

Jeg bare viser til at den er spesifisert å fungere ned til 0. Og at dette er hva produsenten garanterer for. Og det er gjort tester som viser til at det stemmer - at det er feilfritt til 0C og at den feiler like etter på synkende temperatur (logisk nok). Det er heller ikke opplyst som "anbefalt" driftstemperatur men som "fungerende" omgivelses/enviroment temperatur og man forstår da at selve apparatet er nedkjølt = omgivelses temperatur og ikke ligger i en lomme.

 

Man får ordne seg brukstid vinterstid ute i minus ved å oppbevare telefonen slik at den holder kroppsvarme , handsfree,headset etc.

 

Jeg ønsker selvsagt at min egen iPhone skal funke i -20C men fakta er at den ikke gjør det :-/

Det som forundrer meg er at folk ikke evner å vurdere på egenhånd om et produkt, utifra hvordan det er designet, fungerer i snø, regn, kulde, høy varme osv. Det virker for meg ganske naturlig at Apple sine iPhones er designet på en måte som ikke er optimalt for veldig lave eller høye temperaturer.

 

Når det er sagt. Disse anbefalte områdene har STORE slingringsmonn ift. jhva som er satt på papiret da de er satt for å være godt innenfor hva produsenten mener de kan forvente problemer ved. Særlig fordi vi snakker om et Amerikansk selskap hvor man saksøkes over en flat sko. Noen produsenter vil sikkert sette disse slingringsmonnene mindre for å komme bedre ut i reviews og tester hvor man ser på papirene fremfor å faktisk teste produktet. Samt også for å kunne selge mer til de som stoler blindt på salgspapiret.

 

Men det burde ikke være så vanskelig å sette seg litt inn i hvordan et produkt er designet og hva som da blir dens styrker og svakheter. Dette blir litt som å kjøpe en sportsbil for å kjøre til hytta.

 

Det er faktisk lov å tenke og vurdere litt selv også. Jeg ser ikke hvorfor det skulle være en selvfølge at en slik forbrukerenhet skulle fungere problemfritt i ekstreme utendørsomgivelser. Ja, det er en mobilenhet som man skal kunne bruke ute også, og det kan du da virkelig med det er likevel ikke millitærgradert utstyr beregnet for utendørs bruk under ekstreme forhold.

De fleste hadde nok forventet at den skulle tåler mer enn et par minus. For min del har jeg aldri hatt problemer med noen telefoner, Iphone eller Android i minusgrader. Jeg går mye tur i snø og mark. Men min nåværende iphone som skrur seg av i + grader (1-2 vell og merke). Jeg forventer ikke at den skal fungere i ekstremkulde for det har vi ikke her. Men når den ligger i innderlomma, i mobilveske og jeg kun tar den opp for å se en melding (daværende tidspunkt +1,5) og i det jeg trykker på den skrur den seg av (etter 5 min utendørs) så hadde jeg forventer mer ja. Men nå er det muligens noe galt med min. Endret av Miss_star
Lenke til kommentar

 

 

Nå sa testen din at iPhone 4S klarte seg fint ned til -4. Det sier seg selv at hva Apple opplyser som anbefalt driftstemperatur og hva som faktisk fungerer i praksis ikke nødvendigvis er det samme,

Det ikke noe med inlegget mitt å gjøre.

Folk klager over at iPhone 6 ikke virker ved minus 7 , minus 10 . Og her har dere grunnen.

Jeg bare viser til at den er spesifisert å fungere ned til 0. Og at dette er hva produsenten garanterer for. Og det er gjort tester som viser til at det stemmer - at det er feilfritt til 0C og at den feiler like etter på synkende temperatur (logisk nok). Det er heller ikke opplyst som "anbefalt" driftstemperatur men som "fungerende" omgivelses/enviroment temperatur og man forstår da at selve apparatet er nedkjølt = omgivelses temperatur og ikke ligger i en lomme.

Man får ordne seg brukstid vinterstid ute i minus ved å oppbevare telefonen slik at den holder kroppsvarme , handsfree,headset etc.

Jeg ønsker selvsagt at min egen iPhone skal funke i -20C men fakta er at den ikke gjør det :-/

Etter testen din er 4s bedre enn min 6s for den blir ubrukelig ved +1-2 grader, og da han den ligget i lommen. Igår hadde jeg vært ute i 5 min, hadde den i veskedeksel og innerlomma. Skulle ta den opp for å ta bilde, i det jeg trykket på den skrudde den seg av. Så for min del så har klaget en del på Iphone og vinterstid her er det ikke snakk om minusgrader en gang

Det er nok ganske sikkert variasjoner fra enhet til enhet og modell versjoner på hvilke grader under nullpunktet problemer oppstår.

Du har jo derimot en åpenbar reklamasjon/klagesak om din iPhone ikke klarer å opprettholde Apples egen spesifikasjon om 0-35 grader celsius. Du nevner 1,5 grader + .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...