Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Skjermen på min iPhone 6 lever sitt eget liv. Plutselig kan noen app'er åpne seg uten at jeg har trykket på skjermen, og når jeg skal skrive meldinger, er det noen av bokstavene (f.eks. A) som ikke responderer når jeg trykker på den. Jeg trenger heller ikke å røre skjermen for å få frem bokstavene når jeg skriver en melding (kan holde fingeren 1cm over skjermen). Dette er ikke hele tiden, men er selvsagt irriterende.

 

Noen som har et forslag til hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen på min iPhone 6 lever sitt eget liv. Plutselig kan noen app'er åpne seg uten at jeg har trykket på skjermen, og når jeg skal skrive meldinger, er det noen av bokstavene (f.eks. A) som ikke responderer når jeg trykker på den. Jeg trenger heller ikke å røre skjermen for å få frem bokstavene når jeg skriver en melding (kan holde fingeren 1cm over skjermen). Dette er ikke hele tiden, men er selvsagt irriterende.

 

Noen som har et forslag til hva jeg bør gjøre?

 

Jeg hadde noe av det samme på den første 6plus som jeg hadde. Riktignok ingen app'er som åpnet seg av seg selv, men tastetrykk som ikke ble registrert, eller som ble feilregistrert. Hendte tre ganger. En restart av hele telefonen så var den tilbake til normalen noen dager. Etter tredje gangen (og oppdatering av iOS) opplevde jeg ikke dette flere ganger.

Lenke til kommentar

Nå er jeg også med i 6 Plus-klubben (sølv 64GB). Fantastisk skjerm, men vil ta en stund før jeg blir vant til størrelsen etter 5S. Hjalp ikke å lese www.oneofthenine.com dagen etter, men har hørt null og niks om bøyde telefoner på forum jeg personlig leser. :shrug:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med safari etter å ha sett en video? Appen forskyver seg på en måte opp. Se toppen av vedlagt bilde.

 

Du tenker status-informasjonen som legger seg over adresselinjen? Velkjent sak, ja. Gjelder ikke bare Safari, men sett det mange ganger på både facebook-appen og andre apper.

Lenke til kommentar

Var snakk om å sette opp mobilen som ny og ikke fra backup tidligere i tråden. Lurer på hva man kan gjenopprette fra backup? Har gjenopprettet siden iPhone 4. Har hatt alle versjoner etterpå. Sliter med at meldingslyden er veldig lav innimellom. Skjer ikke hver gang, men ofte nok. Trodde først det var feil med mobilen, men har hatt flere modeller og denne "feilen" følger med. Så hva kan jeg ta med fra backup? Bruker iTunes å synkronisere, burde jeg heller bruke iCloud?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Etter å hatt telefonen (6+) nå i 5-6 uker, må jeg si jeg er solgt! Men faktum er at å bruke den uten etui av noe slag, funker ikke. Altfor glatt og passer ikke helt min hånd :-P Og gå tilbake til f.eks. iPhone 4/S nå er helt utrolig. Hvordan funket en så liten telefon i fire år..

 

Håper jeg kan med tiden sjekke ut en ny wallet case fra enten Twelve South, Pad & Quill eller Vaja :-)

Lenke til kommentar

Etter å hatt telefonen (6+) nå i 5-6 uker, må jeg si jeg er solgt! Men faktum er at å bruke den uten etui av noe slag, funker ikke. Altfor glatt og passer ikke helt min hånd :-P Og gå tilbake til f.eks. iPhone 4/S nå er helt utrolig. Hvordan funket en så liten telefon i fire år..

 

Håper jeg kan med tiden sjekke ut en ny wallet case fra enten Twelve South, Pad & Quill eller Vaja :-)

 

 

Ja, den er glatt, og man bruker en del ekstra "krefter" på å klare å holde den i hånden mens man betjener den. Her har design gått på bekostning av praktisk bruk. Dermed kan man måtte investere i noe å ha utenpå, enten for å gjøre den bedre å holde i, eller å hindre riper på metalldeksel, eller begge deler.

Jeg har iPhone 6, men jeg har også en Samsung Galaxy Alpha, med nøyaktig samme skjermstørrelse. Den er mindre i fotavtrykk enn iPhone 6, og den har rette kanter, som gjør den mye bedre å holde i. Et minus er at man ikke kan berøre nedre del av fronten uten å aktivere de trykkfølsomme tastefeltene på hver side av hjem-tasten. Det er litt irriterende dersom man uforvarende kommer borti, men det blir en vanesak.

Alpha trenger ikke noe beskyttelsesdeksel, i alle fall ikke i samme grad som iPhone 6. Den har bakstykke i plast, så dersom man riper det opp, kan man kjøpe et nytt, og man kan evt. få det i en annen farge.

Hadde iPhone beholdt de rette kantene når de laget 6-eren, hadde man hatt en stødigere telefon å betjene, men samtidig hadde den vel lignet altfor mye på iPhone 4 og 5.

Lenke til kommentar

Swiftkey på iPhone er komplett ubrukelig. Det er ihvertfall min erfaring, så den dritten der ble ikke værende lenge på min telefon :)

Den fungerer egentlig greit, men jeg har i noen apper opplevd at jeg ikke kommer videre, på grunn av at jeg ikke får bort tastaturet. Det er da heller ingen tilbake-tast i appen. Det burde kunne gjøres bedre enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...