Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som har hatt en oppfatning av av GPSen i telefoner blir dårligere etter et par år? Har opplevd dette med både telefoner fra HTC, Samsung og Apple. Har inntrykket av at flere bekjente også har dette problemet., slik at det vanskelig å eks. kjøre med den da den alltid henger etter eller er upresis. På min iphone 4 er den nå stort sett alltid litt upresis, typisk en gate bortenfor og lignende, men noen ganger bommer den med over en kilometer. Tenker ikke da må mens den fastslår posisjonen, men at den holder feil posisjon over lengre tid. Er klar over at det er mange faktorer som spiller inn på GPS resultatet, men samtlige telefoner jeg har hatt fungerte klart bedre den første tiden enn senere. Opplever dette under turer ute, samt ved kjøring.

Brukte nylig en n8 til navigering i ton ukers tid i Skandinavia. Gikk helt fint. Ikke merket det selv, men har ikke tenkt på det heller.

Lenke til kommentar

Det er kanskje mot forum regler, men hvis det er noen her som tilfeldig skulle ha en Telenor reservasjonslink til overs eller ikke skal bruke til enten en iPhone 6 64GB Gold eller iPhone 6 Plus 64GB Gold så setter jeg pris på om de kan poste den her :)

Den til CellularDude er fortsatt ledig. Ligger som første post på denne siden.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Kan ikke tro det er ulovlig. Det er kun for å hjelpe noen med å få en utgave av iPhone 6 som det har vært stor mangel på. De første ukene gikk det jo mest 16 GB-utgaver. Jeg klarte ikke å vente, så jeg måtte ta til takke med en 16 GB, som jeg kjøpte i butikk sent i september.

 

Like etter reserverte jeg den med 64 GB hos Telenor i først i dag kom linken. Det sier en del.

 

Jeg har jo fulgt med på hvordan folk står på for å skaffe seg iPhone 6 fortest mulig, og praten går livlig om lagerstatuser, leveringstider, hvor langt forsendelsene er kommet i posten osv. Slik er det bare, når man har med slipp av en attraktiv mobil å gjøre.

Derfor la jeg ut linken. Det er ikke jeg som selger telefonen, og det er heller ikke reklame for Telenor.

 

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

 

Det er kanskje mot forum regler, men hvis det er noen her som tilfeldig skulle ha en Telenor reservasjonslink til overs eller ikke skal bruke til enten en iPhone 6 64GB Gold eller iPhone 6 Plus 64GB Gold så setter jeg pris på om de kan poste den her :)

Den til CellularDude er fortsatt ledig. Ligger som første post på denne siden.

Må ha i Gold :)

Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med at hjem-knappen på 6 / 6 Plus blir dårligere og dårligere? Hatt min 6 Plus i ei uke nå, og hjem-knappen har blitt støyende og dårlig. Det føles som nesten som dobbel-/trippeltrykk når jeg trykker den ned. Som om den lugger mot et eller annet. Og det er klin umulig å trykke den inn uten at det høres i hele huset (satt på spissen).

Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med at hjem-knappen på 6 / 6 Plus blir dårligere og dårligere? Hatt min 6 Plus i ei uke nå, og hjem-knappen har blitt støyende og dårlig. Det føles som nesten som dobbel-/trippeltrykk når jeg trykker den ned. Som om den lugger mot et eller annet. Og det er klin umulig å trykke den inn uten at det høres i hele huset (satt på spissen).

 

Noen flere som har problemer med at hjem-knappen på 6 / 6 Plus blir dårligere og dårligere? Hatt min 6 Plus i ei uke nå, og hjem-knappen har blitt støyende og dårlig. Det føles som nesten som dobbel-/trippeltrykk når jeg trykker den ned. Som om den lugger mot et eller annet. Og det er klin umulig å trykke den inn uten at det høres i hele huset (satt på spissen).

Min 6'er var sånn. Jeg reagerte faktisk på det, fordi det kom en skikkelig klikkelyd når man trykket ned hjem knappen i forhold til 1,3 og 5'eren som var veldig myk. Men tenkte kanskje at det var pga fingertrykkavleseren.

 

I ettertid har jeg lest om flere som har klaget på det samme.

 

Får tilbake swap etterpå, så får se om den er bedre og at skjermen er bra.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

 

Oppdaterer du via iTunes så trenger du vel ikke allverdens med plass?

 

EDIT:

 

Men ja, syntes at 16GB begynner å bli litt snevert i dagens digitale marked, spesielt disse intromodellene med 8GB burde jo kastes dit pepper'n gror. Selv Apple må jo innse det at når iOS7 til iOS8 "over-the-air" oppdateringen faktisk krever mer plass enn du vil overhode har mulighet til å ha ledig på 8GB modellene så er det ikke holdbart å fortsatt selge telefoner med denne størrelsen?

 

Kan naturligvis argumentere med at du får oppdatert via iTunes, men ærlig talt. Men de fleste jeg ser med iPhone har stortsett 16GB og sier de klarer seg fint med det, så det er mulig verden faktisk har et litt annet behov for lagring enn det jeg innbiller meg.

Du trenger over 1,2-1,5GB ledig plass for å kjøre 8.1 oppdatering selv via iTunes. Det holder for mange men når man har 12GB tilgjengelig er 1,5GB mye plass.

Jeg har dog klart meg fint med 16GB på 3 av 4 iPhone modeller jeg har hatt til nå, selv med ganske tung bruk av digre lagringshungrige apper, men ser helt klart at dette begynner å bli knotete fremover :).

Ved oppdatering til 8.1 på min 5S måtte jeg begynne å rydde selv om jeg oppdaterte via iTunes. Har også fått advarsler om "du har nå lite plass på enheten" etc.

 

En annen ting er at flashmedia ikke har godt av å være tjoka fult. Man bør ha godt med ledig plass til enhver tid fremfor nesten full.

Mitt neste kjøp som blir enten en 6S eller 7 vil nok ha vesentlig mer plass hvis ikke datatrafikk og skytjenestene blir ennå billigere og bedre integrert innen den tid.

 

Mitt ønske er at jeg som bruker skal slippe å tenke på om ting ligger lagret på enheten eller i en "sky" og at den kanskje heller "offline cacher" på enheten ift. hva jeg bruker mest og henter annet fra skyen midlertidig/"online cacher". For at dette skal fungere godt må mobil datatrafikk bli ennå billigere enn i dag samt at trådløs"skyer" må bli bedre. Jeg tror vi går mer mot at man ikke trenger å forholde seg til hvor ting er lagret og trenger du mer plass på enhetene dine, oppgraderer du skyabbonementet.

 

At android fortsatt støtter minnekort er litt merkelig i mine øyne når Google har verdens største lagringskapasitet som hadde vært perfekt for sømløs lagringsintegrasjon med alle Android enheter. Ikke minst fordi BigData er BigBussiness for Google.

 

 

Se der ja, det tok ikke lang tid :D

 

http://www.itavisen.no/nyheter/%E2%80%93-folk-er-m%C3%B8kk-lei-dyre-mobilregninger-301747

Lenke til kommentar

Noen flere som har problemer med at hjem-knappen på 6 / 6 Plus blir dårligere og dårligere? Hatt min 6 Plus i ei uke nå, og hjem-knappen har blitt støyende og dårlig. Det føles som nesten som dobbel-/trippeltrykk når jeg trykker den ned. Som om den lugger mot et eller annet. Og det er klin umulig å trykke den inn uten at det høres i hele huset (satt på spissen).

Har også opplevd det på min iPhone 6

Lenke til kommentar

Bestilte 64 GB versjonen av 6'ern i space grey fra Netcom for 2 dager siden. Må vel vente 3-4 uker før jeg får den tenker jeg meg.

 

I mellomtiden har jeg jo god tid til å se meg om etter en sleeve eller cover. Kunne godt tenkt meg en brun leather sleeve ala Sena Heritage UltraSlim. Noen som vet om norsk nettbutikk som selger noe lignende?

Samme her. Vil ha sleeve fra sena jeg også..

Lenke til kommentar

Må si det var helt nydelig med en iOS enhet i 4,7" formatet altså :) Veldig godt førsteinntrykk så langt. Eneste er jo den helsikkes kameralinsa som stikker ut bak da. Den ultra tynne gummicasen jeg kjøpte fra ebay satt kjempe bra, men ettersom den er så minimalistisk tror jeg faktisk kamera _såvidt_ er høyere enn casen :p Så er litt var med å legge den fra meg med baksiden ned.

 

Men nydelig telefon som nevnt, og den avrundede formen kommer veldig til sin rett, selv om telefonen er veeldig glatt uten case.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bestilte 64 GB versjonen av 6'ern i space grey fra Netcom for 2 dager siden. Må vel vente 3-4 uker før jeg får den tenker jeg meg.

 

I mellomtiden har jeg jo god tid til å se meg om etter en sleeve eller cover. Kunne godt tenkt meg en brun leather sleeve ala Sena Heritage UltraSlim. Noen som vet om norsk nettbutikk som selger noe lignende?

Samme her. Vil ha sleeve fra sena jeg også..

Har hatt sleeve fra dem på mine 2 siste iPhone's har også tenkt å bestille fra dem når jeg får tak i en iPhone 6/Plus.

 

Har forresten funnet en kode som gir 10% hos dem : SENASAVER10

Lenke til kommentar

Fått ny swap iphone 6 nå. Skjermfargen er jevnere, men toppen er mye mørkere. Omg..

 

Flere som har dette? Man ser det øverst til høyre ved batteriprosenten. Lett å se om du rebooter telefonen.

Virker som kvalitetssjekken deres har blitt dårligere, dette er ikke fra min mobil engang men det ser helt likt ut. Flere som sliter med dette.

 

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1785117&page=8

post-25919-0-75745100-1415305336_thumb.jpg

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...