Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Hva betyr dette? At wimp hifi ikke er noe poeng f.eks?

 

 

http://mashable.com/2014/09/26/iphone-6-hd-audio/

 

WiMP Hifi har lydkvalitet på CD-nivå. Denne artikkkelen omhandler høyoppløst lyd, dvs. på et høyere nivå enn CD - som f.eks. DVD Audio og SACD.

Det er relativt begrenset med innhold i høyoppløst kvalitet, og det er verken egnet for å strømme over 4g eller ha lagret på telefonen, så veldig mobiltelefon-vennlig feature er det kanskje ikke. Og det kan i grunn diskuteres om det egentlig gir bedre lyd - og det er iallfall ikke særlig av musikk innspilt i dag som vil dra nytte av det.

DAC'en vil uansett være kvalitetsbegrensningen. iPhone har muligens den beste lyden av alle mobiltelefoner, men uten ekstern DAC er vel ikke engang forskjellen mellom vanlig WiMP og WiMP Hifi vedig tydelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet min iPhone 6 Space gray 64GB i dag. Første jeg gjorde etter å ha fjernet plasten, var å sette på en zagg tempered glass skjermbeskytter. Dyttet også telefonen ned i en Spigen tough armor. Kan anbefales!

 

For de som lurer så var min bestilt fra netcom den 02.10.14. Den kom uten operatørlås (fint selv om dette lett fjernes ved en full tilbakestilling).

Lenke til kommentar

@Megaoctane; Jeg kan forstå din argumentasjon, men jeg er nok nødt til å gå for funksjon over form. Mala har et veldig godt poeng og dernest kan jobben min til tider by på utfordringer utover kontorpulten.

 

På en annen side så er ikke spigen tough armor et enormt deksel hva størrelse angår. Det har også sin design, så totalt sett skal jeg klare meg. Du ditt, meg mitt;) - om det var meg du adresserte da vel og merke.

Lenke til kommentar

Trist at Apple tviholhdt på 16GB utgaven videre altså.

 

Ja det er et merkelig valg. Det mest naturlige ville være å la 16GB kun bestå for "billigste tidligere modell" og erstatte der tidligere 8GB mens minste størrelsen på ny modell var 32GB.

 

Kanskje de gjør en slik vending når 6S eller 7 kommer.

Lenke til kommentar

Oppdaterer du via iTunes så trenger du vel ikke allverdens med plass?

 

EDIT:

 

Men ja, syntes at 16GB begynner å bli litt snevert i dagens digitale marked, spesielt disse intromodellene med 8GB burde jo kastes dit pepper'n gror. Selv Apple må jo innse det at når iOS7 til iOS8 "over-the-air" oppdateringen faktisk krever mer plass enn du vil overhode har mulighet til å ha ledig på 8GB modellene så er det ikke holdbart å fortsatt selge telefoner med denne størrelsen?

 

Kan naturligvis argumentere med at du får oppdatert via iTunes, men ærlig talt. Men de fleste jeg ser med iPhone har stortsett 16GB og sier de klarer seg fint med det, så det er mulig verden faktisk har et litt annet behov for lagring enn det jeg innbiller meg.

Du trenger over 1,2-1,5GB ledig plass for å kjøre 8.1 oppdatering selv via iTunes. Det holder for mange men når man har 12GB tilgjengelig er 1,5GB mye plass.

Jeg har dog klart meg fint med 16GB på 3 av 4 iPhone modeller jeg har hatt til nå, selv med ganske tung bruk av digre lagringshungrige apper, men ser helt klart at dette begynner å bli knotete fremover :).

Ved oppdatering til 8.1 på min 5S måtte jeg begynne å rydde selv om jeg oppdaterte via iTunes. Har også fått advarsler om "du har nå lite plass på enheten" etc.

 

En annen ting er at flashmedia ikke har godt av å være tjoka fult. Man bør ha godt med ledig plass til enhver tid fremfor nesten full.

Mitt neste kjøp som blir enten en 6S eller 7 vil nok ha vesentlig mer plass hvis ikke datatrafikk og skytjenestene blir ennå billigere og bedre integrert innen den tid.

 

Mitt ønske er at jeg som bruker skal slippe å tenke på om ting ligger lagret på enheten eller i en "sky" og at den kanskje heller "offline cacher" på enheten ift. hva jeg bruker mest og henter annet fra skyen midlertidig/"online cacher". For at dette skal fungere godt må mobil datatrafikk bli ennå billigere enn i dag samt at trådløs"skyer" må bli bedre. Jeg tror vi går mer mot at man ikke trenger å forholde seg til hvor ting er lagret og trenger du mer plass på enhetene dine, oppgraderer du skyabbonementet.

 

At android fortsatt støtter minnekort er litt merkelig i mine øyne når Google har verdens største lagringskapasitet som hadde vært perfekt for sømløs lagringsintegrasjon med alle Android enheter. Ikke minst fordi BigData er BigBussiness for Google.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

DAC for eksempel.

 

6 bruker 338S1201 som er en helvetes stor nedgradering fra 338S1216!

Kjipt at Apple ikke prioriterer lyd like mye som de gjorde før. Irriterende at de nedgraderer DAC-en. Er det noe mer som er nedgradert siden du sier "for eksempel"?

 

 

Estetisk nytelse?

 

Det blir nok veldig personlig, men synes at iPhone 5s er hakket bedre i hånden, og tar seg langt ut bedre på pulten.

 

Litt mer solid, har også ikke slitasje-problemer som iPhone 6 har, så blir vel litt bedre på akkurat det feltet.

 

Er vel egentlig ikke så mye mer enn det, men det er nok for meg til å foretrekke iPhone 5s.

 

Kan vel også nevne at 5s er litt billigere, og det er ikke mulig å merke noe forskjell i praksis bortsett fra noe mer ventetid (Tapatalk).

Lenke til kommentar

Bortsett fra at skjermen er større da, det merkes godt. Ellers så er jeg enig at til tross for høyere teoretisk ytelse så er ikke det noe man merker mye til per dags dato. Men hos meg så virker AMP / effektforsterker bedre på iPhone 6 og ikke minst 6 Plus, klarer å spille mye høyere på mine Westone 4R uten å få forvridd lydbilde.

Lenke til kommentar

Har ikke fått min enda, men kan være enig i at 5s er mer solid. Ellers var valget for meg greit da jeg har iPhone 4. Måtte bli en 6er da, men hadde nok ikke oppgradert hvis jeg hadde hatt 5s.Verre er det å velge mellom sølv / space grey.

 

Edit: Litt treig her, lurte også på hvordan slitasje problemer du siktet til Sermoni

Endret av MooseOnTheRun
Lenke til kommentar

Skal reise til Barcelona mandag neste uke. Leier bil, og tenkte å bruke iphone som GPS.

 

Vingler litt mellom

- Garmin Western Europe til 630kr

- TomTom Western Europe til 450kr

- Gulesider navigasjon med Europa kart til 175kr

- Sygic med Europa kart til ca 250kr

 

Spørsmål: Har dere noen anbefalinger? Er GPS'en i en telefon fullgod med en løs GPS enhet?

Eller bør jeg bare kjøpe en brukt GPS fra finn?

 

Noen som kan anbefale mobilholder til bil for iphone 6+?

Lenke til kommentar

Kan vel også nevne at 5s er litt billigere, og det er ikke mulig å merke noe forskjell i praksis bortsett fra noe mer ventetid (Tapatalk).

Hehe, jasså? Større skjerm, bedre kamera, bedre skjerm/høyere oppløsning, bedre kamera, kjappere prosessor, bedre Touch ID, mye bedre batteri osv. vil jeg personlig si er verdt det og absolutt merkbart i praksis.

 

Men jeg lurer fortsatt på hvor du fant ut at DAC-en i 6 er dårligere enn 5S? Som sagt er alt jeg finner at spesifikasjonene er hemmelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...