Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

 

Med tanke på hvor jævelig kart-tjenesten til Apple er, så ville jeg holdt meg unna TomTom.

 

Gulesider eller Garmin definitivt.

 

GPS i telefon er minst like fullverdig som en GPS. Ofte langt bedre også, oppdateringer i nå-tid.

 

https://www.komplett.no/belkin-car-navigation-charge-mount/825285

Javel?

 

Har brukt TomTom på mobiltelefon i snart 5-6 år og veldig fornøyd med det. Bilnavigasjon er en av de bruksområdene jeg har benyttet meg mye av på smarttelefoner i disse årene. Begynte med TomTom på S60 som også fungerte strålende, da med en ekstern GPS mottaker (Holux M-1000) over BT.

 

Ellers når det gjelder GPS mottaker så henger ofte mobiltelefoner litt etter og kan gi turn-by-turn navigasjon med litt mer forsinkelse enn dedikerte enheter. I noen tilfeller betyr det at "sving til høyre" kan komme midt i svingen fremfor i god tid før og man er nødt til å følge med på kartet på skjermen i tillegg i noen tilfeller.

 

 

TomTom er vel ihvertfall utviklet med Apple Maps, og vet ikke heeeeeeelt hva jeg skal si. Ikke egnet i Oslo og Trondheim iaf.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel...TomTom var vel drøyt 20 år gamle før de signerte en samarbeidsavtale med Apple. Det er sannsynlig å tro at de hadde utviklet en stund før Apple lansert Maps i samarbeid med dem...

 

 

http://corporate.tomtom.com/keyfacts.cfm?showkey=dates

 

 

Ikke rart du er flau, Sermoni...:-)))

 

Jeg bare kommenterte at Apple Maps er piece of shit kontra Google Maps.

 

Hvis det er TomTom som står bak karttjenesten så vet ikke jeg. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg bare kommenterte at Apple Maps er piece of shit kontra Google Maps.

 

...

Da er det jo fint at et marked fungerer og du har mulighet til å velge noe som du syns funker best. Jeg har absolutt ingen problemer med Apple Maps og bruker kun den når jeg trenger denne tjenesten.

 

Så er vi alle happy...:-)

Lenke til kommentar

 

Vel...TomTom var vel drøyt 20 år gamle før de signerte en samarbeidsavtale med Apple. Det er sannsynlig å tro at de hadde utviklet en stund før Apple lansert Maps i samarbeid med dem...

 

 

http://corporate.tomtom.com/keyfacts.cfm?showkey=dates

 

 

Ikke rart du er flau, Sermoni...:-)))

 

Jeg bare kommenterte at Apple Maps er piece of shit kontra Google Maps.

 

Hvis det er TomTom som står bak karttjenesten så vet ikke jeg. :)

 

Tror du må skille litt på pærer og epler. Jeg har brukt TomTom i Oslo i alle de 6 årene jeg har benyttet de og det fungerer helt flott.

 

Dessuten har også Apple Maps forbedret seg kraftig etter lanseringsfadesen. Jeg har brukt Apple Maps mange ganger siste året og det fungerer bra nok men TomTom fungerer bedre forløpig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Litt OT men likevel.

 

Noen som har vært borti dette? Muligheten til å installere usignerte apper uten jailbreak ved å signere dem selv før installasjon.

https://ipawind.com/

 

Testet en usignert app på et nettbrett uten JB og det fungerer helt fint. Litt mer skeptisk til å bruke det på en mobiltelefon eller en enhet med min "main" apple-id.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Åå, noen som har erfaringer med mcare her? Ventet 4 virkedager på at statusen skal oppdateres fra "mottatt verksted".. Lurer på hvor lang tid det tar før jeg får tilbake iphonen.

Jeg har hatt en note 4 der inne i en ukes tid nå. De har ventet på deler siden fredags formiddag. Etter den lå til lodding i tre timer og fem timer i er varmeskap etter det igjen. Kanskje de får delene i morgen. Djuice sa 1 til 2 uker. Håper den sendes før helgen i alle fall...

Gikk to dager fra de mottok den til de gjorde noe med den.

Lenke til kommentar

 

Åå, noen som har erfaringer med mcare her? Ventet 4 virkedager på at statusen skal oppdateres fra "mottatt verksted".. Lurer på hvor lang tid det tar før jeg får tilbake iphonen.

Jeg har hatt en note 4 der inne i en ukes tid nå. De har ventet på deler siden fredags formiddag. Etter den lå til lodding i tre timer og fem timer i er varmeskap etter det igjen. Kanskje de får delene i morgen. Djuice sa 1 til 2 uker. Håper den sendes før helgen i alle fall...

Gikk to dager fra de mottok den til de gjorde noe med den.

 

 

Nice, takk for info. Håper de begynner på den i morgen da, de mottok den tidlig torsdag. Tele2 sjekket at de hadde swaps inne så slipper forhåpentligvis å vente på deler.

 

Oppdaterer de deg så grundig på statussjekken? :p Prøvde å sende mail til de, men de henviste meg bare til tele2 så vet ikke hva statusen er.

Lenke til kommentar

Er folk fornøyd med iphonen 6? jeg hadde aldri trodd jeg kom til å vurdere det men det gjør jeg.

 

Jeg har hatt galaxy s2 og iphone 4s i noen år. bruker nå en Windows Phone som jeg er veldig fornøyd med.

Har slitet litt med batteriet de siste månedene, den er nå på reprasjon å bruker nå en iphone 3 som jeg hadde liggende.

 

Den er jo treg så klart men kona har en iphone 5 som fungerer utmerket.

 

Burde jeg eventuelt gå for en 5? eller er det bare å hoppe i det å skaffe en 6?

Lenke til kommentar

Er folk fornøyd med iphonen 6? jeg hadde aldri trodd jeg kom til å vurdere det men det gjør jeg.

 

Jeg har hatt galaxy s2 og iphone 4s i noen år. bruker nå en Windows Phone som jeg er veldig fornøyd med.

Har slitet litt med batteriet de siste månedene, den er nå på reprasjon å bruker nå en iphone 3 som jeg hadde liggende.

 

Den er jo treg så klart men kona har en iphone 5 som fungerer utmerket.

 

Burde jeg eventuelt gå for en 5? eller er det bare å hoppe i det å skaffe en 6?

 

Skal du først kjøpe iPhone, vil jeg anbefale enten 5S eller 6. Nå har ikke jeg 6'ern, men jeg sikler etter enten den eller 6 plus.

Lenke til kommentar

Er folk fornøyd med iphonen 6? jeg hadde aldri trodd jeg kom til å vurdere det men det gjør jeg.

 

Jeg har hatt galaxy s2 og iphone 4s i noen år. bruker nå en Windows Phone som jeg er veldig fornøyd med.

Har slitet litt med batteriet de siste månedene, den er nå på reprasjon å bruker nå en iphone 3 som jeg hadde liggende.

 

Den er jo treg så klart men kona har en iphone 5 som fungerer utmerket.

 

Burde jeg eventuelt gå for en 5? eller er det bare å hoppe i det å skaffe en 6?

Jeg er fornøyd. Selv ville jeg gått for 6 eller 6+. Mye pga den vil holde seg bedre i pris om du vil selge den brukt om 1-3 år. Ellers vet du jo stort sett hva du får når du kjøper iPhone. 6-eren er som 5S bare større og med ny og bedre innmat.
Lenke til kommentar

Burde jeg eventuelt gå for en 5? eller er det bare å hoppe i det å skaffe en 6?

 

Kommer jo an på behov og bruksområde. Vi kjøpte nettopp en 5c til barnebarnet, og den passer henne perfekt. (Vi var heldig og fant en butikk som hadde 32gb modellen igjen. Ellers er det vel bare 8gb som er tilgjengelig av 5c. Men du kan jo velge 5s.) Selv vil jeg ha en større skjerm, men det er individuelt.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Bare jeg som har hatt en oppfatning av av GPSen i telefoner blir dårligere etter et par år? Har opplevd dette med både telefoner fra HTC, Samsung og Apple. Har inntrykket av at flere bekjente også har dette problemet., slik at det vanskelig å eks. kjøre med den da den alltid henger etter eller er upresis. På min iphone 4 er den nå stort sett alltid litt upresis, typisk en gate bortenfor og lignende, men noen ganger bommer den med over en kilometer. Tenker ikke da må mens den fastslår posisjonen, men at den holder feil posisjon over lengre tid. Er klar over at det er mange faktorer som spiller inn på GPS resultatet, men samtlige telefoner jeg har hatt fungerte klart bedre den første tiden enn senere. Opplever dette under turer ute, samt ved kjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...