Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Jeg bruker health-appen, ja. Jeg synes den virker bra, men det er jo ikke så mye jeg holder orden på der ennå, foreløpig henter den automatisk ut "skritt" og "trapper gått" fra Argus-appen, som hele tiden ligger og kjører i bakgrunnen på min telefon.

 

Kan godt tenke meg at Health-appen vil være veldig praktisk for de som holder orden på blodsukker, vekt, blodtykk, aktivitetsnivå/trening eller hva det nå måtte være, veldig greit å samle alt på ett sted, særlig når det er mulig for 3. parts apps å automatisk oppdatere dataene i Helse-appen etterhvert som de måler/oppdaterer diverse ting.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som bruker heath appen forresten? Jeg har bare footsteps der, og syns appen virker nesten ubrukelig iforhold til hypen.

 

Jeg bruker den som skrittteller noe jeg synes fungerer veldig bra, men utover det er den foreløpig ubrukelig for min del også. Blir spennende å se om Apple kanskje kommer med noe info om den i forbindelse med kveldens event.

Lenke til kommentar

Health-appen er vel ikke først og fremst ment til å stå på egne ben? Den er ment til å sentralisere all informasjon fra diverse helseorienterte apper og løsninger du har på telefonen så du slipper å forholde deg til åtte forskjellige apps, en som måler kaloriinntaket, en som måler puls via pulsbelte når du trener, en som tracker lenge og hastighet når du trener osv osv..

 

Itillegg så kan den gjøre endel på egenhånd, den kan måle skritt, distanse, aktive og passive distanser og litt sånt. Men Health-appen skal jo ikke erstatte verken FitBit, Endomondo eller noe slikt, den skal være en sentralisert database hvor du skal få en god oversikt over all informasjon fra alle de helseorienterte appene du måtte bruke i hverdagen.

 

 

Ta min samboer for eksempel, hun bruker "MyNetDiary" for å tracke kaloriinntak, hun bruker FitBit for å måle vekt via FitBit Aria vekt hver morning, hun brukte FitBit One for å måle skritt men denne er nå sløyfet nå som telefon ser ut til å kunne måle dette direkte på en god måte, og hun bruker Endomondo + Polar pulsbelte for måling av puls under trening. Istedenfor å sitte å måtte konfigurere så alle disse appene kommuniserer korrekt med hverandre osv så får hun nå all relevant informasjon rett i Health-appen så nå forholder hun seg kun til den og får all informasjonen direkte via den på en langt mer oversiktlig og gjennomført måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Health-appen bruker jeg nå sammen med Sleep Cycle og Strava. Førstnevnte måler søvn, og sistnevnte fungerer som skritteller, samtidig som jeg kan plotte inn når jeg gjør en aktivitet (sykler, løper osv). Merket også at når Sleep Cycle oppdaterte seg nå idag, så spurte den om tilgang på endel annen info fra Health-app (hvilket jeg helt fritt kunne takke ja eller nei til), eksempelvis hvor mye aktivitet ila en dag (skritt), om jeg har trent, vekt, alder, kjønn osv. Så i fremtiden så kan jeg se for meg at Sleep Cycle f.eks kan gi meg tilbakemeldinger på sammenhengen mellom min søvnkvalitet+antall timer søvn, med f.eks. i hvor stor grad jeg har beveget meg ila dagen.

Lenke til kommentar

Da ble det reservert en telefon hos Telenor, slår ikke fra meg den gode dekningene deres til fordel for en noe rimeligere telefon fra Netcom. Kjipt og sitte å irritere seg over dekningssvikt i ettertid når man faktisk skal bruke telefonen hehe.

 

Så var det og lene seg tilbake og vente. Regner med den ultra minimalistiske casen fra ebay ankommer før telefonen også :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Da ble det reservert en telefon hos Telenor, slår ikke fra meg den gode dekningene deres til fordel for en noe rimeligere telefon fra Netcom. Kjipt og sitte å irritere seg over dekningssvikt i ettertid når man faktisk skal bruke telefonen hehe.

 

Så var det og lene seg tilbake og vente. Regner med den ultra minimalistiske casen fra ebay ankommer før telefonen også :)

Telenor elle Djuice? Hvis du gikk for Djuice vil jeg anbefale deg å gå for å velge uten nedbetaling.

Lenke til kommentar

Health-appen er vel ikke først og fremst ment til å stå på egne ben? Den er ment til å sentralisere all informasjon fra diverse helseorienterte apper og løsninger du har på telefonen så du slipper å forholde deg til åtte forskjellige apps, en som måler kaloriinntaket, en som måler puls via pulsbelte når du trener, en som tracker lenge og hastighet når du trener osv osv..

 

Itillegg så kan den gjøre endel på egenhånd, den kan måle skritt, distanse, aktive og passive distanser og litt sånt. Men Health-appen skal jo ikke erstatte verken FitBit, Endomondo eller noe slikt, den skal være en sentralisert database hvor du skal få en god oversikt over all informasjon fra alle de helseorienterte appene du måtte bruke i hverdagen.

 

 

Ta min samboer for eksempel, hun bruker "MyNetDiary" for å tracke kaloriinntak, hun bruker FitBit for å måle vekt via FitBit Aria vekt hver morning, hun brukte FitBit One for å måle skritt men denne er nå sløyfet nå som telefon ser ut til å kunne måle dette direkte på en god måte, og hun bruker Endomondo + Polar pulsbelte for måling av puls under trening. Istedenfor å sitte å måtte konfigurere så alle disse appene kommuniserer korrekt med hverandre osv så får hun nå all relevant informasjon rett i Health-appen så nå forholder hun seg kun til den og får all informasjonen direkte via den på en langt mer oversiktlig og gjennomført måte.

Det er bare at selv om jeg nå flere ganger har forsøkt å koble disse mot hverandre så kommer ikke informasjonen fra eks. endomondo inn i Health appen.

Lenke til kommentar

Merker at lydløs-bryteren på min iPhone 6 er litt løs, og jeg lurer på om dette er grunn nok til å få erstattet telefonen. Den fungerer som den skal, og "snapper" fram og tilbake fint, men den rikker fram og tilbake når den står på plassen sin.

 

Noen som opplever dette? Min to år gamle i5 har ikke dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...