Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Problemet med Sony og noen andre produsenter er at de lager nye modeller så himla ofte. Så kjøper du denne nå for 5.500 kr, kan du banne på at om 6 mnd så er den erstattet av en nyere modell og bruktprisen på den du har er omtrent til å gråte av. De taper seg noe helt utrolig i verdi.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte Z3C idag tidlig fra Djuice siden min trofaste HTC One lever på overtid og vel så det. Er virkelig spendt på denne telefonen.

 

Litt surt at når jeg la inn ordren så var det kun fargen hvit som var tilgjengelig, men nå når jeg sjekket ikveld så har de flere fargekomboer på lager. Skal ringe til djuice imorgentidlig når de åpner å spør fint om det er mulig å bytte til orange i.o.m telefonen tilsynelatende ikke er sendt enda.

 

Jeg ser på XDA forum at det er flere som melder at telefonen får veldig lett mirko-riper, er det noen av dere som har opplevd dette? Min HTC One har jeg aldri hatt cover på og den har fått MYE røff behandling (Mistet i bakken flere ganger, jobber med stålspon +++) og den har ikke en eneste ripe.

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar

 

Siden Z3 støtter avspilling av flac og High-res audio så måtte dette testes satt opp mot en Qnap NAS hvor jeg har all musikken min lagret i flac. Fungerte meget bra og lyden var også glimrende! :)

Noen effekt av å slå av og på DSEE HX?

 

 

Har ikke testet det enda siden dette er vel for komprimert musikk (mp3, mp4 osv.). I tillegg støtter Z3 også avspilling av DSD filer (SACD).

Lenke til kommentar

Noen som, med suksess, har klart å flytte en app fra internminnet og over til SD-kortet? Forsøkte med spotify sin oppskrift på nettet (fra her: https://support.spotify.com/se/problems/#!/article/switch-storage-of-Spotify-files-from-internal-memory-to-my-SD-card-android/?in=search ) og det fungerte ikke. Har også prøvd å laste ned diverse apper som skal kunne flytte data fra intern til SD, men ingen virker.

 

Er det virkelig helt umulig å få flyttet en app over til SD-kortet på en Z3?

 

Hvis du fortsatt sliter med Spotify, kan du følge denne guiden. Det hjalp for meg :)

 

Når det kommer til andre apps er vel ikke dette støttet fullt i Android (enda). Det man flytter til SD kort via innstillingene er vel bare installasjonsfiler og ikke data. Får virkelig håpe det blir bedre senere.

Lenke til kommentar

 

Rekorden min hittil er at batteriet på Z3C har vart fra fredag 16:00 til jobb mandag 09:00, med ca 20% igjen.

Hvor mye vil du røflig anslå at du har surfet i helgen da? Facebook/chrome?

 

Glemde å ta screenshot av batteriforbruket. Men ble et par samtaler, noen meldinger og litt dilling med innstillinger. Men brukte en del tid på å ta bilder, snapchat, messenger og instagram. Lite generell surfing/chrome.

 

SPØRSMÅL: noen måte å få kameraet til å starte i manuellmodus automatisk?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hatt samsung s2 3 og 4 nå og gikk sist over til Z3 da jeg anså det som et mye bedre alternativ enn S5. Veldig fornøyd så langt men jeg har et jævlig irriterende problem som har forekommet 2 ganger siden jeg fikk mobilen i slutten av sist uke.

 

Etter at mobilen har ligget i lomma og jeg skal ta den i bruk så er mobilen satt tilbake til fabrikk instillinger og jeg må kjøre tutorialen som er første gang mobilen startes. Alt er slettet og jeg må gjøre alle tilpassninger på nytt.

 

Skjedde som sagt for andre gang i dag og vil helst slippe det hver 3. dag.

 

Noen erfaringer eller tanker om hvorfor det skjer?

Lenke til kommentar

Fikk min Z3 i går, var så rask leveranse at jeg ikke har rukket å få nano-sim enda. :p Men fikk testet den litt på wi-fi, og har et meget godt inntrykk så langt. Var litt redd den skulle føles i overkant stor, men det ble ikke noe problem når jeg satt med den i sofaen i hvert fall. Merka riktignok at det var litt uvant å ikke ha noen fysisk hjem-knapp, og at også de to andre touch-tastene jeg er vant med fra S3, er plassert på selve skjermen. Men det går seg nok til. :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hatt samsung s2 3 og 4 nå og gikk sist over til Z3 da jeg anså det som et mye bedre alternativ enn S5. Veldig fornøyd så langt men jeg har et jævlig irriterende problem som har forekommet 2 ganger siden jeg fikk mobilen i slutten av sist uke.

 

Etter at mobilen har ligget i lomma og jeg skal ta den i bruk så er mobilen satt tilbake til fabrikk instillinger og jeg må kjøre tutorialen som er første gang mobilen startes. Alt er slettet og jeg må gjøre alle tilpassninger på nytt.

 

Skjedde som sagt for andre gang i dag og vil helst slippe det hver 3. dag.

 

Noen erfaringer eller tanker om hvorfor det skjer?

Det er jo helt åpenbart en feil, men ser ut til å være et ganske sjeldent problem. Noen treff er det dog:

http://forums.androidcentral.com/htc-one-m8/383468-phone-reset-itself-completely.html

https://www.google.no/search?q=android+factory+reset+by+it+self&oq=android+factory+reset+by+it+self

Lenke til kommentar

Nå er en kobberfarget Z3 bestilt! Eller rettere sagt lagt av, jeg får ikke hentet den før onsdag. Magnetiske ladekabler er underveis fra "Orienten". Men så er det minnekort, jeg tenker å kjøpe et 64 GB kort. Hvilke spesifikasjoner bør kortet ha mtp video osv? Holder det med UHS1?

Ingen hadde noe å bidra med her, så jeg tok sjansen på å bestille et SanDisk minnekort: http://www.prisjakt.no/product.php?ca_source=gaw&ca_ace=&ca_nw=g&ca_dev=c&ca_pl=&ca_pos=1t1&ca_cid=29789630547&ca_agid=6180567595&ca_caid=132619435&ca_adid=23782264075&ca_mt=b&ca_kwt=sandisk%20mobile%20ultra%20microsdxc&ca_chid=2001328&p=1371795&gclid=CjwKEAjwwdOhBRCG0fPrlfO1gGUSJAC1FmHX8kL-93H87c7pI11faDWYv8NiYCePu_nQ7Ijo-K_pExoCj_rw_wcB

Lenke til kommentar

Nå er en kobberfarget Z3 bestilt! Eller rettere sagt lagt av, jeg får ikke hentet den før onsdag. Magnetiske ladekabler er underveis fra "Orienten". Men så er det minnekort, jeg tenker å kjøpe et 64 GB kort. Hvilke spesifikasjoner bør kortet ha mtp video osv? Holder det med UHS1?

 

Er ikke sikkert de magnetiske ladekablene funker særlig bra. Sony har forandret litt på utforminga av kantene rundt kontakta slik at den "Sony" magnetiske kablen jeg har bare bikker fra side til side ved aller minste bevegelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...