Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Må nesten skryte litt av noe som sjeldent nevnes i tester: øreproppene! De gjengir naturlig nok ikke lyd like bra som et hifi-anlegg i øvre prisklasse, men jeg er positivt overrasket over bass og mellomtone på proppene som følger med Note 4 :) Lyden over blåtann til bilen blir også svært bra (til blåtann og Spotify å være).

 

Kudos til Samsung for å ha litt fokus på dette!

Jeg opplever nesten det motsatte, kvaliteten på lyden har jeg ikke noe å klage over men f.eks. når jeg kjører spotify over BT i bilen så er lyd nivået veldigt lavt må nesten opp 6-7 trinn høyere på bilstereon for å komme opp i samme lydnivå som på min gammle telefon (iphone 5s) det samme gjelder når jeg testet med propper og spotify (hva ikke de som medfulgte men ett par samsung propper til eldre modell) selv om jeg hadde høyeste volum så ble det ikke veldig høyt..

Merkelig. Jeg har veldig bra lyd over BT i min bil. Må skru ned lyden i bilen når jeg går fra DAB-radio. Men har du husket å skru opp lyden på telefonen? Og godkjenne "advarselen" om at høy lyd over tid er skadelig?

Ja det er helt motsatt med meg, volum er på maks i telefonen. Kan det ha noe å si hvilken bilstereo man har? Har bare testet med iPhone 5s i tillegg til n4 kan jo hende den har litt bedre lyd ut? Vanlig radio (FM bånd) har jeg ca volum 13 å da er det høyt på bt har jeg i hvertfall 20.

Lenke til kommentar

Angrerett gjelder vel egentlig om produktet ikke er tatt i bruk

 

Angrerett ved nettkjøp har du egentlig sånn at du skal få sjekke produktet du bestilte, for i motsetning av butikk hvor du gjerne får en demonstrasjon og gjennomgang av hva du kjøper så får du ikke det via nett.

 

Det er ingenting med angreretten som sier at produktet skal være i ikke åpnet og forseglet innpakning, men samtidig så skal naturligvis alt være selgbart og i god stand.

 

 

Har kjøpt flere ting via nett som har gått tilbake på 14-dager angrerett, alt har vært åpnet og brukt. Null problem.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

De skal til og med sende med angrefristskjema i postpakken, eller på epost til deg. Her bør du kunne stå på kravet, men hvorfor i all verden vil du benytte deg av angreretten? Er du ikke fornøyd med Note 4?

 

Jeg opplever fargeendringer på skjermen når jeg tilter mobilen litt. Særlig hvite farger får et blåskjær. Er ikke mye, men det er såpass at det irriterer meg siden jeg trodde AMOLED-skjermer hadde fantastiske innsynsvinkler uten fargeendringer når man tilter skjermen litt.

 

 

Det er helt riktig at Amoled ikke har sitt fortrinn på hvitfarge, det ser man tydelig om man sammenligner med en telefon som har LCD skjerm. Derimot er Amoled konge på sortnivå. For meg personlig er det viktigere med bra sortnivå, og har absolutt ingen problemer med at det hvite har en anelse blå/grå-skjær i seg. Men smaken er som baken, den er ikke maken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har finfint med whites på min skjerm.

Ellers er hvitbalansen på denne testet litt her og der. Displaymate måler den ekstremt bra (Basic mode såklart), samt innsynsvinkel men andre har litt variasjon.

Mulig displayene varierer noe.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det var det jeg også trodde! De sa jeg ikke kunne benytte meg av angreretten. Man skal vel kunne benytte seg av den selv om man har brukt produktet og det er uskadet.

Her: http://www.dinside.no/919516/angrerett-er-proverett

 

og her: http://www.dinside.no/864641/telenor-det-maa-vaere-lov-aa-rette-opp-feil

 

"Begynner nettbutikken din å krangle med deg om dette, kan du vise til denne artikkelen og det ferske vedtaket fra FTU, da vedtak herfra anses som dommer og setter presedens."

 

 

Så bare stå på du... du har full angrerett. Har de ikke levert med skjema har du faktisk ennå lengre tid enn 14 dager.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Ahhhh... Fått nærmere ett døgn med min nye note 4.... Vil bare få si at dette er en fantastisk telefon... FANTASTISK i tell ya... Ikke fått brukt den så sykt hardt, men for en telefon..

Dette er første gang jeg føler at jeg har fått igjen for pengene jeg har lagt i en dyr telefon..

Bare måtte få det sagt! :thumbup:

 

Jeg kjøpte Note 4 på torsdag, og synes det er en konge telefon. Jeg har hatt Note 3, så jeg var kjent med det store formatet. Solgte den grunnet problemer med å synke med iTunes og iPhoto på Mac, og har brukt iPhone en del måneder. Men jeg bruker nå Spotify til musikk, og kan bruke DoubleTwist til musikk og bilder. Dermed tar jeg en pause fra iPhone og går for Android og Samsung igjen.

Lenke til kommentar

 

Butikken min kan få tak i Note Edge også, fra Telenor, kun i svart. Har bestilt to stk, får de på fredag. Gleder meg til å se!

Hva betaler du for den telefonen? Ser at prisguiden.no har pris på 7999,-

Det er mye for en telefon synes jeg da.

 

 

Går helst ikke inn på hva butikken betaler for telefonen, men dette var da snakk om bestilling til en butikk jeg jobber i, ikke til meg personlig. Kan vel si det såpass at vi kommer til å følge Prisjakt ganske greit. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...