Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når jeg kjører spotify over BT i bilen så er lyd nivået veldigt lavt må nesten opp 6-7 trinn høyere på bilstereon for å komme opp i samme lydnivå som på min gammle telefon (iphone 5s)

 

Har du sjekket BT-volumnivået på telefonen? Jeg har Parrot Zik headset, og volumkontrollen på headsettet er ikke koblet til volumkontrollen på telefonen, så jeg må huske å kjøre opp volumet på tlf før jeg tar over justeringen på headsetet.

Lenke til kommentar

Endelig fått note 4 i rosa !

 

Har onecall og er vant til å kun bruke telenor dekning på min gamle iphone

 

I statusbar står det kun hvor mye dekning jeg har, ikke hvilken operatør som brukes.

 

Har vært inne i innstillingene og valgt telenor, men det kommer ikke en hake det det er kun valgt telenor som det kommer på iphone

 

Hvordan skal man følge med på at min note holder seg kun til telenor ?

Lenke til kommentar

 

Må nesten skryte litt av noe som sjeldent nevnes i tester: øreproppene! De gjengir naturlig nok ikke lyd like bra som et hifi-anlegg i øvre prisklasse, men jeg er positivt overrasket over bass og mellomtone på proppene som følger med Note 4 :) Lyden over blåtann til bilen blir også svært bra (til blåtann og Spotify å være).

 

Kudos til Samsung for å ha litt fokus på dette!

Jeg opplever nesten det motsatte, kvaliteten på lyden har jeg ikke noe å klage over men f.eks. når jeg kjører spotify over BT i bilen så er lyd nivået veldigt lavt må nesten opp 6-7 trinn høyere på bilstereon for å komme opp i samme lydnivå som på min gammle telefon (iphone 5s) det samme gjelder når jeg testet med propper og spotify (hva ikke de som medfulgte men ett par samsung propper til eldre modell) selv om jeg hadde høyeste volum så ble det ikke veldig høyt..

 

Merkelig. Jeg har veldig bra lyd over BT i min bil. Må skru ned lyden i bilen når jeg går fra DAB-radio. Men har du husket å skru opp lyden på telefonen? Og godkjenne "advarselen" om at høy lyd over tid er skadelig?

Lenke til kommentar

Ringte nettopp Siba hvor jeg kjøpte Note 4 (på nett) og sa at jeg ville benytte meg av angreretten. De sier man ikke kan benytte seg av angreretten på mobiltelefoner. Trodde angrerett var en lov? Kan de virkelig nekte meg å benytte meg av den? Står på nettsiden deres at

 

"Åpent kjøp gjelder ikke produkter som selges med abonnement eller som inngår i et kombinasjonstilbud. Åpent kjøp gjelder ikke mobiltelefoner, instikk-kort, minne eller harddisker, hygieniske/husholdningsprodukter, programvare (eksempel GPS), spill, CD og DVD."

 

Åpent kjøp og angrerett er vel to forskjellige ting? Eller?

Lenke til kommentar

De skal til og med sende med angrefristskjema i postpakken, eller på epost til deg. Her bør du kunne stå på kravet, men hvorfor i all verden vil du benytte deg av angreretten? Er du ikke fornøyd med Note 4?

 

Jeg opplever fargeendringer på skjermen når jeg tilter mobilen litt. Særlig hvite farger får et blåskjær. Er ikke mye, men det er såpass at det irriterer meg siden jeg trodde AMOLED-skjermer hadde fantastiske innsynsvinkler uten fargeendringer når man tilter skjermen litt. Dessuten var det noe smårusk på S-pennen som jeg måtte bruke neglen for å "skrape" av. Kunne nesten virke som den var brukt.

Lenke til kommentar

Jeg har også en slags blåfarge/blåskjær som jeg ser tydlig over skjermen dersom jeg tilter den til siden, men det skjer først på type.. 70-80 graders vinkel. Er virkelig ikke et problem for meg personlig. Har du prøvd å forandre litt på skjerminnstillingene? Skjermmodus osv? Antar selvfølgelig at du har det, men man vet aldri. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...