Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Note 3 en stund nu og har kjøpt meg en Note 4.

Jeg ser at det gjort noen endringer i menyene på Note 4 og lurer på et par ting.

 

Hvor finner jeg Widgeter på Note 4 .De ligger ikke sammen med Apper som på Note 3

 

Ellers så savner jeg knappen som heter meny key på note 3 den som ligger til venstre for hjemme knappen,

der i menyen finnes deriblant innstillinger.

På note 4 heter den recents key (sist brukte) og har en helt annen funksjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bengt: hold inne recents-knappen, så har du samme funksjon.

 

Når det gjelder widgets, prøv å hold inne på hjemmeskjermen (eller hold inne recents sol nevnt over) og se om det kommer mulighet for widgets der? Husker ikke selv, bruker en annen launcher.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Verken SoC (Snapdragon 810) eller OS (64 bits-klar versjon av Android) var klar da telefonen ble lansert, så at Note 4 ble rushet stemmer nok ikke. Jeg tror ikke denne telefonen havner i norske butikkhyller (som noe annet enn eventuell gråimport for nisjemarkedet), da endringene ikke er viktige for folk flest. Høyere nedlastingshastighet over LTE støttes vel uansett ikke i Norge,.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål om hvilket minnekort til Note 4

hadde et minnekort til til min note 3 som jeg satte i note 4. men det kommer feilmelding hele tiden. "ukjent kort, avinnstallerer kort etc. så lurer på hvilket minnekort som passer Note 4.

Noen som vet ? (har et scandisk ultra, micro sd, HC 1. )

 

Jeg måtte bytte et kort hos butikken jeg kjøpte det hos. Det sluttet å formatere til mere enn ca halvparten og ville ikke slette det som lå på andre halvparten.

 

http://www.phonearena.com/news/SanDisk-says-it-produced-some-bad-32GB-and-64GB-microSD-cards_id40986

 

Har forøvrig hatt 128GB på både Note 3 og 4 nå. Virker helt fint.

Lenke til kommentar

Var det ikke utrolig kjapt å komme ut med en oppdatert note 4 allerede?

 

Kan jo nesten tenkes at Note 4 egentlig var rushet på for å tjene gryn til julen, men det hadde vell kanskje ikke følt så nær hverandre vist de faktisk hadde startet salget av Note 4 ved lansering.

Nå har det jo vært rykter eller snakk om snapdragon 810 siden lanseringen av note 4.

Mulig lanseringen ble litt fremskutt pga iPhone 6+ hva vet jeg, men note4 med snapdragon 810 har det vært snakk om lenge..

Lenke til kommentar

Note Edge : er det ikke meningen at du skal ha en sms, Mail, tapt anrop ikon etc på sideskjermen om du har gått glipp av noe ? Med den medfølgende casen så dekkes jo led lyset, hele fronten på telefonen og sidepanelet er alt du har.....

Det er jo et VARSELPANEL, men ikke slik det er akkurat nå...

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Etter etpar uker med edge må jeg først si at dette er en kul tlf. However, batteritiden er så som så. Det er dessuten et grå/rosa skjær i skjermen litt ettersom man holder den. Det var det også på demoen til både noter og edge som jeg myste på. Litt usikker på vitsen med den lille skjermen ettersom man må aktivisere tlf for å se om det er epost eller mld. Hadde vært bedre at den hadde vært på som f.eks i nattklokke stil hvis det kommer mld eller epost. Det kommer kanskje etterhvert. Min konklusjon er at hele edge er en jippo. Kul dog men på langt nær verd prisen.

Lenke til kommentar

Noe deksel dere kan anbefale til Note 4 ? Sett litt på disse originale Samsung sine, noen som har erfaring med disse?

Jeg har original deksel og det fungerer fint, samt at jeg liker S-View, da får opp en del informasjon uten å åpne dekslet, og det beskytter skjermen. Eneste som er litt dumt med dekslet er at det er i veien når man skal ta bilder.

Lenke til kommentar

 

Noe deksel dere kan anbefale til Note 4 ? Sett litt på disse originale Samsung sine, noen som har erfaring med disse?

Jeg har original deksel og det fungerer fint, samt at jeg liker S-View, da får opp en del informasjon uten å åpne dekslet, og det beskytter skjermen. Eneste som er litt dumt med dekslet er at det er i veien når man skal ta bilder.

 

 

 

S-view fungerer fint, ja. Man kan også bruke det igjenlukket mens man snakker i telefonen, og på venstre side er det laget forhøyninger der volumtastene er. I tillegg til å beskytte utsiden av telefonen, er det høyere rundt kameradelen, slik at linseglasset ikke sitter så utsatt til.

 

Kjøpte dette, samt et vanlig svart bakdeksel (også originalt) fra MyTrendyPhone, som hadde på lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...