Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg tror jeg har funnet ut av hva den plinger på.

 

1: Satte tiden for påminnelse om varsel ned til 3 minutter og lastet ned en app fra Samsung sin butikk.

2: Lot notifikasjonen om at appen var installert ligge i notifikasjonssenteret

3: Etter 3 minutter plinget telefonen.

4: Etter 6 minutter plinget telefonen.

5: Etter 9 minutter plinget telefonen.

 

Hvor setter du påminnelse om varsel? Jeg har bare sett dette på sms-meldingsinnstillinger.

Kan ikke huske å ha satt noe slikt, og jeg har ingen synlige varsler på notification panel.

 

For min del kan jeg kun eliminere pushbullet som mulig kilde. 200 apps to go...

 

Innstillinger > Tilgjengelighet > Syn > Varselpåminnelse

 

Jeg trodde jeg hadde løsningen, men så oppdaget jeg at det ikke hjalp allikevel. :(

 

I dag på toget vibrerte telefonen (hadde den på lydløs) samtidig som jeg leste nettaviser igjen. Dro ned notifikasjonspanelet og så at Now hadde lagt til info om været en halvtime tidligere. Åpnet Now og kikket på kortene, gikk ut av Now og fortsatte lesingen. En 20+ minutter senere vibrerte det igjen. I notifikasjonspanelet var Now tilbake, men sist oppdatert 20+ minutter tidligere (da jeg sist var inne i Now). Åpnet Now igjen og la merke til at det var kommet opp nytt kort med avgangstider for toget på den stasjonen vi ble stående litt lenge på.

 

I Now slo jeg derfor av vibreringsvarsel og varslingslyden til stille. Håpet dermed at jeg endelig hadde funnet ut av hva som trigget varslingslyden.

 

Men akkurat nå, mens jeg sitter på jobb og har lyden på, kom den j**** "drrrriing" lyden igjen. Mao hjalp det heller ikke å skru av varsler fra Now. Ekstremt irriterende å ikke klare å finne ut av hva det er som gjør at den lyden kommer i tide og utide ...

 

Hvis det er noen som mener de ikke har opplevd det og lurer på hvilken lyd det er snakk om, så er det "standard varsellyd" og høres ut som en harpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var å klådde på Note Edge i dag og røyk på en forhåndsbestilling. Synes den var "drit kul" Prøvde også Samsung VR. Det var kjempekult, men dessverre er oppløsningen alt for dårlig foreløpig, men imponerende når man tenker på at det er Note 4 som brukes. Dette blir gromt om noen generasjoner.

Lenke til kommentar

Var å klådde på Note Edge i dag og røyk på en forhåndsbestilling. Synes den var "drit kul" Prøvde også Samsung VR. Det var kjempekult, men dessverre er oppløsningen alt for dårlig foreløpig, men imponerende når man tenker på at det er Note 4 som brukes. Dette blir gromt om noen generasjoner.

 

Hvor fikk du testa dette? Er alltid på jakt etter mer info om Gear VR. :/ Har selv prøvd den så tidlig som i september og jeg ble imponert etter å ha prøvd Oculus Rift DK1, men nyhetene har ikek akkurat vært mange.

Lenke til kommentar

 

Var å klådde på Note Edge i dag og røyk på en forhåndsbestilling. Synes den var "drit kul" Prøvde også Samsung VR. Det var kjempekult, men dessverre er oppløsningen alt for dårlig foreløpig, men imponerende når man tenker på at det er Note 4 som brukes. Dette blir gromt om noen generasjoner.

 

Hvor fikk du testa dette? Er alltid på jakt etter mer info om Gear VR. :/ Har selv prøvd den så tidlig som i september og jeg ble imponert etter å ha prøvd Oculus Rift DK1, men nyhetene har ikek akkurat vært mange.

 

Samsung shoppen på CC vest senteret på Lilleaker har VR og Note Edge. Trodde ikke dem hadde Edge, men joda, det hadde dem. Veldig hyggelig og hjelpsom betjening også. VR var utrolig tøft og det har et enormt potensiale. Det er bare å glede seg.

Lenke til kommentar

Kjøpte 2 telefoner i gave til foreldrene mine på Black Friday.

Huawei G620S, til 888,-kr. Fikk de i dag og har lekt litt med dem.

5" skjerm og helt OK hardware, virker veldig rask å fin.

Det er litt surt å tenke på at jeg kunne kjøpt 7 av disse for prisen jeg betalte for min Note 4 :p

 

Kjøpte og en G610 Gamepad til min Note. Ganske fin telefon å spille på må jeg si.

Lenke til kommentar

Kjøpte 2 telefoner i gave til foreldrene mine på Black Friday.

Huawei G620S, til 888,-kr. Fikk de i dag og har lekt litt med dem.

5" skjerm og helt OK hardware, virker veldig rask å fin.

Det er litt surt å tenke på at jeg kunne kjøpt 7 av disse for prisen jeg betalte for min Note 4 :p

 

Kjøpte og en G610 Gamepad til min Note. Ganske fin telefon å spille på må jeg si.

Like før jeg kjøpte meg en G620S til 888kr også, men skal ha Note IV etterhvert. Angrer likevel litt på at jeg ikke kjøpte en.

Min mors samboer trengte ny mobil så fikk han til å kjøpe en. Tror han ble fonøyd.

Virker som et skikkelig røverkjøp. Litt svakere hardware enn min kones Galaxy S5, men langt billigere.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Var å klådde på Note Edge i dag og røyk på en forhåndsbestilling. Synes den var "drit kul" Prøvde også Samsung VR. Det var kjempekult, men dessverre er oppløsningen alt for dårlig foreløpig, men imponerende når man tenker på at det er Note 4 som brukes. Dette blir gromt om noen generasjoner.

Hvor fikk du testa dette? Er alltid på jakt etter mer info om Gear VR. :/ Har selv prøvd den så tidlig som i september og jeg ble imponert etter å ha prøvd Oculus Rift DK1, men nyhetene har ikek akkurat vært mange.

Samsung shoppen på CC vest senteret på Lilleaker har VR og Note Edge. Trodde ikke dem hadde Edge, men joda, det hadde dem.

Fikk du vite når den kommer ut i Norge? Er så gira på å få tak i en før jul. Om ikke den kommer, kjøper jeg Note 4 til jul imens jeg venter på Note Edge.

Lenke til kommentar

 

 

 

Var å klådde på Note Edge i dag og røyk på en forhåndsbestilling. Synes den var "drit kul" Prøvde også Samsung VR. Det var kjempekult, men dessverre er oppløsningen alt for dårlig foreløpig, men imponerende når man tenker på at det er Note 4 som brukes. Dette blir gromt om noen generasjoner.

Hvor fikk du testa dette? Er alltid på jakt etter mer info om Gear VR. :/ Har selv prøvd den så tidlig som i september og jeg ble imponert etter å ha prøvd Oculus Rift DK1, men nyhetene har ikek akkurat vært mange.

Samsung shoppen på CC vest senteret på Lilleaker har VR og Note Edge. Trodde ikke dem hadde Edge, men joda, det hadde dem.

Fikk du vite når den kommer ut i Norge? Er så gira på å få tak i en før jul. Om ikke den kommer, kjøper jeg Note 4 til jul imens jeg venter på Note Edge.

 

Midten av desember er datoen dem hadde. Desverre er det kun mulig å kjøpe den med Telenor abbonement, men jeg må ha en. Det er fortsatt mulig å sette seg på liste på Samsung shoppen på CC vest.

Lenke til kommentar

Hei, jeg sliter med å få skarpe bilder når jeg bruker kameraet. Minste lille bevegelse og bilde blir uskarp. Er det noen som har tips på instillinger etc? :)

 

Hvis du har bra og jevne lysforhold, slå av HDR-modus. I tillegg kan du laste ned "Sports shot" mode, som gir enda kortere lukkertid som gir skarpere bilder ved bevegelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor setter du påminnelse om varsel? Jeg har bare sett dette på sms-meldingsinnstillinger.

Kan ikke huske å ha satt noe slikt, og jeg har ingen synlige varsler på notification panel.

 

Innstillinger > Tilgjengelighet > Syn > Varselpåminnelse

 

Jeg trodde jeg hadde løsningen, men så oppdaget jeg at det ikke hjalp allikevel. :(

 

Ok, takk fant den, men var ikke aktivert (og har ingen varsel...). Fortsatt falske varsler her og. Irriterende! Går løs på ny mistenkt nå. Hører fra meg hvis jeg finner den skyldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hei, jeg sliter med å få skarpe bilder når jeg bruker kameraet. Minste lille bevegelse og bilde blir uskarp. Er det noen som har tips på instillinger etc? :)

Hvis du har bra og jevne lysforhold, slå av HDR-modus. I tillegg kan du laste ned "Sports shot" mode, som gir enda kortere lukkertid som gir skarpere bilder ved bevegelse.

Takk for svar:) Lastet den ned og testet litt i dagslys idag å det var stor forskjell, men sliter fortsatt å ta kort på toåringen hjemme i vanlig innendørsbelysing. Går det å manuellt stille inn "shutterspeed"? Bruker de fleste samsung kamera app eller bruker dere noe annet?

Lenke til kommentar

Må nesten skryte litt av noe som sjeldent nevnes i tester: øreproppene! De gjengir naturlig nok ikke lyd like bra som et hifi-anlegg i øvre prisklasse, men jeg er positivt overrasket over bass og mellomtone på proppene som følger med Note 4 :) Lyden over blåtann til bilen blir også svært bra (til blåtann og Spotify å være).

 

Kudos til Samsung for å ha litt fokus på dette!

Lenke til kommentar

Må nesten skryte litt av noe som sjeldent nevnes i tester: øreproppene! De gjengir naturlig nok ikke lyd like bra som et hifi-anlegg i øvre prisklasse, men jeg er positivt overrasket over bass og mellomtone på proppene som følger med Note 4 :) Lyden over blåtann til bilen blir også svært bra (til blåtann og Spotify å være).

 

Kudos til Samsung for å ha litt fokus på dette!

Jeg opplever nesten det motsatte, kvaliteten på lyden har jeg ikke noe å klage over men f.eks. når jeg kjører spotify over BT i bilen så er lyd nivået veldigt lavt må nesten opp 6-7 trinn høyere på bilstereon for å komme opp i samme lydnivå som på min gammle telefon (iphone 5s) det samme gjelder når jeg testet med propper og spotify (hva ikke de som medfulgte men ett par samsung propper til eldre modell) selv om jeg hadde høyeste volum så ble det ikke veldig høyt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...