Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

 

 

K920 støtter ikke LTE FDD b20 (kun b3/b7) så det er ikke så lurt å kjøpe denne til > 7000 kr for å bruke her nå som det bygges ut dekning på lte 800mhz.

LTE FDD er nettverket som brukes i Norge (Europa)

Bånd LTE/4G

B3 1800mhz

B7 2600mhz

B20 800mhz

Når det står støtte for FDD LTE betyr det ikke at alle disse bånd er inkludert. Så man må sjekke ekstra nøye.

Venter uansett til den kommer i en europeisk versjon.

Men takk for tipset :-)

Ser man på prisene er den vel dyrere enn note4 i Kina mens den ligger litt over halvparten av prisen i India...

Allikevel.

Jeg sjekket mot denne (solgt med norsk tastatur)

http://www.iwill.no/Mobiltelefon+Android.439/Lenovo+K920+%25252F+Vibe+Z2+4G+6%22+QHD+2560x1440+Android+-+S%F8lv.3350.html

Som nevnt .Ikke noe 800mhz LTE.

Men den dekker alle de 2G/3G frekvensene som benyttes hos oss.

Hehe 7500 kr er jo spinnvilt, den lanseres snart her i Thailand til en pris på rundt 4000 kr.

Note4 koster ca 5000 her og mate 7 ca 3500.

Da regner jeg med at de legger inn støtte for 800 MHz LTE også..

7500 må jo være en dårlig spøk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at flere har skrevet at de opplever at note 4 sluker batteri. Min har gjort det de siste dagene, og ser i historikken at telefonen har vært aktiv omtrent hele tiden. Hvordan får jeg den til å gå i deep sleep, som flere skriver om? Og går det an å stille inn strømsparing til å automatisk aktivere seg når batteriet går under en gitt prosent?

Lenke til kommentar

 

 

Fikk endelig mitt spigen-deksel i posten idag. Ser veldig bra ut og kvaliteten er helt topp.

Har den beskyttelsesfilm for skjerm også?
Nei, ingen direkte beskyttelse mot riper. Men skjermen blir liggende 1-2mm under kanten rundt, og er dermed mindre utsatt ved dropp.

 

 

Du kunne jo skaffe deg en beskyttelsesfilm?

 

Offtopic: Jeg er kanskje for OCD, men jeg skaffet meg beskyttelsesfilm, selv om jeg kjøpte en veske. Jeg ønsket å kjøpe original S View, så jeg bestilte den senere... og jeg er meget meget fornøyd :D

 

Lenke til kommentar

Du kunne jo skaffe deg en beskyttelsesfilm?

 

Offtopic: Jeg er kanskje for OCD, men jeg skaffet meg beskyttelsesfilm, selv om jeg kjøpte en veske. Jeg ønsket å kjøpe original S View, så jeg bestilte den senere... og jeg er meget meget fornøyd :D

 

Hvilken film har du på din? Jeg kjøpte Copter sitt Note 4 exoglass og det virker feilprodusert. Sånn jeg ser det virker det ikke som om det krummer på kantene slik glasset til Note 4 gjør, og derfor sitter det ikke i kantene i det hele tatt. Antar at plastikk ville vært bedre siden det er mer elastisk og former seg etter skjermen selv, men er mer fan av glass..

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke kan fordra skjermbeskyttere? Hvorfor skal man forpeste skjermfølelsen med billig plastikkfilm? De av glass er vesentlig bedre, men bygger såpass merkbart at det blir til stor irritasjon for meg de også og med de noe buede skjermene som nå er på full fart inn på markedet så blir de fort problematiske.

Lenke til kommentar

 

Hei folkens. Telefonen min plyster default notification sound noen ganger i løpet av dagen uten at det er noen synlige notifications når jeg sjekker. Hva kan det komme av? Har aldri opplevd med andre telefoner at det har vært lyd uten en eller annen melding på notification bar.

 

Fant du ut av hva dette skyldes? Det skjer min også.

 

Nei, jeg har ikke funnet ut av det. Har ikke gått vitenskapelig til verks ennå, men skal sette dedikerte varslingstoner til utvalgte apper etterhvert, så får vi se om en av de går i fella :-) Kan allerede eliminere alle appene som vibrerer sammen med varslingen, for her er det kun lyd. Det er ikke bluetooth iallefall, det skjer også når den er av. Magefølselsen peker mot pushbullet, begynner der.

 

Blitt noe klokere? I går og i dag la jeg merke til at min mobil (på lydløs disse gangene) vibrerte kort samtidig som jeg leste nyheter i Opera. Ingen varsler, batteriet var langt i fra utladet (batteriet på Note 4 er helt magisk by the way) og jeg holdt ikke lenge på skjermen (bruker den funksjonen som ser om jeg ser på skjermen for å holde den våken).

 

Blir ikke klok på hva det er telefonen reagerer på. :hmm:

Lenke til kommentar

 

Noen som kan fortelle meg hvordan man aktiverer s-view coveret.

Telefonen virker ikke å reagere på dekselet i det hele tatt.

Har du kjøpt original? Kjøpte et på eBay for Note 3. Det virket ikke og selv om innpakningen sa Samsung etc. så viste det seg å være fake.

 

Kjøpt på Ebay, så er nok grunnet fake tenker jeg. Takk for svar

Lenke til kommentar

Nå kan jeg svare meg selv

 

 

 

Hei folkens. Telefonen min plyster default notification sound noen ganger i løpet av dagen uten at det er noen synlige notifications når jeg sjekker. Hva kan det komme av? Har aldri opplevd med andre telefoner at det har vært lyd uten en eller annen melding på notification bar.

 

Fant du ut av hva dette skyldes? Det skjer min også.

 

Nei, jeg har ikke funnet ut av det. Har ikke gått vitenskapelig til verks ennå, men skal sette dedikerte varslingstoner til utvalgte apper etterhvert, så får vi se om en av de går i fella :-) Kan allerede eliminere alle appene som vibrerer sammen med varslingen, for her er det kun lyd. Det er ikke bluetooth iallefall, det skjer også når den er av. Magefølselsen peker mot pushbullet, begynner der.

 

Blitt noe klokere? I går og i dag la jeg merke til at min mobil (på lydløs disse gangene) vibrerte kort samtidig som jeg leste nyheter i Opera. Ingen varsler, batteriet var langt i fra utladet (batteriet på Note 4 er helt magisk by the way) og jeg holdt ikke lenge på skjermen (bruker den funksjonen som ser om jeg ser på skjermen for å holde den våken).

 

Blir ikke klok på hva det er telefonen reagerer på. :hmm:

 

Jeg tror jeg har funnet ut av hva den plinger på.

 

1: Satte tiden for påminnelse om varsel ned til 3 minutter og lastet ned en app fra Samsung sin butikk.

2: Lot notifikasjonen om at appen var installert ligge i notifikasjonssenteret

3: Etter 3 minutter plinget telefonen.

4: Etter 6 minutter plinget telefonen.

5: Etter 9 minutter plinget telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...