Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Vel, er du ikke fornøyd med Note4 så er den ikke for deg på samme måte som iPhone 6 Pluss med sitt begrensede os ikke er for meg. Så enkelt er det. Og bruk av polykarbonat ser jeg ikke på som noe ufordelaktig. Det er fint å ha muligheten til å skifte ut bakdeksekselet om dette skulle bli skadet etc. Det kunne jeg ikke gjøre på min Huawei Mate 7 da den fikk en liten bulk bak.

Tror ikke du forstår noe av det jeg skriver.

Jeg ønsker eller leter etter en mobil som note4 med mindre plast og bedre batteri.

Spen, skjerm, programvare og kamera er jo perfekt.

Du må lære å skille mellom snørr og barter!

Min note3 er for meg ett sant plastikk helvete men det betyr på ingen måte at det er en dårlig telefon, snarere en kjempefin mobil med noen svakheter....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du forstår noe av det jeg skriver.

Du skriver bla: Håper virkelig Samsung lærer av htc, Huawei og Sony når de lanserer note5 .

 

Jeg har hatt både HTC, Huawei og Sony og min erfaring er at de tlf ikke er av noe bedre kvalitet.

Endret av blutut
Lenke til kommentar

Angående polykarbonat bakdeksel ...

Det er ikke nødvendigvis billig plastikk ,polykarbonat brukes f.eks av NASA til å lage astronaut hjelmene.

Samsung note4 & alpha (som jeg har) brukers et super flex og sterkt poly deksel over baksiden som er mye bedre enn metall deksel eller hard polykarbonat eller andre materialer og kan dessuten være kostbart. Pluss at det gir et ekstremt godt 'gummiaktig' grep.

Det er ikke tilfeldig valgt. Man kan jo prøve å ødelegge det.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Noen synes lada og

 

 

Tror ikke du forstår noe av det jeg skriver.

Du skriver bla: Håper virkelig Samsung lærer av htc, Huawei og Sony når de lanserer note5 .

 

Jeg har hatt både HTC, Huawei og Sony og min erfaring er at de tlf ikke er av noe bedre kvalitet.

Noen liker lada og Skoda mens andre holder seg til BMW og Mercedes sånn er det bare.

Samsung sin note serie er flaggskip og en bør kunne sette lista litt høyere enn tynn billig plast...

Lenke til kommentar

Det er ikke spesielt billig, og det har ingen negative kvaliteter ift de andre valgene utenom at enkelte får en negativ falsk kvalitetsfølelse.

Syntes det er et godt valg, egentlig. Spesielt siden DU KAN ENDRE DET SELV hvis du ønsker det. Null stress.

 

"Noen liker faktisk kvalitet mens andre liker bling, sånn er det bare."

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Baklokk i aluminium ødelegger signal/radio mottaket.

Eneste veien inntil antennene er via baksiden og man kan ikke ha radio isolerende materiale uten å ødelegge mottak. Da må i såfall hele telefonens interne design ikl antenner redesignes.

Studer baksiden av iPhone 6 ,merk stripene i annet matriqle ,der de har lagt antennene i lokket sine to skjøter.

Lenke til kommentar

Hatt note 4 siden 10.desember. Alt fint, men opplever at fokusen til kameraet tar lang tid hvis det ikke er veldig lyst (som ute eller mens utelyset skinner igjennom vinduene.)

 

Da er det ikke snakk om mørke rom, men opplyste rom om kvelden som vi befinner oss i. Fokusen jager, får å fokusere vil kameraet prøve med nærfokus først og så fokusere riktig, så det oppleves som alt blir ganske uskarpt til den finner fokus.

 

Spørsmålet er om dette er sånn for alle note 4, eller om det er noe galt med min note 4

 

tok en video med min iphone for å bedre vise hva jeg mener (beklager dårlig video og rot..)

 

https://www.dropbox.com/s/6joboqdjlw56ups/IMG_2517.MOV?dl=0

Lenke til kommentar

 

 

Hatt note 4 siden 10.desember. Alt fint, men opplever at fokusen til kameraet tar lang tid hvis det ikke er veldig lyst (som ute eller mens utelyset skinner igjennom vinduene.)

 

Da er det ikke snakk om mørke rom, men opplyste rom om kvelden som vi befinner oss i. Fokusen jager, får å fokusere vil kameraet prøve med nærfokus først og så fokusere riktig, så det oppleves som alt blir ganske uskarpt til den finner fokus.

 

Spørsmålet er om dette er sånn for alle note 4, eller om det er noe galt med min note 4

 

tok en video med min iphone for å bedre vise hva jeg mener (beklager dårlig video og rot..)

 

https://www.dropbox.com/s/6joboqdjlw56ups/IMG_2517.MOV?dl=0

 

 

Jeg har samme erfaring. Kameraet kan til tider ta relativt lang tid til fokuseringen. Det er et skår i gleden over et ellers suverent kamera, som tar svært gode bilder og videoer.

Lenke til kommentar

Når jeg avspiller videoer jeg har tatt opp med telefonen, så har jeg et irriterende problem:Holder jeg telefonen vertikalt så fyller videoen hele skjermen. Så snart jeg forsøker å snu den horisontalt så blir det bare en liten avsluttet screen midt på. Vrenger og vrir jeg slik at den nesten er vannrett, kan jeg noen ganger få den riktig. Har noen et tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...