Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

 

 

lenge siden vi har sett no updates til n4.. Liker ikke at vi må vente

Litt lei av å vente selv,skrev jo for noen sider siden at blant annet Tyskland og mange andre land har fått en oppdatering til note 4 i november med div forbedringer og mulighet til å laste ned gear vr app / oculus app.

 

Søker nesten hver dag med mobilen og kies, ingen lykke enda.

Av mange grunner til at jeg ikke vil ha Android så er dette kanskje hovedgrunnen. Jeg har lest masse og sett mange videoer av Note4 og den frister jo litt, men jeg vet hvor irriterende det er for min del når en ny versjon av Android kommer og det tar år og dag før det kommer til min modell..

 

Heldigvis husker jeg det enda fra mine siste Androids så har ikke bestilt enda :-P

Kjører 5.0 lollipop på nettbrettet mitt og på min gamle telefon (Nexus 4) og eneste jeg ser frem til med 5.0 på min note 4 er bedre batteritid. Å batteritiden er veldig bra fra før av :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp en note4 til dama og igjen slår det meg at Samsung = plastikk.

Synd de pakker inn en slik super telefon i billig plastikk.

Dekselet bak består jo bare av tynn billig plastikk som etter min mening ødelegger hele telefonen.

Håper virkelig Samsung lærer av htc, Huawei og Sony når de lanserer note5 .

Ikke alle har plass til beskyttelse rundt telefonen når vi går med den i lomma..

Drømmen er note5 med større batteri, vanntett og i skikkelig kvalitet...

Lenke til kommentar

Kvaliteten er det ikke noe galt med. Du snakker kvalitetsfølelse nå. Vidt forskjellig.

Ellers får du tak i bakdeksel i flere materialer om ønskelig.

Håper virkelig ikke de ødelegger neste note med å kjøre metall bak, eller unibody.

Enig i at vanntett hadde vært digg. Og mer batteri er alltid bra, selv om denne tlf har flott batteritid den og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, kevaler burde de også kunne bruke.

Samsung har jo uttalt at brukergruppen til note serien ikke søker vanntette telefoner så jeg er nok unntaket da.

Jeg mener at så bra telefon som note serien har blitt ikke bør mangle noen ting.

 

Vi får bare vente å se hva note5 bringer men jeg håper de begrenser bruken av plast til ett minimum...

Lenke til kommentar

Vel, er du ikke fornøyd med Note4 så er den ikke for deg på samme måte som iPhone 6 Pluss med sitt begrensede os ikke er for meg. Så enkelt er det. Og bruk av polykarbonat ser jeg ikke på som noe ufordelaktig. Det er fint å ha muligheten til å skifte ut bakdeksekselet om dette skulle bli skadet etc. Det kunne jeg ikke gjøre på min Huawei Mate 7 da den fikk en liten bulk bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp en note4 til dama og igjen slår det meg at Samsung = plastikk.

Synd de pakker inn en slik super telefon i billig plastikk.

Dekselet bak består jo bare av tynn billig plastikk som etter min mening ødelegger hele telefonen.

Håper virkelig Samsung lærer av htc, Huawei og Sony når de lanserer note5 .

Ikke alle har plass til beskyttelse rundt telefonen når vi går med den i lomma..

Drømmen er note5 med større batteri, vanntett og i skikkelig kvalitet...

Jeg har selv en iPhone 6 plus og har kjøpt fruen en Note 4, som jeg naturligvis har geeket litt med. Selv om bakdekslet er tynn plastikk syns jeg ikke telefonen som sådan føles billig. Og der iPhone 6 plus muligens er mer elegant i materialevalgene er det ikke en stor bruksfordel: telefonen føles glatt og noe skjørere, og Note 4 ligger bedre i hånden, tross at den er et hår bredere å dypere (dog kortere).

 

Utskiftbart batteri er en nisjefunksjonalitet, så jeg har ikke noe i mot at bakdeksel som sådan fjernes, men fint om de tenker brukerhåndtering i tilegg til look og finish.

Lenke til kommentar

Hvordan skru av S healt? Mulig jeg bare overser noe, eller må jeg avinnstallere? Synes også at tlf bruker ganske mye batteri og det er Android system som ligger på toppen, ikke skjermen. Den kommer som nummer 2. Har Edge.

Har Edge jeg også og har MEGET godt batteritid.Når den er på 100% så holder den 1 dag og 8 timer og er meget fornøyd med det.Forstår ikke hvorfor noen har meget bra batteritid mens andre har dårlig ennå man bruker den ca like mye.Bruttern sin Note 4 har dårligere batteritid en min edge ennå vi bruker den ca like mye.

Lenke til kommentar

 

Hvordan skru av S healt? Mulig jeg bare overser noe, eller må jeg avinnstallere? Synes også at tlf bruker ganske mye batteri og det er Android system som ligger på toppen, ikke skjermen. Den kommer som nummer 2. Har Edge.

Har Edge jeg også og har MEGET godt batteritid.Når den er på 100% så holder den 1 dag og 8 timer og er meget fornøyd med det.Forstår ikke hvorfor noen har meget bra batteritid mens andre har dårlig ennå man bruker den ca like mye.Bruttern sin Note 4 har dårligere batteritid en min edge ennå vi bruker den ca like mye.

 

 

Vidt forskjellig på bruk. Skjermen bruker ofte mest strøm, om telefonen brukes minst et par timer i løpet av sin batteritid, og da spiller selv en 10 % endring i lysstyrke inn og kan være en time eller to forskjell i batteri.

 

Skal dere teste, må dere sette alt på samme innstillinger og bruke den identisk. Begge svarer vel "Bruker den et par timer om dagen", og det er for vagt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har vel ikke sagt hvor mye jeg bruker den i det hele tatt, men er det ingen som kan svare på S Healt? Kan man skru det av, eller må det avinnstalleres?

Jeg har tatt bort denne.

Du deaktiverer appen fra program skuffen.

 

Var klar over den muligheten, men lurte på om det var mulig bare å slå den av. Har nå gjort det du gjorde. Takk for svar.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har vel ikke sagt hvor mye jeg bruker den i det hele tatt, men er det ingen som kan svare på S Healt? Kan man skru det av, eller må det avinnstalleres?

 

Jeg har tatt bort denne.

Du deaktiverer appen fra program skuffen.

Var klar over den muligheten, men lurte på om det var mulig bare å slå den av. Har nå gjort det du gjorde. Takk for svar.
Du kan slå av med å fjerne mellomdata/lagring tøm data & buffer via appstyring. For deretter å lå være å starte og konfigurere s-health. Men da går servicen. Med å gjøre slik vi nå har gjort har vi en service mindre som autostartes og drainer batteri. Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...