Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

Ekinorak : 50 Hz på skjermen....? Burde vel ha den på 60 Hz.

 

Ja skrudde den opp til 59 Hertz (som er maks for meg). Desverre alt den kan gi i 4k. Tror ikke det er noen kabler enda som kan levere mer enn 60 hertz i 4k. Standard for displayport 1.3 er ute da, men er ikke noen skjermer ute enda.

 

Displayport 1.2 kan teknisk sett levere 90Hz i 4K ved å dele strømmen i tre så skjermen mottar 3x 3840x720 @90Hz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPUen min har det helt fint å forhåpentligvis holder den ut til Skylake kommer, gidder ikke styre med oppgradering før de nye CPUene er på plass i butikk hyllene. Gikk greit å spille single player å jeg lå over 60fps hele tiden med alt skrudd opp på maks. Når jeg skulle teste Multiplayer så ble alt svart å jeg får ikke liv i 980en igjen. Hos meg virket det som om frekvensen på CPU har mest å si, ikke hvor mange kjerner man har. Det gikk helt smooth i singelplayer hvertfall

Lenke til kommentar

CPUen min har det helt fint å forhåpentligvis holder den ut til Skylake kommer, gidder ikke styre med oppgradering før de nye CPUene er på plass i butikk hyllene. Gikk greit å spille single player å jeg lå over 60fps hele tiden med alt skrudd opp på maks. Når jeg skulle teste Multiplayer så ble alt svart å jeg får ikke liv i 980en igjen. Hos meg virket det som om frekvensen på CPU har mest å si, ikke hvor mange kjerner man har. Det gikk helt smooth i singelplayer hvertfall

 

Legg merke til i testen fra Gamegpu, at 5960x kjører på 3ghz og 4770k kjører på   :dremel: 3500mhz. Det viser at flere enn 4 kjerner er konge i GTA V.

 

Synn det ikkje er med en 6 kjerner i testen.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Kjører virkelig RAM'en din på 667 MHz som ifølge siggen din? 

 

Ikke at det er direkte relevant men som Nizzen har opplyst oss om, mer mhz = better  :xmas:  Der dine er veldig lave :p

Har 1600Mhz RAM.

 

Av det jeg har sett av tester rundt omkring så er ikke høyere Mhz det samme som bedre spill opplevelse eller flere fps i spill.

Lenke til kommentar

 

Kjører virkelig RAM'en din på 667 MHz som ifølge siggen din? 

 

Ikke at det er direkte relevant men som Nizzen har opplyst oss om, mer mhz = better  :xmas:  Der dine er veldig lave :p

Har 1600Mhz RAM.

 

Av det jeg har sett av tester rundt omkring så er ikke høyere Mhz det samme som bedre spill opplevelse eller flere fps i spill.

 

 

Det er bare at det er tester som ikkje er cpuintensive nok. Med sli/cfx, så begynner høyere minnefrekvens å fungere:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514887&page=12&do=findComment&comment=20783473

 

http://www.corsair.com/en-us/blog/2013/october/battlefield-4-loves-high-speed-memory

 

 

Synes 98,9fps VS 85,3fps  i Battlefield 3 var ganske mye jeg! 1333ddr3 VS 2666mhz. 

Lenke til kommentar

 

CPUen min har det helt fint å forhåpentligvis holder den ut til Skylake kommer, gidder ikke styre med oppgradering før de nye CPUene er på plass i butikk hyllene. Gikk greit å spille single player å jeg lå over 60fps hele tiden med alt skrudd opp på maks. Når jeg skulle teste Multiplayer så ble alt svart å jeg får ikke liv i 980en igjen. Hos meg virket det som om frekvensen på CPU har mest å si, ikke hvor mange kjerner man har. Det gikk helt smooth i singelplayer hvertfall

 

Legg merke til i testen fra Gamegpu, at 5960x kjører på 3ghz og 4770k kjører på 4500mhz. Det viser at flere enn 4 kjerner er konge i GTA V.

 

Synn det ikkje er med en 6 kjerner i testen.

 

Står at 4770K kjører på 3,5Ghz. Til spilling klarer jeg meg lenge med en I5 prossesor til 1/4 del av prisen som toppmodellen koster.

Hadde jeg hatt en fulltime jobb som Youtuber eller noe, så hadde nok flere kjerner vært mere i fokus her, men jeg har ikke noe behov for en CPU til 10K.

Lenke til kommentar

...men jeg har ikke noe behov for en CPU til 10K.

Det har ikke jeg heller, men likevel står det en i den boksen på gulvet her som ikke har vært i mer enn noen få timer annenhver fredag.

 

...må hyre inn en snekker snart, så det blir klart her i heimen... Eller en som kan stå å sparke meg i leggen hver gang jeg setter meg ned :D

Lenke til kommentar

 

...men jeg har ikke noe behov for en CPU til 10K.

Det har ikke jeg heller, men likevel står det en i den boksen på gulvet her som ikke har vært i mer enn noen få timer annenhver fredag.

 

...må hyre inn en snekker snart, så det blir klart her i heimen... Eller en som kan stå å sparke meg i leggen hver gang jeg setter meg ned :D

 

Nizzen er vel snekker, du kan jo hyre han sånn at han får kjøpt de 2 siste Titan kortene :p

Lenke til kommentar

 

GTA V klarte pokkern meg å ta knekken på min 980 :p Må vel kjøpe Titan da, svarten å!!

 

Kan jo være at GTA V tok knekken på I5'n også :)

 

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

 

GTA V elsker høy cpu frekvens OG mange cpu kjerner :)

 

 

Rart med de testene hos GameCPU du. De viser større forskjeller enn det andre får i sine tester...hmmm.

Både i7 4770K og 3970X leverer over 63 fps minimum i følge den testen der, så de er fullt brukbare! Overklokker man dem til 4500 Mhz og så vips er skjermkortet flaskehalsen tenker jeg :p

Lenke til kommentar

 

Nizzen er vel snekker, du kan jo hyre han sånn at han får kjøpt de 2 siste Titan kortene :p

 

Haha :D

 

Nizzen! Kom til Trondheim i helga! Setter du inn 2 takvinduer på loftet mitt, spanderer jeg 2 valgfrie Titan X inkludert kjøleblokk!

 

 

Hmmm... Ikkje så langt til Trondheim fra Molde :D

 

Synn det er sykt mye jobb å sette inn takvinduer på et tak, spesielt om det ikkje er hull fra før! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

GTA V klarte pokkern meg å ta knekken på min 980 :p Må vel kjøpe Titan da, svarten å!!

 

 

Rart med de testene hos GameCPU du. De viser større forskjeller enn det andre får i sine tester...hmmm.

Både i7 4770K og 3970X leverer over 63 fps minimum i følge den testen der, så de er fullt brukbare! Overklokker man dem til 4500 Mhz og så vips er skjermkortet flaskehalsen tenker jeg :p

 

Har min I5 3570K overklokket til 4,5Ghz å jeg lå over 60fps hele tiden med bare et 980. I testene der har de enda SLI så ser ut som man kan spare seg for et ekstra 980 bare ved å overklokke CPUen å enda få samme ytelse om ikke bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...