Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

So3CTq6.jpg

 

 

Kjøpte en Gainward 970 her om dagen og tok av kjøleribba av den. Puttet på en H105 vannkjøleblokk på og overklokket kortet til ca 4100 på Mem og 1520 på Core. Ligger stabilt på ca 50 deg celsius under stress tester. Brukte en NZXT G10 ramme og byttet alle viftene ned Noctua vifter. Ikke noe særlig med støy som man kan klage på under last. 

 

Kabinettet er et rot for øyeblikket, er i påvente å kjøpe et nytt et så man kan ha støvfiltre på alle åpningene.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPUen min har det helt fint å forhåpentligvis holder den ut til Skylake kommer, gidder ikke styre med oppgradering før de nye CPUene er på plass i butikk hyllene. Gikk greit å spille single player å jeg lå over 60fps hele tiden med alt skrudd opp på maks. Når jeg skulle teste Multiplayer så ble alt svart å jeg får ikke liv i 980en igjen. Hos meg virket det som om frekvensen på CPU har mest å si, ikke hvor mange kjerner man har. Det gikk helt smooth i singelplayer hvertfall

Prova en G3258 så får du se. Spelar ingen roll om du kör den i 10 ghz i GTA V.

Lenke til kommentar

 

 

CPUen min har det helt fint å forhåpentligvis holder den ut til Skylake kommer, gidder ikke styre med oppgradering før de nye CPUene er på plass i butikk hyllene. Gikk greit å spille single player å jeg lå over 60fps hele tiden med alt skrudd opp på maks. Når jeg skulle teste Multiplayer så ble alt svart å jeg får ikke liv i 980en igjen. Hos meg virket det som om frekvensen på CPU har mest å si, ikke hvor mange kjerner man har. Det gikk helt smooth i singelplayer hvertfall

Legg merke til i testen fra Gamegpu, at 5960x kjører på 3ghz og 4770k kjører på :dremel: 3500mhz. Det viser at flere enn 4 kjerner er konge i GTA V.

 

Synn det ikkje er med en 6 kjerner i testen.

Interessant. Men ser det er sli som er testet. Hvordan er resultatet med singel GPU? Akkurat kjøpt meg x99 oc formula så mangler bare en 5820 K :)
Lenke til kommentar

 

 

CPUen min har det helt fint å forhåpentligvis holder den ut til Skylake kommer, gidder ikke styre med oppgradering før de nye CPUene er på plass i butikk hyllene. Gikk greit å spille single player å jeg lå over 60fps hele tiden med alt skrudd opp på maks. Når jeg skulle teste Multiplayer så ble alt svart å jeg får ikke liv i 980en igjen. Hos meg virket det som om frekvensen på CPU har mest å si, ikke hvor mange kjerner man har. Det gikk helt smooth i singelplayer hvertfall

Legg merke til i testen fra Gamegpu, at 5960x kjører på 3ghz og 4770k kjører på :dremel: 3500mhz. Det viser at flere enn 4 kjerner er konge i GTA V.

 

Synn det ikkje er med en 6 kjerner i testen.

Interessant. Men ser det er sli som er testet. Hvordan er resultatet med singel GPU? Akkurat kjøpt meg x99 oc formula så mangler bare en 5820 K :)

 

De kjører jo stock speed på CPUen i de testene der, så overklokker du din CPU til 4,5Ghz så klarer du å oppnå samme resultat om ikke bedre med bare et 980 kort. Jeg lå konstant over 60fps i GTA med en overklokket I5 prossesor og kun en 980.

Lenke til kommentar

CPUen min har det helt fint å forhåpentligvis holder den ut til Skylake kommer, gidder ikke styre med oppgradering før de nye CPUene er på plass i butikk hyllene. Gikk greit å spille single player å jeg lå over 60fps hele tiden med alt skrudd opp på maks. Når jeg skulle teste Multiplayer så ble alt svart å jeg får ikke liv i 980en igjen. Hos meg virket det som om frekvensen på CPU har mest å si, ikke hvor mange kjerner man har. Det gikk helt smooth i singelplayer hvertfall

 

Vel, GTA V har brukt opp til 95% av min 6-kjerner, så vil påstå at kjerner er like bra som frekvens når det kommer til intel i alle fall.

Lenke til kommentar

 

CPUen min har det helt fint å forhåpentligvis holder den ut til Skylake kommer, gidder ikke styre med oppgradering før de nye CPUene er på plass i butikk hyllene. Gikk greit å spille single player å jeg lå over 60fps hele tiden med alt skrudd opp på maks. Når jeg skulle teste Multiplayer så ble alt svart å jeg får ikke liv i 980en igjen. Hos meg virket det som om frekvensen på CPU har mest å si, ikke hvor mange kjerner man har. Det gikk helt smooth i singelplayer hvertfall

 

Vel, GTA V har brukt opp til 95% av min 6-kjerner, så vil påstå at kjerner er like bra som frekvens når det kommer til intel i alle fall.

 

Hvor mange fps ligger du på i GTA da? Hos meg var jeg over 60fps med alt på maks med bare en simpel I5 prosessor.

Lenke til kommentar

 

 

CPUen min har det helt fint å forhåpentligvis holder den ut til Skylake kommer, gidder ikke styre med oppgradering før de nye CPUene er på plass i butikk hyllene. Gikk greit å spille single player å jeg lå over 60fps hele tiden med alt skrudd opp på maks. Når jeg skulle teste Multiplayer så ble alt svart å jeg får ikke liv i 980en igjen. Hos meg virket det som om frekvensen på CPU har mest å si, ikke hvor mange kjerner man har. Det gikk helt smooth i singelplayer hvertfall

 

Vel, GTA V har brukt opp til 95% av min 6-kjerner, så vil påstå at kjerner er like bra som frekvens når det kommer til intel i alle fall.

 

Hvor mange fps ligger du på i GTA da? Hos meg var jeg over 60fps med alt på maks med bare en simpel I5 prosessor.

 

Alt på max går ikke for meg pga bare 3 GB VRAM, men ifra 60-120 ca.

Lenke til kommentar

Kan noen her forklare meg hvorfor 980en min plutselig fungerer igjen? Jeg sjekket i går om kontaktene var skikkelig fast i kortet og i PSUen. Prøvde i dag å sette kablene til kortet i en annen utgang fra PSUen å da fungerte kortet plutselig igjen. Tok så å satte kablene tilbake der de opprinnelig var å kortet fungerer? Noen som har en logisk forklaring på hva i all verden som har skjedd?

Jeg skjønner hvertfall ingenting her nå :p

Lenke til kommentar

De satt skikkelig inne når jeg sjekket i går, fikk ikke liv i kortet da. Prøvde så å bytte PSU utgang tidligere i dag å da ble det liv i kortet igjen, satte så kablene tilbake der de var tidligere for å sjekke om det var noe feil med PSUen, men kortet fungerte som bare det. Derfor jeg sitter igjen som et spørsmålstegn å ikke skjønner noe. Kablene satt skikkelig på plass både i PSUen og i kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...