Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Gothminster: Det er skummelt å se at du allerede er begynt å slå politisk mynt rundt denne trusselen.

Hva er så skummelt? Jeg har i mange år ment at for å kunne ta avstand til rasistiske ideologier som islam, nazisme osv. Så må vi rammes, dessverre. Vi har selv bedt om dette om det rammer oss. Det ble advart mot islam for mer en 30 år siden, ingen hørte. Det er naivt og tro at vi her i Norge aldri vil bli rammet av islamister. Vi skulle stoppet dette for mange år siden. Hadde vi handlet ville også 22. juli aldri skjedd. Alt henger sammen, selv om vi ikke liker det.

 

Men de aller fleste av oss TAR jo avstand fra ekstreme ideologier.

Vi tar avstand fra alle ekstreme. Vi tar avstand fra nazisme og rasisme, osv.

Vi har ikke bedt om noe som helst. Vi tror heller ikke at vi "aldri vil bli rammet av islamister". Hvor får du dette fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg forstår deg godt. Det er ikke noe ønske fra min side at Norge rammes av terror fra islamister. Men dessverre tror jeg det er noe vi må, for å våkne opp fra vår naive søvn. Islam er en ideologi jeg setter sammen med nazisme, rasisme, disse ideologier tar jeg personlig sterk avstand til og ønsker dem vekk fra samfunnet. For at det skal skje må folket våkne og da må det dessverre noe grusomt til.

 

Det virker ikke som du skriver det du gjør med mye selvinnsikt. Det blir det samme som om jeg skulle påstå at hvis enda en ABB kommer rundt hjørnet og sprenger noen mennesker i lufta vil det få positive politiske konsekvenser for Norge på lengre sikt, da Nordmenn vil våkne opp og ta avstand fra nasjonalisme og de holdningene b.la du forfekter.

 

For du går rett i din egen felle her. Du generaliserer muslimer over en lav sko, men du blir skikkelig vondbråten hvis noen sammenligner holdningene til ABB og generaliserer den andre veien. Det finnes ingen nyanser i ditt syn på muslimer, men når det kommer til diskusjonen om ABB var en del av en "flokk" var han plutselig et veldig spesielt snøflak, et unikum man ikke kan sammenligne med noe eller noen som uttaler seg i samme gate som ham.

 

Ikke nok med det, men det virker som du uttrykker deg slik at du fråtser i slike tragedier så du kan slå politisk og retorisk mynt på det.

 

Newsflash til deg: At noen forkvaklede terrorister, enten det er terrorister som ABB eller Islamister velger å gjøre skade på noen andre mennesker kaster ikke det automatisk en skygge på andre mennesker dersom de tar avstand fra slikt og fra å utføre vold som en uttrykksform.

Lenke til kommentar

 

 

Gothminster: Det er skummelt å se at du allerede er begynt å slå politisk mynt rundt denne trusselen.

Hva er så skummelt? Jeg har i mange år ment at for å kunne ta avstand til rasistiske ideologier som islam, nazisme osv. Så må vi rammes, dessverre. Vi har selv bedt om dette om det rammer oss. Det ble advart mot islam for mer en 30 år siden, ingen hørte. Det er naivt og tro at vi her i Norge aldri vil bli rammet av islamister. Vi skulle stoppet dette for mange år siden. Hadde vi handlet ville også 22. juli aldri skjedd. Alt henger sammen, selv om vi ikke liker det.

 

Men de aller fleste av oss TAR jo avstand fra ekstreme ideologier.

Vi tar avstand fra alle ekstreme. Vi tar avstand fra nazisme og rasisme, osv.

Vi har ikke bedt om noe som helst. Vi tror heller ikke at vi "aldri vil bli rammet av islamister". Hvor får du dette fra?

 

PK eliten tror tydeligvis at Norge ikke vil bli rammet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Om det skulle være ett terrormål i Norge i helgen, så ser jeg for meg at Tall Ships Races i Bergen er meget aktuelt. 500 000 som besøker det i helgen, får håpe politiet og PST har god kontroll

Sier meg enig i at dette er det mest sannsynlige målet. Er i hvertfall det målet som ville skapt flest rammede og skapt mest mediablest både i innland og utland. Det kommer likevel ikke til å skremme meg til å holde meg hjemme.

 

Burde jeg avbestille flyturen min på søndag?

Nei. Selv om det faktisk skulle skjedd noe er det så mange potensielle mål i Norge at sannsynligheten for at akkurat du rammes er heller liten. Tvert i mot ville du gitt terroristene akkurat det de vil ha ved å avlyse. Terror handler mer om å skremme folk enn noe annet. Ikke gi dem det de vil ha. La livet gå som normalt. Men det er lov å bruke sunn fornuft. Vær litt mer obs på ting du synes er mistenkelig. Meld fra om forlatt bagasje på flyplassen litt raskere enn du ellers ville gjort for eksempel. Men ikke ta helt av og rapporter alle du ser i burka eller med turban. En terrorist vil gli rett inn blant alle vanlige folk. De vil kle seg minst mulig mistenkelig ved en eventuell aksjon. Likevel håper og tror jeg at det ikke skjer noe denne gangen heller.

 

Gothminster: Det er skummelt å se at du allerede er begynt å slå politisk mynt rundt denne trusselen.

Det burde ikke komme som noen overraskelse at en slik trussel vil bli utnyttet av politisk aktive enten de er for den ene saken eller den andre.
Lenke til kommentar

 

Jeg forstår deg godt. Det er ikke noe ønske fra min side at Norge rammes av terror fra islamister. Men dessverre tror jeg det er noe vi må, for å våkne opp fra vår naive søvn. Islam er en ideologi jeg setter sammen med nazisme, rasisme, disse ideologier tar jeg personlig sterk avstand til og ønsker dem vekk fra samfunnet. For at det skal skje må folket våkne og da må det dessverre noe grusomt til.

 

Det virker ikke som du skriver det du gjør med mye selvinnsikt. Det blir det samme som om jeg skulle påstå at hvis enda en ABB kommer rundt hjørnet og sprenger noen mennesker i lufta vil det få positive politiske konsekvenser for Norge på lengre sikt, da Nordmenn vil våkne opp og ta avstand fra nasjonalisme og de holdningene b.la du forfekter.

 

For du går rett i din egen felle her. Du generaliserer muslimer over en lav sko, men du blir skikkelig vondbråten hvis noen sammenligner holdningene til ABB og generaliserer den andre veien. Det finnes ingen nyanser i ditt syn på muslimer, men når det kommer til diskusjonen om ABB var en del av en "flokk" var han plutselig et veldig spesielt snøflak, et unikum man ikke kan sammenligne med noe eller noen som uttaler seg i samme gate som ham.

 

Ikke nok med det, men det virker som du uttrykker deg slik at du fråtser i slike tragedier så du kan slå politisk og retorisk mynt på det.

 

Newsflash til deg: At noen forkvaklede terrorister, enten det er terrorister som ABB eller Islamister velger å gjøre skade på noen andre mennesker kaster ikke det automatisk en skygge på andre mennesker dersom de tar avstand fra slikt og fra å utføre vold som en uttrykksform.

 

Selvinnsikt har jeg, selv om du måtte være uenig.

Alle som er med i en ideologi må ta ansvar, det så vi etter krigen. Alle muslimer er medskyldig i den terror islamister utfører. Er jeg med, så må jeg ta ansvar.

Alle slår politisk mynt, det så vi og ser AP og AUF gjør ennå etter 22. juli. Ikke noe galt med det. Ellers har jeg forklart hva jeg mener. Jeg skulle ønske vi kunne lært uten at vi rammes av en ny tragedie. Men det ser dårlig ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er naturligvis enig i at det er uheldig at dette blir sauset sammen. Jeg sa ideologi fordi det var det uttrykket Gothminster brukte.

 

Forøvrig Gothminster, du snakker om at vi kunne ha stoppet 22. juli for lenge siden. Du snakker samtidig om det å ta avstand fra han, og at FRP ikke har noen sammenligninger. Likevel sier du at det hadde vært mulig å stoppe 22. juli lenge før. Det du egentlig gjør nå, er å minske avstanden fra deg og ABB sine meninger. Du vet at vi måtte ha levd under et særdeles strengt samfunn? Ja, staten måtte vel egentlig ha vært ABB for at vi skulle ha hindret ABB.

 

 

PK eliten tror tydeligvis at Norge ikke vil bli rammet.

Hvor er dette tydelig?

Endret av Quote
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Gothminster: Det er skummelt å se at du allerede er begynt å slå politisk mynt rundt denne trusselen.

Det burde ikke komme som noen overraskelse at en slik trussel vil bli utnyttet av politisk aktive enten de er for den ene saken eller den andre.

 

Det kommer selvsagt ikke som noen overraskelse, men det gjør det ikke mindre usmakelig etter min mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er naturligvis enig i at det er uheldig at dette blir sauset sammen. Jeg sa ideologi fordi det var det uttrykket Gothminster brukte.

 

Forøvrig Gothminster, du snakker om at vi kunne ha stoppet 22. juli for lenge siden. Du snakker samtidig om det å ta avstand fra han, og at FRP ikke har noen sammenligninger. Likevel sier du at det hadde vært mulig å stoppe 22. juli lenge før. Det du egentlig gjør nå, er å minske avstanden fra deg og ABB sine meninger. Du vet at vi måtte ha levd under et særdeles strengt samfunn? Ja, staten måtte vel egentlig ha vært ABB for at vi skulle ha hindret ABB.

Hadde vi ført en annen politikk ville 22. juli aldri skjedd. Men AP har kjørt på med tilpasning. Islamiseringen har skjedd rett foran øynene våre og ennå så er det folk som ikke ser det. Vi har ført en total naiv asylpolitikk som det har blitt advart i mot gang etter gang. Men til døve ører. Derfor, et samfunn får det de selv ber om. Det måtte smelle og dessverre gikk det utover uskyldige. Det vil ramme oss igjen. Fordi vi opptrer som handlingslammet.

 

PK eliten tror tydeligvis at Norge ikke vil bli rammet.

Hm. Ikke? Hvordan da?

PK eliten? Hvem er PK eliten?

 

AP, AUF osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Greit la oss vi opplever noe barbarisk fra disse islamsistene, hva nå? Hva er din løsning?

 

 

 

 

 

Min løsning er at vi skal lage et samfunn der barbariske ideologier som islam, nazisme osv. ikke får fotfeste. Vi skal ikke vise noe hensyn til deres ideologi, det skal skapes mest mulig hinder for at de kan dyrke sin ideologi. Om folk i sitt hjem ønsker å gå med hakekors eller hijab, det for være deres sak. Men i det offentlige burde slikt bli forbudt.

 

Hvordan skal du få til det, at disse barbariske ideologier ikke får fotfeste?

Lenke til kommentar

Selvinnsikt har jeg, selv om du måtte være uenig. [/size]

Alle som er med i en ideologi må ta ansvar, det så vi etter krigen.

Alle muslimer er medskyldig i den terror islamister utfører.

De er jo ikke det. Det blir som å beskylde alle kristne for å være skyldige i det Ku Klux Klan har gjort, og liknende. Det er jo ikke sant.

 

 

Jeg skulle ønske vi kunne lært uten at vi rammes av en ny tragedie. Men det ser dårlig ut

Hva mener du med "ønske vi kunne lært" ? Hva skulle vi lære ifølge deg?

Har vi gjort noe galt? Evt. hva da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Gothminster: Det er skummelt å se at du allerede er begynt å slå politisk mynt rundt denne trusselen.

Det burde ikke komme som noen overraskelse at en slik trussel vil bli utnyttet av politisk aktive enten de er for den ene saken eller den andre.

 

Det kommer selvsagt ikke som noen overraskelse, men det gjør det ikke mindre usmakelig etter min mening.

 

Det er mye som er usmakelig. Det er usmakelig at folk i denne tråden beskylder meg for å være rasist. Jeg tar avstand til alt som har med rasisme å gjøre. Jeg ser og forstår at folk reagerer på det jeg skriver. Men jeg har forklart hvorfor jeg sier det jeg gjør. Forventer ellers at du rydder opp der personangrep forekommer. Husk ta ballen ikke mannen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For å kunne ta avstand fra rasistiske ideologier, så må vi være rasistiske?

Hva er det for noe tull? Vi diskuter ikke rase her, men ideologi. Jeg er selv antirasist til min hals. Derfor tar jeg så sterk avstand til islam.

 

Jeg velger å sitere fra deg:

 

Hva er så skummelt? Jeg har i mange år ment at for å kunne ta avstand til rasistiske ideologier som islam, nazisme osv. [...]

Så det er ikke jeg som kalte islam en rasistisk ideologi. Det er derfor litt rart at du forsøker å få det til å se ut som at det er jeg som begynte å snakke om rase.

 

Forøvrig: Hvis det er innlegg som du reagerer på, bruk rapporteringsknappen.

Endret av Quote
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Greit la oss vi opplever noe barbarisk fra disse islamsistene, hva nå? Hva er din løsning?

Min løsning er at vi skal lage et samfunn der barbariske ideologier som islam, nazisme osv. ikke får fotfeste. Vi skal ikke vise noe hensyn til deres ideologi, det skal skapes mest mulig hinder for at de kan dyrke sin ideologi. Om folk i sitt hjem ønsker å gå med hakekors eller hijab, det for være deres sak. Men i det offentlige burde slikt bli forbudt.

 

Hvordan skal du få til det, at disse barbariske ideologier ikke får fotfeste?

 

Det har jeg beskrevet. Endret av Quote
Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Selvinnsikt har jeg, selv om du måtte være uenig.

Det må du jo gjerne mene, men det du har sagt og det du mener av hva som fremkommer b.la her taler jo ganske klart om din selektive og forutinntatte oppfattelse av forskjellige mennesker. Jeg kjenner ikke deg personlig så du kan sikkert ha masse selvinnsikt hva gjelder andre ting og områder i livet, men akkurat her er det litt som skurrer.

 

Og du må gjerne mene noe annet. Men det du har skrevet så langt taler jo ganske godt for seg selv.

 

Alle som er med i en ideologi må ta ansvar, det så vi etter krigen. Alle muslimer er medskyldig i den terror islamister utfører. Er jeg med, så må jeg ta ansvar.

Association Fallacy. Dette her er ganske elementært

 

Alle slår politisk mynt, det så vi og ser AP og AUF gjør ennå etter 22. juli. Ikke noe galt med det. Ellers har jeg forklart hva jeg mener. Jeg skulle ønske vi kunne lært uten at vi rammes av en ny tragedie. Men det ser dårlig ut.

Jeg skal være enig i at det er noen som trenger å lære en del, ja ....

Lenke til kommentar

 

 

 

Greit la oss vi opplever noe barbarisk fra disse islamsistene, hva nå? Hva er din løsning?

Min løsning er at vi skal lage et samfunn der barbariske ideologier som islam, nazisme osv. ikke får fotfeste. Vi skal ikke vise noe hensyn til deres ideologi, det skal skapes mest mulig hinder for at de kan dyrke sin ideologi. Om folk i sitt hjem ønsker å gå med hakekors eller hijab, det for være deres sak. Men i det offentlige burde slikt bli forbudt.

 

Hvordan skal du få til det, at disse barbariske ideologier ikke får fotfeste?

 

Det har jeg beskrevet.

 

Hvor da? Fjerne hijab fra det offentlige, så vips er alt i orden?

 

Sitat fra deg: Alle som er med i en ideologi må ta ansvar, det så vi etter krigen. Alle muslimer er medskyldig i den terror islamister utfører. Er jeg med, så må jeg ta ansvar.

 

Hvorfor er jeg medskyldig? Fordi vi begge tror på Gud?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...