Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

Det var stort sett PK folk og andre som ikke viste bedre som tok avstand til FrP etter 22. juli. Alle vet jo at FrP og ABB ikke har eller har hatt noen likheter.

Ja jeg fremstår som barbarisk i min kommentar, det er jeg helt enig med deg i. Dessverre tror jeg vi må oppleve noe barbarisk her i Norge før vi våkner og tar avstand. Rasisme, islam og nazisme er noe vi alle burde ta sterk avstand til. Dessverre ser vi her i Norge at vi verner en gruppe mennesker som dyrker en slik rasistisk ideologi som islam.

FrP og ABB har da massevis av likheter, det betyr ikke at de står for det samme. Litt som at islamister og andre muslimer har flere likheter, men at de ikke står for det samme.

 

Det skinner jo litt gjennom sympatiene sine når man mener at Breivik er en ensom ulv som ikke har eller har hatt (!) noen likheter med FrP. Et parti han var medlem av og enig i, men som viste seg å ikke være radikalt nok. Høres unektelig kjent ut for muslimer som radikaliseres fordi de mener at nåværende tilstand ikke er godt nok og at ambisjonene og virkemidlene ikke er radikale nok.

 

Av samme grunn til at man ikke skal forfulge FrP-ere for Breiviks handlinger, skal man ikke forfulge muslimene for islamister sine handlinger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det var stort sett PK folk og andre som ikke viste bedre som tok avstand til FrP etter 22. juli. Alle vet jo at FrP og ABB ikke har eller har hatt noen likheter.

Ja jeg fremstår som barbarisk i min kommentar, det er jeg helt enig med deg i. Dessverre tror jeg vi må oppleve noe barbarisk her i Norge før vi våkner og tar avstand. Rasisme, islam og nazisme er noe vi alle burde ta sterk avstand til. Dessverre ser vi her i Norge at vi verner en gruppe mennesker som dyrker en slik rasistisk ideologi som islam.

FrP og ABB har da massevis av likheter, det betyr ikke at de står for det samme. Litt som at islamister og andre muslimer har flere likheter, men at de ikke står for det samme.

 

Det skinner jo litt gjennom sympatiene sine når man mener at Breivik er en ensom ulv som ikke har eller har hatt (!) noen likheter med FrP. Et parti han var medlem av og enig i, men som viste seg å ikke være radikalt nok. Høres unektelig kjent ut for muslimer som radikaliseres fordi de mener at nåværende tilstand ikke er godt nok og at ambisjonene og virkemidlene ikke er radikale nok.

 

Av samme grunn til at man ikke skal forfulge FrP-ere for Breiviks handlinger, skal man ikke forfulge muslimene for islamister sine handlinger.

 

Nei, FrP og ABB har ingen ting felles. Hva skulle det vært? Vis gjerne til programmet til FrP.

ABB er og var en ensom ulv. Men mange deler enkelte av hans meninger. Selv er jeg ikke enig i mye av det han står for. Kun islamiseringen som jeg er sterk i mot. Men jeg ville også vært det i forhold til kristendom, da jeg er i mot alle former for religiøsitet. Samt at islam er en rasistisk ideologi og rasisme tar jeg sterk avstand til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mer riktig får det neppe blitt.

 

Jeg er anti-islam selv, på samme måte som jeg er anti-kristen, anti-islamist, anti-sosialist osv. Man kan være i mot religioner uten å dømme et helt folk, og si at de er sånn og sånn. Evt. sette alle muslimer i terroristbåsen, osv. Hadde alle muslimer vært terrorister, så ville verden sett ganske annerledes ut. Vi ville hatt angrep daglig. Vi har jo ikke hatt noe angrep begått av muslimer i Norge. Det er kun en stor terrorhandling som har skjedd i Norge, og ironisk nok var det fra en ekstremistisk fascist som ønsker et monokulturelt Norge....
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Greit la oss vi opplever noe barbarisk fra disse islamsistene, hva nå? Hva er din løsning?

Min løsning er at vi skal lage et samfunn der barbariske ideologier som islam, nazisme osv. ikke får fotfeste. Vi skal ikke vise noe hensyn til deres ideologi, det skal skapes mest mulig hinder for at de kan dyrke sin ideologi. Om folk i sitt hjem ønsker å gå med hakekors eller hijab, det for være deres sak. Men i det offentlige burde slikt bli forbudt.

 

Hvordan skal du få til det, at disse barbariske ideologier ikke får fotfeste?

 

Det har jeg beskrevet.

 

Sitat fra deg: Alle som er med i en ideologi må ta ansvar, det så vi etter krigen. Alle muslimer er medskyldig i den terror islamister utfører. Er jeg med, så må jeg ta ansvar.

 

Hvorfor er jeg medskyldig? Fordi vi begge tror på Gud?

 

Er man med i en organisasjon eller parti osv. da må man ta ansvar. Det så vi etter krigen. De Norske som var nazister under krigen måtte ta ansvar for handlinger de selv ikke viste om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som er med i en ideologi må ta ansvar, det så vi etter krigen. Alle muslimer er medskyldig i den terror islamister utfører. Er jeg med, så må jeg ta ansvar.

Alle slår politisk mynt, det så vi og ser AP og AUF gjør ennå etter 22. juli. Ikke noe galt med det. Ellers har jeg forklart hva jeg mener. Jeg skulle ønske vi kunne lært uten at vi rammes av en ny tragedie. Men det ser dårlig ut.

 

 

Nazistene var vel også kristne. Skal du fordømme alle kristne for å være Nazister? Du høres mer og mer ut som noe fra Erasmus Montanus. En sten kan ikke flyve. Morlille kan ikke flyve. Ergo er morlille en sten!

 

Her er det viktig å skille snørr og bart. Isil og andre muslimske terrororganisasjoner bruker kun Islam som en unnskyldning for terror. Skal du fordømme alle muslimer for hva Isil og Al Qaeda gjør så må du i samme åndedrag beskylde alle kristne for hva nazistene gjorde.

 

Om det er lettere å bruke Islam som unnskyldning enn kristendom kan jeg ikke si noe om (mye dumt gjort av kristne over tidene som jeg ikke er stolt av), men du kan uansett ikke dømme alle som følger en religion fordi en del av de gjør noe dumt.

 

Ta for eksempel den katolske kirke i Spania under inkvisisjonen. Skal du da dømme den protestantiske kirken eller metodistene for det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Hadde vi ført en annen politikk ville 22. juli aldri skjedd.

Hva slags politikk måtte vi ført for at 22. juli aldri ville skjedd?

 

En politikk der samfunnet ikke la til rette for islamisering. Jeg er for innvandring, men i mot asylpolitikken som føres i dette land. Mange blander innvandring sammen med asyl, det er viktig og skille disse. Hadde vi latt religion være en privatsak og ikke noe det offentlige skal blande seg bort i, da hadde liv kunne vært spart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, FrP og ABB har ingen ting felles. Hva skulle det vært? Vis gjerne til programmet til FrP.

 

ABB er og var en ensom ulv. Men mange deler enkelte av hans meninger. Selv er jeg ikke enig i mye av det han står for. Kun islamiseringen som jeg er sterk i mot. Men jeg ville også vært det i forhold til kristendom, da jeg er i mot alle former for religiøsitet. Samt at islam er en rasistisk ideologi og rasisme tar jeg sterk avstand til.

Skal vi se. FrP er et parti i all hovedsak tuftet på anti-immigrasjon og anti-muslimske holdninger og de er sterkt anti-marxistiske/sosialistiske. Noe som var det som gjorde at Breivik ble med i partiet. De delte holdninger, de delte interesser og de delte målsetninger (monokulturellt samfunn). Hvis man nekter å se dette så er det fordi man sympatiserer med FrP og ønsker å distansere seg fra Breivik, som er ironisk, med tanke på at vanlige muslimer får skylden for hva islamistene gjør.

 

Det at muslimer her på forumet nå blir triste/bekymrede fordi mennesker som deg kommer til å se stygt på de og oppføre seg dårlig mot de for hva andre mennesker de kun deler noen spirituelle overbevisninger gjør sier jo alt om menneskesynet som blir forfektet og konsekvensene av dine holdninger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Hadde vi ført en annen politikk ville 22. juli aldri skjedd.

Hva slags politikk måtte vi ført for at 22. juli aldri ville skjedd?

 

En politikk der samfunnet ikke la til rette for islamisering. Jeg er for innvandring, men i mot asylpolitikken som føres i dette land. Mange blander innvandring sammen med asyl, det er viktig og skille disse. Hadde vi latt religion være en privatsak og ikke noe det offentlige skal blande seg bort i, da hadde liv kunne vært spart.

 

Trodde det var nettopp dette som var problemet? At det offentlige ikke blandet seg nok i religion, og bare lot det gå? Er ikke mer innblandelse fra staten (forbud mot Burka, Islam osv..) det som du ønsker?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

En politikk der samfunnet ikke la til rette for islamisering. Jeg er for innvandring, men i mot asylpolitikken som føres i dette land. Mange blander innvandring sammen med asyl, det er viktig og skille disse. Hadde vi latt religion være en privatsak og ikke noe det offentlige skal blande seg bort i, da hadde liv kunne vært spart.

 

Hva i alle dager er det du mener med dette? Det gir jo bare mer spørsmål enn svar når du svarer så vagt. Hva innebærer det at "samfunnet ikke legger til rette for islamisering"? Forbud av islam som religion? Hva mener du med at man "blander innvandring sammen med asyl"? Skal man ikke ta inn asylanter/flyktninger i det hele tatt? Og sist men ikke minst, hva i alle dager er det du mener med at det offentlige ikke lar religion være en privatsak ???

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

 

 

 

Hadde vi ført en annen politikk ville 22. juli aldri skjedd.

Hva slags politikk måtte vi ført for at 22. juli aldri ville skjedd?

 

En politikk der samfunnet ikke la til rette for islamisering. Jeg er for innvandring, men i mot asylpolitikken som føres i dette land. Mange blander innvandring sammen med asyl, det er viktig og skille disse. Hadde vi latt religion være en privatsak og ikke noe det offentlige skal blande seg bort i, da hadde liv kunne vært spart.

 

Trodde det var nettopp dette som var problemet? At det offentlige ikke blandet seg nok i religion, og bare lot det gå? Er ikke mer innblandelse fra staten (forbud mot Burka, Islam osv..) det som du ønsker?

 

Staten skal si nei til religiøse symboler i det offentlige. Hva folk gjør privat har ingen noe med. Men det skal ikke være akseptert og sitte på NAV for eksempel i hijab eller hakekors.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

En politikk der samfunnet ikke la til rette for islamisering. Jeg er for innvandring, men i mot asylpolitikken som føres i dette land. Mange blander innvandring sammen med asyl, det er viktig og skille disse. Hadde vi latt religion være en privatsak og ikke noe det offentlige skal blande seg bort i, da hadde liv kunne vært spart.

 

Hva i alle dager er det du mener med dette? Det gir jo bare mer spørsmål enn svar når du svarer så vagt. Hva innebærer det at "samfunnet ikke legger til rette for islamisering"? Forbud av islam som religion? Hva mener du med at man "blander innvandring sammen med asyl"? Skal man ikke ta inn asylanter/flyktninger i det hele tatt? Og sist men ikke minst, hva i alle dager er det du mener med at det offentlige ikke lar religion være en privatsak ???

 

Ikke spill dum, det kler deg ikke. Jeg har beskrevet hva jeg mener. Men som du vet, islamisering foregår rett foran øynene til en del av befolkning her i Norge og de ser det ikke, pga. sin naive snillistiske holdning. Så forventer ikke at venstrevridde PK folk ser og forstår. Dessverre må det hardere kost til for at de skal forstå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nei, FrP og ABB har ingen ting felles. Hva skulle det vært? Vis gjerne til programmet til FrP.

 

ABB er og var en ensom ulv. Men mange deler enkelte av hans meninger. Selv er jeg ikke enig i mye av det han står for. Kun islamiseringen som jeg er sterk i mot. Men jeg ville også vært det i forhold til kristendom, da jeg er i mot alle former for religiøsitet. Samt at islam er en rasistisk ideologi og rasisme tar jeg sterk avstand til.

Skal vi se. FrP er et parti i all hovedsak tuftet på anti-immigrasjon og anti-muslimske holdninger og de er sterkt anti-marxistiske/sosialistiske.

Bare det du skriver her er nok til at jeg dessverre ikke kan forholde meg til ditt tøv. Det du skriver har ingen ting med FrP å gjøre. Prøv på nytt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Hadde vi ført en annen politikk ville 22. juli aldri skjedd.

Hva slags politikk måtte vi ført for at 22. juli aldri ville skjedd?

 

En politikk der samfunnet ikke la til rette for islamisering.

 

Hvordan gjør vi det?

Vi må jo ha religionsfrihet, organisasjonsfrihet og ytringsfrihet?

 

Jeg er for innvandring, men i mot asylpolitikken som føres i dette land.

Hva mener du må gjøres?

 

Mange blander innvandring sammen med asyl, det er viktig og skille disse. Hadde vi latt religion være en privatsak og ikke noe det offentlige skal blande seg bort i, da hadde liv kunne vært spart.

22 juli ville ikke skjedd dersom vi hadde latt religion være en privatsak? Hvordan mener du at vi skal legge til rette for det? Hvordan kunne liv blitt spart på grunn av dette?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skal vi se. FrP er et parti i all hovedsak tuftet på anti-immigrasjon og anti-muslimske holdninger og de er sterkt anti-marxistiske/sosialistiske.

Bare det du skriver her er nok til at jeg dessverre ikke kan forholde meg til ditt tøv. Det du skriver har ingen ting med FrP å gjøre. Prøv på nytt.

 

Med den kommentaren har du jo etablert troverdigheten din i denne saken som lik null. Tror ikke det har noe for seg å diskutere den saken videre med deg.

 

Vi kan heller gå videre til å diskutere hvilke mål som er utsatt i denne situasjonen, nært forestående symbolske mål som gir sterkt inntrykk?

 

Det var jo bergenssaken, ellers har vi Norway Cup. Litt lengere i fremtiden har vi Arendalsuka der de fleste av landets politikere og ungdomspolitikere samles til debatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

 

Skal vi se. FrP er et parti i all hovedsak tuftet på anti-immigrasjon og anti-muslimske holdninger og de er sterkt anti-marxistiske/sosialistiske.

Bare det du skriver her er nok til at jeg dessverre ikke kan forholde meg til ditt tøv. Det du skriver har ingen ting med FrP å gjøre. Prøv på nytt.

 

Med den kommentaren har du jo etablert troverdigheten din i denne saken som lik null. Tror ikke det har noe for seg å diskutere den saken videre med deg.

 

Vi kan heller gå videre til å diskutere hvilke mål som er utsatt i denne situasjonen, nært forestående symbolske mål som gir sterkt inntrykk?

 

Det var jo bergenssaken, ellers har vi Norway Cup. Litt lengere i fremtiden har vi Arendalsuka der de fleste av landets politikere og ungdomspolitikere samles til debatt.

 

 

Det er nok med tilstelninger rundt om kring, i tillegg er dette midt i ferien til mange, så et anslag ville ikke passet noe bedre en annen tid i året

Lenke til kommentar

Hvor sannsynlig tror dere det er for at noe vil skje? Og hva tror dere vil bli mål?

 

Skal selv til Danmark med danskebåten i helga, så håper det ikke skjer noe :p

Sannsynlighet er vanskelig å anslå. Det man vet er at trusselen er troverdig, den er konkret (vi har aktører som er villig og kapable til å gjennomføre). Problemet er at man vet ikke hva de skal til mot, hva som er hensikten eller hvilket signal man ønsker å sende.

 

Så spørs det om denne annonseringen er nok til å skremme bort de som tenkte på å gjennomføre det. Breivik innrømte vel ganske plett at han var klar til å gi opp planen sin hadde han blitt avslørt eller det var klart at noe visste om det. Kan tenkes at en slik annonsering er nok til at de trekker seg tilbake, det kommer vel helt ann på hvor herdet de er etter oppholdet sitt i Syria og hva de tenker å slå til mot.

 

Tviler på at danskebåten er et mål, hehe.

 

Vi må nok kikke på symbolske ting som regjeringskvartalet og andre ting som representerer staten (politikere f.eks) og ellers store arrangement eller områder hvor skade kan maksimeres (store folkesamlinger på offentlige plasser eller arrangement)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...