Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert de som har det, selv om det ikke er optimalt, da du betaler nok en god del for G-sync funksjonen som du ikke får brukt. Ser vel egentlig for meg at den koster en 2000kr mer bare pga denne funksjonen. (må ikke missforståes med at det koster så mye å implementere)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at jeg klarer å motstå fristelsen til å kjøpe denne skjermen stort lengre nå... Er det noen her som har denne skjermen og et AMD-skjermkort?

 

Har 2x290 på bencheriggen, men den er koblet ned for ferien. Om 5 uker til kan jeg teste :p

 

Har man hardware til å pushe 120+fps, så trenger man ikkje like mye g-sync, Lightboost er sykt deilig på denne skjermen, og funker med AMD.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

290x 3 eller 780ti sc x4 kan jeg kjøre med, men det holder kanskje med 2 kort?

Kortene folder på fritiden, så vil ikke ha mer støy en jeg må hjemme.

 

Kjører dere med ett kort eller?

 

Jeg bruker 2x 780ti classy @ 1350mhz. og 4960x @ 4800mhz. Det holder for denne skjermen lett i Bf4.

 

Selv 2 stock 780ti bør holde for 144hz om man senker AA litt på ultrasettings. Cpu BØR være overklokka, iallefall for BF4. Ja jeg spiller bare dette spillet :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan man bruke Swift skjermen til gaming, og bruke en annen ved siden av til monitoring av alt mulig, UTEN at G-sync deaktiveres?

 

 

Slik har jeg det nå. Swift + Qnix

 

G-sync er jo bare en variant av v-sync, som altså fungerer i spill.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kan man bruke Swift skjermen til gaming, og bruke en annen ved siden av til monitoring av alt mulig, UTEN at G-sync deaktiveres?

 

 

Slik har jeg det nå. Swift + Qnix

 

G-sync er jo bare en variant av v-sync, som altså fungerer i spill.

 

Ok finfint. Kjører du da ett skjermkort i hver monitor? Har aldri hatt to skjermer :)

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

 

Har 2x 780TI, får 120FPS avg, med siste drivere på Tomb Raider benchmarken på max setting

Med Swift skjermen?

 

Kan man bruke Swift skjermen til gaming, og bruke en annen ved siden av til monitoring av alt mulig, UTEN at G-sync deaktiveres?

 

Spiller ingen rolle hva slags skjerm man har. Det er grafikkinnstillingene og oppløsningen som er resultatet av ytelsen.

 

Måtte det være et papirark, liten 30Hz 11" skjerm, eller en Swift med 144Hz. Doesn't matter.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kan man bruke Swift skjermen til gaming, og bruke en annen ved siden av til monitoring av alt mulig, UTEN at G-sync deaktiveres?

 

 

Slik har jeg det nå. Swift + Qnix

 

G-sync er jo bare en variant av v-sync, som altså fungerer i spill.

 

Ok finfint. Kjører du da ett skjermkort i hver monitor? Har aldri hatt to skjermer :)

 

Man kjører som regel begge i samme kort, selv om du kan ha i hvert skjermkort om du vil. Men igjen, det kommer an på tilkoblingene tilgjengelig på kortet og skjermen.

 

Vær obs på at det i en del, så vil den andre skjermen bli svart når du er i spillet. Og siden musa blir brukt i spillet så kan du heller ikke dra den ut til den andre skjermen. Og om du hadde dratt musepekeren til andre skjermen, ja så vil det påvirke spillet på den andre (ofte falle ut av fullskjerm, pause seg selv, eller legge seg ned) . Så alternativet ville vært å kjøre windowed-mode, men da funker ikke V-Sync (og går ut fra at det blir samme med G-sync), og ytelsen pleier å falle en del også.

Lenke til kommentar

Man kjører som regel begge i samme kort, selv om du kan ha i hvert skjermkort om du vil. Men igjen, det kommer an på tilkoblingene tilgjengelig på kortet og skjermen.

 

Vær obs på at det i en del, så vil den andre skjermen bli svart når du er i spillet. Og siden musa blir brukt i spillet så kan du heller ikke dra den ut til den andre skjermen. Og om du hadde dratt musepekeren til andre skjermen, ja så vil det påvirke spillet på den andre (ofte falle ut av fullskjerm, pause seg selv, eller legge seg ned) . Så alternativet ville vært å kjøre windowed-mode, men da funker ikke V-Sync (og går ut fra at det blir samme med G-sync), og ytelsen pleier å falle en del også.

Ok finfint. Kjører du da ett skjermkort i hver monitor? Har aldri hatt to skjermer :)

 

 

 

Kan man bruke Swift skjermen til gaming, og bruke en annen ved siden av til monitoring av alt mulig, UTEN at G-sync deaktiveres?

 

Slik har jeg det nå. Swift + Qnix

 

G-sync er jo bare en variant av v-sync, som altså fungerer i spill.

 

 

 

 

I BF4 så har jeg "stuff" i venstre skjerm. Altså f.eks battlelog og temperaturmålere. Denne skjermen er aktiv mens jeg spiller på Swift skjermen. I mellom rundene, så kan jeg dra musa ut til venstre, altså når spillet loader og runden er ferdig. Altså da er man ikkje i 3dmodus. Ganske kjekt, fordi da trenger man ikkje trykke Alt + Tab :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...