Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tanken på de ekstra pikslene, og den flotte bildebehandlingsprosessoren vil nok sikkert gi deg ekstra styrke. :p

 

Måtte selv gå 1km til bussen med en 23kg kontorstol jeg akkurat hadde kjøpt i forrigårs. Beina og armene (og skuldre) ofret seg for at rumpa skal få det ekstra godt. De bærer nesten ikke nag, selv om de var litt støle i går.


Tanken på de ekstra pikslene, og den flotte bildebehandlingsprosessoren vil nok sikkert gi deg ekstra styrke. :p

 

Måtte selv gå 1km til bussen med en 23kg kontorstol jeg akkurat hadde kjøpt i forrigårs. Beina og armene (og skuldre) ofret seg for at rumpa skal få det ekstra godt. De bærer nesten ikke nag, selv om de var litt støle i går.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Sitter litt i samme båt som Nødstopp, men skjermen er jo bare helt perfekt. Sliter med å bestemme meg, kjøper jeg LGA2011 hovedkort og cpu, så går det kanskje en mnd og vips kom det nytt hovudkort plattform og nye ekstreme prosessorer.

 

Skjermkortet jeg kjøpte gikk ned fra 3895 til 1295 knapt en uke etter at jeg kjøpte det :p Føler liksom en usikkerhet i forhold til om det er tid for å oppgradere, eller om vi er i slutten av 2011 plattformen, LGA2011 kom vel i år 2011.

 

Og ikke vits å kjøpe skjermen uten å oppgradere skjermkort, for jeg har ikke displayport på skjermkortet. :hmm:

Lenke til kommentar

Ny platform (X99, Haswell-E, DDR4) på sokkel 2011 er rett rundt hjørnet ja. Så der ville jeg nok ventet.

Men du sier skjermkortet ditt falt fra 3895,-kr til 1295kr på en ukes tid? Tror jeg aldri har hørt om et så stort prisfall på så kort tid innen skjermkort. Hva slags skjermkrot var det? Hørtes ut som veldig dårlig timing (er jo mulig å beregne omtrentlig når neste generasjon kommer).

Personlig kjøpte jeg meg GTX 780 Classified til 4400kr pr stykk i November. Koster nøyaktig det samme i dag: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2071919

Så litt planlegging kan nok lønne seg. ^^

Lenke til kommentar

Får det til 7mm top/sider, men bunnen er 12mm.

 

 

Men som TFTC skriver:

 

"The plastic bezel part along the sides is 6mm thick, but then there's also an outer plastic edge and also an "inner bezel" before you get to the actual image on the panel. Overall there is about 10mm of black edge from the very outside of the screen to where the image on the panel starts. "

 

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_rog_swift_pg278q.htm

 

Design and Ergonomics

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Får det til 7mm top/sider, men bunnen er 12mm.

 

 

Men som TFTC skriver:

 

"The plastic bezel part along the sides is 6mm thick, but then there's also an outer plastic edge and also an "inner bezel" before you get to the actual image on the panel. Overall there is about 10mm of black edge from the very outside of the screen to where the image on the panel starts. "

 

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_rog_swift_pg278q.htm

 

Design and Ergonomics

Ahh, thanks! Trodde ikke tester gikk SÅ mye i dybden. Tydeligvis tok jeg feil. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ny platform (X99, Haswell-E, DDR4) på sokkel 2011 er rett rundt hjørnet ja. Så der ville jeg nok ventet.

 

Men du sier skjermkortet ditt falt fra 3895,-kr til 1295kr på en ukes tid? Tror jeg aldri har hørt om et så stort prisfall på så kort tid innen skjermkort. Hva slags skjermkrot var det? Hørtes ut som veldig dårlig timing (er jo mulig å beregne omtrentlig når neste generasjon kommer).

 

Personlig kjøpte jeg meg GTX 780 Classified til 4400kr pr stykk i November. Koster nøyaktig det samme i dag: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2071919

 

Så litt planlegging kan nok lønne seg. ^^

 

 

Awesome, men tenkte kanskje det skulle komme en helt ny LGA plattform :p Jaja, 8 kjerner prosessor blir jo stilig, og støtte for DDR4.

 

Kjøpte et XFX 8800 GTX XXX kort, tror det var en liten stund før det var på vei ut av markedet.

 

Mener det fallt til 1295 kort tid etterpå iallefall, mulig det var salg.

 

 

Denne skjermen er iallefall must have for min del :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt fornøyd, men fungerer utmerket til bruksområde. Jeg skulle bare ønsket at en skjerm til nesten 7000 kunne hamle opp med det billige koreanske rælet.

 

Kan heller ikke sammenlignes med noe Eizo TN-panel som fungerer utmerket.

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

 

Ny platform (X99, Haswell-E, DDR4) på sokkel 2011 er rett rundt hjørnet ja. Så der ville jeg nok ventet.

 

Men du sier skjermkortet ditt falt fra 3895,-kr til 1295kr på en ukes tid? Tror jeg aldri har hørt om et så stort prisfall på så kort tid innen skjermkort. Hva slags skjermkrot var det? Hørtes ut som veldig dårlig timing (er jo mulig å beregne omtrentlig når neste generasjon kommer).

 

Personlig kjøpte jeg meg GTX 780 Classified til 4400kr pr stykk i November. Koster nøyaktig det samme i dag: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2071919

 

Så litt planlegging kan nok lønne seg. ^^

 

 

Awesome, men tenkte kanskje det skulle komme en helt ny LGA plattform :p Jaja, 8 kjerner prosessor blir jo stilig, og støtte for DDR4.

 

Kjøpte et XFX 8800 GTX XXX kort, tror det var en liten stund før det var på vei ut av markedet.

 

Mener det fallt til 1295 kort tid etterpå iallefall, mulig det var salg.

 

 

Denne skjermen er iallefall must have for min del :)

Spiller det noen rolle om det er ny LGA-platform da? :p Så lenge prosessorene ikke går om hverandre og forskjellen på brikkesettet, så spiller det vil ingen rolle om det er 2100 pins eller 5000? :p

 

Hmm... Hvilket kort ble det erstattet av. 8800 GTX var jo kjent for å være et svært bra kjøp i sin tid, og holdt seg oppe ganske lenge. Var ikke før GTX 280 at det kom et særlig bedre kort.

 

Men jaja, om man kjøpte GTX 8800 så sent, så ville jeg ikke vært sjokkert om de dumpet prisene. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...