Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:p

 

Har for lite datarom i nåværende midlertidige leilighet til å ha trippel-skjermoppsett samtidig som jeg har elektro-mekkebenk. Så da ble jeg nødt å ha et fleksibelt oppsett som kan flyttes en halvmeter hver vei. Ene veien for å jobbe med arbeidsbenk, midten for kontor/gaming og andre veien om jeg skal mekke PC. :p

 

Oppsettet som blir satt sammen av en del metallplater, rustfrie 316L rør og en mekanisk heve senke-motor (1m rekkevidde). :w00t: Samt å trimme bort kantene på skjermene. Med skjermene inntil hverandre er det ca 4,6 cm bezzel totalt (2,3cm x 2). Men med litt modifikasjoner så fikk jeg kuttet ned til ca 1,1cm totalt. :)

 

Med en swift i midten i steden for en Qnix + vinkelsliper, så tror jeg at jeg kunne klart å komme ned i en 0,6-0,7cm totalt. :dribble:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig med det de sier angående GS og 144Hz. Jeg tenker at det er nice med GS når man spiller på så høy Hz siden det er lett for at GPU må gi etter under krevende scener spesielt når man spiller på high/ultra og 1440p. Selvfølgelig bra for middels gode kort også, men hvem kjøper denne skjermen for å ligge på 40-60hz gaming?

Lenke til kommentar

Slik jeg tenker får jeg litt i pose og sekk med denne skjermen. Da min maskin for tiden plassmessig er begrenset til kun ett skjermkort, kan jeg i de mest krevende spillene nyte godt av "flyten" G-sync gir meg på lav fps, mens i mindre krevende spill, som f.eks Black Ops 2 som jeg spiller en del med kompiser, så nyter jeg godt av at den er 144Hz :)

Lenke til kommentar

Litt synd med bare en input.. Ja jeg vet du må kjøre DisplayPort 1.2 for å få G-Sync på 1440P osv osv.. Men for min del kunne jeg godt tenkt meg å ha en DVI / HDMI så jeg kunne koblet til Output fra AV-reciever til skjermen så jeg kunne brukt den til interpolert 120Hz / 144Hz fotballkamper osv dager hvor TV-en er opptatt til andre ting. Er ikke avhengig av G-Sync støtte for sånt.

Lenke til kommentar

Litt synd med bare en input.. Ja jeg vet du må kjøre DisplayPort 1.2 for å få G-Sync på 1440P osv osv.. Men for min del kunne jeg godt tenkt meg å ha en DVI / HDMI så jeg kunne koblet til Output fra AV-reciever til skjermen så jeg kunne brukt den til interpolert 120Hz / 144Hz fotballkamper osv dager hvor TV-en er opptatt til andre ting. Er ikke avhengig av G-Sync støtte for sånt.

 

Det er bare èn input, slik at det skal bli minst mulig inputlag. Derfor er Qnix 2710 rimelig bra.

Lenke til kommentar

 

Litt synd med bare en input.. Ja jeg vet du må kjøre DisplayPort 1.2 for å få G-Sync på 1440P osv osv.. Men for min del kunne jeg godt tenkt meg å ha en DVI / HDMI så jeg kunne koblet til Output fra AV-reciever til skjermen så jeg kunne brukt den til interpolert 120Hz / 144Hz fotballkamper osv dager hvor TV-en er opptatt til andre ting. Er ikke avhengig av G-Sync støtte for sånt.

 

Det er bare èn input, slik at det skal bli minst mulig inputlag. Derfor er Qnix 2710 rimelig bra.

 

Riktig at Asus har skippet svitsjekort for å minimere prosesseringslag, men om du ønsker DVI-input kan du alltids kjøpe en aktiv adapter :)

 

Sørnes

Endret av Sørnes
Lenke til kommentar

 

Noen som har noe mere info om når denne skjermen faktisk kommer til landet? :p Er så lysten på denne skjermen nå, så vil ha den snart :D Har sjekket hos www.cdon.com men de har ikke fått den inn enda eller satt noen dato :/

Proshop.no har 15+ stk på lager.

 

Neida, det har de ikke. ProShop skriver derimot alltid at de har på lager, men med en gang du har bestilt endres dette. Da får du en mail med at de ikke er på lager allerede og forventet om 1mnd. Typisk ProShop. (Min og flere andre sin erfaring med firmaet) Ikke til å stole blindt på.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har noe mere info om når denne skjermen faktisk kommer til landet? :p Er så lysten på denne skjermen nå, så vil ha den snart :D Har sjekket hos www.cdon.com men de har ikke fått den inn enda eller satt noen dato :/

Proshop.no har 15+ stk på lager.

 

Neida, det har de ikke. ProShop skriver derimot alltid at de har på lager, men med en gang du har bestilt endres dette. Da får du en mail med at de ikke er på lager allerede og forventet om 1mnd. Typisk ProShop. (Min og flere andre sin erfaring med firmaet) Ikke til å stole blindt på.

 

Da skal jeg ikke handle fra dem. Jeg bestilte skjermen fra komplett.no 3 juli

men den er ennå ikke sendt fra dem, håper bare det er en glipp i datasystemet deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...