Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Som jeg skrev tidligere er "ULMB" grået ut, så jeg får ikke valgt det...

 

Da er det vel enten at du ikkje kjører 120hz eller at du har g-sync enablet i nvidia kontrolpanel. Sett vsync off.

Edit: Glemte å lese at du har AMD.

 

AMD suger igjen :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får aktivert ULMB selv om du har aktivert G-sync i kontrollpanelet. Skifter bare til G-sync når du starter spill. Skjønner fortsatt lite av min skjerm og 144 Hz. Windows gir meg valget, men ikke skikkelig bilde i 144 Hz. nvidias kontrollpanel viser ikke høyere enn 120 Hz. Hvis jeg derimot legger til 144 Hz som custom resolution der, fungerer skjermen fint i 144 Hz. Helt til jeg endrer på noe av innstillinger. Klør meg i hodet. :/

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å oppgradere min PC skjerm fra 2006 utgaven av Dell 2407WFP til Asus ROG swift! :)

Og jeg har noen spørsmål relatert til 3D funksjonen. :hrm:

Jeg har lest noen steder at 3D funksjonen ikke fungerer i lag med G-sync, stemmer dette? Og jeg vet jeg må ha Nvidia 3D vision 2 kit for å utnytte spill i 3D, men det er ikke aktuelt hvis det ikke støtter G-sync. Men gjelder det for film bruk også eller holder det med å kjøpe for eksempel Polaroid premium 3D glasses til den bruk?

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å oppgradere min PC skjerm fra 2006 utgaven av Dell 2407WFP til Asus ROG swift! :)

Og jeg har noen spørsmål relatert til 3D funksjonen. :hrm:

Jeg har lest noen steder at 3D funksjonen ikke fungerer i lag med G-sync, stemmer dette? Og jeg vet jeg må ha Nvidia 3D vision 2 kit for å utnytte spill i 3D, men det er ikke aktuelt hvis det ikke støtter G-sync. Men gjelder det for film bruk også eller holder det med å kjøpe for eksempel Polaroid premium 3D glasses til den bruk?

Du har allerede bestemt deg :)

 

 

G-Sync does not support 3D Vision as the variable refresh-rate is incompatible.

 

Du MÅ ha 3dvision kit for 3d uansett.

Lenke til kommentar

Ser det er ein del (meg sjølv inkludert) som har problemer med at gsync fra tid til annen nekter å kjøre. I fullskjerm blir skjermen svart og det står "Signal out of range" på skjermen. Alt fungerer når ein skrur av gsync, men det er vanskelig å vite om dette er driver eller hw problem. Eg vil gjette sistnevnte med tanke på kor ustabilt det er om det virker eller ikkje.

 

http://rog.asus.com/forum/showthread.php?50213-Asus-PG278Q-Out-of-Range-bug&country=&status=

 

Ville ha tatt ein raincheck på eventuelle forhåndsbestillinger for dei som tenker på å gå for denne skjermen.

Lenke til kommentar

Ser det er ein del (meg sjølv inkludert) som har problemer med at gsync fra tid til annen nekter å kjøre. I fullskjerm blir skjermen svart og det står "Signal out of range" på skjermen. Alt fungerer når ein skrur av gsync, men det er vanskelig å vite om dette er driver eller hw problem. Eg vil gjette sistnevnte med tanke på kor ustabilt det er om det virker eller ikkje.

 

http://rog.asus.com/forum/showthread.php?50213-Asus-PG278Q-Out-of-Range-bug&country=&status=

 

Ville ha tatt ein raincheck på eventuelle forhåndsbestillinger for dei som tenker på å gå for denne skjermen.

 

Jeg er småsugen på en slik skjerm, men man blir jo litt skeptisk når man leser slikt.

 

Takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Ikkje noe bug på de 3 maskinene jeg har testet Swiftskjemene mine på heldigvis :)

 

Testet på:

2x 780ti classy

1x780

2x amd 290

 

Så lenge ikkje jeg har problemer, så er jeg fornøyd :p

 

Dog AMD 290 korta er et kapittel for seg selv med random bugs som blackscreen etc, uavhengig av skjerm

Lenke til kommentar

Hvis ikonene dine er så små og forumet ikke mer enn 10 cm bredt, må du ha skalert noe ned. 1440p er ikke så voldsom oppløsning på 27". Det er rundt 10% høyere PPI enn en 23" på 1080p. Fordelen er at du får en del mer plass, så du kan for eksempel surfe i to vinduer ved siden av hverandre på samme skjerm.

 

Jeg er ikke udelt fornøyd med skjermen. 144Hz krangler altså litt (tildigere post), men det mest plagsomme er at bildet fremstår som ganske grøtete på grunn av anti-glare-belegget på skjermen. Det er helt tydelig også under spilling. Hvis du dreier kameraet litt rundt en modell ser du det veldig godt. Ikke pent i det hele tatt. Seeropplevelsen på min 27" PLS (PB278Q) som står ved siden av er veldig mye bedre, Hvis man skal spille raske spill er PG278Q flott, men til annet bruk (også spillbruk hvor det ikke dreier seg om raske FPS-er) vil jeg heller anbefale folk å kjøpe for eksempel Asus PB278Q til nær halv pris.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...