Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forhåndsbestilt fra Komplett. Men de har jo ubekreftede datoer sent i Juli.. Har dårlig erfaring med Komplett sine ubekreftede datoer, de er ofte litt overoptimistiske.. :-(

 

 

Er det sånn at denne støtter både G-Sync og ULMB (Ultra Low Motion Blurr) men kan ikke ha begge aktivert samtidig?

Lenke til kommentar

Ser ut som det du sier er korrekt ifølge det jeg leser her:

 

http://pcmonitors.info/asus/asus-pg278q-2560-x-1440-g-sync-monitor

 

 

"The company has also confirmed that the backlight is flicker-free (does not use PWM) during normal operation and that as a G-SYNC monitor there is an ULMB (Ultra Low Motion Blur) strobe mode which by its very nature does ‘flicker’. This ULMB mode can not be activated at the same time as G-SYNC and is a separate operating mode."

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Gleder meg som en liten unge! Håper skjermen kommer før uke 32, fordi da er det ferie :p

 

Har bestillt fra 2 forskjellige plasser, så ser jeg hvor jeg får først fra. Fikk lagt inn bestilling fra Dustin a kr 6458kr, så håper den kommer først! Det er jo veldig billig i forhold til andre plasser. For noen kan jo den diferansen være hele avansen :)

Lenke til kommentar

Har dere noen tanker rundt prisutviklingen på denne monitoren (altså om den vil falle noe i pris frem mot jul f.eks), og nå som teknologien er der, vil vi se andre produsenter og andre modeller i nærmeste fremtid?

 

Har enormt lyst på denne skjermen, og jeg trenger ny gaming monitor, men jeg vil føle meg som en chump hvis jeg kjøper denne nå, og så kommer det et bedre alternativ om få måneder ..

Lenke til kommentar

Har dere noen tanker rundt prisutviklingen på denne monitoren (altså om den vil falle noe i pris frem mot jul f.eks), og nå som teknologien er der, vil vi se andre produsenter og andre modeller i nærmeste fremtid?

 

Har enormt lyst på denne skjermen, og jeg trenger ny gaming monitor, men jeg vil føle meg som en chump hvis jeg kjøper denne nå, og så kommer det et bedre alternativ om få måneder ..

 

Hvis du ser på andre skjermer, så faller ikkje de nevneverdig i pris. De blir bare faset ut etterhvert som nye modeller kommer. Altså: Kjøp nå eller aldri :p

Lenke til kommentar

 

men jeg vil føle meg som en chump hvis jeg kjøper denne nå, og så kommer det et bedre alternativ om få måneder ..

 

En ting er garantert er at det alltid kommer noe bedre Klikky

 

 

Den er ikkje bedre. Den har 4k, men ikkje 144hz ;) Derfor vil vi heller ha Swift :thumbup:

 

Dessuten så finnes det ikkje hardware som er god nok til å kjøre spill med høy fps med 4K oppløsning, noe som gjør at denne skjermen blir ubrukelig. Iallefall for meg som spiller Battlefield 4. Hater lav hz og lav fps for å si det slik :D

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

men jeg vil føle meg som en chump hvis jeg kjøper denne nå, og så kommer det et bedre alternativ om få måneder ..

 

En ting er garantert er at det alltid kommer noe bedre Klikky

 

 

 

På hvilken måte er denne bedre? All min erfaring med Acer tilsier at de kjøper inn det rimeligste partiet med skjermpaneler som finnes, så selv om det er 4K så hjelper ikke det allverden om fargegjengivelsen, hvitbalansen og det hele er temmelig laber. For ikke å snakke om at som en "spillskjerm" så har den jo "kun" 60Hz noe som fort er litt skralt i dagens marked. Men kombinasjonen 4K og G-Sync er nok ikke så dum.

 

Utfordring nummer to kommer jo så fort du skal forsøke å drive så høy oppløsning og halvveis god og stabilt høy FPS i spill. Det fungerer heller dårlig og blir litt "forut sin tid" sammenlignet med 2560x1440 med dagens maskinvare.

 

 

Per dags dato vil jeg nesten påstå at 4K ikke er spesielt egnet til spilling, du klarer ikke å ha høye grafikkinnstillinger i spill samtidig som du klarer å holde en stabilt god og ikke minst høy FPS. G-Sync vil jo hjelpe på med forandrer jo ikke det faktum at maskinvaren ikke er helt moden for spilling på denne oppløsningen. Ergo ender du fort opp med å senke oppløsningen i spill og ergo så blir jo 4K egentlig til andre ting en spill, og her vil jo det å gå for noe annet enn et TN-panel være en fordel, skal jeg først ha 4K så blir det nok ikke til spilling og da ville jeg mye heller ha tatt IGZO IPS så jeg faktisk får en skjerm som har en fargekvalitet som er halvveis oppegående i forhold til oppløsningen. Høy oppløsning er på ingen måte alt.

 

 

At fargekvaliteten og gjengivelsen på denne med sitt 6-bit TN panel opp mot PG278Q sitt 8-bit er heller tvilsomt, og som anmeldelser av PG278Q har understrekt så har den en fargekvalitet og en hvitbalanse som er godt innenfor kremen av kremen hva gjelder TN-paneler og godt over hva man normalt kan forvente av TN så det at skjermpanelet til den Acer-skjermen skal klare å holde stand tviler jeg sterkt på.

 

 

Så "bedre" blir relativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overclock.net

 

 

You know how when you first went to Youtube it all looked fine because online video was always blocky and terrible? Then later on with a fast connection and HD videos on Youtube you got so used those that when you find an old video recorded on a potato it's so bad it's unwatchable? Now it's maybe not quite as extreme but the difference between a regular monitor and the G-Sync equipped PG278Q is very similar to that difference.

 

You just didn't realise what you were missing, and when you go back afterwards what was once acceptable has suddenly become a, relatively, jerky mess. It's spectacular.

Colour is fantastic too.

 

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en 1440p ips skjem med 100hz. Er det noen vits å oppgradere til denne skjermen med unntak av g-sync? 7 lapper er jo en del... :hmm:

Det må du nok finne ut av selv ;)

 

Jeg gleder meg veldig til swift selv om jeg både har 144hz 1080p lightboost skjerm og 1440p 120hz pls skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...