Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Ser ut som TFTCentral sin anmeldelse blir klar allerede i morgen, gleder meg til den.

2x290 holder Eller 2x780. Man må ikkje bruke g-sync.

 

 

Hvorfor skulle man ikke bruke G-Sync? Det er jo fordelaktig uansett FPS? Om du ikke vil kjøre ULMB (Ultra-Low-Motion-Blur) som krever deaktivering av G-Sync da. Men da skal man jo helst ligge på stabile 100 FPS+.

 

Jeg tenkte på de som har ATI :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smart da, forskyve datoen med 3-4 år og sette prisen til 1000kr :dribble:

Nvidia la ned 60mill dollar for å lage GS, nå sitter alle og vifter med visakortene.

De må ha gjort noe rett.

Så kommer det samme snart med 4K :dribble:

Når det kommer er neste gen gpuer ute også, så man kanskje ikke MÅ ha flere gpuer med mye minne.

Lenke til kommentar

Rett og slett fantastiske anmeldelser, ser ut til å være kongen av TN-paneler hva gjelder fargekvalitet og ja, stortsett alt egentlig. Det kombinert med G-Sync, ULMB, 144Hz, 2560x1440 og det hele og flott byggekvalitet så er det jo strålende fra A til Å selv om den naturligvis lider litt av naturlige begrensinger som kommer av TN-paneler.

 

Min største utfordring står mellom å velge 144Hz G-Sync, eller 120Hz ULBM... Virker som det er mest å hente via ULBM men at det fremdeles kan by på endel ulumskheter hva gjelder bildekvalitet og at det kan slite mer på øyne og hode i lengden på grunn av markant høyere flikker fra skjermen og mer ujevnt bakbelysning.

Lenke til kommentar

×Sikle×

Kjærringa kommer til å drepe meg om jeg kjøper denne.

Må jo også ha pc flrst. Heldigvis skal jeg kjøpe sånt i november. Tror dere skjermen har sunket litt i pris da? :p og når kommer neste gen av nvidia?

 

Prisen kommer ikkje til å synke nevneverdig. Jeg fikk bestillt skjermen til ca 6500 på dustin.no Det er vel så billig den noen gang kommer til å bli ;)

Lenke til kommentar

Lurer på om man kunne brukt denne i Nvidia surround med to Qnix skjermer på hver siden side. :hmm:

 

Altså slik at jeg får 7680x1440 @60Hz i visse spill + annet, og 2560x1440 @144 Hz med Gsync i spill som trenger mer hastighet enn sidesyn. :)

 

Samt at selv om jeg kjører i 60 Hz så vil den økte responstiden være fordelaktig på midtskjermen, da sidesynet uansett ikke er skarpt nok til å merke så mye til sidemonitorene. Og sidemonitorene nyter jo godt av å være IPS-skjermer pga innsynsvinkelen. En rimelig akseptabel kombo, men funker det mon tro?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Lurer på om man kunne brukt denne i Nvidia surround med to Qnix skjermer på hver siden side. :hmm:

 

Altså slik at jeg får 7680x1440 @60Hz i visse spill + annet, og 2560x1440 @144 Hz med Gsync i spill som trenger mer hastighet enn sidesyn. :)

 

Samt at selv om jeg kjører i 60 Hz så vil den økte responstiden være fordelaktig på midtskjermen, da sidesynet uansett ikke er skarpt nok til å merke så mye til sidemonitorene. Og sidemonitorene nyter jo godt av å være IPS-skjermer pga innsynsvinkelen. En rimelig akseptabel kombo, men funker det mon tro?

Det samme lurer jeg også på?
Lenke til kommentar

Tror ikkje det er så lett å få til forskjellig refreshrate i spill, uten å ha prøvd.

 

Har jo selv qnix og en 144hz tn ved siden av. bruker bare en i spill ø. Den andre er monitoring og div.

Nja, mente egentlig ikke å kjøre det samtidig (ja det går jeg ut fra er umulig?).

 

Men at jeg kan veksle mellom å kjøre kun midt-skjermen på 144Hz i noen spill (de to andre deaktivert), og så veksle over til et tre-skjermoppsett hvor alle kjører i 60 Hz-modus i andre spill hvor hastighet ikke er like viktig.

 

Det store spørsmålet er egentlig om Nvidia driveren tillater at du kjører ROG Swift og to Qnix i Nvidia surround (hvor alle tre er satt til 60Hz-modus). Det burde ikke være noen teknisk begrensning, men vet at trippel-skjermoppsett har hatt en tendens til å være litt kjipe til tider.

Lenke til kommentar

 

Tror ikkje det er så lett å få til forskjellig refreshrate i spill, uten å ha prøvd.

 

Har jo selv qnix og en 144hz tn ved siden av. bruker bare en i spill ø. Den andre er monitoring og div.

Nja, mente egentlig ikke å kjøre det samtidig (ja det går jeg ut fra er umulig?).

 

Men at jeg kan veksle mellom å kjøre kun midt-skjermen på 144Hz i noen spill (de to andre deaktivert), og så veksle over til et tre-skjermoppsett hvor alle kjører i 60 Hz-modus i andre spill hvor hastighet ikke er like viktig.

 

Det store spørsmålet er egentlig om Nvidia driveren tillater at du kjører ROG Swift og to Qnix i Nvidia surround (hvor alle tre er satt til 60Hz-modus). Det burde ikke være noen teknisk begrensning, men vet at trippel-skjermoppsett har hatt en tendens til å være litt kjipe til tider.

 

 

Fungerer, men ikke med Gsync

 

ULBM fungerer i surround 120hz

 

http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=5&t=289#p2615

 

by ManuelG_NVIDIA » 31 Jan 2014, 18:23

We will be supporting G-Sync in Surround mode at a later time although I do not have an ETA at this moment. I filed a bug for the alignment issue. Thanks for the feedback.
Når gsync evt. fungerer i surround, vil Nvidia være temmelig kjappe med og annonserer dette
Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på om hvor mye innsynsvinkel EGENTLIG har å si så lenge man sitter rett forran skjermen. Man gir jo faen i om sidemannen/ kjerringa får se noe på dataskjermen :p

 

I gameldager var faktisk innsynsvinkelen på de første LCD skjermene elendig, slik er det ikkje lengre. Så hvorfor er dette alltid et punkt med i testene, nå mye kanskje viktigere blir utelatt.

 

Her må noen hjelpe en gammel kar, og forklare litt :xmas:

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på om hvor mye innsynsvinkel EGENTLIG har å si så lenge man sitter rett forran skjermen. Man gir jo faen i om sidemannen/ kjerringa får se noe på dataskjermen :p

 

I gameldager var faktisk innsynsvinkelen på de første LCD skjermene elendig, slik er det ikkje lengre. Så hvorfor er dette alltid et punkt med i testene, nå mye kanskje viktigere blir utelatt.

 

Her må noen hjelpe en gammel kar, og forklare litt :xmas:

De skriver jo i testen at selv om du sitter plantet med hodet rett foran skjermen kan man se litt forvrenging mot grønt i hjørnene

 

Jeg er spent på hva man trenger for å drive dette beistet. Om GTX 780 Ti klarer det alene eller om det trengs 2

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer egentlig på om hvor mye innsynsvinkel EGENTLIG har å si så lenge man sitter rett forran skjermen. Man gir jo faen i om sidemannen/ kjerringa får se noe på dataskjermen :p

 

I gameldager var faktisk innsynsvinkelen på de første LCD skjermene elendig, slik er det ikkje lengre. Så hvorfor er dette alltid et punkt med i testene, nå mye kanskje viktigere blir utelatt.

 

Her må noen hjelpe en gammel kar, og forklare litt :xmas:

De skriver jo i testen at selv om du sitter plantet med hodet rett foran skjermen kan man se litt forvrenging mot grønt i hjørnene

 

Jeg er spent på hva man trenger for å drive dette beistet. Om GTX 780 Ti klarer det alene eller om det trengs 2

 

 

Det kommer ann på oppløsning og eyecandy. Til bf4 med høyere settings enn medium, så trengs det 2 stk. Det vet jeg fordi jeg har en 1440P Qnix skjerm her som er overklokka til 120hz, og har 2x 780ti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...