Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chatter hver dag jeg , med butikker og banker.

 

For å finne ut om de et bots, bare spør hva de har på seg.

Svarer de med en gang er det bots, drøyer det litt så er det fly forbanna person.

 

Liker når det er skrivefeil i svarene, da tenker jeg YES it`s a human.

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere som synes at color temp. normal er den beste fargeprofilen på skjermen? Klarer ikke få bedre bilde på custom mode. Er super fornøyd med bildet nå og er rart å tenke på at TN har så bra bilde. Merker ikke noe stor forbedring på en Dell U2412M med IPS skjerm som står ved siden av :)

BenQ Xl2420 derimot var umulig å få stilt inn farger som man ble fornøyd med.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Noen som har fått testet skjermen med bare ett skjermkort? Jeg lurer på hva jeg kan forvente av FPS i f.eks BF4 (Ultra) med et overklokket GTX 780.

 

Tok med en Swift til lillebror mens jeg er på sørlandsferie. Han har en Ivy 4 kjerner @ 4600mhz og bare ett gtx 780. Han spiller på high med 120hz g-sync på swift. Dette går iallefall ultrasmooth :p

 

Ren ultra settings blir for mye, men high, og helst uten AA går veldig bra.

 

Man kan jo ikkje trylle heller med ett stykk GTX 780, selv om man kan hacke MSI afterburner å få 1.3v på skjermkortet. Lillebror bruker dog bare 1150mhz siden han bare har luftkjøling.

 

Glemte å skrive at å spille med 1080p går også veldig bra. Jeg merket knapt at det stod på 1080p når lillebror glemte å stille på oppløsninga til 1440p :p

 

Det er ikkje i tvil at g-sync er skikkelig deilig.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Noen som har fått testet skjermen med bare ett skjermkort? Jeg lurer på hva jeg kan forvente av FPS i f.eks BF4 (Ultra) med et overklokket GTX 780.

Bare å sjekke de fleste testsider. Som med 1080p så er 1440p standard å teste i de fleste tester. :)

Overklokket GTX 780 vil ligge tett opp mot 780Ti, så se på den. Ja, i visse tilfeller så er det nok også enda høyere pga høyere frekvenser vil hjelpe mer enn ekstra CUDA-kjerner ved høy oppløsning.

 

F.eks: http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_gtx_titan_black_review,14.html

De har vel og merke senket AA til 2xMSAA, så ikke helt fullverdig "Ultra", men ganske nærme. :) Blir ca rundt 65 FPS. Selv om du nok må forvente en del lavere i normalt tunge MP-kamper.

 

Med 4xMSAA så ligger nok ytelsen nærmere dette:

57 FPS hos techspot:

http://www.techspot.com/review/738-gigabyte-geforce-gtx-780-ti-ghz/page3.html

Eller 50 FPS i Toms hardware sin test:

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-780-ti-review-benchmarks,3663-5.html

Eller 45 FPS i Bit-tech:

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2013/11/07/nvidia-gtx-780-ti-3gb-review/5

 

Den faktiske ytelsen vil nok også variere en del, og selv om drivere har økt ytelsen litt siden den gang, så ville jeg nok forventet noe rundt 50-60 tallet et sted med alt på Ultra.

 

Selv i BF3 så vil nok ytelsen ligge nærmere 78 FPS:

http://www.anandtech.com/show/7492/the-geforce-gtx-780-ti-review/7

 

Alternativet her er nok å senke Antialiasingnivået for å få det spillbart, elelr ned til High for å få det skikkelig smooth. Ja, eller bare kjøre på med to kort.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Noen som har fått testet skjermen med bare ett skjermkort? Jeg lurer på hva jeg kan forvente av FPS i f.eks BF4 (Ultra) med et overklokket GTX 780.

jeg kjører som nevnt før med 1 x KPE 780TI på 1413Mhz. Dette gir meg på Ultra med 2xAA mer eller mindre alltid over 90fps i MP kamper. Jeg spiller ikke de største brettene, så gud vet hvordan der. (ja, med Swift på 2560x1440).

 

det er relativt stor forskjell på 780TI og 780 etter mine tester, så du må nok forvente endel lavere fps i BF4.

Lenke til kommentar

 

Noen som har fått testet skjermen med bare ett skjermkort? Jeg lurer på hva jeg kan forvente av FPS i f.eks BF4 (Ultra) med et overklokket GTX 780.

jeg kjører som nevnt før med 1 x KPE 780TI på 1413Mhz. Dette gir meg på Ultra med 2xAA mer eller mindre alltid over 90fps i MP kamper. Jeg spiller ikke de største brettene, så gud vet hvordan der. (ja, med Swift på 2560x1440).

 

det er relativt stor forskjell på 780TI og 780 etter mine tester, så du må nok forvente endel lavere fps i BF4.

 

Det er snakk om en overklokket 780 Classy, ikke noe vanlig 780. Ytelsen vil nok tvilsomt være dårligere enn et standard 780Ti. Mot et KPE på 1413 MHz vil det nok naturlig være noe dårligere, selv om forskjellen minker ved økende oppløsning (antall ROPs er det samme på begge).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kjører på 1410mhz på skjermkortet ja, så det sparker jo litt ekstra ift standard 780 :)

Det er vel bare å kline til med ekstra skjermkort og denne skjermen da. Men jeg e sugen på X99 til høsten også. Forbanna greier ... Så mye å bruke pengene på!

 

Hvor er du på sørlandsferie Nizzen? Kom på Skalldyrfestivalen i Mandal i løpet av helgen så skal jeg spandere ei pils og et rekesmørbrød på deg :tease::rofl:

Lenke til kommentar

Kjører på 1410mhz på skjermkortet ja, så det sparker jo litt ekstra ift standard 780 :)

Det er vel bare å kline til med ekstra skjermkort og denne skjermen da. Men jeg e sugen på X99 til høsten også. Forbanna greier ... Så mye å bruke pengene på!

 

Hvor er du på sørlandsferie Nizzen? Kom på Skalldyrfestivalen i Mandal i løpet av helgen så skal jeg spandere ei pils og et rekesmørbrød på deg :tease::rofl:

 

På landet i Arendal, på grensa til Grimstad. Har selv bestilt 12 KG reker til helga. :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjører på 1410mhz på skjermkortet ja, så det sparker jo litt ekstra ift standard 780 :)

Det er vel bare å kline til med ekstra skjermkort og denne skjermen da. Men jeg e sugen på X99 til høsten også. Forbanna greier ... Så mye å bruke pengene på!

 

Hvor er du på sørlandsferie Nizzen? Kom på Skalldyrfestivalen i Mandal i løpet av helgen så skal jeg spandere ei pils og et rekesmørbrød på deg :tease::rofl:

 

På landet i Arendal, på grensa til Grimstad. Har selv bestilt 12 KG reker til helga. :green:

 

Perfekt! Klin til med litt lokalt øl/pils fra Nøgne Ø også.

Lenke til kommentar

He he ... Det har vært sykt fint her i hele min ferie iallfall. Det var 35+ i leiligheten og man MÅTTE være på sjøen for å overleve varmen. Det begynner å bli kaldere nå, men fortsatt OK.

 

Skal tilbake til TrHeim i uke 36 (og fremover 1 uke pr måned). Satser på like bra vinter som sist vinter i Sør Trøndelag. Sykt deilig i TrHeim da, og mye finere enn på sørlandet iallfall. Men sist vinter i TrHeim var vel ekstremt spesiell! Utepils på Brukbar i sol med bar asfalt når det var 1-2 meter snø her hjemme er rimelig spesielt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...