Gå til innhold

"Asus ROG Swift PG278Q G-Sync" -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bestilte to stykker til for 2 dager siden, har ikke blitt sendt fra NetOnNet. Kjiiipt, treig levering sikkert og.

 

Ble fort litt dyrt dette her, 21.000 for 3 skjermer. :green:

 

Føler at signaturen min passer meget bra nå. :p

Hva slags hardware har du til galskapen? :D

 

 

Jeg har egentlig to maskiner, mtp at jeg bor på to lokasjoner.

 

Nummer 1 er Z97 Evga Stinger, 4790k, 780Ti classy, 2800mhz 16gb etc. Portable maskinen som anvendes i den lille leligheten.

 

Nummer 2 er 2x 780Ti, 4960x, Evga Dark x79 (til rep oss deal.no, tar jo faen meg et halvt år). 2666mhz 32gb etc.

 

Jeg har ikke nok juice til å kjøre oppløsningen makset ut uansett spill, men venter på 880 som visstnok skal komme kanskje i oktober.

 

Kanskje jeg går berserk og kjøper 3 skjermer til hvis Nvidia legger til nok vram.

 

Altså 6 skjermer. :green: :green: :green:

Endret av Sermoni
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare håper det kommer en skikkelig bøs 880-PCB med 6GB VRAM som faktisk KAN utnyttes. Ikke noe som er begrenset av for svak PCB.

 

Ideelt scenario for meg er et 880 Classified med 6GB VRAM til under 7000 per stykk.

 

Da kan jeg ihvertfall kjøpe 3 stykker. :p

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

jeg kjører nå 1 x 780TI KPE på 1413/1900Mhz og det drar BF4 på Ultra med 2 x AA MEGET godt. Alltid over 90fps og ofte 100++.

 

4800Mhz 4790K, 2800Mhz Avexir

 

Merker du noe merkbarforskjell med 2800MHz vs 2133Mhz på devil f.eks?

 

Jeg hadde merkbar forskjell på 4960x'n, men på min 4790K er det ikke en eksisterende-forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg bare håper det kommer en skikkelig bøs 880-PCB med 6GB VRAM som faktisk KAN utnyttes. Ikke noe som er begrenset av for svak PCB.

 

Ideelt scenario for meg er et 880 Classified med 6GB VRAM til under 7000 per stykk.

 

Da kan jeg ihvertfall kjøpe 3 stykker. :p

6GB blir nok tvilsomt mulig med det første. 880-serien blir på flere måter en oppgradering av 680-serien, altså en forbedring av deres middelklasse-kort. Det betyr 2GB eller 4GB med minne (sannsyneligvis sistnevnte), 256-bit minnebuss (for rimelig PCB), og ikke så mange ROPs. Kort sagt så får du et kort som muligens vil slite med å utnytte selv 4GB med minne / høye oppløsninger.

 

Å gjøre det sterkt på høye oppløsninger, og utnytte store mengder minne, så ønsker du også å ha på en del AA/høy oppløsninger, som igjen setter krav til høy minnebåndbredde og en del rasterenheter for å ikke holde igjen resten av GPUen. Dette er noe du ikke finner så mye hos middelklasse-arkitekturene til Nvidia, fordi det øker kompleksiteten og produksjonskostnaden en del.

 

Da har det ofte vært mer viktig å satse på å gi mest mulig ytelse for hver krone i de viktigste scenarioene, som da fortsatt er 1080p spilling med høy oppdateringshastighet.

Swift med høy oppdateringshastighet og 1440p kan godt hende også vil fungere rimelig greit med GTX 880, mulig det blir litt i gråsonen.

 

Men for 1440p med mye AA, 4K, Nvidia-surround etc.. tror jeg nok man bør vente på erstatteren til GTX 780/780Ti, som jeg tipper blir GTX 980. Da blir det nok 6GB/8GB minne, 384-bit/512-bit minnebuss, 64 ROPs etc... Ja, det er i hvert fall det som virker mest naturlig, og som passer bra til hva Nvidia har gjort før.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

6GB blir nok tvilsomt mulig med det første. 880-serien blir på flere måter en oppgradering av 680-serien, altså en forbedring av deres middelklasse-kort. Det betyr 2GB eller 4GB med minne (sannsyneligvis sistnevnte), 256-bit minnebuss (for rimelig PCB), og ikke så mange ROPs. Kort sagt så får du et kort som muligens vil slite med å utnytte selv 4GB med minne / høye oppløsninger.

 

Å gjøre det sterkt på høye oppløsninger, og utnytte store mengder minne, så ønsker du også å ha på en del AA/høy oppløsninger, som igjen setter krav til høy minnebåndbredde og en del rasterenheter for å ikke holde igjen resten av GPUen. Dette er noe du ikke finner så mye hos middelklasse-arkitekturene til Nvidia, fordi det øker kompleksiteten og produksjonskostnaden en del.

 

Da har det ofte vært mer viktig å satse på å gi mest mulig ytelse for hver krone i de viktigste scenarioene, som da fortsatt er 1080p spilling med høy oppdateringshastighet.

Swift med høy oppdateringshastighet og 1440p kan godt hende også vil fungere rimelig greit med GTX 880, mulig det blir litt i gråsonen.

 

Men for 1440p med mye AA, 4K, Nvidia-surround etc.. tror jeg nok man bør vente på erstatteren til GTX 780/780Ti, som jeg tipper blir GTX 980. Da blir det nok 6GB/8GB minne, 384-bit/512-bit minnebuss, 64 ROPs etc... Ja, det er i hvert fall det som virker mest naturlig, og som passer bra til hva Nvidia har gjort før.

 

 

Er ikke GTX 770 kun en oppgradert GTX 680? Blir ikke da GTX 880 nok en oppgradering av Kepler-arkitekturen? Jeg lurer mest på når de skal faktisk hoste opp ny arkitektur og ikke bare komme med nok en Kepler-oppgradering-tweak.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Jo, begge to hadde samme kjernen og omtrentlig samme PCB.

Så derfor er det godt mulig at GTX 880 også ender opp som GTX 970 etterhvert. Men akkurat det vil nok sikkert komme litt an på markedet, da det er fort gjort å ta en forandring av navnet.

 

Men det har ikke noe å si for akkurat dette poenget. Maxwell har vist seg å være rimelig mye mer effektiv enn Kepler, og med krymping av produksjonsteknikken så lover det bra ut. Bare synd de ikke sender inn deres største brikke i første omgang, noe som også ofte betyr billig PCB, lav båndbredde og få ROPs, omtrent som vi så med GTX 680. Noe som også var grunnen til at jeg aldri vurderte GTX 680.

 

Ja, å bruke kodenavnet til brikkene er i disse tider egentlig mer beskrivende enn selve serienavnet.
GM104 og GK104. Førstnevnte er GTX 880, mens sistnevnte er GTX 680/770.

 

Hvor det siste sifferet refererer til hvilken klasse de er. 0 = Toppmodell, 4 = middelklasse, 6= budsjett, 7/8 = laptop
De to første sifferene er gjerne versjon/revisjon.

Og de to første er hvilken serie/arkitektur det er. G = Geforce, K = kepler, M = Maxwell osv..

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endte opp med å bestille en hos Netonnet jeg også (delvis grunnet småproblemer med en Asus PB278Q og elendig håndtering av problemet hos CDON). Men angrer litt på at jeg valgte tregeste leveringsalternativ. Hva gjør de for å oppnå så treg postgang? Samler opp varer en uke eller to før de sender samlet?

Lenke til kommentar

Endte opp med å bestille en hos Netonnet jeg også (delvis grunnet småproblemer med en Asus PB278Q og elendig håndtering av problemet hos CDON). Men angrer litt på at jeg valgte tregeste leveringsalternativ. Hva gjør de for å oppnå så treg postgang? Samler opp varer en uke eller to før de sender samlet?

Hvis du velger gratislevering så blir ordren din liggende i køen til alle som har betalt sine pakker er sendt. Opp til 5-7 dager afaik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...