Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes de kunne holdt det til "originalen"(3570 et eller annet ref?), sapphire sandwich(3573?), GSOTM + DSOTM(ikke de nye DSOTM). 

 

Fire versjoner hadde vært mer enn nok. Om de på død og liv vil, så kan de også ha en femte versjon: Snoopy! Den er litt artig, så det overlever jeg. Blir som jeg ser mange andre sier litt vel mye pumpa dette Speedmaster navnet - og det gjør noe med ekslusiviteten(eller fraværet av sådan).

Endret av ORLY?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er en relativt billig klokke, men jeg synes den var meget pen? Noen som fører disse i butikk her til lands?

Hva synes dere? 

http://www.hugoboss.com/us/'1512963'-chronograph-stainless-steel-quartz-watch/hbna58034674.html?dwvar_hbna58034674_color=999_Assorted-Pre-Pack&cgid=24008#image

For å være litt diplomatisk, så kan jeg si det sånn at du skal få lov til å ta feil.. :p

Lenke til kommentar

Her er en relativt billig klokke, men jeg synes den var meget pen? Noen som fører disse i butikk her til lands?

Hva synes dere?

http://www.hugoboss.com/us/%271512963%27-chronograph-stainless-steel-quartz-watch/hbna58034674.html?dwvar_hbna58034674_color=999_Assorted-Pre-Pack&cgid=24008#image

Hadde heller gått for en Casio Edifice til halve prisen. Alternativt har både Citizen og Seiko også fine alternativer.

 

EF-500D-2AVEF

http://m.watchshop.com/mens-casio-edifice-chronograph-watch-ef-500d-2avef-p99958889.html

 

EFR-527D-2AV

http://www.skywatches.com.sg/reviews/casio-edifice-mens-chronograph-watch-efr-527d-2av-efr527d.htm

Lenke til kommentar

Den siste der var ikke så verst Kimare. Dere 2 over kunne jo gitt litt mer saklig tilbakemelding. 

Det trenger ikke være noen billig klokke, bare jeg liker den. Dog var jeg og så litt i dag, og jeg kommer nok ikke til å kjøpe Seamaster pro til 30K. Det er ok klokke liksom ,men jeg siklet ikke.  
Nå har jeg hatt en Lorus Chrono til 1400 kr i over 10 år, bytta batteri en gang. Denne er slått i stål, gjentatte ganger og det er bare noen mini riper i glasset. Sikkert ikke dere ville valgt, men den har gjort jobben for meg.  

 

Nå tenkte jeg i middlertid å finne en som var til litt finere anledninger. 

Lenke til kommentar

Det trenger ikke være noen billig klokke, bare jeg liker den. Dog var jeg og så litt i dag, og jeg kommer nok ikke til å kjøpe Seamaster pro til 30K. Det er ok klokke liksom ,men jeg siklet ikke.

Nå har jeg hatt en Lorus Chrono til 1400 kr i over 10 år, bytta batteri en gang. Denne er slått i stål, gjentatte ganger og det er bare noen mini riper i glasset. Sikkert ikke dere ville valgt, men den har gjort jobben for meg.

 

Nå tenkte jeg i middlertid å finne en som var til litt finere anledninger.

Lurer litt på om du må ha blå skive?

Må det være kronograf?

Har du tenkt om du vil ha mekanisk eller kvarts?

Er det aktuelt å kjøpe fra utlandet/ nettet, eller kun fra Norsk forhandler.

Størrelse?

Pris?

Er pent brukt aktuelt?

 

Ellers jeg enig med @Princeton

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Jeg merker jeg liker de blå skivene veldig godt, men feks en fin hvit en kan nok også gå. 

Jeg hadde tenkt Kronograf, men de er vist ikke typisk dressklokke. Men det blir ikke en egen klokke kun til dress, vil bli brukt i andre sammenhenger også. 

Nei, mekanisk eller kvarts er ikke så nøye. Jeg liker jo at klokka går rett, og egentlig en ulempe å ha Mekanisk dersom den blir liggende en del. Samtidig må jeg jo finne ut om jeg skal gjøre en investering, eller om det skal være "kjøp,  bruk, kast". 

Størrelse, ja. Normal? Altså ikke de moderne store, heller ikke mindre en et typisk herreur. 

Pris, se over. Men jeg kan gå feks 20K vist jeg vil, men jeg ser ikke det for meg. 

Pent brukt kan være aktuelt. 

 

Forstår hva dere mener, men Hugo hadde faktisk klokker for 15 år siden også. Og jeg fokuserer mer på utseende enn produsent, slik er det i hvert fall i klesveien ;) Dog er kanskje ikke helt det samme med klokker ;) 

 

Kanskje jeg må tenke litt mer på hva jeg skal gå for, og legge i det. Gode Spørsmål Kimare. 

Lenke til kommentar

En dressklokke trenger ikke bare å brukes til dress. Dress den opp med en pen lærreim eller ned med en RAF reim. Noen aktuelle kandidater er Tissot Visodate, Orient Bambino, Omega eller annen Vintage. Kvarts se på Citizen Stiletto, Eco-drive hvor batteriet ladet av lys, 180 dagers energireserve og kvarts nøyaktighet, batteriet skal ha holdbarhet i 10 år. Hamilton og Tissot lager også fine kvarts dressklokker.

 

Hverdagsklokka kan også kles og forandres på samme måte med NATO/ Zulu/ RAF reimer. Stevostraps lager kule og anderledes reimer på bestilling til en overkommelig pris. Kvartskronografer anbefaler jeg som sagt Casio Edifice, som har et forholdsvis ryddig design og gir mye klokke for pengene, Seiko har også flere pene kandidater. Er automatisk aktuelt kan du kikke på Tissot.

 

Da kan du ha en hverdagsklokke med blå skive og en dressklokke med nøytral hvit/ sølvskive, og få dedikerte klokkeproduserter til en lavere pris enn du kommer til å betale for Hugo Boss klokka. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et flott alternativ er Seiko Sarx017

 

https://www.google.no/search?q=sarx017&biw=1920&bih=1063&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2u4oVYrkMcqtsAG3i4KoDA&ved=0CAcQ_AUoAQ

 

Den finnes desverre ikke i norge, bare fra nettbutikker som sender fra japan. (Seiyajapan.com, c-watch). Den er også på Creationwatches, men de sender JDM (Japan domestic model) klokker direkte fra japan, ikke fra SIngapore som de andre klokkene de har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...