Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Breitling lager spesielt klokker for piloter, som inneholder gjerne flere tidssoner og andre komplikasjoner, enn en Omega Moonwatch som da blir en helt "vanlig klokke" i forhold. Jeg tror du finner noe bra på Tidssonen forumet, Breitling brukt der pleier å ligge på under 35k. Med mindre du skal ha helt ny fra butikk, der er jeg usikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! I sommer drar jeg til USA for å ta flygerutdanning, og i den forbindelse ønsker jeg å kjøpe en klokke fra Breitling. Jeg har i lang tid sett på Aerospace Evo II, til tross for at denne er kvarts. Men jeg har til slutt innsett at jeg må gripe muligheten til å kjøpe mekanisk. Jeg har et relativt stramt budsjett på rundt 35000, som begrenser valgmulighetene en del. Jeg er glad i komplikasjoner, og ønsker i utgangspunktet så mye som mulig, men det ser ut til at dette blir vanskelig å oppnå innenfor budsjettet. To eller tre underskiver (Sub-dials direkte oversatt) er ønskelig hvis det er mulig å skaffe innenfor budsjettet. Samtidig ønsker jeg en mer maskulin og universell klokke, som kan brukes både til finere antrekk, men også i hverdagen. Derfor er modeller som Navtimer og lignende utelukket.

 

Hittil heller jeg mest mot Avenger II-serien. Både Seawolf og GMT frister meg, og er innenfor budsjettet. Jeg sikler også litt på Avenger II, men denne er dessverre litt utenfor mitt budsjett.

 

Er det noen som har andre anbefalinger? Aller helst innenfor Breitling, men jeg kan være åpen for andre merker også.

Grattis, var der i fjor! 

 

On topic så suger det jo at kursen er så dårlig. Mye mulig man kan gjøre bedre kjøp brukt i Norge. Det er forresten dårlig med butikker i Grand Forks, men ta en tur til Minneapolis så vil du få muligheten til å se på de aller fleste klokker du kan tenke deg. 

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke til Grand Forks dessverre, men til Pensacola. Tror ikke det har så mye å si uansett, med tanke på kursen og momsfradrag ved utreise, blir det billigere enn å kjøpe i USA nå. Derfor regner jeg også med at jeg ikke kommer til å kjøpe brukt. Tviler på det er mulig å få momsfradrag da.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke til Grand Forks dessverre, men til Pensacola. Tror ikke det har så mye å si uansett, med tanke på kursen og momsfradrag ved utreise, blir det billigere enn å kjøpe i USA nå. Derfor regner jeg også med at jeg ikke kommer til å kjøpe brukt. Tviler på det er mulig å få momsfradrag da.

Nevermind. Leste flygeleder...  Nei, du har nok rett i det. 

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Hei! I sommer drar jeg til USA for å ta flygerutdanning, og i den forbindelse ønsker jeg å kjøpe en klokke fra Breitling. Jeg har i lang tid sett på Aerospace Evo II, til tross for at denne er kvarts. Men jeg har til slutt innsett at jeg må gripe muligheten til å kjøpe mekanisk. Jeg har et relativt stramt budsjett på rundt 35000, som begrenser valgmulighetene en del. Jeg er glad i komplikasjoner, og ønsker i utgangspunktet så mye som mulig, men det ser ut til at dette blir vanskelig å oppnå innenfor budsjettet. To eller tre underskiver (Sub-dials direkte oversatt) er ønskelig hvis det er mulig å skaffe innenfor budsjettet. Samtidig ønsker jeg en mer maskulin og universell klokke, som kan brukes både til finere antrekk, men også i hverdagen. Derfor er modeller som Navtimer og lignende utelukket.

 

Hittil heller jeg mest mot Avenger II-serien. Både Seawolf og GMT frister meg, og er innenfor budsjettet. Jeg sikler også litt på Avenger II, men denne er dessverre litt utenfor mitt budsjett.

 

Er det noen som har andre anbefalinger? Aller helst innenfor Breitling, men jeg kan være åpen for andre merker også.

 

Jeg ville gått for en lett brukt Chronomat B01. Jeg har hatt 3 slike som jeg har kjøpt fra statene, betalte under 35k for dem alle sammen. Kursen var dog noe annet på den tiden, men er sikker på at du kan klare å skaffe en til den prisen selv om kurs endringen! Ellers finner du de fleste Breitlinger til < 35K om du ser vekk i fra edle metaller. Det gjelder bare å leite. Har hatt ca 10 stykk selv og alle kostet under det :) 

Lenke til kommentar

Jeg leste en veldig bra review på Omega X33 (man kan visstnok høre alarmen når man er ute å flyr) ellers syns jeg Glycine Airman er OK. Selv bruker jeg den avbildet over og Yes watch (sunrise and sunset indikasjon).

 

YW002_lrg.jpg

 

Ellers ta en titt på

 

http://people.timezone.com/library/comarticles/comarticles631681541115674669

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Gratulerer! Jeg driver og vurderer det, jeg også, så kom gjerne med erfaringer når du har hatt den en liten stund.

Min erfaring etter å ha prøvd det i butikk er at det ikke var kompatibelt med mitt håndledd :(

 

Moralen er at dersom du har mulighet til å prøve før kjøp så benytt denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...