Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett igjennom denne posten nå, og det er virkelig utrolig mye fine klokker her. Mye jeg aldri hadde sett før, og sikkert ikke ville funnet på egenhånd.

 

Min klokke har jeg hatt i ett år nå, og er virkelig superfornøyd. Var vel 11 år første gang jeg la min elsk på denne modellen, så var svært fornøyd når jeg 15 år etter kunne anskaffe meg en selv. Klokker er jo som alt annet smak og behag :)

 

Rolex GMT Master II

rolexgmtmaster.jpg

Endret av Woe
Lenke til kommentar
I Norge ligger utsalgsprisen på i underkant av 40.000 kr.

 

Ja det stemmer med hva jeg måtte gi for den for i overkant av ett år siden. Klokken er med svart indeksring og svart skive ja, kjøpt ny i Kristiansand. Er superfornøyd. Jeg hadde faktisk samme ring som du nevner(blå/rød), men byttet altså til sort. Takker for hyggelige svar, og kan ikke annet enn gratulere tilbake, Robbie :)

Lenke til kommentar
Jeg har lenge vært på utkikk etter en pen, relativt classy klokke som kan brukes både til hverdags og fest. Jeg har nå endelig landet på to alternativer, men får ikke bestemt meg - trenger derfor deres hjelp. Alternativene er:

 

Certina DS First

Tissot PRC200

 

Hvilken av klokkene er best bygd, mest solid og vil sannsynligvis vare lengst?

Hvor lenge bør en slik klokke vare?

Hvilken mener du er penest, og hvorfor?

Vet du om andre alternativer i ca. samme prisklasse?

Jeg har hatt både Tissot og Certina, og begge merkene holder høy kvalitet. Når det gjelder design, mener jeg at Tissot har bommet litt de siste årene (med unntak av T-Touch, for spesielt interesserte), mens Certina har et godt utvalg i sportslige ur av høy kvalitet. Skulle jeg valgt blant disse to, ville det helt klart blitt Certina DS First. Tissot er litt mer diskret og "dress", Certinaen er mer en tøff sportsklokke. Kanskje du trenger en DS Spel i tillegg, for dressdagene?

 

Ta en tur i en butikk som har flere varianter/modeller/farger, og se hvilken du liker best før du kjøper. Det ER noe annet å prøve den på håndleddet enn å se den på nettet.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke armbåndsur jeg er på jakt etter, men siden dette er en klokketråd, så tenkte jeg at jeg skulle spørre her.

 

Er det noen som vet hvor man får kjøpt store digitalklokker man kan henge på veggen? Så stor som mulige egentlig.

 

 

Clas Ohlson:

314152_X_2007-06-27_103320_835.jpg

Utgått vare dessverre. Finnes ikke i noen av butikkene lenger.

Lenke til kommentar
Jeg har lenge vært på utkikk etter en pen, relativt classy klokke som kan brukes både til hverdags og fest. Jeg har nå endelig landet på to alternativer, men får ikke bestemt meg - trenger derfor deres hjelp. Alternativene er:

 

Certina DS First

Tissot PRC200

 

Hvilken av klokkene er best bygd, mest solid og vil sannsynligvis vare lengst?

Hvor lenge bør en slik klokke vare?

Hvilken mener du er penest, og hvorfor?

Vet du om andre alternativer i ca. samme prisklasse?

Jeg har hatt både Tissot og Certina, og begge merkene holder høy kvalitet. Når det gjelder design, mener jeg at Tissot har bommet litt de siste årene (med unntak av T-Touch, for spesielt interesserte), mens Certina har et godt utvalg i sportslige ur av høy kvalitet. Skulle jeg valgt blant disse to, ville det helt klart blitt Certina DS First. Tissot er litt mer diskret og "dress", Certinaen er mer en tøff sportsklokke. Kanskje du trenger en DS Spel i tillegg, for dressdagene?

 

Ta en tur i en butikk som har flere varianter/modeller/farger, og se hvilken du liker best før du kjøper. Det ER noe annet å prøve den på håndleddet enn å se den på nettet.

Det stemmer, skal innom urmakeren en av de nærmeste dagene..
Lenke til kommentar
Noen tips til en armbåndsur?

Kriterier: Helst lyst metall, kanskje litt farger på detaljer, litt spenstig, helst reim ettersom jeg er (ekstremt) tynn rundt håndleddet. Dama-tynn liksom. Pris max 2800kr.

Finnes den i Oslo går det fint.

 

Denne vurderer jeg å kjøpe ihvertfall.

Synes de er ganske pene og passer til meg med tynt håndledd.

Problemet mitt er at fatter har ds podium sauber petronas limited, så original podium blir dødskjedelig i forhold!

i tillegg har han satt på en reim med karbonfibermønster på, så den er dødsrå!

Endret av spax
Lenke til kommentar
Noen tips til en armbåndsur?

Kriterier: Helst lyst metall, kanskje litt farger på detaljer, litt spenstig, helst reim ettersom jeg er (ekstremt) tynn rundt håndleddet. Dama-tynn liksom. Pris max 2800kr.

Finnes den i Oslo går det fint.

 

Denne vurderer jeg å kjøpe ihvertfall.

Synes de er ganske pene og passer til meg med tynt håndledd.

Problemet mitt er at fatter har ds podium sauber petronas limited, så original podium blir dødskjedelig i forhold!

i tillegg har han satt på en reim med karbonfibermønster på, så den er dødsrå!

 

Kassa var dritrå! Kan vel kjøpe ny reim seinere...?

Lenke til kommentar

Wuæh! Har fått fuktighet i klokka mi ser det ut som. Ser det ligg eit tynt lag med dogg på innsida av glaset. Bør eg berre hive den inn til næraste urmaker fort som F, eller kan eg vente til over nyttår så eg får den på "merkeverkstad" tilbake i Bergen? Klokka ser fortsatt ut til å gå fint, den skal i utgangspunktet vere vannbestandig, så eg kan ikkje fatte at dette skulle kunne skje under noko så ufarleg som ein håndvask eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...