Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet noen om en klokkemodell med kompass-funksjon som ikke er så veldig stor?? (=passer på et jentehåndledd...)

 

selv har jeg to med kompass (mye på tur..) - en casio pro-trek og en tissot t-touch. kjæresten min ønsker seg så gjerne klokke med kompass hun også, og begge disse to er nok i største laget for hennes håndledd. takknemlig for tips!

Lenke til kommentar

Jeg har lenge vært på utkikk etter en pen, relativt classy klokke som kan brukes både til hverdags og fest. Jeg har nå endelig landet på to alternativer, men får ikke bestemt meg - trenger derfor deres hjelp.

 

 

Alternativene er:

 

Certina DS First

C115.7184.42.51.jpg

 

Tissot PRC200

 

T0144101104700large.jpg

 

Eventuelt disse versjonene av de respektive klokkene:

 

 

 

Certina DS First

541.7184.42.51.jpg

 

Tissot PRC200

T17_1_586_42large.jpg

 

 

 

 

 

Hvilken av klokkene er best bygd, mest solid og vil sannsynligvis vare lengst?

Hvor lenge bør en slik klokke vare?

Hvilken mener du er penest, og hvorfor?

Vet du om andre alternativer i ca. samme prisklasse?

 

Hva angår priser:

Certina DS First: 2695,-

Tissot PRC200: 2495,-

Versjonene i spoiler koster hhv 4295,- (Certina) og 2895,- (Tissot)

Endret av Kurt Grusom
Lenke til kommentar
Alle klokkene var feite som f***, men eg tykkjer dei to nederste vart for racing-prega. Dei to øverste var meir nøytrale, og passar betre dersom du skal bruke samme klokke til kvardags og fest. Personleg hadde eg gått for Tissot PRC200.

 

Du har god smak! :)

For det første, tusen takk for hyggelig kompliment :)

 

Jeg er enig i at de to siste er litt 'too much' med tanke på masse visere, tall osv osv.. Nettopp derfor er de i spoiler, og hovedvekten ligger på de to som ikke er i spoiler. Mere classy og 'enkle' synes jeg, når mnan slipper 'aøt det andre'.

 

Hva synes du om bak-enden av sekundviseren på Tissoten? Jeg liker den absolutt ikke, men kanskje ikke noe man legger merke til i praktisk bruk?

Lenke til kommentar
Hva synes du om bak-enden av sekundviseren på Tissoten? Jeg liker den absolutt ikke, men kanskje ikke noe man legger merke til i praktisk bruk?

 

Eg la ikkje merke til det i det heile teke. Grunnen til at eg føretrekk Tissot-klokka er at den, i mine auge, har finare ramme heilt ytterst. Certina-klokka hadde litt for smal kan for min smak!

Lenke til kommentar

Har 3 klokker

 

1. Quartz titanium, den bruker jeg når jeg fridykker, måler temp, dybde osv - funker også bra som vanlig klokke

 

JP1030-53E.jpg

 

2. Casio G-shock, denne bruker jeg når jeg trenger å vite nøyaktig tid og når tidspunkter spiller en rolle, den oppdaterer seg selv til riktig klokkeslett med radiosignaler og lader seg selv via sollys

 

casio-tough-solar-waveceptor-gw-810bxd-1er-large.jpg

 

3. Quartz - som jeg bruker sånn ellers

 

Stainless_Steel_Watch_HYA500_D.jpg

 

Har også lyst på en rolex med gullkjede :D det tror jeg blir neste

Lenke til kommentar

@Knut Grusom:

Har Certina DS First med kronograf selv, i sort, absolutt en pen og enkel klokke til prisen.

Kjøper nok dog en dyrere og mer ekslusiv klokke senere, men til mitt bruk fungerer den veldig greit.

Taggene legger du ikke merke til, og kronografen på min er ikke ødeleggende i hele tatt - syns selv den ser bedre ut med enn uten.

Lenke til kommentar

Woha! Føler i grunn at jeg har fått min dose med flaks i helga. Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg et armbåndsur, men har aldri blitt noe. Men så var jeg en tur på Color Magic nå i helga, og klarte på mystisk vis å gå fra 1000kr til 3000kr på blackjack. Rett borti "gata" sto en representant fra Seiko med 25% rabatt (i forhold til veiledende pris) på en mengde modeller.

 

Valget falt til slutt på en 7T62 som jeg likte veldig godt. Modellen har kronograf med stoppeklokke (1/5 sec) og alarm(evt. to tidssoner). Prisen på 2200 var heller ikke feil med tanke på begivenhetene på blackjackbordet ;) Utrolig digg å ha noe annet enn mobilen for å sjekke hva klokka er!

 

Skal se om jeg kan få lagt ut et bilde etter hvert.

Lenke til kommentar

Lurer litt på klokke selv, og har sett på to klokker fra Seiko som jeg liker.

 

Lurer litt på enten denne:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...3cbaSW8Ec773603

 

eller denne:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...3cbaSW8Ec773603

 

Hva synes dere om disse?

 

Ser at disse av en eller annen grunn selges av en dyrebutikk. Noen som evt vet hvor disse kan bestilles til en brukbar pris?

Endret av morgster
Lenke til kommentar

Ja, synes den trenger tydeligere markeringer. Virker så klumpete (tenker da på den øverste).

Edit: Grunnen til at jeg ikke liker noen av dem, er fordi jeg synes enkle, litt mindre klokker er mye penere. Dette er selvfølgelig min mening. Så har jeg også veldig tynt håndledd.

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar
Jeg har lenge vært på utkikk etter en pen, relativt classy klokke som kan brukes både til hverdags og fest. Jeg har nå endelig landet på to alternativer, men får ikke bestemt meg - trenger derfor deres hjelp.

 

Alternativene er:

 

 

 

Tissot PRC200

T0144101104700large.jpg

 

Certina DS First

541.7184.42.51.jpg

 

 

 

Hva angår priser:

Certina DS First: 2695,-

Tissot PRC200: 2495,-

Versjonene i spoiler koster hhv 4295,- (Certina) og 2895,- (Tissot)

 

Er Tissot-klokken 41mm i diameter også? Veldig fine klokker begge to. Du har god smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...