Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle her i norge over 15 år har somregel mobil. Alle veit hvor mye klokka er, selvfølgelig er det en motegreie. Nixon har et bredt spekter av klokker og mange forskjellige design, så å si at de er enkle er vel å skjære litt over en kam. Nixon klokker passer for de som er av den litt yngre generasjonen. Visse av Nixonklokkene har Japansk urverk, det er de litt billigere som har det. De litt dyrere klokkene har urverk fra Sveits.

Lenke til kommentar
Jeg synes dette designet er veldig tiltalende. Hva synes du om denne Mythos?

Det spiller vel liten rolle hva jeg synes. Men hvis du vil vite det så liker jeg ikke at urverket skal vises på urskiven, men det er artig med glass på baksiden så man kan beundre et fint urverk. Men ellers er klokka helt grei. Jeg mener at man skal kunne se hvor mye klokka er med et raskt blikk, og da kan man ikke ha en urskive med mye rot slik som den på bildet har. Det viktigste med en klokke er tross alt å vise tiden...

 

Jeg gikk rundt mange år uten klokke siden det alltid var et eller annet rundt meg som kunne vise meg hva klokka var, men nå har jeg etterhvert blitt glad i å ha et armbåndsur selvom det ikke er strengt tatt nødvendig i dagens samfunn hvor man alltid har en mobiltelefon eller en dataskjerm i umiddelbar nærhet. Det er kanskje derfor jeg liker best gode gammeldagse mekaniske klokker.

 

Jeg har ikke mer enn fire klokker mens jeg venter på Stowa klokka mi. En av dem er en dritbillig automatic Alpha kinaklokke som ligner litt på en Rolex GMT uten å være fake. Så er det et par Seiko klokker, et kronografur med batteridrift og et Seiko 5 med automatisk opptrekk. Godklokka mi er en Zeno med mekanisk urverk og 24 timers viser.

post-54668-1227915600_thumb.jpg

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Hei! Fin den ZENO BASEL-klokka di. :)

 

Hvor får man kjøpt den?

 

 

 

 

Jeg synes dette designet er veldig tiltalende. Hva synes du om denne Mythos?

Det spiller vel liten rolle hva jeg synes. Men hvis du vil vite det så liker jeg ikke at urverket skal vises på urskiven, men det er artig med glass på baksiden så man kan beundre et fint urverk. Men ellers er klokka helt grei. Jeg mener at man skal kunne se hvor mye klokka er med et raskt blikk, og da kan man ikke ha en urskive med mye rot slik som den på bildet har. Det viktigste med en klokke er tross alt å vise tiden...

 

Jeg gikk rundt mange år uten klokke siden det alltid var et eller annet rundt meg som kunne vise meg hva klokka var, men nå har jeg etterhvert blitt glad i å ha et armbåndsur selvom det ikke er strengt tatt nødvendig i dagens samfunn hvor man alltid har en mobiltelefon eller en dataskjerm i umiddelbar nærhet. Det er kanskje derfor jeg liker best gode gammeldagse mekaniske klokker.

 

Jeg har ikke mer enn fire klokker mens jeg venter på Stowa klokka mi. En av dem er en dritbillig automatic Alpha kinaklokke som ligner litt på en Rolex GMT uten å være fake. Så er det et par Seiko klokker, et kronografur med batteridrift og et Seiko 5 med automatisk opptrekk. Godklokka mi er en Zeno med mekanisk urverk og 24 timers viser.

Lenke til kommentar
Hei! Fin den ZENO BASEL-klokka di. :)

 

Hvor får man kjøpt den?

Jeg kjøpte faktisk min hos Komplett.no da de solgte ut restlageret av klokker med 70% rabatt for et år siden. Var heldig og fikk den for 2000 kroner. Jeg vet ikke om akkurat den modellen, Retro Tre er å få tak i nå, men de har mange fine klokker. Og dette er ekte urmakersaker...

Lenke til kommentar
Hva er det som er så spesielt med Nixon? Designet er ikke akkurat top notch, og egenskapene? ser ut som svært enkle klokker.

 

Enkelhet kan være en bra ting.

Navitimerlooken er identisk med "diamant i øret" looken, med andre ord omtrent så keeg som det er teknisk mulig å få det, selv uten palestinaskjerf.

 

Btw, helt enig angående Tag, men for å få en "pen" tag, må man etter min mening på carreranivået. Og da er prisen ikke særlig folkelig lengre.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...