Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pappa ryddet litt i kjelleren vår, og fant en gammel Tissotklokke med en halvråtten plastreim.

Klokken er av typen Seastar, og er slik jeg har forstått det en dykkeklokke?

Huset er helt rundt, som på en Seastar Seven, og klokken må trekkes opp for hånd.

Det jeg lurer på er, hvor mye er den verdt?

Skal prøve å legge ut bilder i morgen, men nå krangler blåtanna på laptopen min med mobilen, så jeg får ikke ført over bildene jeg har der.

Glasset har også et par riper, er det mulig å få fikset på disse?

Og hvor mye tror dere en urmaker tar for å rense klokka og reparere ripene?

 

 

 

imgp0253qn2.jpg

 

 

Sikkert ikke mer enn nåla i veggen.

Lenke til kommentar
Er den god å ha på seg? Er selve "urskiva" stor?

 

Denne var også rå, veldig clean:

 

The Metal Atom:

 

A072-hero-502.jpg

 

A072-hero-000.jpg

 

A072-hero-001.jpg

 

Likte den svarte best. Gull, om det ikke er ekte gull, er jeg ikke fan av. Lurer bare på prisen.

 

Har den her visst nok, 1789 kr:

 

http://www.snowboardshop.no/user_ProdView.asp?Pid=3619

 

Synes om prisen?

 

De var jævlig kule. Sånt design liker jeg veldig godt, men jeg skjønner ikke hvorfor de er en typisk klokke for snowboardmiljøet. Hvorfor selger en snowboardbutikk de klokkene liksom?

 

Det eneste jeg ikke likte var at NIXON sto i jævlig stor skrift på glasset. Hverken har jeg hørt om merket før, og liker heller ikke at merkelappen er synlig i et desgn.

Lenke til kommentar
Pappa ryddet litt i kjelleren vår, og fant en gammel Tissotklokke med en halvråtten plastreim.

Klokken er av typen Seastar, og er slik jeg har forstått det en dykkeklokke?

Huset er helt rundt, som på en Seastar Seven, og klokken må trekkes opp for hånd.

Det jeg lurer på er, hvor mye er den verdt?

Skal prøve å legge ut bilder i morgen, men nå krangler blåtanna på laptopen min med mobilen, så jeg får ikke ført over bildene jeg har der.

Glasset har også et par riper, er det mulig å få fikset på disse?

Og hvor mye tror dere en urmaker tar for å rense klokka og reparere ripene?

 

 

 

imgp0253qn2.jpg

 

 

Sikkert ikke mer enn nåla i veggen.

 

kan jo hende det er en gullnål :hmm:

Lenke til kommentar

For rimelige og gode klokker vil jeg anbefale Seiko 5. Det er helt greie klokker med automatisk urverk som kommer i mange forskjellige varianter. Det billigste er å kjøpe dem på Ebay, men regn med at du antakelig må ut med moms. Du får bra klokke til 5-7 hundrelapper med moms. Jeg tror ikke Seiko 5 modellene selges i norske butikker.

 

Regner med at du vil ha ekte klokke med tikkende urverk, og ikke noe quartz greier. Batteriklokker finner du på ditt nærmeste kjøpesenter.

Lenke til kommentar
Pappa ryddet litt i kjelleren vår, og fant en gammel Tissotklokke med en halvråtten plastreim.

Klokken er av typen Seastar, og er slik jeg har forstått det en dykkeklokke?

Huset er helt rundt, som på en Seastar Seven, og klokken må trekkes opp for hånd.

Det jeg lurer på er, hvor mye er den verdt?

Skal prøve å legge ut bilder i morgen, men nå krangler blåtanna på laptopen min med mobilen, så jeg får ikke ført over bildene jeg har der.

Glasset har også et par riper, er det mulig å få fikset på disse?

Og hvor mye tror dere en urmaker tar for å rense klokka og reparere ripene?

 

 

 

imgp0253qn2.jpg

 

 

Sikkert ikke mer enn nåla i veggen.

 

kan jo hende det er en gullnål :hmm:

 

Da må du nok være heldig å finne en samler som har viet hele livet til klokker, og det er akkurat din klokke han mangler :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Ifølge et annet klokkeforum, er klokka fra 1962-1966.

Den ble faktisk ganske pen når jeg fikk vasket den litt, men må bruke tannkrem eller noe på glasset for å få bort ripene.

 

Bilde:

http://img510.imageshack.us/img510/9660/imgp0269th7.jpg

 

Det er et dårlig bilde, ripene vises ikke like mye som de gjør på det.

Tror det har noe med blitsen å gjøre.

Lenke til kommentar
Kan dere anbefale en hverdagsklokke som ser relativt pen ut? Jeg liker Certina DS First, men synes den har litt for mye tall og stash på selve utskiven.. Helst u/3000 kr..

 

Forholdsvis svart, hvit eller blå forresten - men er åpen for forslag!

 

Hva med denne?

 

Eller denne?

Der var den ja! Tusen takk :) Jeg fant bare bilder som dette: http://www.certina.com/App_Themes/certina/...ic_DS-First.jpg

 

Hva heter den du linket til? Bare DS First?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...