Gå til innhold

Han tjener 24 millioner i året på å spille på YouTube


Anbefalte innlegg

Det er fader meg helt rått! Det er jo når han tester ut de nye spillene som er morsomt å se på. Underholde kan han helt klart, det er en grunn til at han snart har 30 000 000 som følger han på Youtube.

 

Utrolig morsom og ydmyk person, han gjør mer for verden enn MANGE andre.

 

Ja, men så er jo du sikkert i målgruppa hans som er under 14. For oss litt eldre blir han bare pinlig.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er fader meg helt rått! Det er jo når han tester ut de nye spillene som er morsomt å se på. Underholde kan han helt klart, det er en grunn til at han snart har 30 000 000 som følger han på Youtube.

 

Utrolig morsom og ydmyk person, han gjør mer for verden enn MANGE andre.

 

Ja, men så er jo du sikkert i målgruppa hans som er under 14. For oss litt eldre blir han bare pinlig.

 

Ingen som tvinger deg til å se videoklippene hannes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

All ære og respekt til PewdiePie for det han gjør, men jeg må si at jeg liker systemet Youtuberen Cr1TiKaL bruker bedre da alle inntektene derfra blir gitt bort til ymse veldedige organisasjoner.
Men hva kan man si, å tjene 24 mil i året som 24 åring fortjener respekt.

 

 

Hvorfor fortjener det respekt å tjene mye? Er det ikke det man gjør eller ikke gjør som fortjener respekt, ikke hvor mye penger man får for det?

 

AtW

Gud pewdie er så sykt irriterendes, videoene hans dukker opp på hovedsida hele tiden! Videoene hans er langt i fra bra, at folk liker dem så godt er meg uvitende. Er lei av at videoene hans spammer hele youtube, bare fordi noen liker han betyr ikke at alle vil se videoene hans klistra utover nettsidene...

 

Kjenner meg godt igjen, jeg føler det på akkurat samme måte når det gjelder enkelte brukere sine innlegg.

 

AtW

 

For og formulere meg på en litt annen metode: Han fortjener respekt for alt han har gjort som har ført ham hvor han er i dag, pengene er jo en følge av arbeidet han har gjort. Og ja, det er en del respekt knyttet rundt det og tjene så mye i en så ung alder da det viser at man gjør noe. Det blir litt som de endeløse artiklene mm fra aviser og blader jeg leser om rike unge suksessfulle mennesker med store lønnsslipper. Det er ingen forskjell spør du meg mellom det PewdiePie gjør og en rik IT guru fra USA holder på med. Begge gjør noe som ha gjort dem suksessfulle.

 

Og ja, det finnes haugevis med mennesker som fortjener mer respekt enn PewdiePie, men nå er nå handler nå denne tråden om at han har gjort det meget bra i tidligere år så det blir noe feil og peke ut haugevis med feil og liste opp folk som fortjener mer respekt enn ham. Man feirer mannen i øyeblikket, ikke de andre sier nå jeg.

 

 

De fleste i hans alder "gjør noe", og det er i liten grad korrelert om man gjør noe nyttig for samfunnet og om man tjener mye penger. Penger i seg selv er ett dårlig mål på om man fortjener respekt, det er handlingen som bør styre det. Burde han hatt respekt om han fikk pengene vha bankran også? Burde han ikke hatt respekt om han kurerte AIDS på gutterommet men ga bort kuren gratis og ikke tjente på det?

 

Jeg har ikke sagt det fnugg om hvor mye han fortjener i forhold til andre mennesker, det er det du som har bragt på banen.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

2 millioner i måneden.... Syns han var litt morsom når han først startet, men alle videoene er jo så og si helt like. Han sitter jo bare og hyler og skriker og sier masse teite ting. :p

Må være en ganske så deilig jobb da. Hadde gladelig gjort det jeg også, hadde jeg hatt muligheten, når man tjener så masse. :p

Men han kommer nokk til å dø ut før eller siden han også.

Fleste youtube folk er morsomme når dem starter men når dem blir kjendis blir dem bare dritt kjedelige og lager bare det dem blir bedt om å lage, gjesp...

Sant det. Etter at de finner ut at det er penger å tjene bryr de seg ikke mye om innholdet lenger, så de blir penge griske og begynner med bare møkk bare for å få ting ut. Skjeldent mange YouTubere jeg følger i dag som fortsatt er like bra.

Lenke til kommentar

Vel, han har jo samlet inn ca 1 million dollar til veldedighet. Venter i spenning på alt det fantastiske du har gjort for verden som topper det...

 

Om han tener 25 millionar i året på å lage "artige" youtube-klipp så kunne han fint donert 1 millon dollar av eigne pengar.

 

Eg vil ikkje seie noko imot denne karen, det er kjempeflott at han har samla inn pengar og han lagar sikker artige filmar for målgruppa si, men (og det er kanskje noko i overkant "norsk" av meg å tenke slik) skulle ikkje det berre mangle? Vi i norden treng jo knapt ei vanleg inntekt for å kunne leve godt, så eg ynest mange har ein tendens til å kaste store ord som ære og respekt rundt seg, når vedkommane til tross knapt har måtte ofre noko som helst.

Lenke til kommentar

Husker jeg så en av videoene hans hvor han spilte Amnesia: A Machine for Pigs, og lo litt da han ble skikkelig skremt. 1 minutt eller noe senere så gjorde han det igjen....og igjen...og igjen. Og det tok ikke lang tid før jeg bare så den øsete 10-åringen han egentlig er. Fikk rimelig sjokk når jeg så hvor mange som faktisk følger han.

 

Men jeg får vel bare innse at det store flertallet ikke deler mitt syn på hva god smak er innenfor spill, humor og musikk :)

 

Dog skjønner jeg ikke helt psykologien bak denne trenden, som forsåvidt ikke er ny. Dette er blogging bare i en annen form og jeg har aldri helt skjønt behovet mange har for å følge med på hva andre gjør....hele tiden. Jeg husker det verste som kunne skje når jeg for flere år siden pleide å besøke kompiser på gutterommet, var når de spilte og jeg måtte sitte ved siden av og se på. Nå gjør folk det frivillig og bruker masse tid på det. Tror kanskje det har en sammenheng med at stadig flere unge isolerer seg og bruker all sin tid foran PCen. Da blir dette kanskje en erstatning for virkelige venner? Uten at jeg skal påstå at det gjelder for alle her.

Lenke til kommentar

Gud pewdie er så sykt irriterendes, videoene hans dukker opp på hovedsida hele tiden! Videoene hans er langt i fra bra, at folk liker dem så godt er meg uvitende. Er lei av at videoene hans spammer hele youtube, bare fordi noen liker han betyr ikke at alle vil se videoene hans klistra utover nettsidene...

 

Velkomen til youtube i eit nøtteskal og skal du være med på leken må du betale deg opp ellers blir det vansklig

Lenke til kommentar

 

 

Det er fader meg helt rått! Det er jo når han tester ut de nye spillene som er morsomt å se på. Underholde kan han helt klart, det er en grunn til at han snart har 30 000 000 som følger han på Youtube.

 

Utrolig morsom og ydmyk person, han gjør mer for verden enn MANGE andre.

Tidenes spøk...

Vel, han har jo samlet inn ca 1 million dollar til veldedighet. Venter i spenning på alt det fantastiske du har gjort for verden som topper det...

 

Og det er vel bare den siste perioden, fra Mars en gang, til nå nylig. Mener å huske at han har drevet med veldedighet tidligere også som har dratt inn flere hundre tusen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud pewdie er så sykt irriterendes, videoene hans dukker opp på hovedsida hele tiden! Videoene hans er langt i fra bra, at folk liker dem så godt er meg uvitende. Er lei av at videoene hans spammer hele youtube, bare fordi noen liker han betyr ikke at alle vil se videoene hans klistra utover nettsidene...

 

Er jo bare logisk at hvis 30 millioner liker videoene hans, kommer han på fremsiden.

Lenke til kommentar

Litt sånn family guy humor på denne karen her. "Look, my lama has many tits, lol". Sleng ut masse random så er det alltid noe som er litt morsomt.

 

Videoene i seg selv er ikke noe spesielt. Men hadde det vært enkelt å kopiere dette konseptet og skaffe nær 30mill følgere. Ja da har man på noe unikt. Hva dette er er for meg helt uvitende.

Lenke til kommentar

 

 



Bare små kids som liker pewdie og hans møkka videoer, det er for new gens barna som liker alt av møkk som hannah montana og justin bieber, jeg er glad jeg er voksen og har vokst opp til skikkelige ting og har god smak...


Obvious troll is obvious. Endret av Jofred
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pewdiepie er Youtubes Justin Bieber. Mangemillionær, men hatet av like mange som han er elsket av. Han tjener penger på det så regner med han driter langt i hvor mange som hater ham. Selv likte jeg ham i begynnelsen når han hadde 10-15 filmer ute, men filmene som legges ut i dag er nøyaktig det samme som de var da han startet. At folk ikke har gått lei av videoene hans enda kan jeg ikke skjønne...

Lenke til kommentar

Mange utrolig merkelige og ignorante kommentarer her.. Hva i allverden har det å si om de som følger PewDiePie på YouTube er 5, 12 eller 50 år gamle? Han har truffet sitt marked og tjener godt med penger på det. Det er da rakande likegyldig hvilken aldersgruppe disse er i eller ikke? Så lenge de ser på innholdet så Felix tjener en hel masse penger og denne brukergruppen er såpass stor at han er den på YouTube med flest følgere og den som blir sett mest på så er det jo bare å ta av seg hatten. Om innholdet er interessant for deg og meg har vel strengtatt ingenting å si?

 

Hvorvidt han lager "ræva" innhold blir jo en helt subjektiv vurdering, det er tilsynelatende flere på YouTube som "elsker" det innholdet han lager enn det er noen som elsker noe som helst annet på YouTube så hvordan kan man da kritisere det han gjør? Skal han endre innhold og stil bare fordi noen utfor hans brukergruppe slenger med leppa?

 

 

 

Oser sjalusi lang vei av flere av innleggene her inne.. Selv så jeg på et par PewDiePie videoer når Slender var "inn" og syntes de var morsomme nok i seg selv. Men når han kjører samme formelen og samme type overdreven humor og gauling i samtlige videoer så hoppet jeg av der. Men akkurat som det er mange som elsker Mr. Bean så er det tydeligvis mange som elsker PewDiePie og det må man faktisk klarer å akseptere. Selv om jeg ikke kan fordra Mr. Bean så innser jeg jo at dette er en utrolig populær humorsatsing som veldig mange av de rundt meg også liker så jeg går jo ikke rundt og er hatefull av den grunn.

 

 

Og alle slags ville teorier om at "når de som ser på PewDiePie vokser opp så vil konseptet død ut" faller jo på egen urimelighet. Når folk vokser opp og blir eldre så blir det jo faktisk, med dagens populasjonsvekst introdusert flere i den så kalte "aldersgruppen" mange mener at utgjør PewDiePie sine seere. Hva tilsier at disse ikke skulle begynne å se på og finne dette interessant? Han er tross alt såpass stor nå at sannsynligheten for at innholdet blir introdusert til nye mennesker er jo temmelig stor.

 

 

Og hvordan kan folk klage på at PewDiePie videoer ligger på hovedsiden til YouTube? Han er jo den personen med flest følgere, han har de mest populære videoene. Hvilket innhold mener dere skal speiles via hovedsiden? At PewDiePie ofte kommer opp på hovedsiden tyder vel på at systemet faktisk følger en logisk algoritme..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Gud pewdie er så sykt irriterendes, videoene hans dukker opp på hovedsida hele tiden! Videoene hans er langt i fra bra, at folk liker dem så godt er meg uvitende. Er lei av at videoene hans spammer hele youtube, bare fordi noen liker han betyr ikke at alle vil se videoene hans klistra utover nettsidene...

 

Jeg har aldri sett videoene hans "ever before".

 

Montro om det er en cookie som har hengt seg ved din nettleser. Du får sprøyte helligvann og vin på PC'en din. Kanskje det hjelper litt en kort stund! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...