Gå til innhold

Samletest: Best av de beste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Ingenting direkte galt med sammenligningen, men det er et par ting jeg ikke helt forstår meg på. iPhone får altså trekk for å være liten, med dette vil jo for mange også være et pluss? Det blir noe tåpelig å dra dette frem som en negativ ting med produktet, spesielt når ALLE de andre er vesentlig større. Argumentet med at iPhone dermed har liten skjerm sammenlignet med konkurrentene er vel ikke noe mer valid enn at iPhone plutselig er eneste alternativet av de i listen om man ikke ønsker seg stor mobiltelefon.

 

Er jo for så vidt helt enig i konklusjonen at større skjerm = mer innhold, og enklere konsumering av innhold. Men ut ifra teksten og sammenligningen så får man jo et slags inntrykk av at større = bedre, noe jeg hadde vært tilbøyelig å være enig i om iPhone faktisk hadde vært fysisk på størrelse med de øvrige alternativene, var like tykk og tung. Da hadde det bare vært negativt at den ikke har klart å få på plass en større skjerm, men når alternativene da vitterlig blir langt større rent fysisk, veier prosentvis en god del mer og det hele så blir det temmelig forutinntatt å se på dette som en utelukkende negativt ting som man får et slags inntrykk av sammenligningen faktisk gjør.

 

 

Og noe en slik sammenligning faller FULLSTENDIG IGJENNOM på er at den er totalt blottet for objektive tall.. Her er det kun skrevet korte subjektive tekster som skal sammenligne de forskjellige modellene, det foreligger altså null og niks av kalde, harde, fakta i form av målinger og tall bak utalelsene og vurderingene som gjør de temmelig meningsløse og legger jo opp til at vi som lesere ikke skal kunne danne oss en egen vurdering, men ta for gitt at den listen dere legger opp til skal være satt i stein? Hvor er tallene for måling av fargenivået på skjermene? Hvor er tallene for målt lysstyrke? Hvor er det tall for målt ytelse av maskinvaren osv..? Her kastes det jo bare ut en bunke med påstander uten noe som helst som faktisk underbygger noe av det som blir sagt..

 

 

Påstanden om at iPhone 5S har svakere ytelse er jo temmelig på viddene i all den tid Apple A7 SoC faktisk fremdeles scorer bedre på enkelt og totrådytelse som er det som blir benyttet i 90% av tilfellene på mobiltelefoner. Dette fremstår jo som en helt bunnløs sammenligning som to ungdomsskoleelever kunne satt sammen ved å ha spesifikasjonslista på de forskjellige modellene og satt de rett opp mot hverandre uten å ha rørt telefonene eller gjort noe testing overhode. Dette blir syltynt og denne skal vel rett ut på VG om få timer og rundlure halve landet tenker jeg?

 

 

Sier meg ikke nødvendigvis så fryktelig uenig i rekkefølgen, men syntes grunnlaget og innholdet i sammenligningen ikke holder mål av hva man burde kunne forvente av en nettside som Amobil.no. Det blir så syltynt at det fremstår totalt meningsløst. Og man får jo et slags inntrykk av at design kun andre om utseende, og det er vel ikke helt tilfellet? Og hvordan kan iPhone trekkes for bare 16GB lagring når alle står fritt til å anskaffe modell med 32 eller 64GB lagring? En lokal lagring som vil ha bedre ytelse enn 90% av minnekortene du finner på markedet, i et marked hvor Google allerede har gått aktivt inn for å fjerne det meste av muligheter og fleksibilitet som engang var med bruk av ekstern lagring i Android.

Kunne ikke sagt det bedre selv :-) Synes det er morsomt å lese om at iPhone sin A7 har dårligere ytelse, når ytelsen pr Mhz er mye mye bedre og at den klarer seg fint med "kun" 2 kjerner. 4 kjerner og mer på en mobiltelefon er en uting. Etter min mening er A7 en mye mye bedre SOC for mobiltelefoner. Jeg kan heller ikke fatte og begripe at man kan skrive en ren subjektiv test uten å bruke tall for sammenligning.

for øyeblikket ligger apple etter sine konkurenter med tanke på teknologi. Det er ingenting å diskutere. De kan hente seg inn i gjenn men å mene att de er bedre på noe måte ( uten om ios,) er bare renspikket fanboy prat!

 

Blablabla. Du har ikke peiling, så hold kjeft. Du kan lese om A7 SoC på anandtech. Det er omtrent det eneste nettstedet i verden som faktisk tester enheter med verdige tester og ikke bare leser specs som 99% av alle annmeldere dere ute gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blablabla. Du har ikke peiling, så hold kjeft. Du kan lese om A7 SoC på anandtech. Det er omtrent det eneste nettstedet i verden som faktisk tester enheter med verdige tester og ikke bare leser specs som 99% av alle annmeldere dere ute gjør.

 

Alikavel vet ikke Anandtech forskjellen på å kjøre applikasjoner fult lovlig innenfor den hastigheten telefonene kommer med og på hva som er juks.

 

Så jeg vet ikke på hvor seriøst jeg tar dem lengere etter den fiaskoen dem lagde til om det.

 

EDIT: Men det var en god clickbait artikkel da, det skal dem ha.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Om iPhone:

 

 

En liten skjerm og mangel på minnekort er det som trekker mest ned i denne sammenligningen.

 

Den lille skjermen er en fordel hvis man vil ha en liten telefon med en skjerm man kan bruke med bare en hånd i langt større grad enn de andre. Jeg synes det er urimelig å trekke ned for noe slikt, siden mange faktisk foretrekker en mindre skjerm.

 

Lagring og batteri er negative, men hvor mye teoretisk prosessorkraft virker ganske lite relevant når det tilsynelatende "lugger" mindre og flyter bedre enn f.eks. Galaxy S5. Det hjelper ikke med overlegen maskinvarekraft hvis det ikke følges opp i brukeropplevelsen.

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Blablabla. Du har ikke peiling, så hold kjeft. Du kan lese om A7 SoC på anandtech. Det er omtrent det eneste nettstedet i verden som faktisk tester enheter med verdige tester og ikke bare leser specs som 99% av alle annmeldere dere ute gjør.

 

Alikavel vet ikke Anandtech forskjellen på å kjøre applikasjoner fult lovlig innenfor den hastigheten telefonene kommer med og på hva som er juks.

 

Så jeg vet ikke på hvor seriøst jeg tar dem lengere etter den fiaskoen dem lagde til om det.

 

EDIT: Men det var en god clickbait artikkel da, det skal dem ha.

 

 

Du er fremdeles av den oppfatning at Anandtech ikke vet hva de holder på med? Med all respekt, det har aldri falt deg inn at du ikke har peiling?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Blablabla. Du har ikke peiling, så hold kjeft. Du kan lese om A7 SoC på anandtech. Det er omtrent det eneste nettstedet i verden som faktisk tester enheter med verdige tester og ikke bare leser specs som 99% av alle annmeldere dere ute gjør.

 

Alikavel vet ikke Anandtech forskjellen på å kjøre applikasjoner fult lovlig innenfor den hastigheten telefonene kommer med og på hva som er juks.

 

Så jeg vet ikke på hvor seriøst jeg tar dem lengere etter den fiaskoen dem lagde til om det.

 

EDIT: Men det var en god clickbait artikkel da, det skal dem ha.

 

 

Du er fremdeles av den oppfatning at Anandtech ikke vet hva de holder på med? Med all respekt, det har aldri falt deg inn at du ikke har peiling?

 

Og det har ikke falt deg inn at Anandtech tar fullstendig feil om dette med juksing på Samsung sine smarttelefoner?

 

For er det tilfelle at det skulle være juks, så er all kjøring av benchmarks på datamaskinene juks når benchmarks blir kjørt på den hastigheten CPU'en og GPU'en kommer med. Dette trenger man ikke å være et geni eller rakettforsker for å skjønne. Man trenger bare å være en Samsung hateboy for å si at dette er juks.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Hva bruker egentlig folk minnekortleser til i en telefon? Hva faen skal man med det?

Tja, da tror jeg du kanskje bør tenke deg om bedre, hvis det ikke er helt åpenbart.

 

Men som AtW nevnte, lagre ting, eller kopiere over ting. Måtte det være bilder, musikk, film, programmer, dokumenter etc..

 

Har ikke folk Dropbox, Spotify, Plex, og alle mulige skytjenester? Hva FAEN liksom? :)

 

Neida, men poenget mitt er at det finnes så mange gode, enkle nettbaserte løsninger at jeg forstår veldig godt at produsentene ikke gidder å koste på kortlesere i alt mulig lenger. Man burde få plass til mer enn nok på en telefon med 32 eller 64GB..

 

Synes som flere andre her også at det er dumt å trekke ned for liten skjerm. Jeg, og mange andre forbrukere ser på det som en stor fordel. Mindre mobil i lomma og lettere å bruke med én hånd.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva bruker egentlig folk minnekortleser til i en telefon? Hva faen skal man med det?

Tja, da tror jeg du kanskje bør tenke deg om bedre, hvis det ikke er helt åpenbart.

 

Men som AtW nevnte, lagre ting, eller kopiere over ting. Måtte det være bilder, musikk, film, programmer, dokumenter etc..

 

Har ikke folk Dropbox, Spotify, Plex, og alle mulige skytjenester? Hva FAEN liksom? :)

 

Neida, men poenget mitt er at det finnes så mange gode, enkle nettbaserte løsninger at jeg forstår veldig godt at produsentene ikke gidder å koste på kortlesere i alt mulig lenger. Man burde få plass til mer enn nok på en telefon med 32 eller 64GB..

 

Synes som flere andre her også at det er dumt å trekke ned for liten skjerm. Jeg, og mange andre forbrukere ser på det som en stor fordel. Mindre mobil i lomma og lettere å bruke med én hånd.

 

 

Men du klarer ikke å innse at mange forbrukere ser på det som en stor fordel med kort? Det er ikke alle som har abonnement med fri databruk, og man kan være i situasjoner der det er lite nett tilgjengelig, på fly feks.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Blablabla. Du har ikke peiling, så hold kjeft. Du kan lese om A7 SoC på anandtech. Det er omtrent det eneste nettstedet i verden som faktisk tester enheter med verdige tester og ikke bare leser specs som 99% av alle annmeldere dere ute gjør.

 

Alikavel vet ikke Anandtech forskjellen på å kjøre applikasjoner fult lovlig innenfor den hastigheten telefonene kommer med og på hva som er juks.

 

Så jeg vet ikke på hvor seriøst jeg tar dem lengere etter den fiaskoen dem lagde til om det.

 

EDIT: Men det var en god clickbait artikkel da, det skal dem ha.

 

Det førte faktisk til at Samsung sluttet med å overklokke CPUen for kun benchmarks. Må si at det var veldig bra at de brakte dette på banen jeg. Du er tydligvis en av de som ikke forstår at dette er en uting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det førte faktisk til at Samsung sluttet med å overklokke CPUen for kun benchmarks. Må si at det var veldig bra at de brakte dette på banen jeg. Du er tydligvis en av de som ikke forstår at dette er en uting?

 

Igjen, å ha faktaene på bordet før man snakker hadde vært fint.

 

Jeg skal fortelle deg på hvorfor det skjedde. Det var ikke fordi Samsung sluttet med det, men fordi Android 4.4.2 KitKat deaktiverte scriptet på grunn av ny kode. Selveste scriptet er fortsatt i OS'ene og er klar til å bli aktivert igjen når Samsung vil, så du skal ikke se bort i fra at dem akriverer scriptet i senere oppdateringer som i seg selv er positivt. Er alltid positivt å kunne se den totale ytelsen av hvordan telefonene yter i forskjellige tester.

 

Synes som flere andre her også at det er dumt å trekke ned for liten skjerm. Jeg, og mange andre forbrukere ser på det som en stor fordel. Mindre mobil i lomma og lettere å bruke med én hånd.

 

Det er faktisk grunner på hvorfor man kan trekke telefoner for å ha liten skjerm. Grunnen er at mange av de store telefonene med store skjermer har dette som kalles for 'en-hands-bruk' funksjonaliteten som gjør at selv telefoner med 5.5 tommers skjerm kan brukes med en hand. Og fordi man skal ha ekstremt trange lommer for å ikke få plass til en Samsung Galaxy Note III ned i lommen. Derfor ser du ikke at telefonen ikke får trekk for å være for stor, men heller får skryt for å være stor nok til å gjøre bruken i seg selv i OS'et mye enklere og bedre.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva bruker egentlig folk minnekortleser til i en telefon? Hva faen skal man med det?

Tja, da tror jeg du kanskje bør tenke deg om bedre, hvis det ikke er helt åpenbart.

 

Men som AtW nevnte, lagre ting, eller kopiere over ting. Måtte det være bilder, musikk, film, programmer, dokumenter etc..

 

Har ikke folk Dropbox, Spotify, Plex, og alle mulige skytjenester? Hva FAEN liksom? :)

 

Neida, men poenget mitt er at det finnes så mange gode, enkle nettbaserte løsninger at jeg forstår veldig godt at produsentene ikke gidder å koste på kortlesere i alt mulig lenger. Man burde få plass til mer enn nok på en telefon med 32 eller 64GB..

 

Synes som flere andre her også at det er dumt å trekke ned for liten skjerm. Jeg, og mange andre forbrukere ser på det som en stor fordel. Mindre mobil i lomma og lettere å bruke med én hånd.

 

 

Men du klarer ikke å innse at mange forbrukere ser på det som en stor fordel med kort? Det er ikke alle som har abonnement med fri databruk, og man kan være i situasjoner der det er lite nett tilgjengelig, på fly feks.

 

AtW

 

Jo, jeg klarer å se det, men utviklingen går sin gang. Minnekort forsvinner.

 

SnP

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minnekort forsvinner.

 

Da tror jeg du bor på en annen planet enn det vi andre gjør, fordi jeg ser ingen grunner til at minnekort kommer til å forsvinne.

 

Hvilket grunnlag har du for å si det?

 

Så lenge data er begrenset via 3G / 4G nettet og så lenge det er lite med 3G utbygd utenfor byene, så tviler jeg på at minnekort kommer til å forsvinne, for å si det slikt. Dem som tror at Cloud Storage kan erstatte minnekort er tydligvis folk som aldri reiser eller er utenfor en by.

Lenke til kommentar

 

De kunne ha laget en større telefon, men de har funnet den perfekte størrelsen ser du..... :)

Ser også den at de ekstra grammene er slitsomt og løfte for deg.

 

Måle instrumentet fikk ikke målt den lille iphone skjermen ser du.

 

Hvis du leser artikkelen så får du ikke råd til mere enn 16gb hvis du skal gjøre et forsøk på og komme innenfor prisen til de andre. Derav også problemer med at den ikke tar minnekort.

 

Ser ikke at google har fjæret minnekort mulighetene mine. :)

 

Du er en artig skrue.

 

 

Flott å si at du i det minste forsøker å holde deg halvveis saklig. Google har naturligvis ikke fjernet minnekortstøtte, men du kan ikke lenger legge eller kjøre apps fra ekstern minne og det begrenser jo nytteverdien drastisk. Etter det jeg har forstått så har du heller ikke muligheten til å legge offline spillelistene til Spotify eller WiMP separat fra appen heller så dette må da spise fra intern minne. Da vil fort 16GB bli for lite for mange og da vil ikke minnekort hjelpe på denne problematikken, dessverre.

 

Det andre ser jeg ingen vits å kommentere når du ikke engang gjør et forsøk på å holde en saklig diskusjon. Det er alltid herlig med folk som tilsynelatende har andre meninger men ikke klarer å ytre de overhode og dermed ikke være delaktig i diskusjonen.

Det er feil det du sier om lagring. Da har du ikke satt deg inn i saken.

Jeg har t.eks brukt WIMP med masse offline innhold siden dag en jeg fikk android 4.4.2.

Det er en endring gjort med en rettighet og group 'writeexternalstorage', men

det betyr ikke at microsdkort ikke kan brukes lengre. Og kan også legge til at det er fra et sikkerhets perspektiv , og helt okay for min del .

Jeg hadde derimot problem å skrive enkelte plasser med es file explorer med denne oppkoplet til smb mot en Windows fil server for å hente filer av ymse slag. Men det er rettet av program utvikler nå.

Lenke til kommentar

 

Minnekort forsvinner.

 

Da tror jeg du bor på en annen planet enn det vi andre gjør, fordi jeg ser ingen grunner til at minnekort kommer til å forsvinne.

 

Hvilket grunnlag har du for å si det?

 

Så lenge data er begrenset via 3G / 4G nettet og så lenge det er lite med 3G utbygd utenfor byene, så tviler jeg på at minnekort kommer til å forsvinne, for å si det slikt. Dem som tror at Cloud Storage kan erstatte minnekort er tydligvis folk som aldri reiser eller er utenfor en by.

 

Du sier det på en måte selv. "Så lenge data er begrenset via 3G / 4G nettet". Det vil det ikke være, i hvert fall så lite begrenset at behovet for minnekort forsvinner helt. Behovet har jo vært i ferd med å forsvinne lenge. Massemarkedet ønsker ikke å ha 10.000 mp3-filer lagret på mobiltelefonen sin lenger. Og "ingen" med respekt for seg selv eller film har 50 spillefilmer heller. Og for å svare på det siste: jo, jeg tror faktisk at sky- og nett-tjenester erstatter fysisk lagring på minnekort selv om jeg i jobben er mer eller like mye ute på reise enn jeg er hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Minnekort forsvinner.

 

Da tror jeg du bor på en annen planet enn det vi andre gjør, fordi jeg ser ingen grunner til at minnekort kommer til å forsvinne.

 

Hvilket grunnlag har du for å si det?

 

Så lenge data er begrenset via 3G / 4G nettet og så lenge det er lite med 3G utbygd utenfor byene, så tviler jeg på at minnekort kommer til å forsvinne, for å si det slikt. Dem som tror at Cloud Storage kan erstatte minnekort er tydligvis folk som aldri reiser eller er utenfor en by.

 

Du sier det på en måte selv. "Så lenge data er begrenset via 3G / 4G nettet". Det vil det ikke være, i hvert fall så lite begrenset at behovet for minnekort forsvinner helt. Behovet har jo vært i ferd med å forsvinne lenge. Massemarkedet ønsker ikke å ha 10.000 mp3-filer lagret på mobiltelefonen sin lenger. Og "ingen" med respekt for seg selv eller film har 50 spillefilmer heller. Og for å svare på det siste: jo, jeg tror faktisk at sky- og nett-tjenester erstatter fysisk lagring på minnekort selv om jeg i jobben er mer eller like mye ute på reise enn jeg er hjemme.

 

Igjen, når 3G hastigheten / dekningen utenfor byene er ganske dårlige her i Norge i dag og at vi i tillegg har lite datamengde innkludert hver måned, hvordan kan du da mene at nettlagring er godt nok og kan erstatte minnekort?

 

Er man på en plass med begrenset 3G nett eller dårligere 3G dekning, så er det ikke jeg som vil sitte å vente i 2 minutt på at sangen skal loade før at jeg skal kunne høre en sang som er 3 minutter lang. Da vil jeg heller ha alle sangene mine lagret på minnekortet.

 

Jeg mener at de fleste foretrekker minnekort over nettlagring (i dag) fordi først så må du heletiden være avhengig av relativt god 3G nett, så må du også betale dyrt for abbonemang som må ha mye data innkludert om du skal kunne ta utnyttelse av nettlagring på en god måte. Derfor vil folk heller slippe å tenke på disse tingene og ekstrae avgiftene og bare kjøpe seg ett billig minnekort som løser alle disse problemene.

 

Jeg har 5 GB data innkludert hver måned i mitt abbonemang. Og 5 GB vil aldri holde ut halve måneden en gang om jeg må være avhengig av å ha sangene mine lagret i skyen. Dermed så må jeg i så fall gå for det abbonemanget med 8 GB data innkludert som koster 399 kr i måneden + noe ekstra data som må bli kjøpt.

 

Dette 5 GB databruket jeg har nå er for å se litt på YouTube og surfe på nettet. Og det er akkurat passelig med data innkludert for det.

 

Så igjen, med relativt dårlig 3G dekning utenfor byene (jeg har selv Djuice og er selv ute å reiser en del selv, så vet hvor mye 3G dekningen kan variere) og med relativt dyre abbonemang som har noe data innkludert, hvorfor tror du da at folk skulle velge dette overfor å bare betale noen hundringser for et MicroSD kort hvor de kan ha alle data lagret i stedet i all tid uten noe mere kostnad på det hvor dem slippet å betale dyrt for abbonemangene hver måned (som blir dyrt over ett år) og slipper å bekymre seg over 3G dekningen hvor enn dem drar?

 

EDIT: Når 3G dekningen er blitt mye bedre og når man kan få 20-30 GB data innkludert i sine mobilabbonemang hver måned til en relativt grei pris, så kan jeg si meg enig i at det vil erstatte minnekort. Men før den tid, nei.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Google music osv innfører også 'offline kopi' av din musikk lagret i nettskyen.

Så det med båndbredde og dyrt 3G/4G nett for å lytte på egen musikk omgår man slik.

Men igjen , det forutsetter mere enn 7-8GB lokal lagring (som er igjen i 16G modell minus OS og native apps som f.eks med S5) , og da er man tilbake "igjen" til 16GB modeller MED minne kort . Ellers må de få ut fingeren å lage/slippe til markedet 32GB modeller og større av Android toppmodeller.

Jeg har spurt Samsung support på facebook gjentatte ganger om når/om S5 32GB modell men ingen svarer.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Minnekort forsvinner.

 

Da tror jeg du bor på en annen planet enn det vi andre gjør, fordi jeg ser ingen grunner til at minnekort kommer til å forsvinne.

 

Hvilket grunnlag har du for å si det?

 

Så lenge data er begrenset via 3G / 4G nettet og så lenge det er lite med 3G utbygd utenfor byene, så tviler jeg på at minnekort kommer til å forsvinne, for å si det slikt. Dem som tror at Cloud Storage kan erstatte minnekort er tydligvis folk som aldri reiser eller er utenfor en by.

 

Du sier det på en måte selv. "Så lenge data er begrenset via 3G / 4G nettet". Det vil det ikke være, i hvert fall så lite begrenset at behovet for minnekort forsvinner helt. Behovet har jo vært i ferd med å forsvinne lenge. Massemarkedet ønsker ikke å ha 10.000 mp3-filer lagret på mobiltelefonen sin lenger. Og "ingen" med respekt for seg selv eller film har 50 spillefilmer heller. Og for å svare på det siste: jo, jeg tror faktisk at sky- og nett-tjenester erstatter fysisk lagring på minnekort selv om jeg i jobben er mer eller like mye ute på reise enn jeg er hjemme.

 

Mobiler her til lands ligger oftest på rundt 16 GB, da de som ikke bruker mobilen til noe lagring ikke trenger mer. Minnebrikker er for de som tar bilder, film etc.. som beskrevet. Per dags dato så er det idiotisk å streame spotify-listene, om jeg ikke har de på offline liste. Jeg får 64GB ekstra for 350kr på minnekort. For 350kr så får du ca 3GB med datatrafikk i dag.

 

Og så når du tar opp flere Titals GB med film på en ferie (tar knapt et par minutter å fylle 1GB), så koster dette deg rundt regnet et par titals tusen kroner. Det samme gjelder bilder, selv om det tar litt lengre tid.

 

Og så skal du kanskje ha et par filmer. Enten du ser det på flyet, bussen, toget, eller bare hos en kompis på TVen. Mobiler i dag er på 1080p, TVen er i 1080p, og selv om du komprimerer kraftig, så vil filmen ta opp 7-8 GB. Selv en lavoppløst 720p film tar opp 4-5 GB. Du må være svært heldig med tilkoblingen til både skytjenesten, og til sentralen for å kunne streame dette problemfritt. Ja, om du ser bort fra at du sannsynligvis må vente til neste måned å bruke mobilen igjen, for det ville sprengt grensen til de fleste har på datatrafikk.

 

Selv på de største transportårene i Norge (Oslo-Trondheim), så er det EDGE 70 % av veien, 25 % GSM eller ingen dekning, og 4,9 % 3G, og kanskje 0,1 % 4G. Bare å surfe diskusjon.no er problematisk store deler av veien. Det samme gjelder som regel uansett hvilken by du reiser ut av.

 

Ja, personlig har jeg problemer å holde meg innenfor grensene bare ved bruk av nettrafikk. Og så kommer prisen på skytjenestene som er store nok til å dekke et minnekort. Som sagt, for 350kr så har du alt jeg har nevnt hittil holdt til et minnekort, som du kan bruke i mange mange år.

 

Det blir for dumt å tro at skytjenester kan erstatte lokal lagring i nær fremtid. Ikke i Norge, ikke i utlandet, og ting har knapt kommet nærmere de siste årene. Da de har en såpass har en svært lang vei å gå. Ja, de sliter med å nærme seg alternativer selv på stasjonære maskiner koblet direkte inn på en fiberlinje.

 

På mobile enheter, glem det, funker knapt som tillegg.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...