Gå til innhold

Samletest: Best av de beste


Anbefalte innlegg

Videoen du linker til viser jo det faktum at det er kun et fåtall av apps som kan kjøres i vinduer, de appene der hadde klart seg helt fint med bare to kjerner. Du klarer jo fint å se på YouTube, samtidig som du sitter å redigerer i Office på en slapp AMD Dual-Core på 1,4GHz selv med tunge desktopopeartivsystemer. Hva i all verden får deg til å tro at denne formen for multi-tasking med helt alminnelige apps krever bøttevis med kjerner? Nå har jo Apple A7 tokjerner og ikke bare en, du må ikke a en kjerne for hver oppgave du skal bedrive om det det du tror. Dette har ingenting med din holdning rundt iOS vs Android å gjøre, så det kan du egentlig bare spare deg for det har jo ingenting med resonnement ditt å gjøre og det du forsøker å legge frem som en genial greie med firekjerneprosessor på mobiltelefoner.

 

Du kan legge til flere apps under Multiwindow instillingene som du kan åpne med å åpne Multiwindow vinduet på siden.

 

Det er det samme med desktop CPU'er også at dual-core CPU'er er litt kjappere i spill enn det quad-core CPU'ene er osv. Men ser du noen som foretrekker en dual-core CPU i en datamaskin i dag over å ha 4, 6 eller 8 kjerner?

 

Akkurat, de fleste vil ha litt lavere klokkefrekvenser men flere kjerner, fordi det gjør at en datamaskin kan fungere som en skikkelig datamaskin hvor multitasking en en stor del av OS'et og hvor man skal kunne gjøre mange ting samtidig uten at man skal rive av seg håret i fustrasjon fordi maskinen lagger og hakker. Hadde maskinene i dag bare hatt 2 kjerner, så ville jo maskinene våres ha lagget og hakket noe forferdelig med å bruke Adobe Premiere Pro eller Photoshop og surfe på nettet samtidig som noe i bakgrunnen blir renderet.

 

Så jo, uansett på hva du sier her, så er flere kjerner veien å gå. Hvorfor ellers tror du vi har 6, 8 og 12 kjerners prosessorer nå i dag til datamaskiner?

 

Vi kunne jo fint multi-tasking tilbake når vi bare hadde enkeltkjerneprosessor på Windowsmaskinene våre, om du ikke har glemt det i forbifarten? Resonnementet ditt gir null mening. Det har kun noe for seg om du kjører tunge og veldig krevende applikasjoner om hverandre, og hvor relevant er det? Multi-window på Samsung Galaxy serien tillater jo ikke dette i utgangspunktet så du har jo ikke engang muligheten. For ikke å snakke om at brorparten av Androidtelefonene har jo ikke multi-window i det hele tatt, dette er jo en TouchWiz og ikke Androidfeature så telefoner som HTC One, Sony Xperia osv har jo ikke denne muligheten med sine firekjerneprosessorer.

 

Ja, men hvor effektivt var multitasking da?

 

Langt i fra å være i nærheten av like effektivt som det er i dag. Bare fordi noe fungerte 10 år siden, så betyr ikke det at det fungerer bra i dag.

 

For alle som bruker sine smarttelefoner (som liksom skal være smart) til mere enn bare Facebook, Instagram og Snapchar og til å sende noen SMS'er, så er disse hardware tingene og ellers mulighetene viktige ting å ha.

 

Hjelper lite om det er TouchWiz som har dette Multiwindow greia når man får like gode og bedre alternativer på Play Store som funker på alle eller de fleste mobiler.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver du virkelig å sammenligner bruksmønster og belastning bak desktop og workstationsystemer med mobil her nå? Det gir jo null mening og beviser jo at du virkelig mangler perspektiv på ting når du ikke klarer å skille mellom disse to.

 

Hvordan kan du overhode være fornøyd med en mobil som i det hele tatt kjører noe så marginalt som Android? Burde ikke du hatt et lite kraftverk av en mobil med fullverdig Windows så du kan kjøre fullverdig Adobe Premier Pro på mobilen din når du først er i gang?

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For alle som bruker sine smarttelefoner (som liksom skal være smart) til mere enn bare Facebook, Instagram og Snapchar og til å sende noen SMS'er, så er disse hardware tingene og ellers mulighetene viktige ting å ha.

 

 

Her beskriver du vel mobilforbruket og behovet for 99% av markedet, men..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er det samme med desktop CPU'er også at dual-core CPU'er er litt kjappere i spill enn det quad-core CPU'ene er osv. Men ser du noen som foretrekker en dual-core CPU i en datamaskin i dag over å ha 4, 6 eller 8 kjerner?

 

 

 

Nå får du jo nesten ingen relevant og moderne prosessor i desktopsammenheng med bare to kjerner, men på bærbart så er det jo fremdeles temmelig vanlig og folk flest er mer enn godt nok fornøyde med ytelsen på disse. Faktisk så er det jo kun en liten nisje av markedet som har desktopsystemer i det hele tatt lenger, desktopsalget har jo gått rett vest for flere år siden og har blitt en nisje.

 

Og hvor mange tror du har behov for å sitte med Adobe Premier Pro? Det finnes ytterst få forbrukere som benytter seg av slike verktøy, og dette er verktøy som koster så forsvinnende mye og er jo strengtatt ikke forbrukerprogramvare. Klart at om du sitter med Adobe Premier Pro daglig og redigerer samt renderer video så er det kjekt med flere kjerner, da skal du jo helt ha Intel Xeon, bøttevis med ECC RAM og et skikkelig Workstation oppsett om du bedriver dette i profesjonell sammenheng. Men igjen, hvor mange gjør dette?

 

Du drar eksempler som ikke er representative for mer enn en liten promille av markedet som gjør det totalt meningsløst å dra inn i denne diskusjonen. For mer eller mindre samtlige forbrukere her i verden så vil en Intel Core i5-4670 holde i massevis, det å gå for en prosessor med flere kjerner er totalt bortkastet for 99% av markedet.

 

 

Og dette er jo igjen overhode ikke representativt for en jevn forbruker. Og kan jo så definitivt ikke sammenlignes med hva som er situasjonen på mobilfronten, ingen sitter med Adobe Premier Pro på mobil, ingen sitter med noe i nærheten av samme belastningen og verktøyene på mobil. Dette er et forbruk og arbeidsoppgaver som ikke hører hjemme på mobil og blir totalt meningsløst å ta høyde for i denne diskusjonen.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Driver du virkelig å sammenligner bruksmønster og belastning bak desktop og workstationsystemer med mobil her nå? Det gir jo null mening og beviser jo at du virkelig mangler perspektiv på ting når du ikke klarer å skille mellom disse to.

 

Hvordan kan du overhode være fornøyd med en mobil som i det hele tatt kjører noe så marginalt som Android? Burde ikke du hatt et lite kraftverk av en mobil med fullverdig Windows så du kan kjøre fullverdig Adobe Premier Pro på mobilen din når du først er i gang?

 

En smartmobil i dag er en mini-datamaskin, så jo, den skal kunne gjøre mest mulig på samme måte som en laptop eller en stasjonær PC kan uten av det skal gå utover brukervennligheten. Dette klarer Android rimelig bra. Er alltid forbedringspotensiale på Android til å bli bedre.

 

Så lenge Windows 8.1 som jeg bruker på min laptop nå ikke er touch vennlig på mobiler med 5-6 tommer skjermer, så hadde jeg definitivt foretrekt Windows 8.1 på min smarttelefon om det hadde vært en egen Windows 8.1 versjon for smarttelefoner med egen UI for smarttelefoner (nå snakker jeg ikke om Windows Phone).

 

 

For alle som bruker sine smarttelefoner (som liksom skal være smart) til mere enn bare Facebook, Instagram og Snapchar og til å sende noen SMS'er, så er disse hardware tingene og ellers mulighetene viktige ting å ha.

 

 

Her beskriver du vel mobilforbruket og behovet for 99% av markedet, men..

 

Og hva skal dem med en smartmobil som Galaxy S3 / S4 / S5 / Note II / Note III, HTC ONe M7 / One M8, Sony XPERIA Z1 / Z2, iPhone 5S osv om dem kun bruker Facebook, Instagram, Snapchat, SMS og til ringing?

 

Dette kan dem gjøre med en hvilken som helst 1000-1500 kroners Android / Windows Phone telefon like bra som dem gjør det på de andre telefonene jeg har nevnt over.

 

 

 

Det er det samme med desktop CPU'er også at dual-core CPU'er er litt kjappere i spill enn det quad-core CPU'ene er osv. Men ser du noen som foretrekker en dual-core CPU i en datamaskin i dag over å ha 4, 6 eller 8 kjerner?

 

 

 

Nå får du jo nesten ingen relevant og moderne prosessor i desktopsammenheng med bare to kjerner, men på bærbart så er det jo fremdeles temmelig vanlig og folk flest er mer enn godt nok fornøyde med ytelsen på disse. Faktisk så er det jo kun en liten nisje av markedet som har desktopsystemer i det hele tatt lenger, desktopsalget har jo gått rett vest for flere år siden og har blitt en nisje.

 

Se her ja, du kommer frem til poenget på hvorfor vi vil ha kraftigere og bedre hardware i våres smarttelefoner og tablets. Grunnen til at desktopsalget går nedover, er fordi smarttelefoner og tablets tar over det vanlige datamaskiner gjør for vanlige folk. Dette skjer fordi smarttelefonene og tabletene blir bare mere og mere avansert.

 

Om disse tingene ikke hadde blitt mye mere avansert for hver måned som går, så hadde jo aldri smarttelefoner og tablets tatt av som det har gjort de siste årene. Igjen, så er grunnen til at flere og flere bruker smarttelefoner og tablets fordi dem blir kraftigere og kraftigere og kan gjøre mere og mere og vil ha muligheten til å ta over oppgavene man gjør på en vanlig PC. Derfor ser du veksten i det mobile markedet i dag. Og dette er vist noe du ikke er klar over. Så bare det er jo en flause i seg selv.

 

 

Og hvor mange tror du har behov for å sitte med Adobe Premier Pro? Det finnes ytterst få forbrukere som benytter seg av slike verktøy, og dette er verktøy som koster så forsvinnende mye og er jo strengtatt ikke forbrukerprogramvare. Klart at om du sitter med Adobe Premier Pro daglig og redigerer samt renderer video så er det kjekt med flere kjerner, da skal du jo helt ha Intel Xeon, bøttevis med ECC RAM og et skikkelig Workstation oppsett om du bedriver dette i profesjonell sammenheng. Men igjen, hvor mange gjør dette?

 

Igjen, så failer du fullstendig med å ta poenget jeg skal frem til. Du går i panikkmodus og kommer med bølger av tull og tøys som ikke er mitt poeng. Lær deg å se på hva jeg snakker om før du spyr ut en masse ting og tang som ikke har med poenget mitt å gjøre. Takk.

 

Du drar eksempler som ikke er representative for mer enn en liten promille av markedet som gjør det totalt meningsløst å dra inn i denne diskusjonen. For mer eller mindre samtlige forbrukere her i verden så vil en Intel Core i5-4670 holde i massevis, det å gå for en prosessor med flere kjerner er totalt bortkastet for 99% av markedet.

 

Ja 4-kjerners CPU i dag er nok på stasjonære for den vanlige mannen i gata, men det er det på smarttelefoner også. 2 kjerner blir for lite om man skal kunne gjøre noe bra og på en effektiv måte. Men igjen, så må jeg bare pressisere det at iOS er laget for å ikke kunne gjøre noe på en proffesjonell og god måte. Er jo bare å se på hvor dårlig multitaskingen i iOS er, så skjønner man jo fort at iOS ikke er laget for å brukes på enheter med kraftig hardware, for det meste. Fordi iOS er skraper for funksjonaliteter som eventuelt kunne ha brukt masse resssurser / ytelse.

 

iOS blir som dette hvor man har kraftig motor på ellers skrøpelig bil.

 

 

Mens dette er Android hvor man har enda større motor, men har en bil som er bygd for å takle det den skal gjøre.

 

 

Og dette er jo igjen overhode ikke representativt for en jevn forbruker. Og kan jo så definitivt ikke sammenlignes med hva som er situasjonen på mobilfronten, ingen sitter med Adobe Premier Pro på mobil, ingen sitter med noe i nærheten av samme belastningen og verktøyene på mobil. Dette er et forbruk og arbeidsoppgaver som ikke hører hjemme på mobil og blir totalt meningsløst å ta høyde for i denne diskusjonen.

 

En bruker i dag vil ha en smarttelefon / tablet som kan gjøre det meste en vanlig datamaskin for dem kan gjøre på en effektiv måte. Dem vil ha en bærbar enhet som kan ta over oppgavene dem kan gjøre på en PC og få dem gjort omtrent eller like bra på en smarttelefon eller tablet. Og før dem kan få dette gjennomført, så trenger dem smarttelefoner / tablets med kraftig innmat og et funksjonelt OS.

 

Du skal være ganske langt ute på viddene om du / dere tror at en iOS enhet kan ta over det en laptop eller stasjonær PC kan gjøre for den vanlige brukeren som bruker en stasjonær PC med tanke på hvor mye Apple begrenser brukerne på iOS. Android i dag er milevis bedre på brukervennlighet og funksjonalitet og er lettere for de vanlige brukerne å bruke siden dem som brukere kan tilpasse sine enheter til hva dem vil at den skal være i stedet for at brukerne må tilpasse seg til hva Apple vil ha.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilder per sekund 120 bilder/sek 120 bilder/sek 60 bilder/sek 30 bilder/sek

 

Der ser ut til å være litt forvirret med hvilke tall dere bruker på bilder per sek

 

På Samsung mobilen har dere tatt utgangspunkt i 720p, på HTC har dere tatt utgangspunkt i 1080p, og på Z2 har dere tatt utgangspunkt i 4K, kanskje greit å være enige?

Dunno hva det er på iPhone, men antar det er 720p som er 120fps

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...

Jeg syns det underbygger greit nok, iOS har 29% og Android har 10% på den samlende statistikken, på mobil versjoner, har iOS 56%, mens Android har 37%. (her tar jeg tab og tlf kombinert, ikke for de at det er riktig, men for de at jeg veit det er feil i device innraportering fra Android - som presenterer nesten alt som telefon).

 

Poenget mitt er at iPhone kommer så å si alltid dårlig ut av slike tester, Android har massive mengder med reklame og samtliege operatører kaster telefoner etter brukere. Det f.eks. pga at man kan koble Google Play konto med abonnemente sitt slikt at operatørene får enn del av kaka, men også pga at Android ofte bruker mer mobildata enn iOS på helt like applikasjoner (nei jeg kan ikke dokumentere det). Men ett opplagt element her er Flash støtte, filformater som benyttes på f.eks. YouTube, filformater på reklame osv. Kort oppsumert det er veldig sammensatt bildet, men alle operatørene tjener på at brukere har Android da det ofte fører til mer databruk (forutsatt et high-end tlf som bidrar til at brukeren trives og tilbringer mer tid på nett) og det er kun det som koster noe merkbart i dag i mobilmarkedet. For å ikke å nevne iMessage her :)

 

Og da er det fantastisk for meg å se, at på tross av alle tester, bøttevis med reklame og hva hardware-geeks måtte komme på å si så går folk og gjør det riktige valget - og det ser man på statistikken.

 

Edit: Tall fra finn.no (som jeg ikke har link til) og nettaviser viser enda kraftigere overvekt av iOS - dvs sider som folk ofte bruker privat og ikke i jobbsammenheng.

 

Ios har kun en stor markedsandel i vesten. Og vesten er ikke det største markedet i verden. Se på tallene globalt så får du deg et sjokk.

Lenke til kommentar

Negativt at iPhone har liten skjerm. Blir som å si at en motorsykkel er dårlig fordi den er liten og du får kun plass til 2 personer på den....

 

Nei, det gjør det ikke, kanskje i beste fall å si at en MC har for liten passasjerplass, når det finnes mange alternativer med bedre passasjerplass.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har iphone5. Å jeg kan gjøre alt jeg vil med den. Å jeg gjør alt mye bedre på denne enn jeg gjør på en Android. Ja i perioder hadde det vært flott med større skjerm, men i mesteparten av tiden er det deilig å ha størrelsen som iphone5 har.

 

Jeg har syntes at Apple er no dritt og ikke skjønt hvorfor noen ville bruke så mye penger for så "lite". Men for første gang omtrent siden jeg begynte med mobil for 20 år siden er jeg fornøyd selv om det nesten er ett år siden jeg kjøpte den.

 

Når man så diskuterer mobiler så lurer jeg mange ganger på om de som er de største fansa virkelig har prøvd den andre sorten.

 

Jeg har ikke testa de 3 store nye. Men til mitt bruk er min iphone 5 mye raskere og mer snappy enn de forrige androidtoppmodellene.

 

Kanskje jeg ikke er en smart nok bruker da, men Vindicator sånn er det bare. Du kan spamme forumet til evig til med kina mobilene dine og alt du "kan". Men det du ikke kan er å overbevise meg om at det du mener er rett og at det er stemmene til majoriteten der ute. Det er dessverre kun i ditt hode de stemmene er ;-).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen foretrekker kanskje å ha en liten og hendig motorsykkel med plass til bare én passasjer, enn å ha en større mindre håndterlig sykkel med plass til to passasjerer.

 

Ja, det er jo helt greit det, men det gjør det ikke meningsløst å kommentere passasjerplass på en MC...

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har iphone5. Å jeg kan gjøre alt jeg vil med den. Å jeg gjør alt mye bedre på denne enn jeg gjør på en Android. Ja i perioder hadde det vært flott med større skjerm, men i mesteparten av tiden er det deilig å ha størrelsen som iphone5 har.

 

Jeg har syntes at Apple er no dritt og ikke skjønt hvorfor noen ville bruke så mye penger for så "lite". Men for første gang omtrent siden jeg begynte med mobil for 20 år siden er jeg fornøyd selv om det nesten er ett år siden jeg kjøpte den.

 

Når man så diskuterer mobiler så lurer jeg mange ganger på om de som er de største fansa virkelig har prøvd den andre sorten.

 

Jeg har ikke testa de 3 store nye. Men til mitt bruk er min iphone 5 mye raskere og mer snappy enn de forrige androidtoppmodellene.

 

Kanskje jeg ikke er en smart nok bruker da, men Vindicator sånn er det bare. Du kan spamme forumet til evig til med kina mobilene dine og alt du "kan". Men det du ikke kan er å overbevise meg om at det du mener er rett og at det er stemmene til majoriteten der ute. Det er dessverre kun i ditt hode de stemmene er ;-).

 

Hva kan du gjøre på en iPhone 5S som du ikke kan gjøre på en Android enhet?

 

Jeg spør siden jeg ikke kan se en eneste ting en iPhone 5S gjør bedre enn en Android smarttelefon.

 

Og dessuten, hvis du leser mine tidligere innlegg over, så ser du det at jeg snakker om hva en smarttelefon eller tablet må ha og kunne gjøre før dem kan ta over stasjonære PC'er / laptop'er på det vanlige mennesker bruker sine PC'er til.

 

Hvorfor ellers tror dere Android har vokst sånn og PC salget har gått ned?

Lenke til kommentar

 

Klarer fortsatt ikke å begripe at det er folk i dag som frivillig går for den Android møkka... det er så horribelt elendig og at folk vil faktisk kjøpe og bruke det - helt utenkelig. Men så er det mange ting her i verden jeg ikke forstår.

 

Men når det er sagt, er ganske idiotisk å trekke ned telefon som veier mellom 30 og 50 gram mindre enn konkurentene (dvs opp til 30% lettere) for mindre skjerm og batteri. Dette er konkurranse i hvem som har stappet mest av nyeste komponenter på markedet i størst mulig telefon...

 

Dette er ikke anmeldelse av telefoner - men anmeldelse til maskinvare til mobiltelefoner. Det er 2 helt forskjelig ting. Er bare så ubegripelig lei av å se slike idiotiske saker - begynner nesten å lure på om de er kjøpt og betalt.

 

Artig å se at enkelte iphone-tilhengere plutselig har blitt opptatt av vekt, nå som apple ikke er konsistent dårligst på dette lenger :)

 

AtW

Jeg skal fortelle deg noe om mennesker, som kanskje vil gi deg litt økt forståelse. Det er mange av de, og alle er ikke enig, at ett menneske engang sier noe, og at et annet menneske en gang sier noe som tilsynelatende er motstridene er ingen overraskelse.

Lenke til kommentar

.....som gir deg en mer stabil kjøreopplevelse på de vanlige fartsgrensene som du faktisk vil forholde deg til i 99% av tilfellene

 

En iPhone er nå engang faktisk RASKERE og bedre ved enkelt og dobbelttråd ytelse som er relevant for brorparten av bruken ved en mobiltelefon, ergo blir sammenligningen din helt feil.

 

 

Tror du virkelig på alt det du sier? Nå har jeg 3 barn som til sammen har 2 stykk ipad, 1 stykk iphone 4s og ei kjærring med iphone 5s. Selv har jeg en HTC One og et ASUS Nexus 7 nettbrett. Ikke en eneste ting ved eple-produktene gjør at de virker "raskere" i daglig bruk. Gjevnt over er hastigheten på ALLE disse produktene alt for dårlig.

 

Begge iphonene har ødelagt av/på-knapp som nok ikke er tilfeldig da begge telefonene har samme feil. Tydelig produksjonstabbe fra eplet. I tillegg har jeg "ansvaret" for telefonene og nettbrettene til ca 10 "gamlinger" jeg kjenner og eplebrukerne har like mye problemer som de som bruker Android.

Lenke til kommentar

 

Noen foretrekker kanskje å ha en liten og hendig motorsykkel med plass til bare én passasjer, enn å ha en større mindre håndterlig sykkel med plass til to passasjerer.

 

Ja, det er jo helt greit det, men det gjør det ikke meningsløst å kommentere passasjerplass på en MC...

 

AtW

 

 

Men er det ikke fullstendig meningsløst at man gir telefonen trekk for 'liten' skjerm når akkurat det faktisk er et pluss for veldig mange?

 

Smarttelefoner i 'iPhone 5 størrelse' er stor nok for meg. Jeg vil ikke ha en kjempestor telefon i lomma eller liggende på bordet og jeg vil heller ikke ha et digert apparat inntil øret mens jeg snakker i telefonen. Akkurat det syns jeg faktisk ser ganske fjernt og gammeldags ut..

 

Noen som husker tilbake da Nokia kom med sin 8810?. Den var jo en fantastisk liten og kul telefon :-)

 

 

Amobil, dere har jo alltid tullet med å gi + eller - for skjermstørrelse. Kan dere vennligst slutte med det???

 

 

J

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at en iphone kan gjøre noe en android ikke kan. Jeg prøver ikke å overbevise noen om noe. Det jeg sier at for meg er en iphone ett godt valg. Og vi er mange som synes. Når jeg prøvde en S4, og gjorde de tingene jeg bruker en mobil til så var det helt greit. Men en iphone føltes bare mye bedre ut, samt at appene føles bedre, raskere og penere ut. Og for meg blir det da at jeg har det mye bedre med en iphone enn en android. Vil det si at jeg i din bok ikke er smart nok, eller ikke bruker telefonen smart nok så greit :-).

 

Men har du prøvd, jeg mener virkelig prøvd en iphone? Jeg bare lurer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Ikke noe poeng å diskutere dette på denne måten. Det handler om preferanse. Ingen skal komme å fortelle deg at du har feil smak. Det har vært snakket mye om Apple-fanboys, men jeg vil nå si at Andoid-fanboys er akkurat like ille. Så snevre i sitt syn at alt annet bare er søppel, med et ekstremt HAT for alt som har med Apple å gjøre. Trist holdning synes jeg.

 

Selv bruker jeg Xperia Z1 Compact der siste Android oppdatering føkka opp ganske mye, og jeg venter fortsatt på at Sony skal fikse dette. Hadde som regel ikke slike problemer da jeg brukte iPhone, men jeg synes nå uansett at Xperia telefonen min er bedre enn iPhone var. Spesielt på batteritid.

 

På nettbrett bruker jeg både Xperia Z Tab og en iPad 4, og der må jeg si at iPaden er fullstendig overlegen. Ikke i funksjoner, men i brukeropplevelse.

 

Konklusjonen er at vi er forskjellige, har forskjellige behov g preferanser. Kan vi ikke bli voksne nok til å akseptere dette uten kalle hverandre for stygge ting bare fordi vi liker noe annet?

 

Ikke rart det blir krig i verden når man skal bli uvenner pga valg av mobiltelefon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...