Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oppdatering på jobbintervju:


Var heldig og ble innkalt til nytt intervju på Lefdal, men følte jeg ødela litt. ^^ Opplevde det som vanskelig å balansere ydmykhet med å framheve sterke sider ved seg selv. Etter en runde der skryt var tonegivende, falt jeg glatt igjennom på det naturlige oppfølgningsspørsmålet om svake sider. Her er det meningen å trekke fram en negativ egenskap, som også kan bli anvendt til noe positivt. For eksempel at du kan være litt streng, men at det er fordi du liker god orden osv.

Der og da var hodet helt blankt, og jeg klarte utrolig nok ikke å sette fingeren på noe. Veldig flaut, synes jeg, fordi jeg må ha framstått som både arrogant og uforberedt. Jeg har mange personlige feil, men klarte ikke å være selektiv der og da. :glare: Om jeg skal teorisere hvorfor, er det nok fordi jeg har hatt et veldig positivt innsyn på meg selv i rollen som selger, og at det er en oppgave jeg hadde bestemt meg for å mestre eksepsjonelt godt.

Sa også at jeg i grupper ofte er den som har ordet. Vet ikke helt hvorfor jeg sa det. Mente vel å få meg til å høres ut som om jeg tok mye initiativ. Det gjør jeg også, men ikke i den forstand at jeg er den som konstant prater i vennegjengen. Det er et ganske avslappet forhold, mens nå ble sikkert konklusjonen at jeg tar mye plass.

Argh, små dårlige formuleringer altså. Om jeg ikke får jobben pågrunn av et middelmådig intervju etter et bra førsteintervju, blir jeg ganske skuffa.. :wee:

 

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke helt katastrofe. Faktisk kan det være positivt.

 

Min erfaring er at denne bransjen ansetter mye folk som "tar mye plass" fordi disse ofte er veldig dyktige i salgssammenheng.

 

Selv om du mener du kanskje har gitt feil inntrykk av deg selv tror jeg ikke det nødvendigvis teller som negativt.

 

Det som er greia er at du mangler ingen produktkunnskap i det hele tatt. Dette er veldig ettertraktet, men ofte er disse peronene beskjedne og dårlige selgere. Derfor tror jeg du har en god kombinasjon av egenskaper.

 

Dersom intervjuer har oppdaget dette tror jeg du stiller sterkt.

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så ille det der å ikke komme på negative egenskaper man har. Husker jeg var på jobbintervju for noen år siden. Alt gikk veldig flott og jeg tenkte at yess endelig skulle jeg få en jobb ved siden av studiet. Så kom selvsagt spørsmålet "nevn tre dårlige sider ved deg selv". Kom på to og ble sittende og tenke i en halv evighet på nummer tre. Så sa sjefen bare "kanskje du ikke har mer enn to dårlige sider? " Der og da skjønte jeg at hele jobben glapp. Skulle bare sagt at jeg var dårlig til å se mine dårlige sider eller noe i den dur da hadde jeg i hvertfall kommet på tre... Jobbintervju så mange rare spørsmål du kan få...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Er et veldig lett kabinett å bygge i. Skal ikke være noe problem, men kan være at det er lurt å endre litt ettersom hvilke behov han har. Om du kan poste de kan jeg sikkert lage et oppsett litt mer rettet mot han som skal bruke PC-en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

I det du spurte, var siste oppdatering 15. oktober, altså for en knapp uke siden. Oppdaterte igjen i dag. :)

 

Om det er pristaket han har, så får du ikke mer verdi for pengene enn Black Refinery. Unntaket er om du overhodet ikke driver med spilling, og kun trenger prosesseringskraft til videobehandling etc.

Kjøleren du har valgt til skjermkort er den verste på markedet, RAM brikkene selges bare billig på CDON, kanskje han som skal bruke PC-en prioriterer stor lagringsplass framfor hastighetene til SSD.

 

Dette er hovedproblemet med listene du setter opp (og slike lister generelt), derfor vil jeg alltid anbefale at man vurderer litt hva man trenger før man trykker kjøp.

 

Jeg sier ikke at de listene du setter opp er dårlige, men de passer ikke for alle og jeg vil egentlig anbefale deg å prøve å begrense deg litt med antall butikker man må handle fra så man slipper å ende opp med å betale en tusenlapp i frakt.

Lenke til kommentar

Hvor har du hørt om dette? Jeg har funnet en eneste tråd der trådstarter hevder at viften ble sjenerende allerede ved 30% aktivitet. Det syntes jeg hørtes rart ut i og med at referansekjøleren yter bra, og fikk bekreftet min skepsis ved at en person lengre nede i tråden fikk irettesatt at han hadde et identisk kort som ikke ga fra seg særlig lyd og at trådstarter hadde fått et feileksemplar. Referansekjøleren beskriver Guru3D at er relativt god sånn støymessig. Normalt bruker jeg Zotac med egen kjøler, men som ikke er på laget i øyeblikket - og valget faller da på en som støyer marginalt mer, enn å bruke 350 kroner ekstra på f. eks. MSI eller Asus :wee:

 

TeamGroup selger brikkene sine fra CDON med en pris på 638 kroner inkludert frakt. Selv via butikker uten frakt, får du ikke 2133MHz 8GB til den prisen. Jeg bruker CDON som butikk for flere komponenter, og kan ikke unngå fraktkostnaden på 50 kroner, uten å velge mye dyrere varer andre steder. Så i prinsippet er frakten irrelevant på minnebrikkene, og de er priset 589 kroner. Du må gjerne finne fram lavprofils-brikker i den kategorien til billigere, hvis du klarer det. :wee: Jeg oppdaterer listen ganske hyppig, for å unngå at produktene ikke er ute av lager for lang tid om gangen. Det hender imidlertid, da Black Refinery sin oppskrift blir brukt av mange.

 

Vi diskuterte valget av SSD kontra HDD lenger oppe. Tror det er en del som i forbifarten glemmer at 500GB faktisk er en ganske stor kapasitet som dekker mange sitt behov. For ytteligere lagringsbehov, går det som regel i langtidslagring av filmer og den slags, som i realiteten er mer hendig på en ekstern harddisk. Eventuelt har en alltid muligheten til å sette inn flere harddisker ved behov. Det er en av de enkleste innstallasjonene som finnes, og ikke særlig kostbart. 500GB SSD med dagens pris- og ytelsesskaleringer på SSDer, er imidlertid et meget godt grunnvalg i prisklassen Black Refinery fronter. For mer aggressiv sparing, står Black Shell sterkt.. :)

 

Til sist må jeg få påpeke at ALLE varene er valgt ut i fra et utgangspunkt med minimale fraktskostnader. Samtlige varer selges blant de billigste på enten MPX, CDON eller NetOnNet. CDON har 50 kroner frakt, MPX gratis og NetOnNet gratis. Så hvor påstanden om at du bruker 1000 kroner i frakt kommer fra, vet ikke jeg. :tease:


Jeg syntes den relativt nye Core serien til FD virker litt lovende. Core 1500 ser for meg ut som en topp mATX kasse, og prisene er realtivt hyggelige (som forventet i Core serien?).

 

http://www.guru3d.com/news-story/fractal-design-launches-new-core-cases.html

 

Lurer på om en av disse finner frem til å bli typisk "enkelt valg" på linje med mye annen HW.

Hvilket bygg er det du tenker på som målgruppe for dette kabinettet? Core 1500 har et volum på 32 liter, kontra 21 liter for Lian Li PC-Q08 som er vesentlig mer kompakt til Black Rubix. For Black Refinery mister du støyisoleringen og begrenser fleksibiliteten på kompatible PSUer, i tillegg til at du må gå for microATX-hovedkort. Er det i stedet for Carbide 200R? Mener jeg sammenlignet de to en stund tilbake, og lander på Corsair. Men kan ta en runde til på det i kveld. ^^

Endret av Agentspoon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...